bugün
- kadir inanır10
- türk soyu ve arap soyu birdir5
- seri gizli artı oy veren melek7
- yeni tanışılan kızdan istemek5
- yazarların iyi olduğu konular9
- true nun çaylak olması9
- pringles 12 tl oldu kimsenin umrunda değil3
- ciguli kral4
- ekepe dönemindeki suç artışının sebebi3
- ana dilimiz kürtçe olsun kampanyası4
- velvet26
- türklere devşirme diye laf atan kürt5
- feminist sloganı2
- kürtçülerin algıları5
- kürtçülük5
- neden herkes evleniyor hala2
- sedat pekmez21
- aile evinde yaşamak13
- salak erkek neden bu kadar çok7
- kemalist dünya19
- kadir inanır'ın 58 yıllık kariyeri2
- kemalist vs ot yiyen köpek4
- savcı ile sevgili olan mafya2
- barda şişenin üstüne oturmuş kız görmek2
- aylık 317 bin lira iyi para mıdır sorunsalı5
- artık şaşırmıyorum2
- amigo kızı olan sözlük kızları2
- ebu muhammed el culani4
- ktç abinin çaylak olması5
- kemalistlerin sanki biraz şey olması10
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı29
- dedehatun'un elleri2
- eski sevgilinin dolgun göğüslerini özlemek7
- sözlük yazarlarının kombinleri10
- yapay zeka asistanlarının samimiyet sorunsalı3
- galatasaray lobisi11
- kadir mısıroğlu'nun soyu18
- ingiliz aksanı6
- yazarların çalmak istedikleri enstrümanlar4
- herzevekil'in biraz şey olması6
- erkeklerin her işi tek elle yapabilmesi11
- 2026 dünya kupası25
- dinci insanlar efkarlandığında ne içiyor sorunsalı6
- birader yazar olmak13
- canımın sürekli hamburger çekmesi7
- tavuk iskender4
- türk devrimi neden başarısız oldu2
- uludağ sözlük kızları tam bir sazandır5
- etliye sütlüye karışmayan yazarlar5
- çomar putu4
entry'ler (23)
Dünyada yapmayan tek bir insan evladı olmamasına rağmen, dinlerin yasakladığı eylem. Tek bir kişinin bile uyamadığı bir kural koyuyorsan sorun sende demektir. Dinlerin mükemmellik iddiasına vurulmuş etkili bir darbedir.
Haklı çomardır. islam bir Arap emperyalizm hareketidir. 14 yüzyıl sonrasının Türk memleketinde yaşayan çomarın gün içinde kullandığı kelimelerin önemli bir kısmı arapçadır. iliklerine kadar araplaşmıştır. Asırlardır, nesillerdir yalamaktadır. Müslüman olmanın başka yolu yoktur.
Yok olmaya tercih edilir.
Yaşamak şakaya gelmez,
büyük bir ciddiyetle yaşayacaksın
bir sincap gibi mesela,
yani, yaşamanın dışında ve ötesinde hiçbir şey beklemeden,
yani bütün işin gücün yaşamak olacak.
Yaşamayı ciddiye alacaksın,
yani o derecede, öylesine ki,
mesela, kolların bağlı arkadan, sırtın duvarda,
yahut kocaman gözlüklerin,
beyaz gömleğinle bir laboratuvarda
insanlar için ölebileceksin,
hem de yüzünü bile görmediğin insanlar için,
hem de hiç kimse seni buna zorlamamışken,
hem de en güzel en gerçek şeyin
yaşamak olduğunu bildiğin halde.
Yani, öylesine ciddiye alacaksın ki yaşamayı,
yetmişinde bile, mesela, zeytin dikeceksin,
hem de öyle çocuklara falan kalır diye değil,
ölmekten korktuğun halde ölüme inanmadığın için,
yaşamak yanı ağır bastığından.
Diyelim ki, ağır ameliyatlık hastayız,
yani, beyaz masadan,
bir daha kalkmamak ihtimali de var.
Duymamak mümkün değilse de biraz erken gitmenin kederini
biz yine de güleceğiz anlatılan Bektaşi fıkrasına,
hava yağmurlu mu, diye bakacağız pencereden,
yahut da sabırsızlıkla bekleyeceğiz
en son ajans haberlerini.
Diyelim ki, dövüşülmeye deşer bir şeyler için,
diyelim ki, cephedeyiz.
Daha orda ilk hücumda, daha o gün
yüzükoyun kapaklanıp ölmek de mümkün.
Tuhaf bir hınçla bileceğiz bunu,
fakat yine de çıldırasıya merak edeceğiz
belki yıllarca sürecek olan savaşın sonunu.
Diyelim ki hapisteyiz,
yaşımız da elliye yakın,
daha da on sekiz sene olsun açılmasına demir kapının.
Yine de dışarıyla birlikte yaşayacağız,
insanları, hayvanları, kavgası ve rüzgarıyla
yani, duvarın ardındaki dışarıyla.
Yani, nasıl ve nerede olursak olalım
hiç ölünmeyecekmiş gibi yaşanacak...
Bu dünya soğuyacak,
yıldızların arasında bir yıldız,
hem de en ufacıklarından,
mavi kadifede bir yaldız zerresi yani,
yani bu koskocaman dünyamız.
Bu dünya soğuyacak günün birinde,
hatta bir buz yığını
yahut ölü bir bulut gibi de değil,
boş bir ceviz gibi yuvarlanacak
zifiri karanlıkta uçsuz bucaksız.
Şimdiden çekilecek acısı bunun,
duyulacak mahzunluğu şimdiden.
Böylesine sevilecek bu dünya
"Yaşadım" diyebilmen için...
Nazım Hikmet / yaşamaya dair
Yaşamak şakaya gelmez,
büyük bir ciddiyetle yaşayacaksın
bir sincap gibi mesela,
yani, yaşamanın dışında ve ötesinde hiçbir şey beklemeden,
yani bütün işin gücün yaşamak olacak.
Yaşamayı ciddiye alacaksın,
yani o derecede, öylesine ki,
mesela, kolların bağlı arkadan, sırtın duvarda,
yahut kocaman gözlüklerin,
beyaz gömleğinle bir laboratuvarda
insanlar için ölebileceksin,
hem de yüzünü bile görmediğin insanlar için,
hem de hiç kimse seni buna zorlamamışken,
hem de en güzel en gerçek şeyin
yaşamak olduğunu bildiğin halde.
Yani, öylesine ciddiye alacaksın ki yaşamayı,
yetmişinde bile, mesela, zeytin dikeceksin,
hem de öyle çocuklara falan kalır diye değil,
ölmekten korktuğun halde ölüme inanmadığın için,
yaşamak yanı ağır bastığından.
Diyelim ki, ağır ameliyatlık hastayız,
yani, beyaz masadan,
bir daha kalkmamak ihtimali de var.
Duymamak mümkün değilse de biraz erken gitmenin kederini
biz yine de güleceğiz anlatılan Bektaşi fıkrasına,
hava yağmurlu mu, diye bakacağız pencereden,
yahut da sabırsızlıkla bekleyeceğiz
en son ajans haberlerini.
Diyelim ki, dövüşülmeye deşer bir şeyler için,
diyelim ki, cephedeyiz.
Daha orda ilk hücumda, daha o gün
yüzükoyun kapaklanıp ölmek de mümkün.
Tuhaf bir hınçla bileceğiz bunu,
fakat yine de çıldırasıya merak edeceğiz
belki yıllarca sürecek olan savaşın sonunu.
Diyelim ki hapisteyiz,
yaşımız da elliye yakın,
daha da on sekiz sene olsun açılmasına demir kapının.
Yine de dışarıyla birlikte yaşayacağız,
insanları, hayvanları, kavgası ve rüzgarıyla
yani, duvarın ardındaki dışarıyla.
Yani, nasıl ve nerede olursak olalım
hiç ölünmeyecekmiş gibi yaşanacak...
Bu dünya soğuyacak,
yıldızların arasında bir yıldız,
hem de en ufacıklarından,
mavi kadifede bir yaldız zerresi yani,
yani bu koskocaman dünyamız.
Bu dünya soğuyacak günün birinde,
hatta bir buz yığını
yahut ölü bir bulut gibi de değil,
boş bir ceviz gibi yuvarlanacak
zifiri karanlıkta uçsuz bucaksız.
Şimdiden çekilecek acısı bunun,
duyulacak mahzunluğu şimdiden.
Böylesine sevilecek bu dünya
"Yaşadım" diyebilmen için...
Nazım Hikmet / yaşamaya dair
Doğal seçilim kezolardan yana olduğu içindir.
Çocuğunu imam hatip fen lisesine göndermiştir.
edit - ironi değildir:
https://www.haberdenizli....ip-fen-lisesi-h25648.html
edit - ironi değildir:
https://www.haberdenizli....ip-fen-lisesi-h25648.html
Verse "nefessiz sikecek" sözlük yazarlarının aşağıladığı kızdır.
Her müslümanın yaptığıdır.
Her haltı olmasa da birçok haltı yerler ve sonra da kendi içlerinde rasyonalize ederler. Bu rasyonalize etme eylemi bazen dış kaynaklı da olur, zira her türlü halta fetva veren hoca vardır yeterince araştırılırsa *.
Burada kabahat müslümanların değildir. 7. yy'da yazılmış bir kitaptan ahlaki değerler, yaşantıya yönelik yönlendirmeler ve düsturlar çıkarmanın; bunları evrensel ve zamandan bağımsız diye satmanın sonucudur. Olmaz arkadaş, istesen de olmaz. Sonra sevgilini öpüp suçluluk duygusuyla kıvranırsın. Porno izlersin, mastürbasyon yaparsın yine suçluluk. Kredi çeker ev alırsın "Allah affetsin" yine suçluluk. Yapacağını yine yaparsın yani, çünkü toplum içinde yaşamak bunu gerektirir. Hırsızlık yapmazsın, adam öldürmezsin, çağdaş yasalardan korkarsın daha çok. Yani bir tamam dört başı mağmur bir dinsiz gibi yaşarsın *.
Gel kardeşim, suçluluk yedi bitirdi gençliğini. Bırak bu ortaçağ saçmalıklarını. Oku * *
Her haltı olmasa da birçok haltı yerler ve sonra da kendi içlerinde rasyonalize ederler. Bu rasyonalize etme eylemi bazen dış kaynaklı da olur, zira her türlü halta fetva veren hoca vardır yeterince araştırılırsa *.
Burada kabahat müslümanların değildir. 7. yy'da yazılmış bir kitaptan ahlaki değerler, yaşantıya yönelik yönlendirmeler ve düsturlar çıkarmanın; bunları evrensel ve zamandan bağımsız diye satmanın sonucudur. Olmaz arkadaş, istesen de olmaz. Sonra sevgilini öpüp suçluluk duygusuyla kıvranırsın. Porno izlersin, mastürbasyon yaparsın yine suçluluk. Kredi çeker ev alırsın "Allah affetsin" yine suçluluk. Yapacağını yine yaparsın yani, çünkü toplum içinde yaşamak bunu gerektirir. Hırsızlık yapmazsın, adam öldürmezsin, çağdaş yasalardan korkarsın daha çok. Yani bir tamam dört başı mağmur bir dinsiz gibi yaşarsın *.
Gel kardeşim, suçluluk yedi bitirdi gençliğini. Bırak bu ortaçağ saçmalıklarını. Oku * *
Maaşlı çalışan imam / papaz / haham veya herhangi bir din görevlisi ruhban sınıfını temsil eder. Bir insan geçimini dinden sağlarsa, onun din anlayışı profesyonelleşir. Şu anda bile nice ateist / agnostik imamlar olduğuna kalıbımı basarım. Düşünsenize, adam 25 yaşında imam olmuş, 10 yıl imamlık yapmış, çoluğa çocuğa karışmış. 35 yaşında kafasına bir şeyler takılıyor * ve birkaç yıl içinde ateist/agnostik oluyor. * Bu adam imamlığı bırakabilir mi? Çok çok zor. Bir mühendis bile memuriyeti bırakıp piyasada çalışmaya cesaret edemezken, hiçbir vasfı olmayan bir imam buna nasıl cesaret edecek? Cuma günü arkasında namaz kıldığınız adam ateist, namazını kıldırıyor, parasını alıp evini geçindiriyor. Başka iş bilmiyor çünkü. işte böyle sakat bir sistemdir. * * * *.
Mizah doğası gereği muhaliftir, eleştireldir. Yandaş mizak olmaz, olursa bir kanadı kopuk demektir. Misvak'ta çok kaliteli çizerler olsaydı bile dergi güzel olmazdı. Ancak bir de bu temel probleme iki haneli iq'ya sahip çizerler eklenince ortaya "misvak iğrençliği" çıkmış.
(bkz: sokakta ağzında misvakla dolaşan dinci)
(bkz: sokakta ağzında misvakla dolaşan dinci)
Borçlunun borcu kadar miktarın bankada ihtiyaten bloke edilmesidir. Şöyle çarpık bir şeydir; yüz bin lira borcunuz olsun ve üç ayrı bankada hesabınız olsun. Bu üç ayrı bankadaki hesabınıza üç ayrı ihtiyati haciz gönderilebiliyor ve bu sayede yüz bin lira borcunuzdan dolayı üçyüz bin lira paranız bloke olabiliyor. Türkiye'de ticaret yapmanın ölümcül zorluklarından biridir.
Aşkın gayet somut bir şey olduğunu bilen ateisttir. Aşk bir duygudur ve biyokimya ile doğrudan ilintilidir. Alzheimer olan kişide aşk maşk kalmaz. Demek ki sağlık durumu ile de ilgilidir. Bir de tabii dincilerin sürekli baskılaya baskılaya kendileri için gerçeküstü bir fenomene dönüştürdükleri ve ruh sağlıklarını bozdukları bir başka şeyle daha ilgilidir;
(bkz: cinsellik)
(bkz: cinsellik)
Arapça konuşa konuşa türkçe ifade yeteneğini kaybetmekten iyidir. Mantıklı bir cevap vereyim diye anlamaya çalışıyorum ama yok. En yakın anladığım, birilerinin ehl-i sünnet adına konuşarak birilerine küfrettiğini iddia ederek, ehl-i sünnetin tamamına hakaret edilmesi. Burada bir genellemeden şikayet ediliyor sanırsam. iyi de dinci troll kardeşim, sen de kemalistleri genelliyorsun?
(bkz: dinci ikiyüzlülüğü)
(bkz: dinci ikiyüzlülüğü)
Doğru olmayan önermedir. Yanıltıcı olan, kişinin gay olduğunu açıklaması için dinsiz olması gerektiğidir. Zira dinler gayliği pek hoş görmez.
Bu arada gaylerin kimseye zararı yoktur ancak bir başka topluluk var ki, onlar için şunu söyleyebiliriz;
(bkz: pedofillerin genelde dindar olması)
Bu arada gaylerin kimseye zararı yoktur ancak bir başka topluluk var ki, onlar için şunu söyleyebiliriz;
(bkz: pedofillerin genelde dindar olması)
Öldürülmekten korkuyordur.
Bir ramazan günü, öğle vakti herhangi bir üniversitenin yemekhanesine gidilirse ne kadar isabetsiz olduğu anlaşılacak iddia.
Bilgi çağında gençlerin din ile olan bağı zayıflıyor. Rasyonelliğe ve bilimselliğe yöneliyorlar. Ya da en azından kafalarını kullanıyorlar. Nurettin Yıldız gibi tipler de çok yardımcı oluyor. Ateist gençlik gümbür gümbür geliyor elhamdülillah. Dine çok sağlam bir güncelleme gelirse bilemiyorum. *
Bilgi çağında gençlerin din ile olan bağı zayıflıyor. Rasyonelliğe ve bilimselliğe yöneliyorlar. Ya da en azından kafalarını kullanıyorlar. Nurettin Yıldız gibi tipler de çok yardımcı oluyor. Ateist gençlik gümbür gümbür geliyor elhamdülillah. Dine çok sağlam bir güncelleme gelirse bilemiyorum. *
Türkiye gibi böyle bir kültürün oturmadığı ülkelerde büyük bir lükstür. Tabii ramazan ayı hariç.
Uyuyabiliyorsanız uyuyunuz efendim. Faydalı olduğu söylenmektedir. Son derece dinlendirici olduğuna şahitlik edebilirim.
Uyuyabiliyorsanız uyuyunuz efendim. Faydalı olduğu söylenmektedir. Son derece dinlendirici olduğuna şahitlik edebilirim.
Babalar gibi bir Oksimorondur. Yeterince düşünen müslüman olarak kalamaz.