bugün
- şeriatın gümbür gümbür geliyor olması10
- 2025 asgari ücret tahminleri15
- 5 yıl önceki kendime not11
- sözlükte moruq istemiyoz18
- zayıflamakicinyaratil mis11
- zeka geni çocuğa anneden geçiyor15
- sadece müslümanlar ölünce ağlayan çakma hümanist10
- kadınlar erkekleri sadece kullanır12
- anın görüntüsü8
- niye kitap satılmıyor yahu18
- gozlerinin meyhanesi14
- diyanetin bütçesi eğitimin üç katı olamaz21
- arka sokaklar8
- zalbert cart curt9
- sözlük kızlarının şapkaları11
- yarın sarma saracak olmam10
- sözlük hanımlarının bugünkü kıyafetleri8
- sevgilisi olan yazarlar çaylak yesin13
- sözlük erkeklerinin kombinleri8
- türk olup dubai çikolatası yemek8
- türkiye'nin başına gelen felaketler14
- yazarların en iyi seks deneyimi10
- evli yazarların sözlükte yazmaları ahlaksızlıktır18
- 28 kasım 2024 slavia prag fenerbahçe maçı16
- enflasyona sebep olan şey nedir9
- evli olduğu halde 31 çeken erkek10
- 28 kasım 2024 az alkmaar galatasaray maçı16
- geceye bir şarkı bırak9
- tanrıya mikrofon uzatılsa söyleyecekleri9
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle9
- izmirbeyefendisi11
- bir sözlük kızının içi polarlı çorabını yırtmak12
entry'ler (1428)
görsel
Neşeli bardaklarda ki, kıkırdayan çaya inat gülüşlerindi,
Sıcak ekmeğin üzerine sürdüğüm,
Tereyağı ve bal kıvamındaki yanakların..
"Şiiren"
Neşeli bardaklarda ki, kıkırdayan çaya inat gülüşlerindi,
Sıcak ekmeğin üzerine sürdüğüm,
Tereyağı ve bal kıvamındaki yanakların..
"Şiiren"
görsel
Şimdi benim için hüzün ve rakı zamanı,
Neşem yok bir zamandır,
Denizin de tadı kaçtı,
Çarşaf gibiydim,
Gergin dalgaları susturma zamanı..
"Şiiren"
Şimdi benim için hüzün ve rakı zamanı,
Neşem yok bir zamandır,
Denizin de tadı kaçtı,
Çarşaf gibiydim,
Gergin dalgaları susturma zamanı..
"Şiiren"
görsel
biraz utangacım...
ama biraz..
biraz da hüzün var gözümün önünde,
dudağımın kenarında denize taş atan bir yaramaz bakışlı çocuk,
halka halka yayılan dalgaların arasında.
keyifli ıslak bir kedi yavrusu asılır bazen dudağımın orta yerine,
beni kurut derken..
yüzüme tebessüm Yayan ya da vicdanımı dile getiren yavru bir köpeğin bakışı bağlar hayata,
oynayan çay kaşıkları bir şarkı söyler bazen tam ortasında hayatın.
kulaklarımda yine Müzeyyen,
benzemez kimse sana..
"Şiiren"
biraz utangacım...
ama biraz..
biraz da hüzün var gözümün önünde,
dudağımın kenarında denize taş atan bir yaramaz bakışlı çocuk,
halka halka yayılan dalgaların arasında.
keyifli ıslak bir kedi yavrusu asılır bazen dudağımın orta yerine,
beni kurut derken..
yüzüme tebessüm Yayan ya da vicdanımı dile getiren yavru bir köpeğin bakışı bağlar hayata,
oynayan çay kaşıkları bir şarkı söyler bazen tam ortasında hayatın.
kulaklarımda yine Müzeyyen,
benzemez kimse sana..
"Şiiren"
görsel
Neşeli Çayım taze,
Çapkın bakışlı Ezine peyniri de seni özledi..
Depresif zeytinlerin şarkısını dinliyorum,
Flört etmek isteyen tereyağına ,
Kırıtarak yürüyen Ördek yumurtası eşlik edecek,
Bir de simit aldım, paylaşmak için..
Masadaki gülüşen susamların selamı var..
Yani ruhumun deniz kenarında,
Bekleme heyecanıyla kahvaltı hazır..
"Şiiren"
Neşeli Çayım taze,
Çapkın bakışlı Ezine peyniri de seni özledi..
Depresif zeytinlerin şarkısını dinliyorum,
Flört etmek isteyen tereyağına ,
Kırıtarak yürüyen Ördek yumurtası eşlik edecek,
Bir de simit aldım, paylaşmak için..
Masadaki gülüşen susamların selamı var..
Yani ruhumun deniz kenarında,
Bekleme heyecanıyla kahvaltı hazır..
"Şiiren"
görsel
"Gök gürledi..
kızdı sana.
O kısa etekle gelecem yanına."
__________
Yüzündeki memnuniyeti yenmek için hiç bir çaba sarfetmedi.
Dediği doğruydu.
elektrikler kesilmiş, karanlık gökyüzünde oturan panteon tanrıları, Arizona dream şarkısına tempo tutarken,
çıtlattıkları parmaklarından çıkan şimşeklerin yeryüzündeki rahipler tarafından, kendi halklarını aydınlatmak için su sarnıçlarında biriktirildiğinden haberleri yoktu.
içine çektiği Sessizliğin bir kokusu olduğunu biliyordu ama karar verememişti.
Önündeki votka bardağını koklayarak aromatik kokuyu verenin hangi ağaç olduğunu bulmaya çalıştı.
Kabuğu çıkarılmış dişbudak ağacının kokusu buna uyuyor diye düşündüğünde orman bekçisi dedesinin söylediklerini hatırladı.
(nana godi)
___________
Andrey platonov' un bu üslûp ile yazdığını sanmıyorum.
Yine de bu değeri bilinmediği söylenilen, üniversitede edebiyat fakültesinde, hademelik yapan adamın hikayesi için başlık açılır.
Hiç okumadığım ama listeme aldığım bir Rus edebiyatı yazarı.
(Andrey Platonov / 1.Eylül.1899 - 5.ocak.1951)
"Gök gürledi..
kızdı sana.
O kısa etekle gelecem yanına."
__________
Yüzündeki memnuniyeti yenmek için hiç bir çaba sarfetmedi.
Dediği doğruydu.
elektrikler kesilmiş, karanlık gökyüzünde oturan panteon tanrıları, Arizona dream şarkısına tempo tutarken,
çıtlattıkları parmaklarından çıkan şimşeklerin yeryüzündeki rahipler tarafından, kendi halklarını aydınlatmak için su sarnıçlarında biriktirildiğinden haberleri yoktu.
içine çektiği Sessizliğin bir kokusu olduğunu biliyordu ama karar verememişti.
Önündeki votka bardağını koklayarak aromatik kokuyu verenin hangi ağaç olduğunu bulmaya çalıştı.
Kabuğu çıkarılmış dişbudak ağacının kokusu buna uyuyor diye düşündüğünde orman bekçisi dedesinin söylediklerini hatırladı.
(nana godi)
___________
Andrey platonov' un bu üslûp ile yazdığını sanmıyorum.
Yine de bu değeri bilinmediği söylenilen, üniversitede edebiyat fakültesinde, hademelik yapan adamın hikayesi için başlık açılır.
Hiç okumadığım ama listeme aldığım bir Rus edebiyatı yazarı.
(Andrey Platonov / 1.Eylül.1899 - 5.ocak.1951)
“Din halkı uyuşturan bir afyondur”
(Karl Marks)
-----------------------------------
Karl Marks, Hegel’in hukuk felsefesini eleştirirken, insanın Tanrı ihtiyacının maddî ve felsefî temellerini anlamaya çalışmıştır.
Marx’a göre din, olumlu özellikler taşıyan bir “yanılsama”dır;
acı çeken insanın “tesellisi”dir.
“Din halkı uyuşturan bir afyondur” ifadesini bu anlamda kullanmıştır.
Marx’ın sözleriyle din, ezilen varlığın,
“iç çekişi/inleyişi”,
taş yürekli dünyanın vicdanı,
“ruhsuz maddi koşulların ruhu”dur.
Marx’a göre, bu “yanılsama”yı yok etmeye çalışmak yersizdir;
gereken, ona yol açan ortam ve koşulların ortadan kaldırılmasıdır.
Biz
(bizim gibi düşünenler)
dine değil, dinin siyasallaştırılmasına,
caminin ya da tarikatların toplum üzerinde dini-ideolojik egemenlik kurmasına,
bugünün toplumunu 7. asrın kurallarına göre biçimlendirme girişimine karşıyız.
insanları dinsizleştirmek,
onların inançlarıyla alay etmek ya da din karşıtı propaganda yapmak hiçbir zaman bizim gibi düşünenlerin işi olmamıştır.
Peki biz hangi toplumun bireyleriyiz?
"Biz"
(Bizim gibi düşünenler)
Mustafa Kemal ve arkadaşlarının kurduğu,
aydınlanma ve ilerleme düşüncesine bağlı laik toplumun,
devrim kanunlarıyla kurulan Cumhuriyet’in fertleriyiz.
Tarikat-ticaret-Cemaatin içinde Tanrı’nın kulu değil,
laik hukuk devleti içinde özgür yurttaş olma bilinciyle yetişen Bu bilinç sayesinde Atatürkçü olan cumhuriyet devrimleri öğretmenlerinin yetiştirdiği öğrencileriz.
Biz buyuz!
(Cumhuriyetin öğretmenlerine minnettarız)
görsel
(Karl Marks)
-----------------------------------
Karl Marks, Hegel’in hukuk felsefesini eleştirirken, insanın Tanrı ihtiyacının maddî ve felsefî temellerini anlamaya çalışmıştır.
Marx’a göre din, olumlu özellikler taşıyan bir “yanılsama”dır;
acı çeken insanın “tesellisi”dir.
“Din halkı uyuşturan bir afyondur” ifadesini bu anlamda kullanmıştır.
Marx’ın sözleriyle din, ezilen varlığın,
“iç çekişi/inleyişi”,
taş yürekli dünyanın vicdanı,
“ruhsuz maddi koşulların ruhu”dur.
Marx’a göre, bu “yanılsama”yı yok etmeye çalışmak yersizdir;
gereken, ona yol açan ortam ve koşulların ortadan kaldırılmasıdır.
Biz
(bizim gibi düşünenler)
dine değil, dinin siyasallaştırılmasına,
caminin ya da tarikatların toplum üzerinde dini-ideolojik egemenlik kurmasına,
bugünün toplumunu 7. asrın kurallarına göre biçimlendirme girişimine karşıyız.
insanları dinsizleştirmek,
onların inançlarıyla alay etmek ya da din karşıtı propaganda yapmak hiçbir zaman bizim gibi düşünenlerin işi olmamıştır.
Peki biz hangi toplumun bireyleriyiz?
"Biz"
(Bizim gibi düşünenler)
Mustafa Kemal ve arkadaşlarının kurduğu,
aydınlanma ve ilerleme düşüncesine bağlı laik toplumun,
devrim kanunlarıyla kurulan Cumhuriyet’in fertleriyiz.
Tarikat-ticaret-Cemaatin içinde Tanrı’nın kulu değil,
laik hukuk devleti içinde özgür yurttaş olma bilinciyle yetişen Bu bilinç sayesinde Atatürkçü olan cumhuriyet devrimleri öğretmenlerinin yetiştirdiği öğrencileriz.
Biz buyuz!
(Cumhuriyetin öğretmenlerine minnettarız)
görsel
görsel
Bahar dalından parlak ol,
günaydın deme bana,ışığım ol,
ben soğuğu hiç sevmem,
sen benim içinden çıkmadığım,
derya ol, denizim ol, yaz' ım ol..
günaydın gül kurusu pembesi,
yazın, biten bütün renkleri,
hoşçakalın kumsaldaki ayak izleri,
güle güle seni getiren leylekler,
"göçmen çiçekleri" son akşam yemeği,
biten gölgeler,
toprağımla buluşan, yorgun sarı yaprağım,
(Aşk kucağında mı saklı)
son bahar sana merhaba..
"Şiiren”
Bahar dalından parlak ol,
günaydın deme bana,ışığım ol,
ben soğuğu hiç sevmem,
sen benim içinden çıkmadığım,
derya ol, denizim ol, yaz' ım ol..
günaydın gül kurusu pembesi,
yazın, biten bütün renkleri,
hoşçakalın kumsaldaki ayak izleri,
güle güle seni getiren leylekler,
"göçmen çiçekleri" son akşam yemeği,
biten gölgeler,
toprağımla buluşan, yorgun sarı yaprağım,
(Aşk kucağında mı saklı)
son bahar sana merhaba..
"Şiiren”
görsel
Sevişince geçecek daha da baglanacaksin.
Sonra kiskanacaksin, merhaba dediğinden bile,
Geçmişi bile aklını alacak,
Tutku yakacak içindeki geçmiş çalıları,
Kurumuş dalların tutuştuğunda,
Kalbi kalbinde saklı kalacak,
Rüzgar boynunun kokusuna sarıldığında,
Küçük bir kız sevinecek,
Oğlan onu bekleyecek,
"Yüreğim yüreğine değecek"
Sanki.. şimdi gelecek.
"Şiiren"
Sevişince geçecek daha da baglanacaksin.
Sonra kiskanacaksin, merhaba dediğinden bile,
Geçmişi bile aklını alacak,
Tutku yakacak içindeki geçmiş çalıları,
Kurumuş dalların tutuştuğunda,
Kalbi kalbinde saklı kalacak,
Rüzgar boynunun kokusuna sarıldığında,
Küçük bir kız sevinecek,
Oğlan onu bekleyecek,
"Yüreğim yüreğine değecek"
Sanki.. şimdi gelecek.
"Şiiren"
görsel
Tapılacak tanrı lazımmış,
Üstünde abdest almaya hazırlanan ellerimle,
ibadetim sana,
Tepeden tırnağa teslim olan gözlerinde,
Pusuladaki kuzeyi gösteren özne,
Kıble senden tarafta,
Araf senin dudaklarının çizgisinde saklı,
Cennet senin bedenine bürünmüş gibi,
Uzaklaşan yollar cehennem ateşi,
Tanrının ilk ayeti saçına inerken, tarif eden bendim seni,
Musa peygamberin gözdeleri kıskanacak,
Görselerdi beyaz teninde dik memelerini,
Arsız bakışlı diline düştüğü zamanlarda, gönderdiğim ayetleri okurdum ağzının içinde,
içine yeni vahiyler indirdiğim anlarda tapardım tanrıya.
Benim tek tanrım vardı,
Biri de şeytanın rüyasında saklıydı
Bedenine gizlediğim Allah'ın adı doksandokuzdan fazlaydı,
Biri kıskanır diye saçının tellerine saklardım,
Sana kaçan şeytanlar barınmasın Diye,
her teyemmümde dua ederim saçına gizlediğim Allah'a,
Benim kabem sağ kulağının üstüne kurduğum hamakta,
Saçlarının arasına bıraktığım ayetlerde sakladım sevdamı,
Bazen meme altına ibadete gelen cemaat oldum,
Şeytan sofrasında taşladım hacı olma emellerimi,
Hacer ül esfet taşında,
sığdırdım kafamı kasıklarına,
Bir toprağın buğdayı yeşertme öyküsü gibi,
Karlar altında uyuduğunu sandığım tohumlarımla,
Şimdi,
iman ettim sana..
“Şiiren”
Tapılacak tanrı lazımmış,
Üstünde abdest almaya hazırlanan ellerimle,
ibadetim sana,
Tepeden tırnağa teslim olan gözlerinde,
Pusuladaki kuzeyi gösteren özne,
Kıble senden tarafta,
Araf senin dudaklarının çizgisinde saklı,
Cennet senin bedenine bürünmüş gibi,
Uzaklaşan yollar cehennem ateşi,
Tanrının ilk ayeti saçına inerken, tarif eden bendim seni,
Musa peygamberin gözdeleri kıskanacak,
Görselerdi beyaz teninde dik memelerini,
Arsız bakışlı diline düştüğü zamanlarda, gönderdiğim ayetleri okurdum ağzının içinde,
içine yeni vahiyler indirdiğim anlarda tapardım tanrıya.
Benim tek tanrım vardı,
Biri de şeytanın rüyasında saklıydı
Bedenine gizlediğim Allah'ın adı doksandokuzdan fazlaydı,
Biri kıskanır diye saçının tellerine saklardım,
Sana kaçan şeytanlar barınmasın Diye,
her teyemmümde dua ederim saçına gizlediğim Allah'a,
Benim kabem sağ kulağının üstüne kurduğum hamakta,
Saçlarının arasına bıraktığım ayetlerde sakladım sevdamı,
Bazen meme altına ibadete gelen cemaat oldum,
Şeytan sofrasında taşladım hacı olma emellerimi,
Hacer ül esfet taşında,
sığdırdım kafamı kasıklarına,
Bir toprağın buğdayı yeşertme öyküsü gibi,
Karlar altında uyuduğunu sandığım tohumlarımla,
Şimdi,
iman ettim sana..
“Şiiren”
görsel
Sessiz ergen çığlıkları gövdemde duvarları yumrukluyor,
Uykuna ben geleceğim söyle tanrıya,
Saçında besmele çekmeye,
Dudağım, dudağında ibadetini ettiğinde,
iyi geceler,
Tüm öptüğüm yerlerine..
"Şiiren"
Sessiz ergen çığlıkları gövdemde duvarları yumrukluyor,
Uykuna ben geleceğim söyle tanrıya,
Saçında besmele çekmeye,
Dudağım, dudağında ibadetini ettiğinde,
iyi geceler,
Tüm öptüğüm yerlerine..
"Şiiren"
görsel
iş görüşmelerinde en sık sorulan sorular
---------------------------------
- Görüşmeye gideceğiniz firma hakkında bilgi toplayın,borsaya kote bir şirket olup olmadığına bakın
Borsaya açık bir şirketse bilançosuna ve faaliyetlerine göz gezdirin hatta ezberleyin, görüşmede bu bilgiler sorulacak ve işe yarayacaktır.
Benzer Görüşme sorularından en fazla sorulanlardan bazıları:
-Bana kendinizden söz edin.
-Arkadaslariniz sizi nasıl tarif eder?
-Çok sayıda aday arasında sizi niçin tercih edelim?
-En güçlü ve en zayıf olduğunuz yanlarınızı anlatır mısınız?
-Sizin açınızdan ideal bir iş nasıl olmalıdır?
-Eğitiminiz ya da meslek hayatınızla ilgili planlarınız neler?
-Amiriniz haksız bir eleştiri yaptığında tepkiniz ne olur.
-Hayatınızda sizi en çok etkileyen kişi kimdir?
-Sizi en çok zorlayan bir durum ya da olayı anlatın.
-Neden bizimle çalışmak istiyorsunuz?
-iş yaşamınızdaki en büyük başarısızlığınızi anlatın?
-Hiç işten çıkarıldınız mı, neden?
-Yalnız mı yoksa ekip içinde mi çalışmayı seversiniz?
-Mesleğinizin en sevdiğiniz ve en sevmediğiniz yanları nelerdir?
-Boş zamanlarınizda ne yaparsınız?
-Daha önceki işleriniz size neler öğretti?
-Alanınızda ne gibi deneyimlere sahipsiniz?
-Bir de klâsik bir soru var, beş yıl sonra kendinizi nerede görmek istiyorsunuz diye.
Burada mütevazi olun,şirketim benden en iyi faydalanacağı konumu benden iyi bilir deyin.
işbirliği ve dayanışma, şirket menfaatine yatkın olduğunuz mesajını da böylece kibarca iletin.
(Hadi, hayırlı olsun)
iş görüşmelerinde en sık sorulan sorular
---------------------------------
- Görüşmeye gideceğiniz firma hakkında bilgi toplayın,borsaya kote bir şirket olup olmadığına bakın
Borsaya açık bir şirketse bilançosuna ve faaliyetlerine göz gezdirin hatta ezberleyin, görüşmede bu bilgiler sorulacak ve işe yarayacaktır.
Benzer Görüşme sorularından en fazla sorulanlardan bazıları:
-Bana kendinizden söz edin.
-Arkadaslariniz sizi nasıl tarif eder?
-Çok sayıda aday arasında sizi niçin tercih edelim?
-En güçlü ve en zayıf olduğunuz yanlarınızı anlatır mısınız?
-Sizin açınızdan ideal bir iş nasıl olmalıdır?
-Eğitiminiz ya da meslek hayatınızla ilgili planlarınız neler?
-Amiriniz haksız bir eleştiri yaptığında tepkiniz ne olur.
-Hayatınızda sizi en çok etkileyen kişi kimdir?
-Sizi en çok zorlayan bir durum ya da olayı anlatın.
-Neden bizimle çalışmak istiyorsunuz?
-iş yaşamınızdaki en büyük başarısızlığınızi anlatın?
-Hiç işten çıkarıldınız mı, neden?
-Yalnız mı yoksa ekip içinde mi çalışmayı seversiniz?
-Mesleğinizin en sevdiğiniz ve en sevmediğiniz yanları nelerdir?
-Boş zamanlarınizda ne yaparsınız?
-Daha önceki işleriniz size neler öğretti?
-Alanınızda ne gibi deneyimlere sahipsiniz?
-Bir de klâsik bir soru var, beş yıl sonra kendinizi nerede görmek istiyorsunuz diye.
Burada mütevazi olun,şirketim benden en iyi faydalanacağı konumu benden iyi bilir deyin.
işbirliği ve dayanışma, şirket menfaatine yatkın olduğunuz mesajını da böylece kibarca iletin.
(Hadi, hayırlı olsun)
görsel
Sana ihtiyacım var,
Ruhunda sev beni,
Çok üşüdüm biraz da sarıl,
Al aklına ısıt beni..
"Şiiren"
Sana ihtiyacım var,
Ruhunda sev beni,
Çok üşüdüm biraz da sarıl,
Al aklına ısıt beni..
"Şiiren"
görsel
"Kalmak biraz da kendinden gitmekti.”
Ne bileyim..
Daha kolay gibiydi Hayata başka pencereden bakmayı reddetmek.
Oysa kalmak zordu.
Uyum sağlamayı öğrenmek demekti,
Bazen hayata itaat etmek,
bazen isyan etmekti.
Bazen topluma uyup o koyunların arasına karışmak demekti,
Yani sivri kenarları mı yuvarlamak demekti.
Gözlerine baktım,
Kal diyordu,
Ellerim ellerine gitme diyordu.
Kafam karışık,
Düşüncelerim darma dağınıktı.
Odaklanamadığı mı gözlerimden anladı,
Kalmak istemediğimi sanmıştı.
Kalmak istiyordum halbuki,
ilk defa deneyerek.
Gücü onun deniz gözlerindeki cesaret dolu tutkudan alacaktım,
Belki ikimiz yapabilirdik.
Neden olmasındı ki?
Aşk, isa’ nın ekmeği gibiydi
Herkese yeterdi,
Biraz şarap ve tuza banılmış ekmek.
"Ruhumuzdaki altyazılar"
"Kalmak biraz da kendinden gitmekti.”
Ne bileyim..
Daha kolay gibiydi Hayata başka pencereden bakmayı reddetmek.
Oysa kalmak zordu.
Uyum sağlamayı öğrenmek demekti,
Bazen hayata itaat etmek,
bazen isyan etmekti.
Bazen topluma uyup o koyunların arasına karışmak demekti,
Yani sivri kenarları mı yuvarlamak demekti.
Gözlerine baktım,
Kal diyordu,
Ellerim ellerine gitme diyordu.
Kafam karışık,
Düşüncelerim darma dağınıktı.
Odaklanamadığı mı gözlerimden anladı,
Kalmak istemediğimi sanmıştı.
Kalmak istiyordum halbuki,
ilk defa deneyerek.
Gücü onun deniz gözlerindeki cesaret dolu tutkudan alacaktım,
Belki ikimiz yapabilirdik.
Neden olmasındı ki?
Aşk, isa’ nın ekmeği gibiydi
Herkese yeterdi,
Biraz şarap ve tuza banılmış ekmek.
"Ruhumuzdaki altyazılar"
Yaygın anksiyete bozukluğu,en az altı ay süreyle fobi,panik atakları, obsesyon ve kompulsiyonlar olmadan hemen hergün ortaya çıkan, bir çok olay ya da etkinlik hakkında aşırı derecede anksiyete ve üzülme ile karakterize olan bir durumdur.
Bu bozuklukta, belirgin bir nedeni olmayan kronik sinirlilik ve endişe duygusu vardır.
Klinik tanı belirtileri:
- Huzursuzluk,
- Aşırı heyacan ve endişe duyma hali,
- Çabuk yorulma,
- Düşünceleri yoğunlaştırmada güçlük çekme,
- Zihnin durmuş gibi olması,
- Uyku bozukluğu, (uykuya dalmakta ve sürdürmede güçsüzlük ya da huzursuz ve dinlendirmeyen uyku)
- Kas gerginliği,
Bu belirtilerin en az üçü ya da daha çoğu bireyin anksiyete ve üzüntüsüne eşlik eder.
Belirtiler herhangi bir organik bozukluğa bağlı değildir.
Yaygın anksiyete bozukluğunun, panik bozukluğuna göre daha az belirgin olması yüzünden, burada görülen otonomik belirtiler panik ataginkilere göre daha az ciddidir ve daha nadir görülür.
(Psikiyatrik destek alınması şarttır.)
Bu bozuklukta, belirgin bir nedeni olmayan kronik sinirlilik ve endişe duygusu vardır.
Klinik tanı belirtileri:
- Huzursuzluk,
- Aşırı heyacan ve endişe duyma hali,
- Çabuk yorulma,
- Düşünceleri yoğunlaştırmada güçlük çekme,
- Zihnin durmuş gibi olması,
- Uyku bozukluğu, (uykuya dalmakta ve sürdürmede güçsüzlük ya da huzursuz ve dinlendirmeyen uyku)
- Kas gerginliği,
Bu belirtilerin en az üçü ya da daha çoğu bireyin anksiyete ve üzüntüsüne eşlik eder.
Belirtiler herhangi bir organik bozukluğa bağlı değildir.
Yaygın anksiyete bozukluğunun, panik bozukluğuna göre daha az belirgin olması yüzünden, burada görülen otonomik belirtiler panik ataginkilere göre daha az ciddidir ve daha nadir görülür.
(Psikiyatrik destek alınması şarttır.)
görsel
uçurtma peşindeki çocuğun yüzü gibiyim,
soluk soluğa heyecan,
aklımda gökyüzü,
elimde makaram,
saçımda bir rüzgar,
deniz'in üstünde uçar gibi,
uğultular var kulağımda,
kafamda özgürlük türküleri,
Unuttuğum hayaller,
dilimde anlatamadığım aşklar.
"Şiiren"
uçurtma peşindeki çocuğun yüzü gibiyim,
soluk soluğa heyecan,
aklımda gökyüzü,
elimde makaram,
saçımda bir rüzgar,
deniz'in üstünde uçar gibi,
uğultular var kulağımda,
kafamda özgürlük türküleri,
Unuttuğum hayaller,
dilimde anlatamadığım aşklar.
"Şiiren"
Sezgi;
felsefe, mistisizm, ezoterizm ve farklı öğreti sistemlerinde farklı anlamlarda kullanılan terim.
Kullanım çeşitleri;
Kimi felsefi akımlarda akıl yoluyla kavranamayacak gerçeklerin derin düşünme (tefekkür) yoluyla aranışı sezgi kapsamında değerlendirilir.
Ruhçulukta sezginin, insanın kendi düşüncesi olmaktan ziyade çeşitli etkenlerden kaynaklanan tesirlerle belirdiği kabul edilir ki, bu etken genellikle bedensiz bir ruhtur. Bu yüzden ruhçular yüksek bilgileri içeren tebliğlerin alındığı ruhsal irtibatlara “sezgisel (intuitif) irtibat” derler.
Gnostiklere ve antikçağ inisiyelerine göre spiritüel aydınlanma yolunda üç tür bilgi mevcuttur ki,
bunlardan öğretim yoluyla öğrenilebilir bilgi mathesis,
his ya da ıstırap yoluyla edinilebilen bilgi pathesis,
sezgi yoluyla öğrenilebilir bilgi de gnosis olarak adlandırılmıştır.
inisiyasyonlarda en yüksek aşamaya ulaşanların, yani inisiye oluş aşamasına erişenlerin sezgi yoluyla aldıklarını çevresine aktararak aydınlatması söz konusu olur. inisiye adayının bu hale gelişi kimi inisiyasyonlarda tohumun bitki haline gelmesi sembolizm'iyle,
kimi inisiyasyonlarda ise meşale sembolüyle temsil edilmiştir.
ilham (inspiration) adı verilen sezgi söz veya yazı tarzında dışarı yansıdığında vahiy (revelation) adını alır.
Vahiy sözcüğü yalnızca peygamberler için kullanılan bir terim değildir. Bu terim Araplar’da islamiyet gelmeden önce de bilinen ve kullanılan bir terimdi.
(Alıntı)
felsefe, mistisizm, ezoterizm ve farklı öğreti sistemlerinde farklı anlamlarda kullanılan terim.
Kullanım çeşitleri;
Kimi felsefi akımlarda akıl yoluyla kavranamayacak gerçeklerin derin düşünme (tefekkür) yoluyla aranışı sezgi kapsamında değerlendirilir.
Ruhçulukta sezginin, insanın kendi düşüncesi olmaktan ziyade çeşitli etkenlerden kaynaklanan tesirlerle belirdiği kabul edilir ki, bu etken genellikle bedensiz bir ruhtur. Bu yüzden ruhçular yüksek bilgileri içeren tebliğlerin alındığı ruhsal irtibatlara “sezgisel (intuitif) irtibat” derler.
Gnostiklere ve antikçağ inisiyelerine göre spiritüel aydınlanma yolunda üç tür bilgi mevcuttur ki,
bunlardan öğretim yoluyla öğrenilebilir bilgi mathesis,
his ya da ıstırap yoluyla edinilebilen bilgi pathesis,
sezgi yoluyla öğrenilebilir bilgi de gnosis olarak adlandırılmıştır.
inisiyasyonlarda en yüksek aşamaya ulaşanların, yani inisiye oluş aşamasına erişenlerin sezgi yoluyla aldıklarını çevresine aktararak aydınlatması söz konusu olur. inisiye adayının bu hale gelişi kimi inisiyasyonlarda tohumun bitki haline gelmesi sembolizm'iyle,
kimi inisiyasyonlarda ise meşale sembolüyle temsil edilmiştir.
ilham (inspiration) adı verilen sezgi söz veya yazı tarzında dışarı yansıdığında vahiy (revelation) adını alır.
Vahiy sözcüğü yalnızca peygamberler için kullanılan bir terim değildir. Bu terim Araplar’da islamiyet gelmeden önce de bilinen ve kullanılan bir terimdi.
(Alıntı)
görsel
Belki bir neşeli serçe olurum, gülücük saçan dudağının sevdalı kenarında.
Meşe palamutu gibi saçılır, sessiz tenine dökülen nefeslerim.
Gülen bir kapı açılır sevdalı türkülerin yürüdüğü narin boynunda,
Kaçamak yürüyüşler yapan Bir aşık serçe olurum,
Kulağına yüreğimi fısıldadığımda.
Belki bir tebessüm düşer yüzüne beni hatırladığında,
Bir hırsız serçe konar, kuruttuğun tarhanaya,
Bir gülümseme olurum, yaramaz dudağının içe bakan yamacında..
Belki aklına gelirim, sen fasulye kırarken.
Belki de bir balık kendini atar pembe boyunlu flamingonun önüne.
Belki,
Bir güneşin yavaşça doğuşunu izlersin,
saçlarının arasında ki ellerim sana dokunduğunda,
Ve,
Seni öperim,
Bir kadeh kırmızı şarap yudumladığımda ..
"Şiiren"
Belki bir neşeli serçe olurum, gülücük saçan dudağının sevdalı kenarında.
Meşe palamutu gibi saçılır, sessiz tenine dökülen nefeslerim.
Gülen bir kapı açılır sevdalı türkülerin yürüdüğü narin boynunda,
Kaçamak yürüyüşler yapan Bir aşık serçe olurum,
Kulağına yüreğimi fısıldadığımda.
Belki bir tebessüm düşer yüzüne beni hatırladığında,
Bir hırsız serçe konar, kuruttuğun tarhanaya,
Bir gülümseme olurum, yaramaz dudağının içe bakan yamacında..
Belki aklına gelirim, sen fasulye kırarken.
Belki de bir balık kendini atar pembe boyunlu flamingonun önüne.
Belki,
Bir güneşin yavaşça doğuşunu izlersin,
saçlarının arasında ki ellerim sana dokunduğunda,
Ve,
Seni öperim,
Bir kadeh kırmızı şarap yudumladığımda ..
"Şiiren"
görsel
Bu ne kötü iş,
Boş yataktaki yastığa prenses karolina demek,
Beline sarılır gibi sarılıp uyumak, koklaya koklaya.
Uykusuz gözlerle uyumaya çalışmak,
Nefes alırken bile kokunu duyuyor olmak uzaklardan,
Her çayın içinde, seni arayıp
bakmak..
Yürüyüş yaptığım sokak direkleri soruyor seni,
Kararan güneş üzgün sen yanımda olmayınca,
Serçeler artık börek çalmıyor masamda,
Ekmeğimin ağzını bıçak açmıyor sofrada,
Domatesler konuşmuyor benim yanımda,
Çapkın bıyıklı ezine peyniri bile iltifati bıraktı soğuk tereyağına,
Giydiğin deniz terliği sohbet etmiyor kimseyle,
Banyo aynasının sevimli yüzü asık,
Havadaki gülüşen suratlar ruhsuz,
Tempo tutmuyor oynarken çay kaşıkları,
Ben seni çook özlerken,
Okunmak istemiyor, arasına gül yaprağı bıraktığım sayfalar,
Bir garip esen düş rüzgarı moralsiz,
Yorgun omuzlarımı, kaldırmak gelmiyor içimden,
Dizlerim adım atarken unutuyor yürümeyi,
Ayağımı sehpaya çarptığımda,
bana kızdığın küfür yok artık ağzımda,
Beni hayata döndürecek ilaca ihtiyacım varken,
Ayaklarım birbirine dans teklifi ediyor,
Offf..prenses..özlemek neymiş yaa..
Eksik nefes almak gibi,
Yoksunluk krizlerini atlatamıyorum artık..
"Şiiren"
Bu ne kötü iş,
Boş yataktaki yastığa prenses karolina demek,
Beline sarılır gibi sarılıp uyumak, koklaya koklaya.
Uykusuz gözlerle uyumaya çalışmak,
Nefes alırken bile kokunu duyuyor olmak uzaklardan,
Her çayın içinde, seni arayıp
bakmak..
Yürüyüş yaptığım sokak direkleri soruyor seni,
Kararan güneş üzgün sen yanımda olmayınca,
Serçeler artık börek çalmıyor masamda,
Ekmeğimin ağzını bıçak açmıyor sofrada,
Domatesler konuşmuyor benim yanımda,
Çapkın bıyıklı ezine peyniri bile iltifati bıraktı soğuk tereyağına,
Giydiğin deniz terliği sohbet etmiyor kimseyle,
Banyo aynasının sevimli yüzü asık,
Havadaki gülüşen suratlar ruhsuz,
Tempo tutmuyor oynarken çay kaşıkları,
Ben seni çook özlerken,
Okunmak istemiyor, arasına gül yaprağı bıraktığım sayfalar,
Bir garip esen düş rüzgarı moralsiz,
Yorgun omuzlarımı, kaldırmak gelmiyor içimden,
Dizlerim adım atarken unutuyor yürümeyi,
Ayağımı sehpaya çarptığımda,
bana kızdığın küfür yok artık ağzımda,
Beni hayata döndürecek ilaca ihtiyacım varken,
Ayaklarım birbirine dans teklifi ediyor,
Offf..prenses..özlemek neymiş yaa..
Eksik nefes almak gibi,
Yoksunluk krizlerini atlatamıyorum artık..
"Şiiren"