bugün
- 2026 dünya kupası finalini kim oynar11
- milli takımı eleştirenleri hapse atma çağrısı7
- sözlüğe fotoğraf atmayanların özgüvensiz sanılması11
- beyaz otomobil satın almak14
- 2 buçuk yaşında çocuğuna şarap seçen anne5
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle26
- ideal sevgilinin en önemli özelliği13
- makarna süzmek5
- messi'nin arjantin'deki heykeli3
- yapay zekaya entry yazdıran yazar5
- uludağ sözlük'ün instagram'a dönmesi10
- olmayacak duaya amin dememeyi öğrenmek3
- 22 haziran 2026 fsm'ye amedspor bayrağı asılması4
- cuckold esnasında karınızın belinin kırılması4
- yürüyüş partisi4
- 65 şut çekip gol atamamak5
- 22 haziran 2026 keir starmer'ın istifa etmesi3
- 48 takım içinde 47 nci olmak6
- bugün de meme atan olmaması13
- teen slasher filmlerinde ilk olen kisi2
- tencerede yemek ısıtırken tencereyi yakmak2
- almanya4
- beyaz toros ile son ses mozart dinleyip turlamak2
- salo o le 120 giornate di sodoma yı izleyecek göt2
- güneş2
- bozulmaması ile meşhur olan şeyler3
- günün sözü3
- esra'yı aç esra'yı2
- tgrt2
- anın görüntüsü15
- kıdemliye hızlı diğerlerine yavaş pc veren it3
- şemsiyenin ters dönmesi3
- yazma diyince yazmayan erkek4
- iş kadını yazarlar6
- paris te son tango6
- eğilirken eliyle göğüs dekoltesini kapatan kız12
- gelmiş geçmiş en iyi müzik klibi4
- meloş nerede sorunsalı5
- lucas luthor2
- yaşlılığınız için insan biriktirin11
- kaçak çay2
- oyuncu2
- gocu abi2
- gocu bey meh meh bey birader4
- futbol9
- hoşgeldin pazartesi7
- çok tanrılı dinlerde somut delil yokluğu6
- sözlüğe fotoğraf atmış erkekle evlenir misiniz2
- herkesin her şeye neden demesi gerektiği2
- sözlüğe foto atan erkekler silik yesin2
Pohu yedik" diye tamamlamak gereken bir yan cümledir.
gerçekten ateist olan arkadaşların hiçbir zaman *sormadığı soru.
gerçekten müslüman olan arkadaşların hiçbir zaman "ya yoksa" demedikleri gibi.
(bkz: maksat polemik olsun)
gerçekten müslüman olan arkadaşların hiçbir zaman "ya yoksa" demedikleri gibi.
(bkz: maksat polemik olsun)
ifade edildiği andan itibaren, ateisti inanca yaklaştıran soru. Hepsine nasip olur inşallah.
Ateist bir arkadaşıma sık sık sorduğum ama onun hiç sormadığı,aynı zamanda da yanıtlamak istemediği ama içinden 'ya yoksa'dediğine emin olduğum soru...
(bkz: #3594671)
ateistlere söylenecek en ayar söz.
atıp tutuyorsunuz, fikir özgürlüğü var isteyen istediğini söyleyebilir tamam.
ya varsa hapı yuttuğunun resmidir. o zaman ne diyeceksin.
yine de allah yar yardımıcınız olsun.
atıp tutuyorsunuz, fikir özgürlüğü var isteyen istediğini söyleyebilir tamam.
ya varsa hapı yuttuğunun resmidir. o zaman ne diyeceksin.
yine de allah yar yardımıcınız olsun.
felsefede pascal'ın bahsi olarak geçen, tanrının varlığına yönelik bir sorudur ve bazı insanların inanma nedenidir. blaise pascal aslında bu bahsi ortaya atarken o kadar yüzeysel bir şekilde bakmamıştı. kendisi demiştir ki. bu evren bizim zihnimize sığmayacak kadar büyük bir kaos içerisindedir. tanrının varlığını akıl ile kanıtlamamız imkansız. akıl ile varolmadığını da kanıtlamamız imkansız. bu durumda tek yapabileceğimiz bir kumar oynamaktır. bu kumarda tercih edilmesi gereken inanmaktır. çünkü eğer tanrı yoksa kaybedeceğimiz bir şey yoktur, ama tanrı varsa kazanacağımız çok şey vardır.
bu şekilde inanmaya hem ateistlerden hem de dindarlardan büyük itirazlar yükselmiştir. ateistler bu kumarda tanrı yokmuş gibi davranmanın bu hayatı kurtaracağını bu nedenle tanrıya inanmanın en karlı sonucu ortaya çıkarmayacağını söylemişlerdir. dindarlar ise bir tür çıkar amacıyla tanrıya inanmanın tanrıyı kandırmaya çalışmak olduğunu, bu tür bir inanma şeklinin tanrıya hakaret olduğunu söylerler.
bu şekilde inanmaya hem ateistlerden hem de dindarlardan büyük itirazlar yükselmiştir. ateistler bu kumarda tanrı yokmuş gibi davranmanın bu hayatı kurtaracağını bu nedenle tanrıya inanmanın en karlı sonucu ortaya çıkarmayacağını söylemişlerdir. dindarlar ise bir tür çıkar amacıyla tanrıya inanmanın tanrıyı kandırmaya çalışmak olduğunu, bu tür bir inanma şeklinin tanrıya hakaret olduğunu söylerler.
Ya beni çok güldürüyor şu dünyalık yaşayan ölümlüler.
(bkz: rte yi müslümanların lideri sanan akıllılar)
(bkz: rte yi müslümanların lideri sanan akıllılar)
ya yoksa diye cevaplanabilir bir soru amaçlı cümledir.
4300 tanrı var umarım doğrusu tutmuştur.
inanmayan insanların kafasında şok etkisi bırakan soru.. Müslüman için değildir bu soru.. zaten Müslüman allah a iman etmiştir.. Inanmayan bir insanın aklında soru işaretleri yaratmak içindir.. Arkadaş her şeye rağmen inkar ettin ve nefsinin kölesi oldun diyelim.. Peki hiç düşünmedin mi ya varsa nolacak diye.. Ee ama ben iyi bi insanım sırf allah a inanmadım diye yakar mı beni.. Iyilikten kastın ; işte iyi düşünmek insanlara iyi davranmak.. Sadece bunları yapan bir müslümanın bile cennete gitme olasılığı düşündürür.. Gaybı allah bilir amenna fakat biz sadece delillerin bize sunduğunu konuşuyoruz.. Tmm ya varsa desem de neden islam.. Kardeş gerçekten ya varsa diyosan şimdide araştır.. Ama dikkat et yaratıcı var ve bize deliller sunuyor diye kabul ettin.. O zaman yaşam tarzı olan dinlere(!) yönelme.. sonuç olarak; aslında inanmayanların kafasını fazlasıyla kurcalar bu gerçek.. Bunu belli etmemek için tiye alırlar.. Sürekli bahsettiğiniz şeyi yapın: düşünün!!
Kanser hastası olduğunuz bir durumda bir adamın çıkıp bana ömrünün sonuna kadar itaat edersen hastalığın son bulacak,
benim mistik güçlerim var demesi sizi ona itaat etmeye zorlar mıydı?
Zira eğer itaat ederseniz ve sonunda adam haklı
çıkarsa uzun bir hayatınız olacaktır, itaat ederseniz ve sonunda adamın yalan söylediği anlaşılırsa çok büyük bir
kaybınız olmayacaktır. itaat etmezseniz ve adam haklıysa uzun bir ömrü kaybetmişsiniz demektir.
Her ne kadar itaat etmek daha akılcı gibi dursa da rasyonel düşünen bir kişi bu tercihi seçmeyecektir.
Zira adamın doğruyu söylüyor olma ihtimalinin düşüklüğü bir yana,
ömür boyu itaat etmek gibi bir seçenek gözümüze de pek hoş gözükmez.
Etik olmadığını düşündüğümüz bu durum,
aynı şeyi tanrı adına yapınca iyi bir hareketmiş gibi gözükmesi şaşırtıcıdır;
mantıksız olduğu oldukça açık olan 'Ya Varsa?' argümanı,
söz konusu tanrı olduğunda sayısız taraftar toplayabiliyor.
işte asıl mucize budur. Buradan çıkarmamız gereken sonuç bir şeye sırf Olabilirlik durumu var diye inanmanın akılcı bir çözüm olmadığıdır.
benim mistik güçlerim var demesi sizi ona itaat etmeye zorlar mıydı?
Zira eğer itaat ederseniz ve sonunda adam haklı
çıkarsa uzun bir hayatınız olacaktır, itaat ederseniz ve sonunda adamın yalan söylediği anlaşılırsa çok büyük bir
kaybınız olmayacaktır. itaat etmezseniz ve adam haklıysa uzun bir ömrü kaybetmişsiniz demektir.
Her ne kadar itaat etmek daha akılcı gibi dursa da rasyonel düşünen bir kişi bu tercihi seçmeyecektir.
Zira adamın doğruyu söylüyor olma ihtimalinin düşüklüğü bir yana,
ömür boyu itaat etmek gibi bir seçenek gözümüze de pek hoş gözükmez.
Etik olmadığını düşündüğümüz bu durum,
aynı şeyi tanrı adına yapınca iyi bir hareketmiş gibi gözükmesi şaşırtıcıdır;
mantıksız olduğu oldukça açık olan 'Ya Varsa?' argümanı,
söz konusu tanrı olduğunda sayısız taraftar toplayabiliyor.
işte asıl mucize budur. Buradan çıkarmamız gereken sonuç bir şeye sırf Olabilirlik durumu var diye inanmanın akılcı bir çözüm olmadığıdır.
(bkz: ya tutarsa) gibi bir soru bu. Zaten "ya varsa" diye sorulan şey aynı zamanda "ya yoksa"yı da içinde barındırır. "Ya"nın devamı "ya da", "veya"; olmadı yine "ya" olarak kullanılır ve bir önce bahsedilenin tam tersi bir kavram taşıma durumundadır.
tüccar mantığıdır. eğer inanırsam tanrı olmazsa bir şey kaybetmem ama eğer varsa sonsuz cenneti yaşarım fikridir aklınca taktik yapıyordur bu insan.
ahanda şimdi sıçtık. evet.
yaratırken bana mı sordu bana ne ya.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar