bugün
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle19
- iş kadını yazarlar5
- uludağ sözlük'ün instagram'a dönmesi5
- artık ulu sözlüğümüze fotoğraf atılabilmesi3
- beyaz otomobil satın almak9
- ideal sevgilinin en önemli özelliği6
- meloş nerede sorunsalı2
- nervio'nun memleketi3
- çok tanrılı dinlerde somut delil yokluğu6
- sevgiliye en güzel hitap şekli4
- hoşgeldin pazartesi7
- ilişkilerde yapılan en büyük hatalar6
- amy adams2
- paris te son tango5
- ibrahim hacıosmanoğlu5
- eğilirken eliyle göğüs dekoltesini kapatan kız12
- park etmek sanatı4
- ilk buluşmada sevgilisine mangal yakan erkek4
- haksızsam haksızsın deyin2
- sol tarafın inzal olması3
- 2026 dünya kupasında tutulan takım5
- bugün de meme atan olmaması8
- 2026 dünya kupası17
- idolün ünlünün bokunu yer misin4
- ulan orospu seni rüyamda bile görmedim3
- kulak arkasını keselemek3
- babalar günü hediyesi2
- izmir3
- göğsüne dilan polat yazdıran başörtülü bacı8
- 22 haziran 2026 uruguay yeşil burun adaları maçı5
- entelektüelin teorisiyle pratiğinin çelişmesi2
- neredesin2
- yedi bela hüsnü'deki cemal2
- kız ismet2
- özel okul öğretmenleri açlık grevinde4
- engellediğim yuzır başlığıma yazmasın2
- yer çekimine küsmek3
- ayağında terlikle ülke yönetmek2
- senle sevişmedi diye birine küsmek3
- ev kredisi çeken asgari ücretli2
- aylık 294 bin lira iyi para mıdır sorunsalı2
- delilik ve daha delilik arasındaki ince çizgi2
- netflix yasaklanmalıdır4
- pazar günü aktiviteleri3
- lahmacunu elle yiyen kız18
- karaağaç ev fiyatları2
- spor sonrası pazularını öpmek2
- cuckold erkek5
- 20 haziran 2026 türkiye paraguay maçı47
- 2026 trans onur yürüyüşü3
Pohu yedik" diye tamamlamak gereken bir yan cümledir.
gerçekten ateist olan arkadaşların hiçbir zaman *sormadığı soru.
gerçekten müslüman olan arkadaşların hiçbir zaman "ya yoksa" demedikleri gibi.
(bkz: maksat polemik olsun)
gerçekten müslüman olan arkadaşların hiçbir zaman "ya yoksa" demedikleri gibi.
(bkz: maksat polemik olsun)
ifade edildiği andan itibaren, ateisti inanca yaklaştıran soru. Hepsine nasip olur inşallah.
Ateist bir arkadaşıma sık sık sorduğum ama onun hiç sormadığı,aynı zamanda da yanıtlamak istemediği ama içinden 'ya yoksa'dediğine emin olduğum soru...
(bkz: #3594671)
ateistlere söylenecek en ayar söz.
atıp tutuyorsunuz, fikir özgürlüğü var isteyen istediğini söyleyebilir tamam.
ya varsa hapı yuttuğunun resmidir. o zaman ne diyeceksin.
yine de allah yar yardımıcınız olsun.
atıp tutuyorsunuz, fikir özgürlüğü var isteyen istediğini söyleyebilir tamam.
ya varsa hapı yuttuğunun resmidir. o zaman ne diyeceksin.
yine de allah yar yardımıcınız olsun.
felsefede pascal'ın bahsi olarak geçen, tanrının varlığına yönelik bir sorudur ve bazı insanların inanma nedenidir. blaise pascal aslında bu bahsi ortaya atarken o kadar yüzeysel bir şekilde bakmamıştı. kendisi demiştir ki. bu evren bizim zihnimize sığmayacak kadar büyük bir kaos içerisindedir. tanrının varlığını akıl ile kanıtlamamız imkansız. akıl ile varolmadığını da kanıtlamamız imkansız. bu durumda tek yapabileceğimiz bir kumar oynamaktır. bu kumarda tercih edilmesi gereken inanmaktır. çünkü eğer tanrı yoksa kaybedeceğimiz bir şey yoktur, ama tanrı varsa kazanacağımız çok şey vardır.
bu şekilde inanmaya hem ateistlerden hem de dindarlardan büyük itirazlar yükselmiştir. ateistler bu kumarda tanrı yokmuş gibi davranmanın bu hayatı kurtaracağını bu nedenle tanrıya inanmanın en karlı sonucu ortaya çıkarmayacağını söylemişlerdir. dindarlar ise bir tür çıkar amacıyla tanrıya inanmanın tanrıyı kandırmaya çalışmak olduğunu, bu tür bir inanma şeklinin tanrıya hakaret olduğunu söylerler.
bu şekilde inanmaya hem ateistlerden hem de dindarlardan büyük itirazlar yükselmiştir. ateistler bu kumarda tanrı yokmuş gibi davranmanın bu hayatı kurtaracağını bu nedenle tanrıya inanmanın en karlı sonucu ortaya çıkarmayacağını söylemişlerdir. dindarlar ise bir tür çıkar amacıyla tanrıya inanmanın tanrıyı kandırmaya çalışmak olduğunu, bu tür bir inanma şeklinin tanrıya hakaret olduğunu söylerler.
Ya beni çok güldürüyor şu dünyalık yaşayan ölümlüler.
(bkz: rte yi müslümanların lideri sanan akıllılar)
(bkz: rte yi müslümanların lideri sanan akıllılar)
ya yoksa diye cevaplanabilir bir soru amaçlı cümledir.
4300 tanrı var umarım doğrusu tutmuştur.
inanmayan insanların kafasında şok etkisi bırakan soru.. Müslüman için değildir bu soru.. zaten Müslüman allah a iman etmiştir.. Inanmayan bir insanın aklında soru işaretleri yaratmak içindir.. Arkadaş her şeye rağmen inkar ettin ve nefsinin kölesi oldun diyelim.. Peki hiç düşünmedin mi ya varsa nolacak diye.. Ee ama ben iyi bi insanım sırf allah a inanmadım diye yakar mı beni.. Iyilikten kastın ; işte iyi düşünmek insanlara iyi davranmak.. Sadece bunları yapan bir müslümanın bile cennete gitme olasılığı düşündürür.. Gaybı allah bilir amenna fakat biz sadece delillerin bize sunduğunu konuşuyoruz.. Tmm ya varsa desem de neden islam.. Kardeş gerçekten ya varsa diyosan şimdide araştır.. Ama dikkat et yaratıcı var ve bize deliller sunuyor diye kabul ettin.. O zaman yaşam tarzı olan dinlere(!) yönelme.. sonuç olarak; aslında inanmayanların kafasını fazlasıyla kurcalar bu gerçek.. Bunu belli etmemek için tiye alırlar.. Sürekli bahsettiğiniz şeyi yapın: düşünün!!
Kanser hastası olduğunuz bir durumda bir adamın çıkıp bana ömrünün sonuna kadar itaat edersen hastalığın son bulacak,
benim mistik güçlerim var demesi sizi ona itaat etmeye zorlar mıydı?
Zira eğer itaat ederseniz ve sonunda adam haklı
çıkarsa uzun bir hayatınız olacaktır, itaat ederseniz ve sonunda adamın yalan söylediği anlaşılırsa çok büyük bir
kaybınız olmayacaktır. itaat etmezseniz ve adam haklıysa uzun bir ömrü kaybetmişsiniz demektir.
Her ne kadar itaat etmek daha akılcı gibi dursa da rasyonel düşünen bir kişi bu tercihi seçmeyecektir.
Zira adamın doğruyu söylüyor olma ihtimalinin düşüklüğü bir yana,
ömür boyu itaat etmek gibi bir seçenek gözümüze de pek hoş gözükmez.
Etik olmadığını düşündüğümüz bu durum,
aynı şeyi tanrı adına yapınca iyi bir hareketmiş gibi gözükmesi şaşırtıcıdır;
mantıksız olduğu oldukça açık olan 'Ya Varsa?' argümanı,
söz konusu tanrı olduğunda sayısız taraftar toplayabiliyor.
işte asıl mucize budur. Buradan çıkarmamız gereken sonuç bir şeye sırf Olabilirlik durumu var diye inanmanın akılcı bir çözüm olmadığıdır.
benim mistik güçlerim var demesi sizi ona itaat etmeye zorlar mıydı?
Zira eğer itaat ederseniz ve sonunda adam haklı
çıkarsa uzun bir hayatınız olacaktır, itaat ederseniz ve sonunda adamın yalan söylediği anlaşılırsa çok büyük bir
kaybınız olmayacaktır. itaat etmezseniz ve adam haklıysa uzun bir ömrü kaybetmişsiniz demektir.
Her ne kadar itaat etmek daha akılcı gibi dursa da rasyonel düşünen bir kişi bu tercihi seçmeyecektir.
Zira adamın doğruyu söylüyor olma ihtimalinin düşüklüğü bir yana,
ömür boyu itaat etmek gibi bir seçenek gözümüze de pek hoş gözükmez.
Etik olmadığını düşündüğümüz bu durum,
aynı şeyi tanrı adına yapınca iyi bir hareketmiş gibi gözükmesi şaşırtıcıdır;
mantıksız olduğu oldukça açık olan 'Ya Varsa?' argümanı,
söz konusu tanrı olduğunda sayısız taraftar toplayabiliyor.
işte asıl mucize budur. Buradan çıkarmamız gereken sonuç bir şeye sırf Olabilirlik durumu var diye inanmanın akılcı bir çözüm olmadığıdır.
(bkz: ya tutarsa) gibi bir soru bu. Zaten "ya varsa" diye sorulan şey aynı zamanda "ya yoksa"yı da içinde barındırır. "Ya"nın devamı "ya da", "veya"; olmadı yine "ya" olarak kullanılır ve bir önce bahsedilenin tam tersi bir kavram taşıma durumundadır.
tüccar mantığıdır. eğer inanırsam tanrı olmazsa bir şey kaybetmem ama eğer varsa sonsuz cenneti yaşarım fikridir aklınca taktik yapıyordur bu insan.
ahanda şimdi sıçtık. evet.
yaratırken bana mı sordu bana ne ya.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar