bugün
- akepe neden kültürel hegemonyayı ele geçiremedi19
- 28 haziran 2026 demokratik kongo özbekistan maçı4
- 19 yaşında kızla yatmak4
- 28 haziran 2026 hırvatistan gana maçı5
- özgürlük ve zorunlu eğitim paradoksu5
- kadınlar2
- genç görünmeye çalışmak7
- demokratik kongo cumhuriyeti5
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı31
- 28 haziran 2026 panama ingiltere maçı4
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet19
- genç olmanın en güzel yanı5
- kadir inanır22
- gitme diye yalvarmak6
- giresun da otobüs durağında bekleyen turist kız8
- içtim şarabı13
- 1 temmuz kabotaj bayramı4
- eski işyerine tekrar başlamak4
- sabaha kadar okunacak kitap4
- dua edince iletildi mesajı gelmesi3
- eski eşle tekrar evlenmek4
- anın görüntüsü22
- sözlüğe kız girince telefona bildirim gelmesi5
- sözlükteki gizli düşmanım10
- insanın geçmişinin karanlık olması9
- kemalist dünya24
- amerika birleşik devletleri7
- portekiz5
- kolombiya4
- dünya12
- x in memeleri3
- 28 haziran 2026 kolombiya portekiz maçı2
- sözlük kızlarını harika yapan detaylar9
- öldükten sonra bana ne olacak5
- abd'yi yenmiş olduk bu da bir başarı3
- opel frontera2
- kuran-ı kerim3
- her insanın bir cini olması8
- insan5
- uludağ sözlüğün boşalması3
- şarapçı bey koala birader3
- 30 haziran 2026 hollanda fas maçı3
- true'nun çaylak olması16
- almanya5
- velvet28
- 33 yaşında olmak3
- bik bik'in mutfağına konuk olmak7
- arşivlenmesi gereken resimler3
- rakı sevmemek7
- üniversitelerin gereksiz olması16
dokuzuncu nesil, hoşgelmiş yazar.
(#16027577)
sonuna kadar haklı, hoşgelmiş nesildaş.
sonuna kadar haklı, hoşgelmiş nesildaş.
adam görünümlü madamlardan değil. adam gibi adam! takipçisiyiz hoşgelmiş.
amerika'da çoğu eyalette ingilizce-ispanyolcanın çift dil olarak kullanıldığını bilmeyen cahil yazar.
(bkz: #16031461) paşayı sevmeyenin anasına babasına gadasına güzelce saydırmış muhteşem dava adamı, fikir savaşçısıdır.
hayır böyle yazıp yazıp bir de barış aydınlanma ilericilik falan demezler mi, çıldıriyrum daaa.
hayır böyle yazıp yazıp bir de barış aydınlanma ilericilik falan demezler mi, çıldıriyrum daaa.
Amerika'nın resmi dili ile ilgili bildiklerine atıfta bulunanlardan fazlasını bilen , abd anayasası'nda belirtilmiş resmi bir dil olmadığını 2002 yılında öğrenmiş ve oradaki ispanyolların yoğunlukta yaşadığı eyaletleri unutmayacak kadar amerika'da yaşamış , sınır dışı edilmeden mahkemede türkçe savunma vermiş ve fbi'ın , dışişlerinin resmi dilinin ingilizce olduğunu orada sorup öğrenmiş yazar. ispanyolca , ingilizce ve almanca bilir. özel isimlerden sonra gelen ekleri tırnak işaretiyle ayırır. cümlenin başında imla kurallarına uyup da sonradan yarıp ''ispanyolcanın'' yazmaz mesela. etnik kökeninden dolayı karşıt görüşteki insanları hata ayıklayan adam moduyla 'cahil' diye çağırmaz. iyi adamdır. çoluğa çocuğa kürt'e kurda cevap verir , hor görmez. Türkiye'de resmi dilin türkçe'den başka bir dil olmasına ihtiyaç olmadığına inanır. Amerika'nın resmi federal (dış) dilinin ingilizce'den başka bir dil olmadığı konusunda ısrarcıdır ve oradaki ispanyolların ya da başka bir kökene mensup insan topluluklarının konuyla ilgili istek ve arzularına tanıklık etmiştir. oradaki ispanyol kökenli güney amerika'lı vekillerin de resmi haberleşme dilini (ingilizce'yi) kullandığını iyi bilir. bilmeyenlerin eğitim almak zorunda olduğunu dahi bilir. ülkelerin zorunluluklarını ayrı ayrı değerlendirir. ona göre konuşur , ona göre yazar.
bir yazar.
amerika'da yaşamış dediğine göre ama türkiye ile amerika'yı nasıl kıyaslıyor anlamadım. amerika'nın eyalet sistemiyle yönetildiğini 3 yaşındaki yeğenim biliyor. her ülkenin uluslararası dili zaten ingilizce'dir güzel kardeşim. atatürk zamanında fransızca'ydı bu dil. atatürk fransızca bilirdi mesela ingilizce bilmezdi.
sen türkiye'de yaşayan, kimine göre 20 milyon, kimine göre (cia raporlarına göre) 12 milyon nüfuslu bir etnik yapıyı görmezden gelip "türkiye'nin türkçe'den başka dile ihtiyacı yoktur" dersen insanlığından ve amerika'da yaşadığından şüphe ederim senin. nerde yaşadığın beni de ilgilendirmiyor aslında. senin devletin neden kürtçe gazetelere kürtçe kitaplara kürtçe tv kanallarına izin veriyor? bir ihtiyaç var ortada demekki değil mi? al lazım olur sana. (bkz: arz talep)
ülkelerin zorunluluklarını ayrı ayrı değerlendirirmiş bide kendisi birde. keşke bizim buralara gelip te böyle rahat rahat atıp tutabilseniz..
amerika'da yaşamış dediğine göre ama türkiye ile amerika'yı nasıl kıyaslıyor anlamadım. amerika'nın eyalet sistemiyle yönetildiğini 3 yaşındaki yeğenim biliyor. her ülkenin uluslararası dili zaten ingilizce'dir güzel kardeşim. atatürk zamanında fransızca'ydı bu dil. atatürk fransızca bilirdi mesela ingilizce bilmezdi.
sen türkiye'de yaşayan, kimine göre 20 milyon, kimine göre (cia raporlarına göre) 12 milyon nüfuslu bir etnik yapıyı görmezden gelip "türkiye'nin türkçe'den başka dile ihtiyacı yoktur" dersen insanlığından ve amerika'da yaşadığından şüphe ederim senin. nerde yaşadığın beni de ilgilendirmiyor aslında. senin devletin neden kürtçe gazetelere kürtçe kitaplara kürtçe tv kanallarına izin veriyor? bir ihtiyaç var ortada demekki değil mi? al lazım olur sana. (bkz: arz talep)
ülkelerin zorunluluklarını ayrı ayrı değerlendirirmiş bide kendisi birde. keşke bizim buralara gelip te böyle rahat rahat atıp tutabilseniz..
(#16054319)
evet, hiç bir sığınma, acizlik, yardım dileme duygusu değildir, sadece alışkanlıktır. Oldu ben kalkayım artık.
evet, hiç bir sığınma, acizlik, yardım dileme duygusu değildir, sadece alışkanlıktır. Oldu ben kalkayım artık.
muhabbetin tam ortasında birdenbire silik olan adamdır. kendisine henüz bitirmediğimiz konuların var olduğunu hatırlatıyorum.
çeşitli çağ dışı akımların ve sözlükte halen mevcut bulunan faşist yobazların sözlük ortamında yarattıkları rahatsız edici atmosferden çok rahatsız olduğu için kendini sözlükten sildiğini tarafıma söyledikten sonra kendini sözlükten silen yazar.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar