bugün

islam dininin laiklik anlayısını vurgulayan bir cümledir.
yamulmuyorsam

leküm dinüküm veliyedin.
herkesin dinini istediği gibi yaşayabileceğini kimsenin karışamayacağını belirten cümle.
(bkz: her koyun kendi bacagından asılır)
(bkz: senin sevabın bana benim günahım sana)
kafirun uresinin ayetidir. bütün içinde ifade edilmek isteneni anlayabilmek için ;

Surenin meâli:



1-"De ki:

“Ey kâfirler!

2- Ben sizin taptıklarınıza tapmam.

(Ben sizin yaptığınız ibadeti yapmam.)

3- Siz de benim taptığıma tapıcı değilsiniz.

(Siz de benim yaptığım ibadeti yapmazsınız.)

4- Ve ben asla sizin taptıklarınıza tapacak değilim.

( Ben asla sizin yapmış olduğunuz ibadeti yapıcı değilim.)

5- Siz de benim taptığıma tapacak değilsiniz.

(Siz de benim yapmakta olduğum ibadeti yapıcı değilsiniz.)

6- Sizin dininiz sadece sizin için, benim dinim de sadece benim içindir”



Surenin tefsiri:



Bu sure müşriklerin işlediği amellerden uzaklaşma suresidir.

iman-küfür, hak-batıl arasına kesin bir sınır çekmek, kesinlikle taviz verilmeyeceği ve sentez yapılmayacağını ilan ve mü'min, kâfir saflarının netleşmesini sağlamak için nazil olmuştur. Ve bu sure ile Artık saflar ayrılmıştır. Bu kesin ayrılık hem davet edenler hem de davet edilenler için gerekliydi. Çünkü daha önceden doğru bir inanca bağlanıp da sonradan sapıtmış topluluklarda iman düşüncesiyle cahiliyet düşüncesinin birbirine karıştığı görülür. Hani “Üzüm üzüme baka baka kararır” Atasözünde olduğu gibi. O nedenle atılacak en iyi adım, müslümanın cahiliyet sistemi ve nizamından tam olarak ayrılmasıdır. Onun için surenin son ayetinde “sizin dininiz sadece size, benim dinim de sadece banadır” denilmektedir.

kaynak : http://www.kuranca.net
"leküm diniküm" değil "leküm dinüküm" şeklinde okunması gereken suredir, aksi takdirde anlam kayması olacaktır.
her koyun kendi bacağından asılır düşüncesi.
hz peygambere kafirlerin sorduğu bi soru üzerine mekke'de nazil olan sure
dini tartışmaların bitiş cümlesi. yenilen -ne ki bu yenme, yenilme oluyor- taraf tarafından sarfedilir genelde. mantıklı açıklamalar yapabilen taraf bu sözü söylüyor ise çok büyük ihtimal karşısındaki tarafından bezdirilmiştir, yoksa söylemesi zaten saçma olur. o zaman da mantıklı taraf o olmamış olur. ohannes.
ateistler hakkında yorum içermeyen kur'an-ı kerim önermesi. islâm'ın ateistlerle ilgili bakış açısını fethullah gülen'den öğreniyoruz, pek sempati gözlenmiyor.
görülüyor ki bugün gözümüze gözümüze sokulup " demokratiğiz biz be! artık böyle olduk! bu demokrasi böyle bir şey!" çalımlarıyla laçkalaştırılmış, sündürülmüş, sömürülmüş (hem de sokaktaki hamdi dayı, ayşe teyze tarafından değil;en baştakiler tarafından ateşlenmiş) bazı konular ve sorunlar yüzyıllar önce tek cümleyle çözülmüş bitmiş. yüzyıllar önce yüzyıllar sonra. nerdeydik, nerdeyiz?
gerizekalıların anlayamadığı söz. direkt çeviriden ancak bunu anlayabilirler."eger dininizi yaşamayı ve yaymayı engel olurlarsa o zaman müşriklerle savaşın" emri verilmiştir. aksi durum da lekum dinikum veliyedin.
"senin dinin sana benim dinim bana, müslümanlar için iftar, kafirler için ölüm vakti"
kendi inançlarında olmayanları iyilikle diyalog yoluyla ikna ederek kendilerince gerçek olan hak yola çağırmak her dinin doğuş aşamasındaki ilk adım, ilk başvurulan taktiktir. fakat bu bahsettiğimiz din güçlendiğinde ideali değişir. senin dinin sana benim dinim bana anlayışı yerini hak din tüm dünyaya eğemen olana kadar durmak yoka bırakır. işte bu durum fikir ve vicdan özgürlüğünün katlidir.

islam'da da böyle olmuştur. müslüman topluluk zayıfken inmiş tolerans ayetleri, kitle çoğalıp güçlendikten sonra yerini cihat ayetlerine bırakmıştır:

tevbe/9/29. kitap verilenlerden, allah'a, ahiret gunune inanmayan, allah'in ve peygamberinin haram kildigini haram saymayan, hak dinini din edinmeyenlerle, boyunlarini bukup kendi elleriyle cizye verene kadar savasin.
(bkz: aynen)
(bkz: herkesin dini kendine)
ülkemizde senin dinin bana benim dinim sana anlayışına dönen düşüncedir.
bugünün insanlarının anlayamadıgı o müthiş cümle. birbirinin dinine sövmeyi maharet sayanlar için kapak mahiyetinde.
ülkemizde, ''benim dinim bana. yine benim dinim; sana'' düşüncesidir
bazı saftirikler bu ayeti, hz. ali'nin söylediğini düşünüyor.

buna salaklık denmez de ne denir yahu?
dincilerin sıkıştığı zaman kullandığı favori ayetlerden. bazen de gayri müslimler bunaldıklarında bu ayetle cevap vererek tartışmayı sonlandırırlar.
kafirlerin peygambere gel şu davandan vazgeç iki dini birleştirelim sen bizim tanrılarımıza tap bizde senin tanrılarına tapalım sanada istediğin evi istediğin kadar parayı verelim hangi kızlada istersen evlen rütbe olarak da bizlerin başı yapalım demeleri sonucunda inen kafirun suresinin son ayetinin türkçe mealidir.
şu ülkede anlaşılmayan şey işte bu.

keşke şu dindarlar gerçek anlamda şunu anlayabilse.
din dayatma ile olacak bir sey degildir, tamamen tercih meselesidir ama günümüz türkiyesinde ne yazık ki sunni -müslümanlıktan öte sunni- olmayan herkes kafir, herkes dinsiz, herkes ölmeli. çok yazık.