bugün

müziğin sözlere ya da
sözlerin müziğe uygun olması kuralı..
notaların heceyle uyuşması yada başka bir deyişle serdar ortaç şarkılarında pek rastlanmayan durum.
prozodi bozukluğunu iyice pekiştirmek için

(bkz: rafet el roman şarkıları)
prozodi bozukluğunu çok uzaklarda aramamak gerek önümüzde kapı gibi istiklal marşımız duruyor.

istilal marşımız * -larda yüzen alsancak gibi, o be- * gibi güzelliklerle doludur.
Müziğin sözlere, sözlerin nağmelere, çeşitli vasıtalarla uygulanmasına ve her ikisinin de beste diksiyonu, mânâ ve âhenk bakımından başarılı bir şekilde kaynaşması manasına gelen müzik terimidir.
güfte ile beste arasındaki uyum.
(bkz: bak ne diyoooogrum, gizlemiyooooogrum, sensiz yasamak zor geliyor baaggnaaa)
(bkz: rafet el roman)
türk müziğinin en önemli terimlerinden biridir. türk musıkisi haricinde;
(bkz: rap müzik)
yunanca pros: göre ve ode: şarkı kelimelerinin birleşmesinden 'şarkıya göre' manasına gelmekle birlikte asıl tarifi, bir müziğin sözlere veya sözün müziğe uygulanmasıdır.
müzikte genel kabul olarak bulunmasının şart koşulmadığı fakat olsa daha iyi olur tavrını barındıran durumdur. bunun yanında prozodi hatası ise kabul edilebilir değildir.

(bkz: prozodi hatası)
hece vurgularının müzik vurgu, iniş, çıkışlarıyla
iyice uyusmuş olması ve bu kuralların bütününe PROZODi
diyoruz.
Söz müzik yazma bütünselleiğini ve prozodi gibi kavramları Franz Schubert müziğe katmıştır.