bugün
- içtim şarabı11
- bik bik'in mutfağına konuk olmak5
- 7 aydır berlinde yaşıyorum soruları alayım7
- akepe neden kültürel hegemonyayı ele geçiremedi4
- sözlükteki gizli düşmanım6
- anın görüntüsü20
- kadir inanır20
- her insanın bir cini olması5
- kaşar5
- brad pitt ve edward norton'un türkiye abd maçını i2
- hayattaki şans seviyeniz2
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet15
- çok güzel ama manyak kadın7
- portekiz'in dünya kupası kazanma ihtimali2
- içinden canavar çıkan insan4
- iran'ın abd saldırısına karşılık tehdidi3
- a milli futbol takımı'nın dünya kupası ndan dönüşü4
- ilk sevgiliyle evlenmek4
- mustafa kemal atatürk7
- kitabı yazarın mezarına bırakıp gitmek6
- sözlük kızlarını harika yapan detaylar5
- kemalist dünya24
- üniversitelerin gereksiz olması16
- gizem3
- gizli oylayan yüreksizler2
- trump ara seçimleri kaybederse soruşturma geçirir4
- true'nun çaylak olması17
- nervio5
- hırt4
- sağlam kafa sağlam vücutta bulunur3
- mason2
- simit ayran2
- hurdadan çıkan flash diskler2
- kezodan öpücük istemek2
- türk soyu ve arap soyu birdir9
- deniz göktaş2
- velvet28
- 4 temmuz 2026 arjantin yeşil burun adaları maçı2
- aşk4
- ibrahim hacıosmanoğlu8
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı29
- antalyada üşümek3
- şevval şahin2
- kadir mısıroğlu'nun soyu18
- aile evinde yaşamak13
- 2026 dünya kupası27
- dinci insanlar efkarlandığında ne içiyor sorunsalı10
- sedat pekmez21
- israil6
- yazarların iyi olduğu konular9
Neyse bebeğim ben şimdi uyuyorum yarın devam ederiz tamam mı güzellik. Sana tecvidli kuran okumayı öğretecem daha. idgamı misleyni meali gunne iklab ihfa izhar falan.
Her ne b*ksan artık...
Umurumuzda mi.
Nayirrr...
Hadee..
Umurumuzda mi.
Nayirrr...
Hadee..
Ateist mi andndjsnsjshdjdjdjsjsn ben mi *
okuzun topraga sictigi taze bok kadar aklı olmayan, candan can alan, mantik fakiri, iletisim kurulmasi namumkun inanılmaz bi oluşumla karşı karşıyayım galiba lan. Mükemmel bi insan olum bayıldım aq :d
okuzun topraga sictigi taze bok kadar aklı olmayan, candan can alan, mantik fakiri, iletisim kurulmasi namumkun inanılmaz bi oluşumla karşı karşıyayım galiba lan. Mükemmel bi insan olum bayıldım aq :d
Allah aşkına diyen ateist özentisi...
işte Allah'ın en güzel eseri. Böyle tipleri yaratmak...
işte Allah'ın en güzel eseri. Böyle tipleri yaratmak...
Bak dur entrylerini artı oylayayım öyle daha seksi duruyorlar.
Alllllah aşkına şutlamayın naparım lan çok kafaya takarım ben şimdi.
Kankilerim seni eksilemekle uğraşmazlar. Çünkü değmez mq.
Bunu hangi yönetici aldıysa bi zohmet şutlasin.
Hadee.
Bunu hangi yönetici aldıysa bi zohmet şutlasin.
Hadee.
Muhattap değil muhatap türkçesini siktiğim.
Din kartı da oynandı. Mükemmel bi kafa lan sevdim. Bu çocuğu arada tekrar gönderin, güzel kafa.
Din kartı da oynandı. Mükemmel bi kafa lan sevdim. Bu çocuğu arada tekrar gönderin, güzel kafa.
Hadi bebeğim daha seri eksile geç kalıyorsun. Arkadaşlarını çağır lan hadi çabuk onlar da eksilesinler.
Vala beni Allah yarattı yıldızlar felan değil yani.
Ha ona küfür ettiysen sabaha artık nasıl uyanirsan. Çarpılmamaya dikkat et bu kafayla...
Muhattap olduğum kişiliklere bak. Kişilik tinne. Yazık.
Geç...
Ha ona küfür ettiysen sabaha artık nasıl uyanirsan. Çarpılmamaya dikkat et bu kafayla...
Muhattap olduğum kişiliklere bak. Kişilik tinne. Yazık.
Geç...
Bak bak hele yayık yayık konuşuyor bi de havalara hallere bak lan sanarsın bi apartman dairesinde terli tişörtüyle yazan cevat ya da amını parmaklayan amı mantarlı sidikli kezban değil de california sahilinde uzun paltosuyla puro tüttüren caşua.
Ergenmiş puhahsn. senin var olmana yol acan elementlerin pistigi yildizin yorungesini gotunden sikeyim.
Ergenmiş puhahsn. senin var olmana yol acan elementlerin pistigi yildizin yorungesini gotunden sikeyim.
Biri şunu Ergen diyarı watpede postalayabilir mi pilisss.
Baydi yaneğhhh.
Baydi yaneğhhh.
Noooldu lan durumun mu yoktu okuyamadın mı sen kıyamam. iki haneli iqlum benim. Gelin lan size iq alacam.
Edit: Beyaz atlı çekil aradan yavrucum sana gelmesin.
Edit: Beyaz atlı çekil aradan yavrucum sana gelmesin.
Ulan amına koduklarım bütün yazılarımı inadına uzun uzun döşeyecem, siz de buna sike sike alışacaksınız. Kesin lan iq'sunu uç uca ekleme yöntemiyle siktiklerim, seviyeyi yükseltmeye geldim götoğlanları. Beğenmeyen donuz mu ne sikimse ona eklesin, ssssssssssiktirsin gitsin. Sie hadi uzayın naş.
Kardeş uzun uzun yazı döşüyeceksen yallah watpede.
Sen yanlış yere gelmişen.
Sen yanlış yere gelmişen.
entryleri biraz fazla uzun. dergi yazarı falan olsaymış keşke. burada entryler yorum gibi şeyler oluyor. hem kısa ve öz olunca daha iyi. uzun olunca karışabiliyor.
Mcqueen, benden önce pure violet diye biri nick altı girmişti, entry'i de ona cevap olarak yazmıştım. Fakat o kisi nick altını silince benim entry'im durduk yere kendinden bahseden biri gibi göründü ve kendimi böyle bir tartışmanın içinde buldum.
Nicki enteresan dedemin ismine benziyor.
Günaydın. Şöyle ki eğer x şehrinde satrançta iyiysen y şehrinde durduk yere biliyor musunuz benim satrançta birinciliğim var demek kusura bakma ego kusar. Muhabbeti olur, satranç oynarsın belki hemen değil ama yavaş yavaş keşfedilirsin ve sana "aaa sen iyi satranç oynuyorsun" derlerse o zaman söylersin birinciliğini. Aksi halde herkes yeni bir ortama girdiğinde şunda derecem, bunda birinciliğim, burada madalyam var diye tanıtmalı kendini. Bu da çok saçma ve yapmacık olur.
- ki satranç son derece yanlış bir örnek. Satranç karşılıklı oynanır ve sen bir yerde iyi diğer yerde kötüysen bu tamamen senin ortalaması daha zeki bir yere gittiğini gösterir. senin ki yalnızca ilgi çekememek. -
Tevazu konusunda da şöyle. Yine biri sana iyi oyuncusun derse buna teşekkür babında estağfurullah dersin. Ha demeyedebilirisn. Teşekkür ederim dersin. Çok çalıştım bugünlere gelebilmek için çok şükür karşılığını alıyorum yavaş yavaş dersin. Ama biri seni överse dersin hani. yine de sahiplenirsin başarını. Ben yapmadım demezsin ve de ben yaptım diye ortalıkta da gezinmezsin. Durduk yere hey ahali benim şunum şunum çok iyi dersen her doğru her yerde söylenemez olayına girer ki bu da yanlış bence * .
Cemil Meriç örneği güzeldi fakat Cemil Meriç eline bir megafon alıp daha 10 yaşında iken bakın ben çeviri yaptım diye gezmedi. Diğer örneklerde aynı şekilde.
Belli bir başarıya ve tanınmışlığa ulaşan insanlara bu başarılarına dair sorular sorulduğunda insanlara ilham ve rehber olması açısından ya da kendini tanıtabilmesi için bunları anlatırlar. Ve evet kimse onlara kibirli gözü ile bakmaz çünkü adam zaten yaptığı işi hat safhaya getirmiştir ve başarısı gittiği her yerde herkesçe bilinmektedir. Gidip de şehir şehir ben iyi bir yazarım demedi yani. Soruldukça söyledi...
Sana bu sözlükte bir sürü tanınmalar ve okunmalar dilerim * yeni beyaz sayfan hayırlı olsun. iyi yazmalar efem.
- ki satranç son derece yanlış bir örnek. Satranç karşılıklı oynanır ve sen bir yerde iyi diğer yerde kötüysen bu tamamen senin ortalaması daha zeki bir yere gittiğini gösterir. senin ki yalnızca ilgi çekememek. -
Tevazu konusunda da şöyle. Yine biri sana iyi oyuncusun derse buna teşekkür babında estağfurullah dersin. Ha demeyedebilirisn. Teşekkür ederim dersin. Çok çalıştım bugünlere gelebilmek için çok şükür karşılığını alıyorum yavaş yavaş dersin. Ama biri seni överse dersin hani. yine de sahiplenirsin başarını. Ben yapmadım demezsin ve de ben yaptım diye ortalıkta da gezinmezsin. Durduk yere hey ahali benim şunum şunum çok iyi dersen her doğru her yerde söylenemez olayına girer ki bu da yanlış bence * .
Cemil Meriç örneği güzeldi fakat Cemil Meriç eline bir megafon alıp daha 10 yaşında iken bakın ben çeviri yaptım diye gezmedi. Diğer örneklerde aynı şekilde.
Belli bir başarıya ve tanınmışlığa ulaşan insanlara bu başarılarına dair sorular sorulduğunda insanlara ilham ve rehber olması açısından ya da kendini tanıtabilmesi için bunları anlatırlar. Ve evet kimse onlara kibirli gözü ile bakmaz çünkü adam zaten yaptığı işi hat safhaya getirmiştir ve başarısı gittiği her yerde herkesçe bilinmektedir. Gidip de şehir şehir ben iyi bir yazarım demedi yani. Soruldukça söyledi...
Sana bu sözlükte bir sürü tanınmalar ve okunmalar dilerim * yeni beyaz sayfan hayırlı olsun. iyi yazmalar efem.
öncelikle teşekkür ederim. orada yazılarımın daha fazla ilgi gördüğü var olan durum. bu var olan durumu başka nasıl anlatabilirim ki? düşünsenize satrançta şampiyonluğunuz var ve kibirli görünmemek için başarınızı sahiplenemiyorsunuz. bunu anlatırken seçeceğiniz cümle şu olur: satrançta x ilinde birinciliğim var. bu cümleyi kurmak sizi kibirli yapar mıydı? bence hayır, çünkü var olan durumu anlatıyorsunuz. tevazu kişinin kendisini olduğu yere koymasıdır. olduğu yerden yukarıya koyması kişiyi kibirli yaptığı gibi mütevazı görüneceğim diye olduğu yerden aşağıya koyması da kişiyi kibirli yapar. pısırıklık ile tevazu karıştırılmamalıdır. ki insanların büyük çoğunluğu iyi biri olmak için değil, iyi biri görünmek için uğraşır. tevazu da bu bağlamda asıl anlamının ırzına geçilmiş bir kavramdır. hemen her şeye "eheh estağfurullah" deyip başarısını bile sahiplenemeyen pısırık heriflere mütevazı diyemeyiz bence.
bakın, tasavvuf edebiyatının başlıca eserlerinden biri mantıku't-tayr'dır.
mantıku't-tayr'ın yazarı attâr, kitabın sonlarına doğru kendisinden oldukça emin, adeta çoğunluğa üstten bakarak şöylece meydan okur:
"bundan sonra da kıyamete kadar, benim gibi kendinden
geçmiş biri çıkıp da, sözü bu çeşit kaleme alamaz. bu tarzda bir kitap meydana getiremez!
ben hakikat denizlerinin incisini saçmaktayım. söz bana
verilmiştir, bende hatmolmuştur; nişanı da işte!
kendimi bir hayli övsem de, bu övüşümü kim takdir eder?
fakat bir insaf ehli çıkarsa, kadrimi bilir, anlar. çünkü
dolunayımın nuru gizli değildir ki!
halimi birazcık gizli söyledim, ama sözden anlayan, şüphe
yok ki, insaf eder, hak verir bana!"
tevazu tasavvufun ana kavramlarındandır. şimdi biz tasavvufun büyüklerinden biri sayılan feriduddin attar'a bu cümlelerinden dolayı kibirli mi diyeceğiz?
ya da cemil meriç, ribot'yu çocukken okudu. daha 10'lu yaşlarındayken ilk çevirisini yaptı, o yaşlarda çok okuduğunu ve en az 15 sayfa yazdığını kendisi söylüyor. (kaynak: bu ülke)
cemil meriç kendisini şöyle anlatıyor:
"türkçem zengindi, çok okumuştum. bu temrinler yazı kabiliyetimi bir
kat daha geliştirdi. şiir ezberlemekten hoşlanmazdım, gramere ısınamadım.
ama liseyi bitirene kadar kompozisyondan hep birinciydim."
cemil meriç sahiden de "lügat namustur" diyerek gündelik hayatta bile kendisini 6000 - 7000 kelime ile ifade eden bir kimseydi ki 300 400 kelime ile kendisini ifade eden birisinin onu anlaması da bu yüzden zordur ve ondan alabileceği pek bir şey de yoktur.
"anlıyorum ki, zalim ve
kıyıcı bir gerçekten kurtulmanın tek çaresi, reel dünyadan kitaplar
dünyasına sığınmak" deyip
düşman bir çevreden kitaplara kaçan, kitaplar dünyasına sığınan adam cemil meriç bu ülke'de uzun uzun kendisini anlatıyor ve zaman zaman kendisini bildiğiniz övüyor. kendisi için "kendini
çevresindekilerden üstün gören bir ukalâ." dediği kısımlar bile var.
şimdi biz cemil meriç'e kurduğu bu cümlelerden dolayı kibirli mi diyeceğiz?
bana öyle geliyor ki bu "kibir, tevazu" kavramları yanlış anlaşılıyor. pısırıklık ile, başarısını sahiplenememek ile karıştırılıyor. şu programda bu kavram çok detaylı konuşulmuştu, izlemenizi tavsiye ederim: https://www.youtube.com/watch?v=Ir4ZdeJtmto
burada yazma sebebim ise şu:
o mecradan biraz sıkıldım ve bembeyaz bir sayfa açmak istedim. sadece bu.
bakın, tasavvuf edebiyatının başlıca eserlerinden biri mantıku't-tayr'dır.
mantıku't-tayr'ın yazarı attâr, kitabın sonlarına doğru kendisinden oldukça emin, adeta çoğunluğa üstten bakarak şöylece meydan okur:
"bundan sonra da kıyamete kadar, benim gibi kendinden
geçmiş biri çıkıp da, sözü bu çeşit kaleme alamaz. bu tarzda bir kitap meydana getiremez!
ben hakikat denizlerinin incisini saçmaktayım. söz bana
verilmiştir, bende hatmolmuştur; nişanı da işte!
kendimi bir hayli övsem de, bu övüşümü kim takdir eder?
fakat bir insaf ehli çıkarsa, kadrimi bilir, anlar. çünkü
dolunayımın nuru gizli değildir ki!
halimi birazcık gizli söyledim, ama sözden anlayan, şüphe
yok ki, insaf eder, hak verir bana!"
tevazu tasavvufun ana kavramlarındandır. şimdi biz tasavvufun büyüklerinden biri sayılan feriduddin attar'a bu cümlelerinden dolayı kibirli mi diyeceğiz?
ya da cemil meriç, ribot'yu çocukken okudu. daha 10'lu yaşlarındayken ilk çevirisini yaptı, o yaşlarda çok okuduğunu ve en az 15 sayfa yazdığını kendisi söylüyor. (kaynak: bu ülke)
cemil meriç kendisini şöyle anlatıyor:
"türkçem zengindi, çok okumuştum. bu temrinler yazı kabiliyetimi bir
kat daha geliştirdi. şiir ezberlemekten hoşlanmazdım, gramere ısınamadım.
ama liseyi bitirene kadar kompozisyondan hep birinciydim."
cemil meriç sahiden de "lügat namustur" diyerek gündelik hayatta bile kendisini 6000 - 7000 kelime ile ifade eden bir kimseydi ki 300 400 kelime ile kendisini ifade eden birisinin onu anlaması da bu yüzden zordur ve ondan alabileceği pek bir şey de yoktur.
"anlıyorum ki, zalim ve
kıyıcı bir gerçekten kurtulmanın tek çaresi, reel dünyadan kitaplar
dünyasına sığınmak" deyip
düşman bir çevreden kitaplara kaçan, kitaplar dünyasına sığınan adam cemil meriç bu ülke'de uzun uzun kendisini anlatıyor ve zaman zaman kendisini bildiğiniz övüyor. kendisi için "kendini
çevresindekilerden üstün gören bir ukalâ." dediği kısımlar bile var.
şimdi biz cemil meriç'e kurduğu bu cümlelerden dolayı kibirli mi diyeceğiz?
bana öyle geliyor ki bu "kibir, tevazu" kavramları yanlış anlaşılıyor. pısırıklık ile, başarısını sahiplenememek ile karıştırılıyor. şu programda bu kavram çok detaylı konuşulmuştu, izlemenizi tavsiye ederim: https://www.youtube.com/watch?v=Ir4ZdeJtmto
burada yazma sebebim ise şu:
o mecradan biraz sıkıldım ve bembeyaz bir sayfa açmak istedim. sadece bu.
"orada yazılarım ilgi görüyor..." bu cümle mesela. Hafiften dışarı farklı yansıyor.
Bir de merak ettiğim bir şey var.. Orada ilgi görüyor idin ve bu burada s.klenmediğini düşünüyorsan neden varsın ki?
Yalnızca merak..
iyi yazmalar efem..
Bir de merak ettiğim bir şey var.. Orada ilgi görüyor idin ve bu burada s.klenmediğini düşünüyorsan neden varsın ki?
Yalnızca merak..
iyi yazmalar efem..
Allah allah çok tuhaf gerçekten. Eyvallah.
Artık herhangi bir diyalog kurmayacağım, sözlükte iyi vakit geçirmesini dilediğim yazar. Saygılarımı sunarım.
Hotchner kardeş. Seni anlamaya çalışıyorum. istemedigim tuhaf bir tartışmaya girmiş gibiyiz. havalı bir yanıt bulmaya degil, bana neden boyle bir tavir sergiledigini anlamaya calisiyorum. Neden kibirli oldugumu düşündüğünü anlayamadım. Hangi cümlemden bunu çıkardın?
Haksız olduğu konularda da yanıt vermesinin ya da destek görmesinin doğru olmadığına inandığım yazar. Mutlu ama uzak olsun.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar