bugün

Hideo kojimanın ustalık eserlerinden biri olacak gibi gözüken özellikle ps4 ve Xbox one için tasarlanan metal gear serisinin beşinci oyuncu. oyun aslında 3. oyundan sonra olan olayları anlatıyor. birinci oyundan beri snake karakterini seslendiren (bkz: David hayter) ile çalışan hideo kojima beşinci oyunda 24 dizisinin aktörü (bkz: Kiefer Sutherland) ile devam etme kararı almıştır. merakla beklemedeyiz. ayrıca harika grafiklere sahip olacak gibi gözüküyor.
görsel
görsel

http://www.youtube.com/watch?v=3xu2hWlUArE
Konaminin çamura batışına bir yenisini ekleyen pc sürümü olan oyundur. kojimanın kovulması adının oyunun kutusundan silinmesi, Silent Hills'in iptali, Silent Hill pachinko makinesi vs vs derken konamiyi boka batıran olaylardan biri de oyunun pc versiyonunu kutulu halde alanların göreceği durumdur. Evet dvdnin içinde içinde oyunun dosyaları yok! DVD'nin içinde yalnızca 8 MB'lık Steam kurulum dosyası var. Oyunu kutulu aldıysanız bile Steam üzerinden indireceksiniz. ilk gün yamasını falan değil, oyunun tamamını! Sorabilirsiniz tabii; "o zaman niye kutulu aldım?" Bu sorunun cevabı bende değil maalesef.
efsane serinin son oyunu.

an itibariyle malum ortamlara düşmüştür.
her yerinde hideo kojima yazısı olan oyundur. hideo kojima'nın yeni politikasını anlamak cidden zor.

anladık zor günler geçiriyorsunuz. ama oyunun her yerine de hideo kojima yazısı yazdırılmaz ki be.
Senaryosu oldukça banal olan, oynanışının büyük kısmı da bir gizlilik oyununa göre çok kolay olan ve bize nerde o ara sahneler dedirten son mgs oyunu.
MGS 1 PS one oynamışlığım vardır. Pekde hatırlamıyordum. Fanlarının gazına gelip korsan indrip 1 saatte sıkıldığım oyun.

Oyun grafikleri çok güzel dx 11 destekli oyun mototru optimizasyonu harika. benim 2 yıllık laptopta hariak fps orta ayarlarda oynayabliyorum. MGS hikayesi şöyleymiş böyleymiş dediler. Açtım 1 ssat video izledim ,bieyler okdudum. klasik sovyet -abd çekişmesi , bir tim hikayesi. Hikaye olupta" vay anasını sattımın diyeceğin birşey yok. Oyun güzel ama ,open world yapmışsın. eyvallah. Boş afagansitan çölleridne terk köylerde dönüp duruyoruz. Bir iki görev yaptın. Oyun tekrara giriyor. Splinter Cell son oyunu çizgisel bie oyun bu oyundan daha keyifli. Film tadında oyun oynatamıdaktan sonra . Arma askeri görev yaparım ne anladım. Senin yaptığın oyundan. Olmamış oyundur. Açık dünya oyunu GTA yada Watch Dog gibi yaşayan dünya yapamıcaksan yapmıcaksın gerkesiz. Ben Assasien Creed açık dünyasınıs sevmiyorum.
gerçekten olağanüstü bir oyun. zerre hayal kırıklığı yok ve fulton muhtemelen oyunun en eğlendirici yanıydı benim için. hikayeyi ve onlarca yan görevden sonra online'ı denemenizi öneririm. snake'i seslendiren aktörün sesini kaybetmesi (ya da buna benzer bir sorundan ötürü) snake'i yeni birinin seslendirmesi ilginçti. yinede yeni aktör hakkını verdi snake'in. yalnız üzüldüğüm üç konu var: eski mgs oyunları kadar uçuk değildi sanki. konami sağolsun oyunun sonu eksikti. internetten bakarsanız ne demek istediğimi anlarsınız.

son olarak konami'nın başına geçen karaktersiz hideo kojima'nın konami için yaptığı onca şeye ve konami'nin büyümesinde bu kadar emeği olmasına rağmen aralarının kötü olması ve tartışmaları yüzünden hideo kojima'yı kovmuş ve metal gear solid the phantom pain'in ödül törenine girmesini yasaklamıştır. bu karaktersiz yüzünden phantom pain'in son parçasını anca internette kesit olarak bulabiliriz ve aynı karaktersiz yüzünden PT Silent Hill hiçbir zaman var olmayacak gibi gözüküyor.
hakkında çok pis spoilerlar vermek istediğim video oyunu. big bossun 9 * yıllık komadan sonra kazuhira miller ve revolver ocelot ile yeni motherbase kurmasıyla geçen oyun. spoiler meraklıları morlandırabilir. *
Duygularımın karışık olduğu oyun. Henüz bitirmedim oyunu ama görebileceğim çoğu şeyi gördüm. Oyunu bitirdiğimde güncellerim buraları ama 20 saatlik bir oynanış sonunda deneyimlerimi belirteceğim.

Öncelikle belirtmem gereken bir şey var ki ben daha önce hiç Metal Gear Solid oynamış biri değilim. Tüm seri playstationa çıkmış, ben hep pc sahibi oldum. O yüzden bu niye böyle ya diye birşey lafı edebilirim farkında olmadan köklerde olan birşeye, düzeltebilirsiniz beni mesajla.

Oyun bir açık dünya gizlilk aksiyon oyunu. Ve bunu çok iyi verdiğini kesinlikle söylemem gerekli. Amacınız da Snake adlı karakter ile 9 sene önce patlatılan eski üssünüzü yeniden oluşturmak. Daha sonrasında olay dallanıyor.

Senaryo tarafında açıkcası benim gibi seriye taa 5. oyundan başlıyorsanız hiç birşey anlamamanız olası. Serinin 5. oyunu olsa da taa eski makinelere çıkan Metal Gear'lar, daha sonra gelen 4 oyun ve psp ye çıkan Peacewalkerı bilmenizi bekliyor oyun. https://www.youtube.com/watch?v=_jP-qHfGduQ videoyu izlemenizi tavsiye ederim. ikinci bölümünün de son yarım saatlik kısmına kadar bakarsanız genel anlamda fikriniz oluyor oyuna karşı çünkü oyun size kesinlikle bir ipucu vermiyor olan bitene dair. işin sonucunda beyni yanacak arkadaşlar olursa eğer diye şuraya bir de kronolojiyi koyayım https://en.wikipedia.org/...ate:Metal_Gear_chronology
Bu arada oyunda öğrenip sinir olacağınıza ben burada belirteyim, oyun yarım yamalak bitiyormuş. Son boss vesaire beklemeyin yok. Fotoğraflarla anlatılmış son

Onun dışında bu oyunda senaryo anlatımını ben pek yeterli bulmadım. Big Boss ya da Snake'in sesini ciddi ciddi duysam yabancılarım ki karakter 20 saattir elimde. Bu çok kötü bir durum bana kalırsa. Ara sahne yok gibi zaten pek fazla, olanlarda sırf senaryo görevlerinde ilerleseniz dahi birbirinden çok uzak kalıyorlar, hikayede kopukluk yaratabilecek kadar uzaklar. Bazı olaylarında kasetler içinde anlatılıyor olması açıkcası beni biraz senaryoyu takip etmekten öte itti diyebilirim. Açık açık şunu hissediyorsunuz, hikayeyi anlatmayı pek istemiyor oyun. Tercihte olabilir, arkasında başka sebeplerde olabilir. En son ufaktan değinirim.

Oynanış çok iyi. Gerçekten oynanışta herhangi bir problem yok. Benim gibi sizde batı oyun kültürünü takip eden birisiyseniz başta bazı şeyler çok garip gelebiliyor ama kısa sürede alışıyorsunuz. Oyun her ne kadar bizim evrenimizde geçen bir hikayeye de benzese, daha başta da görebileceğiniz gibi bizim evrenimizde geçen bir olay değil, biraz fantastik. Normalde garip gelecek şeyler de o yüzden normal karşılanabiliyor.
Oyun sizi oynarken tamamen özgür bırakıyor. Görevleri yapma şekliniz tamamiyle size kalmış. isterseniz sessiz şekilde sürüne sürüne kimseyi öldürmeden bitirin, ister panter stili oynayarak teker teker öldürerek devam edin, isterseniz alıp silahı elinize dalın. Bunlara ek olarak istediğiniz noktayı bombalatma, tankla dalmak falan gibi fantezilerinize de tamamiyle açık oyun. Fakat benzer her oyunda olduğu gibi öldürmemek büyük bir avantaj oyunda. Başta belirttiğim gibi oyun en temelde baseinizi tekrardan yapmak amaçlı olduğundan dışarıda gezen düşmanları baseinize gönderip onlardan faydalanabilmeniz mümkün. Ne kadar yetenekli çalışan bulursanız o kadar sizin için avantaj.
Onun dışında crafting sistemi var oyunda ve baya kapsamlı diyebilirim. Ekipmanlardaki fazlalık zaten özgür olan oynanışı daha da özgür hale getiriyor. Bunlara eklediğiniz ekstralarla da daha fantastik şeyler yapabiliyorsunuz. Mesela hiç denemedim ama yüksek armorlu bir build yapıp elinize de kalkan alıp girip halledebiliyorsunuz, ya da ölümcül olan silahlarınızı sleeping dart eklentileri ekleyerek düşmanlarınızı yakalarken daha rahat edebiliyorsunuz, tank patlatma görevi var misal elinize roketatar, c4, mayın gibi ekipmanları craft edip kullanabiliyorsunuz.
Üs geliştirme olayı da şöyle ki, topladığınız askerler üssünüze yollanıyor ve 6 farklı birimde onlar görev alıyorlar ya da isteğinize göre şutlanabiliyorlar. Her daha iyi asker birimin levelini arttırıyor ve etkinliği artıyor. Misal Ar-Ge ekibinin levelini arttırdıkça yeni ürünler craft edebiliyorsunuz ya da intel ekibini arttırdığınızda size daha iyi bilgi verebiliyorlar falan. Kendi upgradeleri falan da var üzerine saatler harcanabilecek bir dinamik burası.

Optimizasyon tarafında oyun çok iyi. Fox Engine oldukça başarılı. Gereksiz ayrıntılardan kısılarak çok iyi fps değerleri yakalanmış. Dikkatli baktığınızda kısılan yerleri farkediyorsunuz ama batmıyor o kadar da oyun yağ gibi aktığından. Burada belirtip kimseye takıntı yaptırmaya niyetim yok bunlara, oyununuzu oynayın boşverin öyle kıl tüy şeyleri.

Müzikleri açısından, görevler sırasında bulduğunuz kasetlerden istediğinizde birşeyler açıp dinleme şansınız var. Özellikle yakın zamanda vefat eden David Bowie şarkıları ciddi oranda. Asia, Europe, A-ha gibi gruplardan parçalara da yer verilmiş, tarz hoşunuza gidiyorsa kesinlikle güzel seçimler diyebilirim. Oyunun kendi müzikleri açıkcası çalmıyor hiç bir yerde. Zaten ara sahne yok gibi, ana görevlerde de arkaya ses koyulmamış stealthtayken dikkatiniz dağılmasın diye, kasetlere eklenmiş yine bazı şarkılar, yaani diyebilirim.

Görev yapısı açısından açıkcası benim gözümde sınıfta kalan bir oyun oldu yine MGSV. 7-8 büyük üs, 20 civarı da küçük üs bulunuyor ilk haritada. Ana görevlerde yan görevlerde burada geçiyorlar. Yan görevler, ana görev sırasında yapılabilen şeyler. Bir ürünün şemalarını bul, tutsakları kurtar, belli bir tür hayvanı bul, bölgeyi temizle gibi şeyler genelde. Ana senaryo da doğrudan size bunları istediğinden ve görevleri yaptığınız yerler hep aynı olduğundan sizi biraz olsun sıkabiliyor. Senaryo görevlerinin genel olarak derinliği yan görevler kadar çünkü. Bu biraz sıkıcı olabiliyor. Belki de Witcher 3 den sonra oynadığım için olabilir.
Tryhardlar için her görevin bir sürü şartı var ve gerçekleştirdiğinizde ekstra bonuslar alabiliyorsunuz. Bir görevi hiç silahsız bitir, hiç görünme gibi şeyler bunlar.

Yapay zeka çok başarılı yanlardan biri. Kesinlikle salak değiller. Bir askeri kimse görmeden yok ederseniz etrafa bakınıp alarma geçebiliyorlar, arkası döünkken indirirseniz birini duyup harekete geçiyorlar, sniper sesi duyarlarsa direk sipere yatıyorlar, helikopteri yardıma çağırırsanız ellerindeki ak lerle sıkmak yerine rpg bulup saldırıyorlar ya da anti-air sistemleri devreye sokuyorlar. Kafanızı ucundan bile görseler anında araştırmaya gelebiliyorlar. Ama bir MGS geyiği olan kutuda gezerseniz farketmeyebiliyorlar. Farkederlerse kutuya ateş ede ede sizi öldürmeleri olası.

Online tarafı da var oyunun. Ben bir kere bi neymiş diye bakmaya girdim, ana oyunda yaptığınız olayları birbirinize karşı yapıyorsunuz. Çok bahsetmeye gerek duymuyorum ama sanırım pve değil de pvp sistemi var multide sadece.

Çok ciddi eleştireceğim bir iki nokta var kesinlikle Konami'nin suçu olduğuna inandığım şeyler. Bu oyun Konami'ye hızlı para kazandırmak için zorla yaptırıldı bunu sağır sultan bile biliyor. Hikayenin yetersiz olmasını da açıkcası buna bağlıyorum, diğer mgs ler hikayesini anlatmak için can atarken bu oyun sallamıyor, cidden mantığım almıyor başka türlüsünü.
Öncelikle oyun içi satın alma. Ya bu oyun free to play mi? Tamam full price a satılmıyor oyun da ayıptır ya.
Oyunun her tarafına Kojima Kojima yazılması. Bu önceki oyunlardan beri gelenek midir bilmiyorum da abi tamam oyun yapmışsın güzel eyvallah ama ne bu. Her ana görev zaten dizi bölümü gibi başlıyor her defasında oyuncuların adı tek tek geçiyor, sağda solda bir yerde illaki Hideo Kojima yazıyor. Önceki oyunlarda gelenek değilse de muhtemelen oyun kapaklarından adını sildirecek kadar dellenen Konami'ye karşı saldırı olabilir. Daha başka kimse de görmedim böyle olay ben, cidden yani eh ettiriyor.

Özetlersek hikaye beklemiyor, güzel bir 3rd person oyun arıyorsanız MGS:V size göre bir oyun. Çok başarılı olsa da kendini sürekli tekrar eden görev yapıları ve mekan tasarımları size ne kadar farklı şekillerde işinizi halletme şansı tanıyor olsa da bir yerden sonra cidden sıkabiliyor. Ama dönemimizde çıkan multiplayer oyunları seviyorsanız ve saatler harcayabiliyorsanız onlarda bu oyunun single ında da saatler geçirebileceğinizi söyleyebilirim, gerçekten single da o tat var. Ben pek sevmediğim için ve biraz amaçsız hissettirdiği için sıkıldığımı belirtmeliyim. Tarz hoşunuza gidiyorsa, multiplayerı da mevcut alıp oynayın. Yok abi ben saatlerce aynı yerlerde farklı şekillerde aynı şeyi yapmaktan sıkılan biriyim diyorsanız pek tavsiye edebileceğim bir yapım değil. Ama en azından deneyimlemenizi önerebilirim.

Edit: Oyun bitti, bir kaç eklemem var. Senaryo hala kötü ama anlatılamamış bir senaryo var. Muhtemelen aceleye getirilmesi oyunu bu hale getirmiş. Çünkü senaryonun anlatıldığı bazı chapterlar var ve gerçekten oyunun geneline oranla çok iyiler. Anlatılabilen bölümler zaten genel olarak iyi olmuş, özellikle cipher askerleri ile karşılaştığınız bölümler gerçekten eğlenceli, bir o kadar da zorlar. Şaheserin ucundan Konami nin paragözlüğü döndürmüş kısaca.

edit 2: Para konusunda Konami'ye biraz hak verdim gibi. Kojima inanılmaz para saçarak iş yapıyor çok belli. Death Stranding'in PC'ye çıkışını da açıkçası ben buna bağlıyorum.
koskoca tarihi yıkan ve fanlarının kendisinden nefret etmesini sağlayan yapım.