bugün

romantizm unsurları ve tesadüfi/rastlantısal olaylar ihtiva eden, iyilerin çok iyi kötülerin çok kötü olması gibi tezatlar barındıran, hüzünlü/duygusal içerikli ve mutlu sonla sonuçlanan sanatsal anlatı türü. Kemalettin tuğcu romanları ve kimi türk filmleri birer melodram örneğidir.
Fransızca mélodrame "şarkılı tiyatro, müzikal oyun" sözcüğünden alıntı olan kelime.
türk sineması açısından, yapılmış en iyi örneği ömer lütfi akad 'ın yönettiği vesikalı yarim'dir. ispanyol sinemasının usta yönetmenlerinden pedro almodovar 'ın melodrama yaslanan filmleri de hayli keyiflidir, izlenilesidir.
modern tiyatroda acıklı, korkunç, olağanüstü konularda yazılan, gerilimi yüksek sahnelere yer verilen tiyatro türü.
http://www.myspace.com/melodram99
izmir'de calismalarina devam eden iyi bir rock grubu.
4 kisilik grup su siralar silence barda yabanci ve yerli parcalar seslendiriyor, dinlemesi keyifli.

http://www.youtube.com/watch?v=n4tlZ37vAKE
sağlam bir örnek için; (bkz: Kanun Namına)
dünün yazar namzeti, bugünün sözlük neferi.

(bkz: hoş geldiniz)
türkiye çapındaki dizilerin hepsi melodramdır. niteliği yüksek olmayan bir tür. bu dizilerde cereyan eden bu olaylar, bitirilen yerleri vs... hepsi melodramın özelliğidir.
(bkz: bir alt kategori olaraktan melodram)
yeşilçam'ın(türk sinemasının) dünyada söz sahibi olamamasının temel sebebi
dram yerine melodram türü filmlerin çekilegelmiş olmasıdır.
sinemayı sinema yapan kaliteli 'dram' filmleridir.
zaten melodram dışında sadece komedi, macera ve tarihsel türde filmler yapılmıştır.
kısaca türk sinemasının belli birkaç yönetmen dışında tarihsel sürece baktığımızda dünya festivallerinde ses getirememesinin ve en önemlisi
türk sineması deyince akla sinema sanatına dair ortalama bir film tarzı gelmemesinin
2 temel sebebi dram yerine melodram filmleri yapılması ve
tür filmlerine odaklanılmaması olmuştur.
(bkz: pavlovun köpekleri)
hülya avşar , macit koper ve yalçın dümer in yer aldığı bir irfan tözüm filmi.
burjuva dramı. fransız ihtilalinden sonra avrupada insanlar artık sahnede soylu insanların saraylara hapsolmuş trajedilerini izlemek istemiyor, kendi gibi sıradan insanları günlük yaşayışlarıyla görmek istiyorlardı (ee para kimde güç onda). Dolayısıyla yeni bir tür doğdu dram. bunun sulandırılmış hali de melodram oluyor. o dönemde burjuva ahlakının taşıyıcısı olduğu için mesajını olabildiğince basit şekilde doğrudan vermeye çalışır. bu yüzden karakterler aşırı kutuplaşmıştır. iyiler tam iyi, kötüler tam canavar ki genelde de soylular kötü olur. tiyatrodan sinemaya oradan televizyona sıçrayan daima erdemi ve romantik aşkı yücelten esnek mi esnek bir tür. türk seyircisinin özellikle 50'lerde 60'larda çok sevdiği, muharrem gürses'in en ağdalı örneklerini verdiği, hepimizin çok iyi bildiği bir anlatı biçimi.
modern tiyatroda acıklı,korkunç,olağanüstü konular etrafında yazılan ve gerilimi yüksek sahneler içeren duygusal oyun.