bugün
- kadir inanır6
- yazarların iyi olduğu konular7
- true nun çaylak olması7
- aylık 317 bin lira iyi para mıdır sorunsalı5
- kürtçülük4
- kürtçülerin algıları4
- salak erkek neden bu kadar çok7
- türklere devşirme diye laf atan kürt4
- velvet27
- sedat pekmez21
- yapay zeka asistanlarının samimiyet sorunsalı3
- aile evinde yaşamak13
- ktç abinin çaylak olması5
- kemalist vs ot yiyen köpek3
- türk devrimi neden başarısız oldu2
- ciguli kral2
- kemalist dünya19
- bir sözlük kızının balık ekmeğinize göz dikmesi2
- kemalistlerin sanki biraz şey olması10
- borsa istanbul2
- 2026 dünya kupası25
- eski sevgilinin dolgun göğüslerini özlemek7
- yazarların çalmak istedikleri enstrümanlar4
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı29
- sözlük yazarlarının kombinleri10
- ingiliz aksanı6
- galatasaray lobisi11
- beşar esad3
- tavuk iskender4
- pekmez bey biraderin birader yazar bey olması3
- herzevekil'in biraz şey olması6
- çomar putu4
- kadir mısıroğlu'nun soyu18
- dinci insanlar efkarlandığında ne içiyor sorunsalı6
- 26 haziran 2026 kadir inanır'ın ölmesi2
- canımın sürekli hamburger çekmesi7
- uludağ sözlük kızları tam bir sazandır5
- günün şarkısı2
- etliye sütlüye karışmayan yazarlar5
- ebu muhammed el culani3
- erkeklerin her işi tek elle yapabilmesi11
- dincilerin ingiltere sevdası5
- birader yazar olmak13
- kemalistler10
- bir gecede cahil kaldık5
- üniversitelerin gereksiz olması10
- nato zirvesini takip izni verilmeyen türk medyası7
- fight club4
- beynin güzelce yıkanması3
- merhabalar biraderler4
Ben oturdum bi ara mannheim da. Hiç sarmadı beni. Ama şunu da söylemek lazım, Mannheim eskiden çok güzel bir şehirmiş, 2. Dünya Savaşı'nda vermişler bombayı, vermişler bombayı...
Şimdi çirkin bi şehir gerçekten...
Eski siyah beyaz fotoğraflara bak. Çok güzelmiş .
Bi fotoğraf görmüştüm moloz ve taş dağları oluşturmuşlar, teeee Neckar ' a kadar bi tane ayakta duran bina yok.
Hani derler ya, taş taş üstünde kalmamış, diye... Aynen öyle bombalamışlar mannheim ' ı...
Şimdi çirkin bi şehir gerçekten...
Eski siyah beyaz fotoğraflara bak. Çok güzelmiş .
Bi fotoğraf görmüştüm moloz ve taş dağları oluşturmuşlar, teeee Neckar ' a kadar bi tane ayakta duran bina yok.
Hani derler ya, taş taş üstünde kalmamış, diye... Aynen öyle bombalamışlar mannheim ' ı...
çok türk olması bir yana, türklerin direkt şehrin göbeğinde konumlandığı bir yer olmasıyla da ayrıdır. diğer şehirlerde daha çok kenar mahallelerdeyken burada türkler direkt marktplatz dedikleri eski şehir merkezinin dibinde yaşarlar. tarkan'a konser veridirip, doğu demirkol'a stand-up yaptırırlar.
onun haricinde heidelberge yakın olması tek numarası olan tırt bir kasabadır. haus des döners şubesi bulunmakta ve yağlı yağlı döneri midenize oturmaktadır. galata kulesi benzeri bir wasserturm, istiklal benzeri genişçe bir caddeye bakmaktadır. alış veriş için iyi gözükse de memur saatiyle çalışan denyo alman esnafı vaktinizi çok kısıtlamaktadır.
içinden hem ren hem nekar nehirleri geçer, ama manzaraları genelde tırışkadır. üstelik suya yakın bazı mahallelerde fare çoktur. (aramızda şahinci falan varsa belediyeyle konuşsun, iyi iş yapar ha)
velhasılı almanya'nın çerkezköyü'dür burası.
onun haricinde heidelberge yakın olması tek numarası olan tırt bir kasabadır. haus des döners şubesi bulunmakta ve yağlı yağlı döneri midenize oturmaktadır. galata kulesi benzeri bir wasserturm, istiklal benzeri genişçe bir caddeye bakmaktadır. alış veriş için iyi gözükse de memur saatiyle çalışan denyo alman esnafı vaktinizi çok kısıtlamaktadır.
içinden hem ren hem nekar nehirleri geçer, ama manzaraları genelde tırışkadır. üstelik suya yakın bazı mahallelerde fare çoktur. (aramızda şahinci falan varsa belediyeyle konuşsun, iyi iş yapar ha)
velhasılı almanya'nın çerkezköyü'dür burası.
Çok türk vardır. Bi alman arkadaşım anlatmıştı, onun kız kardeşi mi ne, oğlu varmış, küçükken 4-5 yaşlarındayken, çocuk annesiyle kadının anlamadığı bi dilde konuşmaya başlamış, bi araştırmışlar, o dil Türkçe çıkmış. Çocuğun gittiği kreş de çok türk çocuğu varmış. Onlardan Türkçe öğrenmiş ufaklık.
Jungbusch semti var, Mannheim ' da oradan Synagogenplatz ' a doğru yürürsen, bi bölge vardır orada, kurtarılmış bölge orası, sadece Türkler yaşar. Kuyumcusundan ocakbaşına kadar herşey var. Bayaa okey oynanan kahveler falan da var. Orada oturanlar çoğunlukla hiç almanca bilmez, orada kaldığın sürece bilmene de gerek yok zaten.
Jungbusch semti var, Mannheim ' da oradan Synagogenplatz ' a doğru yürürsen, bi bölge vardır orada, kurtarılmış bölge orası, sadece Türkler yaşar. Kuyumcusundan ocakbaşına kadar herşey var. Bayaa okey oynanan kahveler falan da var. Orada oturanlar çoğunlukla hiç almanca bilmez, orada kaldığın sürece bilmene de gerek yok zaten.
ismi çok çekici geliyor. Orada Türk damat arayan varsa alsın götürsün beni.
luisenpark önemli bir parkıdır. içinde küçük ama çeşitli bir hayvanat bahçesi vardır. ilk kez domuzu orda görmüştüm. genel olarak bir çok sanayi icadının olduğu şehirdir. mannheim üniversitesinin barok sarayı vardır burada. bahçesinde gezebilirsiniz. buraya gelirken de ice trenine binme fırsatım olmuştu. bu şehirde türk sokağı vardır. simit sarayından başlar ve uzayıp gider. benim gittigim zamanda çay 2 euroydu simit sarayında. türk sokağındaki bir tane kebapçıda pide yemişliğim de vardır.
önemli icatlardan bazılarının doğum yeri. gidonlu bisiklet, benzinli otomobil, traktör ve roket uçağı burada icat edilmiştir.
şehir yerleşimi güzel, 2. dünya savaşında epey bir harap olmuş ama eski haline kavuşabilmiş bir alman şehri.
yazın gezmesi hoş bir şehir, bira sevdalıları için ise kesat bir şehir.
yazın gezmesi hoş bir şehir, bira sevdalıları için ise kesat bir şehir.
ülkü ocağının bulunduğu bir alaman şehiri. http://www.turkocagi.de/
internet aşklarını yoğun olarak yaşandığım 2004 senesinde sevdiğim kızın, şuan yaşadığı alman şehridir.
80'li yıllarda bundesliga'da takımı bulunan şehir. şu an muhtemelen 4. lig konumunda bulanan regional liga'dadır.
it kopuk yuvası.. söylemesem içimde kalacaktı..
makina ve otomotiv sanayiinin ağırlıklı olarak bulunduğu yerlerden birisi.
bayramlarda türkiye'yi animsatan sehir.
hayatta iken onca davetine rağmen gitmediğim, vefatını müteakiben (hatıralarını yerinde görmek gibi örtülü amaçlarla) sıkça gitmeye başladığım, ablamın uzun yıllar yaşadığı şehir.
PKK Yandaşlarının sürekli gösteriler düzenlediği almanya'nın bir kenti.
(bkz: Waldhof Mannheim)
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar