bugün

saat dordu geçti mi, musikişinaslığım tutuyor şekerim. kemani tatyos efendi çok büyük adam yau. böylesi büyük bi' sanatkar insana vefatından sonra , kilise defterinin ölüm kaydına meslek olarak çalgıcı yazan kiliseyi buradan tekrar kınayalım.

bu güzel eserin de bestekarı, tatyos efendi. güftesi, macar asıllı türk kadın şairlerimizden sair nigar hanım'a aittir.

biraz ağır eser ama güneş batmağa yüz tuttu allahtan.

* * *

--spoiler--
Mâni oluyor hâlimi takrire hicâbım
Üzme yetişir, üzme, firakınla harâbım
Mahvoldu sükunum beni terk eyledi hâbım
Üzme yetişir, üzme, firakınla harâbım

**

Mahcubiyetim, hâlimi anlatmayı engelliyor.
Ne olur üzme, ayrılık acınla harap oldum.
Rahatım kaçtı, uykularım beni terk etti.
Ne olur üzme, ayrılık acınla harap oldum.
--spoiler--
türklük en tepe değerimdir lakin böyle cümleler görünce osmanlıca yani eski türkçe de hoşuma gidiyor.
arada lazım.
müzeyyen senar yorumu;

http://www.youtube.com/watch?v=RFcHGjaJcQA

safiye ayla yorumu;

http://www.youtube.com/watch?v=l8Po-JAADDE&feature=related
safiye ayla'nın atatürk'e aşık olduğu rivayetine yol açan fevkalade şarkıdır.
rahmetli gâzi'nin pek sevdiği klasik türk musikisi eseri.

gamzedeyim deva bulmam adlı muhteşem parçayı bizlere kazandıran tatyos efendi tarafından bestelenmiştir.
"durumumu, hissiyatımı anlatmaya terbiyem el vermiyor" anlamındaki söz.

"şimdi çok pis küfür edicem, en iyisi sen ikile" manasında da kullanılabilecek söz.
güftesi nigar osman hanım a ait olan ölümsüz eser.
mani oluyor halimi takrire hicabım,
üzme yetişir üzme firakınla harabım,
mahvoldu sükunum beni terk eyledi habım,
üzme yetişir üzme firakınla harabım.

makam : (bkz: hicazkar)
müzik : (bkz: tatyos efendi)
Müzeyyen Senar'ın, yüce Atatürk'ün huzurunda seslendirme şerefine nail olduğu hoş musiki.