bugün
- japonya'nın yarısı kürtlerindir16
- akp döneminde kürtlerin asimile olması12
- mauro icardi13
- kemalizm27
- kavga etmek isteyen kadın8
- icardi190515
- müge anlı daki 18 yaşındaki lamia13
- bu gece intihar edeceğim77
- siklememe sanatı8
- trt'nin osmanlı dizileri26
- bir erkeğe nasıl aşık oldunuz16
- her canlı şeyi sudan yarattık11
- fenerbahçe28
- albay kemal16
- bütün pitbullar uyutulmalı20
- rte'nin artık fenerbahçeli değilim açıklaması12
- 28 mayıs 2013 taksim gezi parkı direnişi19
- pipisine tapılan adam16
- kılıçdaroğlu'nun yeniden aday olacağım demesi24
- afganistana vizelerin kaldırılması15
- son 22 yılın özeti16
- kemalistlerin islamcılara daima saplaması12
- allah neye benzer17
- açık sınırı 19bin ytl9
- ichbinmaschinenbau12
- hiç aldatmayan erkekte sorun vardır12
- escort olmaya karar vermek8
- keyiflenmek için ne yapıyorsun9
- fatih de bizim atatürk de bizim9
- eğitim konusunda dünyada örnek gösteriliyoruz15
- köpeğe ekmek verip tecavüz eden adam22
- allahın emirleri sorgulanabilir mi21
- türbanlıların açık kızlara çok öfkeli olması12
- içkisi kumarı dövmesi olmayan erkek10
- suriyeli 3 çocuğun akran zorbalığı yapması17
- midyenin 20 lira olmasına şaşıran gurbetçi11
- otobüste görülen kıza aşık olmak10
- üçten fazla dövmesi olan kız8
- fener'i kimse eleştiremez hatalıyken de savunurum8
- sözlük abazanları kız bulduğu zaman olacaklar15
- fener niye şampiyon olmuyor diye ağlayan çocuk13
- galatasaray26
- fenerbahçe 38 de 38 yapsa olacaklar11
- dövmesi olan erkek12
- hadise'nin külotla marş söylemesi30
- şarap içip entry girmek8
- utanmadan fenerbahçe kollanıyor diyebilmek8
- ali koç10
- kocaeli de ders basan veli9
- ilkokuldaki sevgilinizle yaptığınız çılgınlıklar11
Sağ ile birleştirenlerle aynı kafadadırlar ne sağdır ne soldur.
(bkz: kemalist tanımlamasının yapıldığı ilk belge)
kemalizmin özünün ne demek olduğunu bilmeyen tarih idraki yoksunu zihniyettir. kemalizm ve kemalist tanımlaması ingiliz gavuru tarafından türkçü ve milliyetçi ontolojiye sahip olanları tanımlamak için kullanılmıştır.
kemalizmin sol ideoloji ie birleştirilmesi siyaset biliminin ana noktalarını anlamamaktan dolayıdır. türkçü görüşün savunulduğu kemalizm siyasetin aşırı sağında ancak kendisine yer bulur.
kemalizmin özünün ne demek olduğunu bilmeyen tarih idraki yoksunu zihniyettir. kemalizm ve kemalist tanımlaması ingiliz gavuru tarafından türkçü ve milliyetçi ontolojiye sahip olanları tanımlamak için kullanılmıştır.
kemalizmin sol ideoloji ie birleştirilmesi siyaset biliminin ana noktalarını anlamamaktan dolayıdır. türkçü görüşün savunulduğu kemalizm siyasetin aşırı sağında ancak kendisine yer bulur.
sol ideolojiyi komünizmden ibaret sanan zihniyetten daha fazla yanıladığı söylenemez.
önce ideolojileri üç beş doktrin arasına sıkıştır, sonra da ona buna bok at, ne ala!
önce ideolojileri üç beş doktrin arasına sıkıştır, sonra da ona buna bok at, ne ala!
kemalizmin solun-sağın çok ötesinde bir disiplin olduğunu bilmeyenlerin uydurmasıdır.
kemalizmin yöntemsel olarak burjuva taktikleri izlediği doğrudur. fakat günün şartlarını iyi değerlendirmek gerekir.
geçen yüzyılın başında türkiye'de feodalizm hakimdi. batı şartlarına göre bir feodalizm değerlendirmesi yapmak zor olsada, bir feodal düzenin var olduğunu söyleyebiliriz. ülkenin emperyalistler tarafından bölüşülmesinden sonra yükselen antiemperyalist öz, türkiye'de azda olsa var olan milli burjuvazinin ürünüdür. milli tanımı tabikide bu burjuvaziyi ulusal yapmaz, sadece türk pazarlarındaki türk hakimiyetinden bahseder. fakat antiemperyalist kurtuluş savaşı sonrasındaki süreç ilerici bir harekettir. çünkü feodalizmin tasfiye edilip yerine kapitalizmin getirilmesini isteyen bir süreçtir, cumhuriyet'in kurulma aşaması.
cumhuriyet'in kurulma aşamasını takiben gelişen sınıfsızlaştırma operasyonu tipik burjuvazi hareketidir. fakat ülkedeki feodal ilişkiler bir anda bitmediğinden, kapitalist burjuvazi halen ilerici niteliğini korumuştur ve sürdürmüştür.
kemalizmin örnek aldığı narodnik halkçılığı onu sosyalizme yakın olarak görülmesine neden olur. geç kapitalistleşmiş ülkelerde bu tür sınıflar üstü burjuva anlayışı hakim olması beklenebilir. bunun örneklerini güney amerika'da bolivarcı devrimde görebilir ve ilerletebiliriz. geçen yüzyılda ise peroncu anlayışla, mısırdaki nasırcı anlayış bunlara gen örnek olarak gösterilebilir. solcuların nasır'ı ulusal bir sosyalist görmesinin nedeni onun marksist kökenli olmasıdır, halbuki kendisi gene bir burjuva demokratıydı. uluslararası sosyalist hareket ve önderleri zaten bu hataya her zaman düşerler. daha evvel çin'le türkiye'yi kıyaslayan troçki, stalin gibi günün sosyalist önderleri bu tür hatalara düşer ve çin liderini yalnızca sosyalist olduğunu söylemesinden dolayı destekler. halbuki bu yanlış bir tespittir. tarihte bunu zaten açıkça gösterir.
burjuva demokratik devrimi dahi tamamlayamayan ülkelerde kemalizmin sol olarak görülmesi doğrudur. antiemperyalist özellik onu sol ideoloji olarak algılayacağı gibi faşist bir yorumuda yapılabilir. bu yüzden kemalizmin kesin reddi henüz yetersiz bir düşüncedir ve sınıf bilincinden yoksun karakterli hareketlerde olumsuz etkiyi yaratacaktır.
geçen yüzyılın başında türkiye'de feodalizm hakimdi. batı şartlarına göre bir feodalizm değerlendirmesi yapmak zor olsada, bir feodal düzenin var olduğunu söyleyebiliriz. ülkenin emperyalistler tarafından bölüşülmesinden sonra yükselen antiemperyalist öz, türkiye'de azda olsa var olan milli burjuvazinin ürünüdür. milli tanımı tabikide bu burjuvaziyi ulusal yapmaz, sadece türk pazarlarındaki türk hakimiyetinden bahseder. fakat antiemperyalist kurtuluş savaşı sonrasındaki süreç ilerici bir harekettir. çünkü feodalizmin tasfiye edilip yerine kapitalizmin getirilmesini isteyen bir süreçtir, cumhuriyet'in kurulma aşaması.
cumhuriyet'in kurulma aşamasını takiben gelişen sınıfsızlaştırma operasyonu tipik burjuvazi hareketidir. fakat ülkedeki feodal ilişkiler bir anda bitmediğinden, kapitalist burjuvazi halen ilerici niteliğini korumuştur ve sürdürmüştür.
kemalizmin örnek aldığı narodnik halkçılığı onu sosyalizme yakın olarak görülmesine neden olur. geç kapitalistleşmiş ülkelerde bu tür sınıflar üstü burjuva anlayışı hakim olması beklenebilir. bunun örneklerini güney amerika'da bolivarcı devrimde görebilir ve ilerletebiliriz. geçen yüzyılda ise peroncu anlayışla, mısırdaki nasırcı anlayış bunlara gen örnek olarak gösterilebilir. solcuların nasır'ı ulusal bir sosyalist görmesinin nedeni onun marksist kökenli olmasıdır, halbuki kendisi gene bir burjuva demokratıydı. uluslararası sosyalist hareket ve önderleri zaten bu hataya her zaman düşerler. daha evvel çin'le türkiye'yi kıyaslayan troçki, stalin gibi günün sosyalist önderleri bu tür hatalara düşer ve çin liderini yalnızca sosyalist olduğunu söylemesinden dolayı destekler. halbuki bu yanlış bir tespittir. tarihte bunu zaten açıkça gösterir.
burjuva demokratik devrimi dahi tamamlayamayan ülkelerde kemalizmin sol olarak görülmesi doğrudur. antiemperyalist özellik onu sol ideoloji olarak algılayacağı gibi faşist bir yorumuda yapılabilir. bu yüzden kemalizmin kesin reddi henüz yetersiz bir düşüncedir ve sınıf bilincinden yoksun karakterli hareketlerde olumsuz etkiyi yaratacaktır.
koalisyon zihniyetidir. sağını solunu bilmeyen kişilerin yapacağı şeydir. (bkz: anasol-m hükümeti) *
http://www.gazeteport.com...ARARANIYOR/NEWS/GP_079213
özünde birleşebilecek unsulardır. ancak pratikte zordur.
özünde birleşebilecek unsulardır. ancak pratikte zordur.
öncelikle kemalizm, "Atatürk'ün ortaya koyduğu eylemler ve belirttiği düşüncelere bir ideoloji olarak kendisi tarafından verilen bir isimdir." diye geçiyor.*ancak ideoloji olmayan türkiye'deki kemalizm, bilinçsiz sol kitlelerde, toplumcu bir yaklaşım olarak görülmüştür. oysa toplumcu yaklaşımlarda, bürokrasi toplumun gelişme sürecindeki en büyük engel olarak bilinirken, kendine sol diyen kemalizmde asker ve sivil bürokrasi toplumun ilerlemesi için tek güç olarak görülür. zaten toplumculukla kemalizmin keskin bir şekilde ayrılması da bürokrasiye olan tavırlarıdır. bu sivil toplumculuk dediğimiz kavram, toplumdaki sınıf ayrımcılığına karşı olduğu gibi, devletin belirli bir sınıfı savunan aygıt olmasına da karşıdır. kemalizm ise emperyalizme karşıyız, anti kapitalist kalkınma gibi söylemlerde bulunarak, milli demokratik devrim diye yutturmaya çalışırlar sınıf ayrımına olan sözde tepkilerini. hatta "bazıları" olayı iyice abartıp, marksizmin türklere göre yorumu, daha da vahimi sosyalist devrimci olarak gösterirler kendilerini. kemalizm, demokrasiye bağlı halk diktatörlüğü sloganını kullanarak yoksul kitlelerin desteğini almaya çalışırken, toplumdaki sınıfsal ayrımcılıkla yüzleşmekten hep kaçınmıştır. çünkü sınıfsal ayrımcılığı ortadan kaldırmak, sivil bürokrasi ile ters düşmek demektir.
(bkz: solcularin ataturkcu olmasinin garipligi/#2304408) burada da açıkladığım gibi, kemalizmin sol ideoloji ile buluşması imkansızdır. çünkü ulus devlet çerçevesindeki oluşumların kendisi bile emperyalizmin ürünüdür. sınıfsal olarak burjuva egemen topluma sahip olan türkiye cumhuriyeti, kuruluşundan bu yana mülk sahibi sınıfların etkisiyle kemalist bir rejimin esiri olmuştur. ve görüldüğü gibi bu bonapartist rejimin sol ile damgalanması yanlıştır.
tüm bu gerçekliklere rağmen kemalizmi sol ideoloji le birleştiren zihniyet için lenin'in bir açıklaması var:
"bir ulustaki sınıfsal ayrımcılıktan dolayı oluşan eşitsizliği göremeyenler, ulusal sorun konusunda gerçek proleter tutumu kavrayamamışlardır. Bunlar bakış açılarında henüz küçük burjuvadırlar ve bu nedenle de burjuva görüş açısına düşmeleri kaçınılmazdır."
(bkz: solcularin ataturkcu olmasinin garipligi/#2304408) burada da açıkladığım gibi, kemalizmin sol ideoloji ile buluşması imkansızdır. çünkü ulus devlet çerçevesindeki oluşumların kendisi bile emperyalizmin ürünüdür. sınıfsal olarak burjuva egemen topluma sahip olan türkiye cumhuriyeti, kuruluşundan bu yana mülk sahibi sınıfların etkisiyle kemalist bir rejimin esiri olmuştur. ve görüldüğü gibi bu bonapartist rejimin sol ile damgalanması yanlıştır.
tüm bu gerçekliklere rağmen kemalizmi sol ideoloji le birleştiren zihniyet için lenin'in bir açıklaması var:
"bir ulustaki sınıfsal ayrımcılıktan dolayı oluşan eşitsizliği göremeyenler, ulusal sorun konusunda gerçek proleter tutumu kavrayamamışlardır. Bunlar bakış açılarında henüz küçük burjuvadırlar ve bu nedenle de burjuva görüş açısına düşmeleri kaçınılmazdır."
güncel Önemli Başlıklar