bugün

ntvde izlediğim bir belgesele göre biber yediğimizde onu acı hissetmemizi sağlayan maddeymiş, tıpkı monosodyum glutamat ya da diğer adıyla çin tuzunun aslında tatsız olan şeyleri beynimizi kandırarak lezzetli olarak algılamamızı sağlaması gibi.
içinde capsaicin vardır.yakı yapımında da kullanılır (dolaşımı arttırır). Ayrıca anestezik etkisi de vardır (topikal olarak kullanılır). yağ yapısında bir madde olduğundan ağzımız yanınca su içsekte geçmez. Çünkü yağ suda çözünmez. Ama peynir bu acıyı almada daha başarılıdır (içinde yağ olduğu için). Ayrıca memeliler bu acıdan etkilense de kuşlar etkilenmez.
© copyright 2005 - 2026