bugün

Burada daire (olabilir ama bana göre daire) değil de, başka bir şey anlatılıyor. Çok da kafa karıştırmak istemiyorum.
Adem havva gibi spesifik bir baslangıcı olan şeyin döngüsü olabilemez.
ya tamam Muhammed süper. kuantumu falan da hep anlatmış aslında...
Yarıçap olarak mı.
Saol senin sayende ateist oldum şimdi.
Eliptikte olabilir. Kendimizi sınırlamayalım durduk yere...
Saçma sapan bir entry daha.
Ben emin oldum
"Kısır döngüye" girmiş başlık.
(bkz: ismet gürbüz e rahmet okutmak).

bi sal bizi gardaş.
Hz Muhammed zamanında buzdolabı var mıydı?
Bu başlıkta Anahtar Kelime veriyoruz sonra Kur'an'dan karşılığını alıyoruz oyunu oynuyor biri ama buzdolabına hala bir örnek bulamadı.
Hadi diyelim yeni bir şey ortaya koydun... Sene 202!!!

A- 1500 sene müslümanlar bunu bilmeden yaşarak ne kaybetti!
Kaybettikleri şeyler varsa yazık! Ki bu yeni bir inanç ve teoloji getirdin demektir bir peygamber
Gibi!!!

B- bir şey kaybetmedi ve yazdikların da islama yeni bir sey katmıyorsa

Neden bizi yoruyon kardeş.
Zaman hâlâ kesin olarak açıklanabilmiş bir kavram değil. Dairesel olduğu düşüncesi bana da mantıklı geliyor. Hem bu Allah'ın adil olmasını, zamandan ve mekandan münezzeh olmasını da açıklıyor. Şöyle ki, devasa Bir çember düşünün. Çemberin içinde kısacık bir mesafeyi kat edip ölüyorsunuz. Herkese olduğu gibi siz de belirli bir süre içinde ölüyorsunuz. Oysa Allah bütün süreci en başından en sonuna kadar aynı anda görüyor. Allah mekandan bağımsızdır amenna ama zamanı yukarıdan görüyor gibi düşünün. Manzaranın tamamına hakim. Aslında onun için her şey oldu ve bitti. Big bang de kıyamet de onun için mevcut. Başlangıç ve son yok. Ama Biz insanoğlu devranın içinde salınıyoruz. Tam da bu nedenle geleceği ve ilahi adaletin tecellisini görmüyoruz veya geç görüyoruz. Çünkü bizi zaman ve mekan kısıtlıyor.

insan biraz düşününce aklıyla her şeyi bulabiliyor. Biz ise bir çemberin içinde çok kısa bir alanı görüp ölüyoruz. O döngü dünyanın sonu geldiği zaman tamamlanmış oluyor.

insanoğlunun en büyük imtihanı zamandır.
zamanın dairesel olmasıyla ne alakası var? normal ayetler bildiğin.
yaratılışın döngüsü derken yaratılıyor sonra yok olup tekrar mı baştan yaratılıyor? ben pek anlayamadım da acaba imansız mı oldum? *
Dairesel dikey döngüdür o, fasit daire gibi.
hristiyana şarap seberst, kadın yasak, müslümana şarap yasak, kadın 4'e kadar ve bu iki dinin tanrısı aynı *

çünkü tarihin her döneminde elçiler vardı ve elçiler sürekli aynı tebliği yaptılar.

antik Politeist dinlere bir bak bakalım senin islam nereden geliyormuş.
Ölü taklidi yapsak gider mi acaba başlık sahibi?
Suphanallah kardeş ibretlik bir paylaşım. Zamanın dairesel oluşundan bahsedilmesini önemsiyorum. Lakin Bakire dişi deve sidiğinin faydalarının es geçilmesini art niyetli buluyorum.
ayetin doğrusu şöyle;
Hepinizin dönüşü ancak O’nadır. Allah, bunu bir gerçek olarak va’detmiştir. Şüphesiz O, başlangıçta yaratmayı yapar, sonra, iman edip salih ameller işleyenleri adaletle mükâfatlandırmak için onu (yaratmayı) tekrar eder. Kâfirlere gelince, inkâr etmekte olduklarından dolayı, onlar için kaynar sudan bir içki ve elem dolu bir azap vardır. 10:4.
yani zamanın dairesel olduğu geçmiyor.
Allah inanmak için mucize aramak mucize beklemek zayıf iman veya mekkeli müşriklerin tarzı ve tavrıdır.
Kuran'da zamanın dairesel olduğunu söylenmesi imanımı artırmaz
Kadınların döverbilirsiniz denmesi de imanımı azaltmak.