bugün

resulullahın tam manasıyla eşi olması(dikkat! haremine girmesi veya nikahlanması değil) 16 veya 18 yaşındadır.
16 veya 18 e dair rivayetlerin farklılığı doğum günü kutlanmayan bir coğrafyada ravilerin benzetme farklılığından kaynaklanmaktadır.
annemiz.. ümidimizin bir parçası; sevgimizin beslendiği o kapının çilekeşi..
peygamber ölünce ömrünün sonuna dek hergün oruç tutan, iftarını hurmayla yapan yüce gönül.. o öldükten sonra hz. muhammed'in ahlakını rivayet ettiği hadislerle bize en kapsamlı ve en güzel anlatanlardan biri..

ve hz. muhammed'e yazılan şu şiirin sahibi;

''Yusuf'un güzelliğini görüp ellerini kesenler,
Seni görselerdi kalplerini paramparça ederlerdi.''
islâm peygamberi muhammed'in koynuna kaç yaşında girdiği bir tek türkiye'de tartışma konusu olan şahıs. ne var ki islâm'ı modern dünyanın şartlarına uyarlayacağım diye kıçından ter akan güruh, sahih hadis ve ayetlerle desteklenen bu olayı çarpıtmak adına inanılanı ezip geçmekten çekinmiyor. ciddi dayanaklardan ziyade zorlama ve bir o kadar da öznel yorumlara dayalı anormal bir savunma refleksiyle aişe'nin evlenme yaşını büyük göstermeyi marifet belliyor.

"kadınlarınızdan âdetten kesilmiş olanlarla, henüz âdet görmeyenler hususunda tereddüt ederseniz, onların bekleme süresi üç aydır. hamile olanların bekleme süresi ise, doğum yapmalarıyla sona erer. kim allah'a karşı gelmekten sakınırsa, allah ona işinde bir kolaylık verir." (talak, 4)

evet, yukarıdaki al-ilah sözünden de anlaşılacağı gibi islâm, çocuk yaştaki evliliklere olur vermektedir. dönemin kültüründen bîhaberliklerine aldırmadan burada körü körüne ahkâm kesenler, çocuk yaştaki kızların, babası ve hatta büyükbabası yaşındaki heriflerle evlendirilmesinin pek doğal karşılandığını da bilmezler. mesela muhammed'in koynuna sokulan saffiye ya da halife ömer'e verilen ümmi gülsüm kaç yaşında idi? ben söyleyeyim, onlar ve niceleri daha çocuk yaştaydı...

saydıklarıma mukabil, aişe'nin hicretin 1. yılında evlenip, 56. yılında öldüğü neredeyse tüm rivayetlerce sabittir. şimdi! aişe 18 yaşında evlendi ise öldüğünde 74 yaşında olmalı idi. oysa hiçbir rivayette bu yaşlara kadar yaşadığı belirtilmemektedir. ayrıca 18 yaşında evlenmesi, aişe'nin, "ben kendimi bildim bileli islâm'ın içindeyim" lâfzıyla çelişmektedir.

sonuç olarak, (#8870093) no.lu girimle birlikte üst satırlara sıraladığım tüm bilgileri toplayıp, evlenme yaşı hakkındaki yorumu siz çıkartın.
bu coğrafyadan da kendisine söz söyleyenin olduğu annemiz.milyonlarca insanın gönül bağı kurduğu annemize sürü psikolojisiyle sövmek olmuyor.doğrudan veya dolaylı yoldan yine milyonlarca insanın gönül bağladığı peygamberimize çocuk pornocusu demek hiç olmuyor.bu topraklarda biri hakkında susulması için koruma kanunu çıkartılması zaruri anlaşılan.
(bkz: müminlerin annesi) (bkz: fetva makamı hanım sahabi) (bkz: islam toplumu 3 e bölündüğünde birinin lideri) (bkz: örnek müslüman kadın) (bkz: güçlü ve öncü müslüman kadın)
http://www.iusozluk.net/g/hz%20aişe/4065

not: "ben 6 yaşında evlendiydim, 9'umda düdüklendim" dememiş di'mi anam?!
(bkz: annemiz)
islamın hadis kaynakları buhari,müslim ve tirmiziden ibaret değildir ki.üstelik güvenilir hadisler sadece buhari ve müslime has değildir.şimdi hz. ayşenin 16 veya 18 yaşında peygamberimizin eşi olmasıyla alakalı hadisleri okuyunca sanki imana gelecekmiş gibi konuşan soruşturmacı sözlük yazarları kendilerine dürüst olmalılar. üstelik daha evvelde bahsedildi hz. ayşenin 18 yaşında peygamberin eşi olmasına dair hadis diğer hadislerle çelişki içinde değil başka manaları ifade etmektedir de gelde bunu inanmak istemeyene anlat.
ıfk olayının kahramanı. ayrıca sahih hadis nedir, buharî kimdir bilmeyenlerin sayesinde gak guk etmeye meydan bulduğu kişidir. bilmiyorsanız bir bilene sorun da size "buharî, müslim veya tirmizî'nin aktardıkları işe gelmeyince yok sayılabilinir mi?" sorusunu cevaplasın.

bkz: http://www.sorularlaislam...hp?s=article&aid=1800

ek: nasıl namaz kılacağınızdan tutun da abdesthanede hangi parmağınızı kullanacağınıza kadar her bir şeyi buharî ve ardıllarının sayesinde biliyorken, işe gelmeyeni reddetmeyi nerenize sığdırıyorsunuz!?
(bkz: #8883130)
bu entry'i yazıp, kendince mal bulmuş mağribi gibi sağa-sola çemkiren biriyle aynı havayı solumak zoruma gidiyor arkadaş.
bu nasıl bir mantık, nasıl bir çirkefliktir yahu?
ne olduğu belli olmayan bir sayfanın resmini çek, "al sana belge" diye göster.
ulan asabım bozuldu akşam akşam.
neyse tanım yapalım da silmesinler.
peygamber (s.a.v) efendimizin eşi, müminlerin annesidir.
ayşe müminlerin annesi falan değildir. ayşe olsa olsa sünni-hanefi evladı müminlerinin annesi olabilir.

kendi başınıza genelleme yapmayın.

edit: hz. ali ve ehlibeyt düşmanından hazret diye bahsetmeyiz
2 tane ateist siteye girip bir kaç google araması yapıp kendini muhaddis zannedenlerin çemkirdiği allahın temize çıkardığı müminlerin ayetle sabit annesi, hanım sahabe.
--spoiler--
hz. ayşe müminlerin annesi falan değildir. hz. ayşe olsa olsa sünni-hanefi evladı müminlerinin annesi olabilir.
kendi başınıza genelleme yapmayın.
--spoiler--
peygamber, müminlere kendi canlarından daha yakındır. eşleri, onların analarıdır. akraba olanlar, allah’ın kitabına göre, (mirasçılık bakımından) birbirlerine diğer müminlerden ve muhacirlerden daha yakındırlar; ancak, dostlarınıza uygun bir vasiyet yapmanız müstesnadır. bunlar kitap’ta yazılı bulunmaktadır.
ahzab-6
ahzab suresi 6. ayete göre müslümanların annesidir. ömründe kuran okumamışların,2 ateist siteye girip islamın sırlarını çözdüm zannedenlerin din adına vereceği fetvalara itibar edilmemelidir.
kaynak diye inci sözlük şürekasının ve isteyen herkesin içine edebildiği türkçe wikipedia'yı örnek gösterenlerin anasıdır.

yavrum aynı kaynağın özgününü* açın da öğrenin. tabiî sizler daha ana dilinizi doğru düzgün konuşup yazamıyorsunuz. iki yüz sözcük var bildiğiniz.

http://en.wikipedia.org/wiki/Aisha_bint_Abu_Bakr

bir de "peygamberimizle evlenmeden önce nişanlanmıştı. o yüzden çocuk olamaz" diyenlere yanıt verelim:

beşik kertmesi diye bir şey var islâm harsında. kertik de sözlü/nişanlı gibi bir şeydir.
muhammed öldükten sonra, 18 yaşında olan ayşe hakkında çıkan aldatma rivayetleri üzerine adına vahiyler indiği iddia edilen, 6 yaşında evlenip 9 yaşında gerdeğe giren kız çocuğu.

bir hadis;

"ben dışarda oynuyordum, sonra gelip beni aldılar, ve süslemeye başladılar, ve sonra gerdeğe girdim."

böyle evlere şenlik bir hadis te mevcuttur.

"Buharide geçen rivayete değinebilmek için Cahiliye araplarının "kızlarının yaşlarını ergenliklerinden sonra saymaya başladıklarını hatırlamak gerekcektir"
öncelikle şunu belirteyim. birçok üyesi bulunan hanefi mezhebinin kurucusu imamı azam ebu hanife hazretlerinin belirttiği üzere sahih sadece 16 tane hadis vardır. geri kalan hepsi şaibelidir. yani kesin olarak peygamber efendimizin söyleyip söylemediği meçhuldur. ebu hanife hazretleri peygamber efendimizden yaklaşık 100 yıl sonra yaşamış bir zattır. ünlü hadisçi buhari hz. ise ( burdaki hazretleri ekini saygıda kusur etmemek için koydum, sonuçta islam için çalışmış büyük bir zattır ancak belki de yaptığı islama yarardan çok zarar vermiştir) imamı azam hazretlerinden 100 yıl sonra yaşamıştır. şimdi akıl var mantık var. kendisinden 100 yıl önce yaşayan ebu hanife hazretleri sadece 16 hadisin sahihliğini belirtirken kendisinden 100 yıl sonra gelen buhari hazretlerinin sunduğu hadislerin peygamberimize ait olduğu ne kadar güvenilirdir? ebu hanife hazretlerinden sonra ortaya hadislerin toplanmış olduğu bir yazılı kaynak çıkmadı, buhari hazretleri bilgi olarak ebu hanife hazretlerinin çok üstünde de değildi. bakın sakın yanlış anlaşılmasın peygamber efendimizin söylediği bir söz doğru olmayabilir demiyorum haşa ama şu an islamın temel kaynaklarından ikincisi olarak gösterilen hadislerin gerçekten de peygamber efendimize ait olduğu şüphelidir. bunu söylemek de insanı dinden falan çıkarmaz çünkü sadece 16 tanesinin sahih olduğu mezhebimizin öncüsü imamı azam hazretleri belirtmiştir. ancak sahihliği kesin olan bir hadisin doğruluğunu inkar edersen o zaman kafir olursun o ayrı. kısacası konumuza dönersek hz. ayşe'nin evlenme yaşıyla ilgili hadis diye getirdiğiniz kaynakların tam olarak güvenilirliği yoktur. bir de en son olarak şunu söyleyim islamın şartları zamanın şartlarına uyarlanmaya müsaittir. misal peygamber efendimiz savaş ganimetlerini savaşa katılan askerlere dağıtırken hz. ömer bu uygulamayı kesmiş ve ganimetin büyük kısmını devlete aktarmıştır. yani kesin emredici hükümler hariç diğer kurallar zamana uyarlanabilir. islamın bu konudaki kesin emredici hükmü evlilik için gerekli yaş şartı doğurganlık ehliyetinin kazanılmasıdır(hz. ayşe'de de bu şarta uyulmuştur) ama bu demek değildir ki illa adet görmeye başlayan kızı koynuna alacaksın. günün şartlarında ve toplumun değerinde alt sınıra uyulmak koşuluyla kaç yaşında evleniliyorsa o yaşta evlenilir. sözüm ona islam ülkelerinin sapık vatandaşları dini kendilerine göre yorumlayıp da ''çocukları'' nikahına alıyorsa burda dinin bir suçu yoktur. şimdi 18'den önce evlenmek abes gelebilir ama unutmayın bundan daha 50 yıl önce bu yaş 13-14 idi. hatta benim babaannem 12 sinde evlenmiş. bu yaşlarda evlenmeye yobazlık diye bakanların daha orta son sınıflarında veya liselerde çocukların ergenlik azgınlıklarıyla yiyişmesine ayy ne güzel aşk yaşıyorlar deme iki yüzlülüğü de ayrı bir ironi konusu ama yazı çok uzadığı için değenmeyeceğim.

not: bu yazdıda kesinlikle buhari'deki bütün hadisler asılsızdır demiyorum içinde doğruları da vardır ancak kesin olarak doğruluğu tescillenen imamı azam hazretlerinin tespitine göre 16 tanedir. gerisinin peygamber efendimize ait olup olmadığı şüphelidir.
Peygamber efendimizi (s.a.v) en çok kıskanan eşiymiş diye duymuştum. Aslında hakkında fazla bir şey okumamama rağmen, kendimi en yakın hissettiğim hanım sahabi Hz. Aişe. Ve eşler içinde en fazla hadis rivayet eden de olması...

Nedense gözlerimi doldurur onun hakkında bir şey duymak,okumak.
Burayı açıp da hakkında bir şeyler edineyim derken, yaş mevzusuna takılındığını görmek de aynı etkiyi yaptı "nedense". *
adı yıllarca ilkokul çocuklarına ezberletilen fişlerde geçen, dini değeri olan(ehl-i sünnet için), ilkokul öğrencisi yaşındaki peygamber karısı.
"hz ömer islamı şereflendirdi" diye rivayet edilen bir hadise itiraz ederek "hayır islam hiçkimse ile şereflenmez tam tersi insan onunla şereflenir allah resulü dese dese ömer islam ile şereflendirildi demiştir" diyerek analitik zekasını ve gerektiğinde masaya yumruğunu vurabileceğini ortaya koyan kuran deyimi ile "ümmetin annesi".
(bkz: hz pedo)
kıssadan hisse.

öte yandan muhammed, fazla sayıda kadınla evli olmak yüzünden çevresindekiler tarafından
sık sık eleştirilirdi. eleştirenlere karşı da yine tanrı’dan geldiğini söylediği ayetlerle karşılık
verirdi. şu örnek bunun ilginç örneklerinden biridir: medine’ye göçten önce muhammed, eşi
hatice’nin ölümü üzerine ayşe ve şevde adında, biri çok genç bir kız (altı yaşındaki ayşe) ve
diğeri kırk yaşlarında bir dul (şevde) ile evlenir. medine’ye göçten sonra eşlerinin ve
cariyelerinin sayısını artırır. o kadar ki, aynı zamanda on bir kadınla beraber yaşadığı olur. bu
durum çevrede birtakım dedikodulara yol açar. kimi kişiler muhammed’in şehvet gailesine
kapıldığını öne sürerler. bunlar genellikle müşrikler (puta tapan araplar), yahudiler ve
hıristiyanlardır. özellikle hıristiyanlar, isa örneğine sarılarak peygamber diye görevlendirilen
kimselerin kadınlarla meşgul olmamaları gerektiğini söylerler. onların bu şekildeki
konuşmalarından huzursuz olan muhammed, tanrı’nın yeminler ederek şu ayeti gönderdiğini
söyler:
“(ey muhammed!) andolsun senden öncede peygamberler gönderdik ve onlara da eşler ve
çocuklar verdik...” (rad suresi, ayet 38).
cemel vakasında münafık muaviye ile bir olup hazreti imam ali'ye karşı savaşmış peygamber hanımı.

sonradan hazreti imam'a karşı çıkmış olmaktan duyduğu utanç yüzünden münzevi bir hayat sürdüğü rivayet edilir.
hz hasan ile hüseyinin nenesi ,hz fatıma nın annesi ve efendiler efendisi sav min muhterem eşidir. tarihi olayları analiz ederken biraz daha dikkat etmek gerektir. peygamber eşini hürrem sultanla karıştırmamak gerek.