bugün

http://www.mumsema.com/di...-kac-yasinda-evlendi.html
buyuk kisim arap ve musluman camiasidir bunu diyen 9 yasinda oldugu idaasini. . siz kendinizi kandirmaya devam edin.

madem aysenin yasini buyutunuz niye haticeninkinide buyutmuyorsunuz. o mantiga gore haticede 60 yasinda mi evlendi?

edit: hz muhammed ayseyle 6 yasinda evlenmisdir ..yazanda budur.. 9 yasindaysa birlikte olunmustur. bu benim degil 2008 e kadar ki arap ve turk alimlerinin ortak gorusuydu. ta ki huriyete yasar nuri tarafindan farkli bir idaa yapilana kadar.
o iftirayı atanların başında islam alimleri, din bilginleri, mütedeyyin kişiler, zahitler, takva ehli insanlar gelmeseydi bile merak etmeyin yine o iftiralar atılırdı. kaldı ki, sözü edilen bu kişilerin ne derece islam'la alakası olduğunu şiddetle merak etmekteyim? insanın olduğu her yerde pislik, iftira olur. çok da takmamak lazım? ne yani biri çıkıp atatürk'ün annesi zübeyde hanım değildir dese ne diyeceğiz?
bahse konu kişi bir peygamber olduğu için çok dikkatli konuşulması gereken olay. tabi allah'a peygamber'e inanmayanlar da var. benim onlardan ricam bu konulara hiç bulaşmamalarıdır. çünkü internette okuduğu bir yazıyla "demek öyleymiş ha!" diyerek din değiştirecek veya ateist olacak insan yoktur. bu tarz iftiralar sadece insanların dinlerine daha da sahip çıkmalarına vesile olmaktadır. bakın vesile dedim çünkü oluşan netice hayırlıysa "vesile" kullanılır yani siz kendi adınıza zarar ediyorsunuz bu işten.
artık bu konunun burada değil de bilenlerin arasında, ihl sözlükte tartışılması gerektiğini düşündürür bu "iğrenç" iftira. 9 yaşında olmak büyük suçtur.
her halükarda hz muhammed gibi güzel bir insanın yapıp ettikleri kendi menfaatine yönelik olmayacağından tartışılması gereksiz bir yaş mevzuudur. o güzel insanın yaptığı işlerle hüseyin üzmez gibi bir sapığın aynı cümlelerde anılması bile peygamberimize hakarettir.
yaş, çoklu evlilik vb konular hz muhammedin yaptığı gibi şartlar gerektirdiğinden değil, cinsel doyumsuzluktan kaynaklanmaktadır günümüzde. peygamberin izinden gitmek değil, ç..nün izinden gitmekten başka bir şey değildir bu sapıkların yaptıkları.
bu insanlar yüzünden dünyanın bir daha göremeyeceği iyilik ve güzellikteki bir insana hakaret edilmektedir.
hakaret edenden çok ettirene yazıklar olsundur.
iftira atanlara küfredimesi durumunda, küfredilmemiş islam aliminin kalmayacağı ortadadır.
bu konuda islam dünyasındaki iki farklı görüşten ateist zevat hangisini benimseyecek ve hangisini ateşli bir şekilde savunacaktır bilin bakalım?

eğer 9 yaşında değilse inanacak mısın söylediklerine?
''hadislerle sabitken'' ifadesi de enteresan. hadislerin toplatılması konusunda yaşanan zorluklar ve uydurma hadislerin varlığı, sahihliği tartışılan hadisler ortadayken hadislerin sabitliğinden bahsetmek ilginçtir.

hadislere bakarsak o dönemde yaşanan mucizeler sahabe tarafından aktarılıyor. o yaşanan olağanüstü hadiselere ne diyeceksin?
senin işine gelen hadis doğru gelmeyen uydurma mı?
http://img141.imageshack.us/my.php?image=sahi.jpg

sahih-i buhari islam hukukuna göre tartışmasız kabul edilen hadis kitabıdır.
hz. ayse peygamber esidir, hadis konusunda cok ileridedir, hepsi de dogrudur, lakin hz. ayse kesinlikle kolay bir kadin olmadigi ve bir cok düsmana sahip oldugu da bir gercektir.
hz. ayse'ye islam cografyasi icinde hala düsmanca bakan kesimler vardir. hirsli bir kadin oldugu, zamaninin kaliplarina pek sigmadigi, peygamber efindimize ask ile bagli olan hz. ali'ye karsi dahi savastigi tarihi gerceklerdir. hakkinda bir cok söylentinin bulunacagi da dogaldir. 9 yasinda peygamber efendimizle birlikte oldugu masali iste bu söylentilerden sadece bir tanesidir ancak hz. ayse'yi kücük düsüreyim derken, asil peygamber efendimiz kücük dürülmeye calisiliyor. tarihi hic bir dayanagi olmayan bu iddia maalesef sünni ekolü icinde kabul görenler sayesinde "o dönemlerde bu yasta evlenmek dogaldi" gibi sacma savunmalarla daha da yayginlasiyor. tarih incelenirse, hz ayse'nin peygamber ile evlendiginde 25 yaslarinda oldugu anlasilacaktir.

bu arada, bugün televizyon kanallarini isgal eden evlilik programlarindan birisinde 28 yasindaki bir kizcagiz 55 yaslarinda bir adama talip olmus.
tramvaydaki türk kadinlarinin yalancisiyim.
pedofili mi demistiniz? 25 yasini asip evlenemeyen kizlara tüketilecek mal gibi "evde kalmis" damgasini vurup, 35'lik adamlara 18-25'lik kizlari reva gören bir toplum icinde pedofiliden bahsetmek gercektende gariptir.
hanim kizimiz sokakta ip atlarken, ileride esi olacak adam dag bayir demeden askerlik yapiyor, ölümle burun buruna geliyordu.
1400 sene evvelki hesabi tutmak isimizdir degildir ama bugün kapimizin önünü temiz tutmak, pekala isimizdir.

hz. ali buyurmus ki:

"ayibin en büyügü, ona benzer bir ayip sende varken, baskasini ayiplamandir."
nokta...
(bkz: ifk hadisesi)
sahih-buhari islam kanunlarina göre tartisilmaz kabul edilen hadis kitabi degildir.
sahih-buhari'nin mumu sünni dünasi kadar yanar, sünni dünyasi bittigi yerde de söner.
hz ayse'nin yasi hakkinda sahih-buhari degil, tarih son noktayi koyar.

yas 25'tir , 25 olmamistir, sirasi, arttirani, indireni yoktur. tarih aciktir, tabiki art niyetsiz ve önyargisiz bakmak isteyene. maksat hz. muhammed'i karalamak ise, hz, ayse vakkasindan cok daha orjinal ve cok daha inandirici vakkalar vardir ama orjinal olmak da zeka isidir, oysa bilinmis, cignenip yutulmus, kusulup önümüze konulmus eski püskü rivayetlerle camur atip iz birakmak cok daha basittir.
basit oldugu kadar da dayanilmaz bir cazibeye sahiptir.

"muhammed'i günahim kadar sevmem!" diyebilirsiniz. pekaladir, vicdan meseleniz, sahsi tassarrufunuzdur. ortada hos olmayan mesele ise, arastirmadan, bilmeden, ögrenmeden, kulaktan dolma bir iftirayi kör kütük kabullenip, etrafta yaymaktir. arastirdiniz mi iddianin gercekligini, yoksa sizce de islam dünyasi sadece sünnilikten mi ibarettir?

öyleyse, madimak önünde "allahu ekber!" bagiran güruha hosgeldiniz o halde....
şimdi tamam ben eksiyi göze alırım karmayıda sktir ederim afadersiniz.
konumuz popülarite değil kesinlikle. tamam hz ayşe 6 yaşında iken muhammed ile evlenmemiş olsun yaşı 19 olsun hadi sizin için 30 olsun eyvallah..
şimdi erkek olan arkadaş demekki dişilerden daha bir öndedir. demek ki müslümanlık erkeğin önderliğinde ilerleyen bir dindir..

pekala ozaman 7. yy da insanların yaşamış olduğu coğrafyaya , yaşamış olduğu zeka seviyesine , ve kültür düzeyine bakalım ve bu paradigma ile ilerleyelim...

şimdi aradaki fark cinsel organdır. siz sanıyor musunuz ki ; tanrı insanları diğer insanlardan üstün yaratmıştır , siz sanıyor musunuz ki tanrı kadınları hiçe sayan nisa 34 gibi bir ayeti yazmış bir yaratıcıdır.

biz insan olanlar şuna inanıyoruz din 7.yy da tarihin koşullarına göre gelmiş bir kuralar bütünüdür. sosyolojidir.
ve bunu yaratan biz insanlarız. biz devlet kuramını nasıl yarattı isek din kuramını da buna bağlı olarak yarattık. işte bu yüzden inandığımız tanrı birdir ve tektir *, lakin din insanların sömürüye amaç değil araç edildiği bir düzendir. işte bu yüzden cennet namazda yahut oruçta değildir . her insanın ortak payda ile bölüştüğü iyi insan/kamil insan * olma arzusudur. bu dünya cahillikler içinde ömer hayyam ları yetiştiren dünyadır. ve bunların özü tanrıdır. lakin bugün her insanı 7. yy da temelleri atılan sosyal kural çerçevesine algılamaya çalışmak gülünçtür. bu demektir ki müslümanlık farabiyi bilmez , hayyam ı bilmez , ibni sinayı bilmez i ibni rüşt ü bilmez , fuzuliyi bilmez ` aslında kendi peygamberlerinide bilmez...

hz. aliyi alevi olmayan hangi müslüman tam anlamı ile bilmektedir..?
bir elin parmağını geçmez...
işte bu yüzden din insandır.
tanrı insandır.*
günümüzün dini akıldır.
ve bizler insanız tanrıyı anlamaya çalışan , onu sorgulayan , bize verdiği en büyük hediyeyi kulllanmaya çalışan*...
biz insanız hocam haydi var mısınız ? bu dünayayı yaşanılan bu foseptik çukurandan kurtarmaya çalışan kimler var?
haydi omuz omuza verelim müslümanı ı , musevisi , hristiyanı , deisti , ateisti...

haydi ozaman bu dünya bizim ve herkesin inandığı değerlere saygı duymacasına kol kola , omuz omuca girelim ve haykıralım...

bizler insanız ulan! sadece biz insanız...
emevi uydurması olduğu söylenen çirkin söylem, zaten aptalcadır.
kesinlikle ayşe' ye iftira atılmıştır.şöyle ki ayşe 9 yaşında hala ilköğretim sıralarında olup, ardından anadolu lisesi öss sınavları gibi kaygıları olan dini bütün akıllı, bilinçli bir kızımızdır.tahsilini tamamlayıp öğretmen olmayı planlamaktadır.ne var ki muhammed gönlünü bu kıza kaptırmıştır.aşk bu, yaşa başa bakmaz.eylül de gel şarkısıyla küçük ayşe'nin aklını çeler.ama asla ayşe' yle 9 yaşında evlenmez.zaten ayşe' nin ailesi buna şiddetle karşı çıkar.çünkü o dönemler kız çocuklarını okutmak farzdır.aile bu büyük günaha girmek istemez.muhammed tahsiline devam ettirmek sözü verip araya gülen cemaatinden bir kaç büyüğü de sokunca aile ikna olur.gençler hemen nişanlanır ve düğün hazırlıkları başlar.9. yaşın sonunda evlenirler ve muhammed söz verdiği gibi ayşe'nin tahsil yapmasına engel olmaz hatta destekler.ayşe tahsilini bitirip başarılı bir öğretmen olunca muhammed karısıyla gurur duyar ve aldığı hazdan olsa gerek bundan böyle hep okul çagındaki küçük kızlarla evlenir.
bence ağır tahrik vardır. tahrik olmasa hiç birşey olmaz. *
gerdanlığını düşürmüş tuvalette, onu bulmak için köle zeydle gidiyorlar. ortadan kaybolup 3-4 gün sonra çıkageliyorlar. tabi bir sürü dedikodu oluyor sonra da.
(bkz: 9 yaşındaki biriyle evlilik iftirası)
muhammed'in o kadar karısı içinde neden sadece ayşe'ye böyle bir şey söylendiğini düşünmeyenlere has fikriyet.

bir şey var ki söyleniyor ayşe için, yoksa diğer karılarına da söylenirdi..
(bkz: bilgi sahbi olmadan fikir sahibi olmak)
http://www.uludagsozluk.c...-kac-yasinda-evlendi.html
Eziklerin iddiasıdır. Bir de şu tür ezikler mevcuttur:

"bir şey var ki söyleniyor" zihniyetinde ki insan, eminim bir gün bir iftira'ya uğrayacaktır.

Bakalım o zaman kendisi için de aynı çıkarımı yapabilecek mi?
muhammed peygamberin de eşi ayşe'nin de yaşamları,doğum yerleri,doğum tarihleri,anaları,babaları,uğraştıkları işler ve gündelik hayatlarındaki yüzlerce anektod dahi bilinirken neyin iftira olduğunu anlamadığım durum.

örneğin muhammed peygamberin fikirlerinden hareketle belli yerlerde çıkarımlar yapıp doğru&yanlış ya da iyi&kötü gibi yargılarda bulunabilirsin de bu kadar somut birşeyin neyine iftira atacaksın,54 yaşındayken halvet olmuş 63 yaşında ölmüş.öldüğünde de ayşe hanım 18 yaşındaymış.bu kimsenin uydurduğu birşey değil,buhari'de filan geçen bir şey.*bence bunun iftira olduğu gibi uyanık ve fırsatçı bir yaklaşım yerine işin kolayına kaçmadan,biraz okuyup biraz dinleyip biraz izleyerek doğruya ulaşırsın.koçsun sen,aslansın.
peki bu iftira olsun. peygamebere; halasının, amcasının, dayısının ve teyzesinin kızlarının helal olması durumuna ne diyeceksiniz.

(bkz: ahzab suresi 50 ayet)
--spoiler--
Hz. Muhammed ve islam günümüz Türkiye'sinde ne yazık ki söz konusu efsanelerin çevrelediği atmosferde yetişmiş, menşe olarak çoğu kırsal bölgelerden gelen insanların ilgi odağı. Kent insanı, aydın ya da sanatkar katında dine ilginin 'saygı'yla sınırlı olması, islam konusunda olduğu kadar Hz. Muhammed konusunda da yeni bir algıya zemin olacak ilham kaynağı düşüncenin önündeki engel.

islam'a ve Hz. Muhammed'in hayatına olumsuzluk penceresinden bakma geleneğine sahip olan, ancak inançları açısından tavırlarının böyle olması anlaşılabilecek Hıristiyan ve Musevi çevrelerinin eleştirilerine itibar etmenin Müslüman bir toplumda 'medenilik icabı' sayılmasının yol açtığı talihsizliktir bu. Peygamberin evlilikleri konusuna bakışta onun çokeşliliğinin üstlendiği misyonla bağlı izahına kulak tıkanmasından tutun, altı yaşında olan Hz. Aişe'yle evlendiğine dair bilginin sorgulanmaması ve buradan hareketle yakışıksız yorumlara kulak verilmesi vs.

Yeri gelmişken Hz. Aişe konusuna bazı hususlara değinmek istiyorum. Bunlardan ilki Hz. Muhammed'in hanımları içinde sadece Hz. Aişe'nin Hz. Muhammed'ten başka bir eş ve islam'dan başka bir inanç tanımadığıdır. Peygamberimizin diğer hanımları ya ehli kitab yani Hıristiyan veya Musevi inanç halkası içinde yetişmiş ya da cahiliye döneminde kabile putlarına tapınma alışkanlığını benimsemiş kimselerken, Hz. Aişe'nin din konusundaki tek kaynağı Hz. Muhammed'dir.

ikinci olarak vurgulamak istediğim evlilikleri gerçekleştiğinde Hz. Aişe'nin kaç yaşında olduğu konusudur. Bütün kaynaklarda onun Peygamber'le evlenmeden önce Cübeyir bin Mut'im'in oğlu Cübeyir'le nişanlı olduğu kaydedilir. Bundan anlaşılan onun Hz. Muhammed'le nişanlandığında evlilik çağına gelmiş olduğudur. Ayrıca hicretten önce Mekke döneminde bazı ayetlerin hangi olay üzerine geldiğine ya da hicret kararı alındığında babası Hz. Ebubekir'in ne denli sevinç yaşadığına dair naklettiği hadislere bakarak söz konusu dönemde onun altı yaşında olduğuna inanmak ancak kötü niyetlilikle izah edilebilir. Kaldı ki Hz. Aişe dolayısıyla Peygamberin kayınpederi olan Hz. Ebubekir ve Hz. Ömer hicretten önce ayrı ayrı Hz. Muhammed'e gelerek kızı Fatıma'yla evlenmek istediklerini söylediklerinde peygamberin o tarihte dokuz yaşında olan Fatıma'nın evlilik çağında olmadığını söyleyerek iki dostunun isteğini geri çevirdiği bilinir. Hz. Ömer'in değilse bile Hz. Ebubekir'in, talebinin reddedilme gerekçesini dinledikten sonra peygamberin Aişe'yle altı yaşındayken evlenmekte mahsur görmediği halde kendi kızını yaşının küçük olması sebebiyle evlendirmemesini makul karşıladığını düşünmek herhalde kolay değildir. Gerçek Hz. Muhammed vefat ettiğinde Hz. Aişe'nin 26 yaşında olduğudur. Bundan hareketle ve peygamberle evliliğinin dokuz sene sürdüğü düşünüldüğünde evlendiği sene Hz. Aişe'nin 17 yaşlarında olduğu söylenebilir. Buhari'nin 1. cildinde yer alan bir hadiste Hz. Aişe Kamer Suresi'nin 46. ayetinin gelişini anlatırken 'Hz. Muhammed Mekke'deyken ve ben de sokakta oynayan bir çocukken' demektedir. Bu olayı hatırlaması ve kendisinin 'sokakta oynayan bir çocuk' olduğunu söylemesi o tarihte yani miladi 614 senesinde Hz. Aişe'nin en az 7-8 yaşlarında olduğunu düşünmeyi gerektirir. Kamer Suresi'nin Hz. Muhammed'in peygamberliğinin 4. yılında indiği sabittir. Hz. Muhammed'in Hz. Aişe'yle evliliğinin hicretten yani miladi 622 senesinden iki sene önce gerçekleştiği bilindiğine göre nikah kıyıldığında Hz. Aişe'nin yaklaşık 14 yaşında olduğu, düğünün hicretten bir yıl sonra yapıldığı göz önüne alındığındaysa evliliklerinin gerçekleştiği tarihte Hz. Aişe'nin 17 yaşında olduğu sonucuna varılır.
--spoiler--

http://www.radikal.com.tr/haber.php?haberno=253535