bugün
- üniversitelerin gereksiz olması8
- kadir mısıroğlu'nun soyu14
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı25
- macron sabah koşusu yapacak diye park kapatmak6
- cemevinde hain kemal sloganları5
- araplar puta taparken türkler tek tanrıya inanırdı8
- sözlüğü bırakmak istemek2
- millileri eleştiren kemalistlerin sus pus olması5
- kemalist dünya7
- 85 milyon kişi uludağ sözlük'ü okuyor14
- okulların kapanması3
- aile evinde yaşamak4
- erkeklerin her işi tek elle yapabilmesi6
- galatasaray lobisi6
- 2026 dünya kupası23
- futbol18
- bulla dava açmak2
- kayra2
- gitme diye yalvarmak2
- amerika birleşik devletleri6
- türkiye8
- arda güler3
- nilsu berfin aktaş3
- allah5
- nemden nefes alamamak2
- arda güler'in 24 yıl sonra dünya kupası golü3
- saian dan aforizmalar2
- aylık 312 bin lira iyi para mıdır sorunsalı2
- yavşak bir kardeşe sahip olmak2
- kemalistler8
- şile2
- her haltı atatürkçü olanlar yiyor13
- demet evgar10
- özgür irade yanılsaması ve günlük hayat2
- devlet bahçeli3
- 24 haziran 2026 venezuela depremi8
- aşure3
- yazarların imza parfümleri14
- hızlı para kazanmanın yolları11
- hiranur vakfı'na sahte kemik yaşı davasında hapis3
- 25 haziran 2026 ekvador almanya maçı2
- akp'ye katılan belediye başkanları11
- venezuela6
- şu an ihtiyacım var dediğin şey6
- dinleri masonlar kontrol ediyor5
- en son ne aldınız2
- türkiye abd maçını izleyecek misiniz8
- uğurcan çakır2
- yeni bir kitaba başlama sorunu2
- kadınların yüzlerine sürekli bir şeyler sürmesi6
pkkli serserilerin 27 kasim icin kullandiklari slogan. anlamini bende bilmiyorum.
türkçe artık yeter anlamına gelen kürtçe cümle. asıl yazılışı ''edî bes e'' dir.
(bkz: 05 edi)
Türkçe açıklaması Yeter artık.
Analar gözyaşı dökmesin.
Akan kan dursun.
Silahlar sussun.
Bunları kim söyledi dersiniz.
Geçen hafta Ankarada DTP Eş başkanı Ahmet Türk ile Ak Parti Genel Başkanı sıfatıyla görüşen Başbakan Recep Tayyip Erdoğan Yeter artık diye söyledi.
Bunu samimi olarak söylerken Başbakanın DTP lideri ile görüşmesinin olumlu geçtiği, iki tarafında bu toplantının fayda sağladığı, gazetecilere yapılan açıklamalardan belli oluyordu.
Daha bu yılın başında Cumhurbaşkanı Abdullah Gülün 2009 yılının iyi bir yıl olacağı bu yılda Kürt sorununun çözümü konusunda olumlu adımların atılacağı hakkındaki görüşleri toplumun rahatlamasına yol açarken, hükümette artık bu savaşın anlamsızlığını ve ölen gençlerimizin bir kişi daha artmaması için somut adımlar atmaya başladı.
Edi Bese.
Yeter artık.
Kan dökülmesin.
Anaların gözyaşı akmasın.
Silahlar sussun.
Bu dileği de iki yıl önce de DTPliler dile getirmiş ve ülke kamuoyuna duyurmuşlardı.
Silahların susması ülke kaynağının en büyük lokomotifi olan gençlerin ölmemesi olduğunun idrakı bilincinde olması demek.
Bu ülke vatandaşı olan Kürtlerin huzurlu, güvenli, kendi dil ve kültürünü yaşaması önündeki tüm engellemelerinin ortadan kalktığının bilinmesi demek.
Fakat adına muhalefet dediğimiz ülke parlamentosunda halkın oyları ile seçilmiş ve gelecekten hiçbir umudu olmayan siyaset ağaları ise kanın durmaması için iktidarın DTP ile görüşmesini vatana ihanet olarak adlandırmasını ise şiddetle kınadığımızı bilmelerini istiyoruz.
Bu muhalefet parti liderleri ise silahların susmamasından nemalanan, elini taşın altına sokmayan ülkede vesayet rejiminin sürmesini isteyen politikacıklardır diye düşünüyorum.
Fakat halkta, hükümette, asker de artık Edi Bese dedi.
Yani Kürt sorunun bitmesi, Kürtlerin Türkler ile kardeş olduğunu ve bu vatanda özgür, eşit bireyler olarak yaşamlarını sürdürmelerini, dağa gençlerin çıkmaması ve ölmemesi, askerlerin şehit olmaması, bu gençlerimizin ülke kalkınmasına ve ekonomisine katkı sağlamaları, ülke kaynaklarının silaha ayrılmaması konusunda artık herkes hemfikir.
Buna mukabil DTP ile görüşen Başbakan Erdoğan"a muhalefet etmek için hiçbir öneri ve çözüm sunmayan muhalefet liderleri Baykal ve Bahçelinin çözüme bu kadar şiddetle karşı çıkmalarına halk ilk genel seçimde esaslı bir tokat vurarak gösterecek.
Çünkü Kürt sorununun çözümü artık mukadderdir.
Bu sorun çözülmeden ülkenin ayaklarındaki prangalar sökülemez.
Bu ülkenin halkı barışı, huzuru, gece uyurken yarın sabaha ereceğinden emin bir şekilde başını yastığa koyan ülkenin insanları olmak isterler.
Kimsenin faili meçhule gitmediği, yaşamından endişe etmediği, demokratik hukuk devletinde yaşayan herkesin eşit olduğu, din, dil ırk farkı gözetmeksizin bir arada mutlu bir şekilde yaşamasını sağladığı Türkiye Cumhuriyeti devletinde yaşamayı arzular.
Çünkü bu ülkenin bölünmesi kimseye bir şey kazandırmaz.
Hükümetin uygulamaya sokacağı Kürt açılımına herkesin katkı sunması ve herkesin cesur davranmasını bekleriz.
a.hatipoğlu
Analar gözyaşı dökmesin.
Akan kan dursun.
Silahlar sussun.
Bunları kim söyledi dersiniz.
Geçen hafta Ankarada DTP Eş başkanı Ahmet Türk ile Ak Parti Genel Başkanı sıfatıyla görüşen Başbakan Recep Tayyip Erdoğan Yeter artık diye söyledi.
Bunu samimi olarak söylerken Başbakanın DTP lideri ile görüşmesinin olumlu geçtiği, iki tarafında bu toplantının fayda sağladığı, gazetecilere yapılan açıklamalardan belli oluyordu.
Daha bu yılın başında Cumhurbaşkanı Abdullah Gülün 2009 yılının iyi bir yıl olacağı bu yılda Kürt sorununun çözümü konusunda olumlu adımların atılacağı hakkındaki görüşleri toplumun rahatlamasına yol açarken, hükümette artık bu savaşın anlamsızlığını ve ölen gençlerimizin bir kişi daha artmaması için somut adımlar atmaya başladı.
Edi Bese.
Yeter artık.
Kan dökülmesin.
Anaların gözyaşı akmasın.
Silahlar sussun.
Bu dileği de iki yıl önce de DTPliler dile getirmiş ve ülke kamuoyuna duyurmuşlardı.
Silahların susması ülke kaynağının en büyük lokomotifi olan gençlerin ölmemesi olduğunun idrakı bilincinde olması demek.
Bu ülke vatandaşı olan Kürtlerin huzurlu, güvenli, kendi dil ve kültürünü yaşaması önündeki tüm engellemelerinin ortadan kalktığının bilinmesi demek.
Fakat adına muhalefet dediğimiz ülke parlamentosunda halkın oyları ile seçilmiş ve gelecekten hiçbir umudu olmayan siyaset ağaları ise kanın durmaması için iktidarın DTP ile görüşmesini vatana ihanet olarak adlandırmasını ise şiddetle kınadığımızı bilmelerini istiyoruz.
Bu muhalefet parti liderleri ise silahların susmamasından nemalanan, elini taşın altına sokmayan ülkede vesayet rejiminin sürmesini isteyen politikacıklardır diye düşünüyorum.
Fakat halkta, hükümette, asker de artık Edi Bese dedi.
Yani Kürt sorunun bitmesi, Kürtlerin Türkler ile kardeş olduğunu ve bu vatanda özgür, eşit bireyler olarak yaşamlarını sürdürmelerini, dağa gençlerin çıkmaması ve ölmemesi, askerlerin şehit olmaması, bu gençlerimizin ülke kalkınmasına ve ekonomisine katkı sağlamaları, ülke kaynaklarının silaha ayrılmaması konusunda artık herkes hemfikir.
Buna mukabil DTP ile görüşen Başbakan Erdoğan"a muhalefet etmek için hiçbir öneri ve çözüm sunmayan muhalefet liderleri Baykal ve Bahçelinin çözüme bu kadar şiddetle karşı çıkmalarına halk ilk genel seçimde esaslı bir tokat vurarak gösterecek.
Çünkü Kürt sorununun çözümü artık mukadderdir.
Bu sorun çözülmeden ülkenin ayaklarındaki prangalar sökülemez.
Bu ülkenin halkı barışı, huzuru, gece uyurken yarın sabaha ereceğinden emin bir şekilde başını yastığa koyan ülkenin insanları olmak isterler.
Kimsenin faili meçhule gitmediği, yaşamından endişe etmediği, demokratik hukuk devletinde yaşayan herkesin eşit olduğu, din, dil ırk farkı gözetmeksizin bir arada mutlu bir şekilde yaşamasını sağladığı Türkiye Cumhuriyeti devletinde yaşamayı arzular.
Çünkü bu ülkenin bölünmesi kimseye bir şey kazandırmaz.
Hükümetin uygulamaya sokacağı Kürt açılımına herkesin katkı sunması ve herkesin cesur davranmasını bekleriz.
a.hatipoğlu
pkklı orospu çocuklarının kullandıkları argümanlardan biridir. "sikin bizi" anlamına geldiği rivayet edilir.
Eddy besét. Amerikalı anne, fransız - senegalli babadan doğma caz sanatçısı. Akbank caz festivali için ülkemizi ziyaret ettiğinde ayaküstü birkaç dakika konuşma fırsatı bulmuştum kendisiyle, gerçekten çok hoşsohbet ve güleryüzlü bir adam.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar