bugün
- futbol32
- 2026 dünya kupası39
- atatürkçülük ile 2026 da ülke yönetilmez15
- velvet41
- mor semsiyeli yabanci5
- herkesle iyi anlaşan insan15
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle26
- mehir olarak ağırlığınca altın isteyen kezo2
- hoşlanılan kızı adamın birinin yemesi9
- deniz baykal7
- akp ülkeyi muasır medeniyetler seviyesine getirdi2
- göte giren şemsiye4
- kitap alıntıları2
- frt2
- tüm çıplaklığımla burdayım10
- makarnaya sarımsak girer mi2
- kemalizm ve sosyal demokrasi uyumsuzluğu2
- atatürk'ü dava değil her devrin adamı sanmak3
- türkiye tur atlasaydı almanyayla karşılaşacaktı2
- ciguli kral7
- 19 yaşında kızla yatmak14
- durduk yere ağlamak2
- japonya8
- gta 62
- kadir inanır'ın vefatı7
- demokratik kongo cumhuriyeti7
- kolombiya6
- portekiz7
- şemso buraya bak koçum2
- saraca finch house7
- gana3
- hırvatistan5
- ingiltere3
- ilişkiye bir süre ara vermek10
- deniz göktaş'ın 3 günde 4 milyon izlenmesi9
- 28 06 2026 gazi koşusu2
- cezayir4
- arjantin3
- fransa5
- senegal3
- norveç3
- avusturya2
- 29 haziran 2026 brezilya japonya maçı3
- atatürk yaşasaydı milliyetçi olmazdı diyen tip2
- yeşil burun adaları2
- ispanya3
- atatürk'e evet kemalizm'e hayır diyen tayfa2
- amerika birleşik devletleri9
- çok güzel bir mercedes mi yoksa sıfır kız mı3
- mısır3
Paylaştıkça azalan şeydir. Kimseye anlatılmadığı takdirde insanı bunalima kadar götürür. 1 haftadır pek bi durgunum, var bi derdim sözlük. Yiyip bitiriyor beni.
butonlara konu olmuş insansı varlık. afedersiniz yarrağa benzetilir.
gece gece varlığıyla insana harakiri yaptırır. durum şöyle bir şiir ile arz etmek isterim;
sabah 10:30daki vizeye çalışıyor idim
saat 6dan beri hiçbir şey yememiş idim
onun yerine arada su sigara içiyor idim
lakin açlık beynimi sarıyor idi
kafama artık hiçbir şey girmiyor idi
evdeki yoğurt beni cezbetmemiş idi
dışarıdan hamburger pizza yemek istiyor idim
cüzdanımdaki para bana yetmeyecek idi
bi fastfood niye 25 tl idi
sabah aç karnına koşmuş idim
kilo vermek için bu kadar çaba sarf etmiş idim
saat 12 de yiyip 2de yatmak istememiş idim
bu edindiğim dert beni öldürüyor idi
yemek yersem dizi izleyip yatacak idim
sabahki sınava çalışmadan giremez idim
aslında ne kadar çalışsam da hoca 50nin üstünde vermeyecek gibi idi
uludağ sözlüğe böyle bir entry girmek aklıma gelmiş idi
fekat yine de ne yeteri kadar ders ne spor ne de bütçe yapamıyor idim
sadece vakit öldürüp en azından dersim kötü olacak idi
olsun okul zaten çoktan uzamış idi
gözetimde olmak acı veriyor gibi idi
şiiri uzattıkça açlığım yok oluyor gibi idi
belki de biraz daha ders çalışıp uyursam hepsi bitecek gibi idi
inşallah kimse kendi kendine yaşamak gibi bir çılgınlık yapmıyor idi
yalnızlık zor sokaklar çıkmaz idi.
idi.
sabah 10:30daki vizeye çalışıyor idim
saat 6dan beri hiçbir şey yememiş idim
onun yerine arada su sigara içiyor idim
lakin açlık beynimi sarıyor idi
kafama artık hiçbir şey girmiyor idi
evdeki yoğurt beni cezbetmemiş idi
dışarıdan hamburger pizza yemek istiyor idim
cüzdanımdaki para bana yetmeyecek idi
bi fastfood niye 25 tl idi
sabah aç karnına koşmuş idim
kilo vermek için bu kadar çaba sarf etmiş idim
saat 12 de yiyip 2de yatmak istememiş idim
bu edindiğim dert beni öldürüyor idi
yemek yersem dizi izleyip yatacak idim
sabahki sınava çalışmadan giremez idim
aslında ne kadar çalışsam da hoca 50nin üstünde vermeyecek gibi idi
uludağ sözlüğe böyle bir entry girmek aklıma gelmiş idi
fekat yine de ne yeteri kadar ders ne spor ne de bütçe yapamıyor idim
sadece vakit öldürüp en azından dersim kötü olacak idi
olsun okul zaten çoktan uzamış idi
gözetimde olmak acı veriyor gibi idi
şiiri uzattıkça açlığım yok oluyor gibi idi
belki de biraz daha ders çalışıp uyursam hepsi bitecek gibi idi
inşallah kimse kendi kendine yaşamak gibi bir çılgınlık yapmıyor idi
yalnızlık zor sokaklar çıkmaz idi.
idi.
Söylemek gerekirse aynı anda pek çok duyguyla baş edebilirim. Aynı anda hem çok dertli hemde tamamıyla mutlu olabilirim. Hayata kuşku ile yaklaşırım ve ayrıca ölümü önemsemem. Böyle bir kombinasyon eğer ruhunuz kuvvetliyse olasıdır. Dayanıklı iseniz yani sonuna kadar mücadele etmeli ve siyah kadar kuşkulu olmalısınız. Yani benim gibi. Bu benim içimde var. Kuşkular ve değişen ruh halleri. Hatta diyebilirim ki benim davranışlarımı bu duygular belirliyor. Onun dışında, çok fazla kafa yormam. Rüzgarın ne taraftan estiğine bakar ve aklımı yitirmemeye çalışırım. Hepsi bu.
oldukça küçüktür. gitgide de küçülmektedir.
bir sohbet arasında geçti. galiba dertlerimiz de büyüdü lan baksana bildiğin çözüm bulamayıp öyle oturduğumuz dertlerimiz var, büyüdük galiba.
Tanımadığın insana anlatması cok rahatlatıcı olan şey.
bazen Çok pis dertleşesim geliyor.
Yaradan dağına göre kar verirmiş.
Bi günde öğretmenim soylemişti; dert penis gibidir herkes en büyüğü kendinde zanneder.
bazen Çok pis dertleşesim geliyor.
Yaradan dağına göre kar verirmiş.
Bi günde öğretmenim soylemişti; dert penis gibidir herkes en büyüğü kendinde zanneder.
bitmek bilmeyendir.
derdi sıkıntısı olan anlatsın bana, öğüt manager oldum bugün, terfi aldım. bedavaya hizmet veriyorum sözlüğe özel, kaçırmayın...
derdi sıkıntısı olan anlatsın bana, öğüt manager oldum bugün, terfi aldım. bedavaya hizmet veriyorum sözlüğe özel, kaçırmayın...
Yaklaşık 1 yıl önce babamla fena atışmışız çok 'dertliyim'. evden çıkmışım okula gidiyorum arabanının benzini yok. Etti mi sana bi 'dert' daha. Annem al babanın arabasını onla git dedi. Salak kafam aldım ve okulun girişinde kaza. Al sana bir dert daha. Babam duyarsa öldürecek. O ara eski kız arkadaşım arayıp:" yaa alışverişe gitmem lazım akşam serinliğinde giymeye monttum yok :(" demez mi. iyice sinirlendim
Allah'tan o 'akşam serinliğinde giyilecek montu' tam kavrayadım sinirden. Aga o nedir ya?Neyse çıkıştim buna. ya biz neyle uğraşıyoruz sen neyle uğraşıyosun hesabı. Derdim iyice arti, derde bak aq. Neyse araba kaca mal olur diye sanayiye gittik ulus tarafına. Karnım acıktı seyyar bi simitçi var ordan simit alyım dedim. Gittim ufacık bi çocuk usta 10-12 yaşlarında var yok.omuzlarini egmis, üşüyo gibi. Üzgün ama o yasta birine gore cok uzgun.Ağladı ağlayacak o derece.
Alcoholico: gülerek noldu olum sevgilinden mi ayrıldın(az yüzü gülsün diye)
Simitçi çocuk: yok abi be.
Alcoholico: noldu olum anlat hele
S.ç: yok bisey abi Nolcak(gulmeye calisarak)
Alcoholico: bak oglum en az 1 hafta burdaym bidaha simit almam senden
S.ç: abi onemli degil ya sabah uyanamamisim simit satamadim. Saatide kurdum o kadar. Sabah cok musteri oluyordu.
Bogazim dugumlendi lan. Çocuk sen daga kac yasindasin? 1.20 boyunla Bu nasil bi dert? O yuzden mi omuzlarin çöktü yoksa? Oglum Senin derdin; top oynarken yere dusmek lan! Apartmanin ziline bastiktan sonra yakalanmamak olcak oglum! Siniftaki cerenin yanina oturamadigin icin uzulecekken nelere uzuluyosun sen...Cok tuhaf oldum. Uzuldum diyemem cunku arabaya uzuldum ben. Onla bu ayni olamaz.O an bos bulundum. Annemden aldigim parayi verecek oldum. Kizdi bana. Bildigin kizdi lan.. Simiti yiyerek gittim ordan kagidini falanda ... Simdi bazen giderim oraya. hep orda O sabah 8.30 gbi, 9 gbi gelirse kan ter icinde geliyor. Ekmek derdi, kolay degil. Uzakaltan bakiyorum bazen Ama yuzune bakamiyorum. Bi Arkadasi yolluyorum. Simit aliyor kagidiyla yiyoruz.. Derdim var diyorsan git, bi simit ye.. Demis ya sair: "ayakkabim yok diye agliyordum, ayagi olmayan birini gordum"
Allah'tan o 'akşam serinliğinde giyilecek montu' tam kavrayadım sinirden. Aga o nedir ya?Neyse çıkıştim buna. ya biz neyle uğraşıyoruz sen neyle uğraşıyosun hesabı. Derdim iyice arti, derde bak aq. Neyse araba kaca mal olur diye sanayiye gittik ulus tarafına. Karnım acıktı seyyar bi simitçi var ordan simit alyım dedim. Gittim ufacık bi çocuk usta 10-12 yaşlarında var yok.omuzlarini egmis, üşüyo gibi. Üzgün ama o yasta birine gore cok uzgun.Ağladı ağlayacak o derece.
Alcoholico: gülerek noldu olum sevgilinden mi ayrıldın(az yüzü gülsün diye)
Simitçi çocuk: yok abi be.
Alcoholico: noldu olum anlat hele
S.ç: yok bisey abi Nolcak(gulmeye calisarak)
Alcoholico: bak oglum en az 1 hafta burdaym bidaha simit almam senden
S.ç: abi onemli degil ya sabah uyanamamisim simit satamadim. Saatide kurdum o kadar. Sabah cok musteri oluyordu.
Bogazim dugumlendi lan. Çocuk sen daga kac yasindasin? 1.20 boyunla Bu nasil bi dert? O yuzden mi omuzlarin çöktü yoksa? Oglum Senin derdin; top oynarken yere dusmek lan! Apartmanin ziline bastiktan sonra yakalanmamak olcak oglum! Siniftaki cerenin yanina oturamadigin icin uzulecekken nelere uzuluyosun sen...Cok tuhaf oldum. Uzuldum diyemem cunku arabaya uzuldum ben. Onla bu ayni olamaz.O an bos bulundum. Annemden aldigim parayi verecek oldum. Kizdi bana. Bildigin kizdi lan.. Simiti yiyerek gittim ordan kagidini falanda ... Simdi bazen giderim oraya. hep orda O sabah 8.30 gbi, 9 gbi gelirse kan ter icinde geliyor. Ekmek derdi, kolay degil. Uzakaltan bakiyorum bazen Ama yuzune bakamiyorum. Bi Arkadasi yolluyorum. Simit aliyor kagidiyla yiyoruz.. Derdim var diyorsan git, bi simit ye.. Demis ya sair: "ayakkabim yok diye agliyordum, ayagi olmayan birini gordum"
Öyle bir derdim var ki, düşman başına. Sevgilimi çok seviyorum ama gözüne batan her şeyde bana küsüyor,kızıyor. Hemen yargısız infaz, hemen aşağılama, soru sormak bile yok. Kaç defa konuştum, her seferinde "sinirliyken böyle oluyorum, özür dilerim" diyor ama nafile. Hep aynı. Bazı konularda hak veriyorum, benim hayvanlığım, aptallığıma denk geliyor fakat bazı şeyler de var ki mantığım basmıyor nasıl kızabiliyor diye. Neyse içimi biraz döktüm. Çok seviyorum be abi ne yapayım. Yanımda olsun da hayat boyu çekerim.
dert sik gibidir. en büyüğü hep bende sanarsın.
çük misali herkesin kendininkini büyük sandığı olgu.
bazen çekilmez olsa da hayatın tuzu biberidir dert.
başa gelince çekilmesi gereken durumdur.
varsa derman karşı kişide arandığında kalıcı hasara dönüşen durumdur.
devası zamandır,metanettir,sabretmektir,vazgeçmemektir.
nasıl üstesinden geleceğim diye değil, birgün nasıl olsa hatırlamakta bile zorlanacağım diye üzüldüğüm şey.
bazı olayların insanları olumsuz olarak etkilemesi.
dost bivefa, felek birahm, devran bisukün, dert cok, hemdert yok, düsman kavi, tali" zebun (fuzuli)
bugünün diliyle: "dost vefasız, dünya merhametsiz, devir huzursuz, dert çok, derdimi paylaşan yok, düşman kuvvetli, talihim zavallı ve çaresiz.
bugünün diliyle: "dost vefasız, dünya merhametsiz, devir huzursuz, dert çok, derdimi paylaşan yok, düşman kuvvetli, talihim zavallı ve çaresiz.
büyümeye eşit boy ölçer!
büyüdükçe boyumun ölçüsünü ala ala bir hal oldum da öldü içimdeki ünlü pollyanna...
büyüdükçe boyumun ölçüsünü ala ala bir hal oldum da öldü içimdeki ünlü pollyanna...
derman olamamanın adı.
yaratıcı tarafından biz fanilere nimet olarak bahşedilen negatifsel his.dertsiz, tasasız, rahat, bir hayat tahhayül edin. k
koca bir ömür tasasız bir şekilde geçecek. sizce nefis firavunlaşıp, nemrutlaşmaz mı?
derdi veren mevlaya hamd olsun.
hüzün olmassa şeytan en kral kankimiz olmaz mı reis?
koca bir ömür tasasız bir şekilde geçecek. sizce nefis firavunlaşıp, nemrutlaşmaz mı?
derdi veren mevlaya hamd olsun.
hüzün olmassa şeytan en kral kankimiz olmaz mı reis?
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar