1. 1.
    bir "michelangelo antonioni" filmi. tek kelimeyle; muhteşem.
    3 ... doom caller
  2. 2.
    slavoj zizek'in 'belki de son büyük modernist film' olarak nitelediği magnum opus.
    5 ... meister writer
  3. 3.
    michelangelo antonioni nin olaganustu guzellikteki bir filmi. turkiye`de cinayeti gordum adiyla gosterilmistir.

    (bkz: michelangelo antonioni)
    4 ... cehennetlik
  4. 4.
    Antonioni'nin gerçekliği sorguladığı ünlü filmi. Film boyunca gerçeğin insanın bakış açısına göre değişeceği, tek bir gerçekliğin olamayacağı üzerinde durur yönetmen. Sondaki pandomima sahnesi de görülmeye değerdir. Bir grup gencin olmayan tenis topu ve raketleriyle tenis oynaması izleyicinin dikkatini çekecek değerdedir.
    5 ... heathcliff
  5. 5.
    müziğin seyirci üzerindeki etkisini çok fazla kullanmamış hatta bazı sahnelerde hiç kullanmamış,ayrıca ün ve paranında insan maneviyatına yetmediğini anlatan 1966 yapımı michelangelo antonioni filmi.
    2 ... cefaya
  6. 6.
    anı yakalamak, hayatı fotoğraf karesine almak falan&filan vardır ya hani, blowup bir yönüyle tam da bunu anlatıyor. kalıplar içine hapsolmuş bir teknikle, zihniyetle de değil. sakin sakin, bazen coşkulu. kafasına göre yani. havasına göre. mekanlar ferah, müzikler ferah, suskunluk ferah. 60'lar ferah. daha ne olsun.

    o değil de çimenler ne güzel görünüyordu be yav.
    2 ... nickless cage
  7. 7.
    bir cinayeti gördüm ismiyle türkçeleştirilmiştir.
    2 ... iamwhoiam
  8. 8.
    1966 yapımı londra'da yaşayan yakışıklı ama kızlardan sıkılan bir fotoğrafçının bir gün parkta yürürken gördüğü bir çifti fotoğraflamasıyla hayatı biraz karışır. biraz diyorum çünkü bu film festival tadında yeme de yanında yat tarzı filmlerden biridir. bir cinayeti fotoğrafladığını bilmeden bir kaç çekim yapar. sonra cinayete sebep olan kadın bunu fark eder ve napıp edip çektiği fotoğrafları yok eder. filmin sonundaki pandomim sanatçılarının konuyla ilgisini anlayamamış olmakla birlikte herhangi bir ilgisi olmak zorunda da değil zaten dememe sebebiyet vererek sona eren filmdir.

    not: yönetmen çimlerin rengini beğenmediği için çimleri yeşile boyatmıştır.

    edit: not 2 silinmiştir.
    2 ... toplu igne sana batsin
  9. 9.
    gerçekliği irdeleyen ünlü yapım.

    Arjantin' li yazar Julio Cortazar' ın "Las Babas del Diablo" adlı kısa hikayesini temel alır. başrollerini David Hemmings, Vanessa Redgrave, Sarah Miles, John Castle ve Jane Birkin paylaşmaktadır.

    --spoiler--
    son sahne de tenis topu olmadan tenis oynamaya çalışan pandomimciler ile filme son noktayı koymaktadır

    izleyici cinayetin arkasındaki sırları (veya cinayetin gerçekleşip gerçekleşmediğini) asla öğrenemez. Aslında film gerçeklik ve onu nasıl algılandığıyla ilgilidir. Bu bakış açısı filmin en ünlü sahnelerinden biri olan final sahnesinde vurgulanır. Sahnede iki pandomim sanatçısı tenis maçı yapıyordur bu sırada Antonioni' nin kamerası, olmayan tenis topunu takip eder ve yine topun sesi duyulur. Fotoğrafçı bir süre maçı takip ettikten sonra tenis maçının gerçekliğine girer. Korttan dışarı fırlayan topu iki oyuncuya geri atar. Sonra onun tekrar maçı takip ettiği görülür, ancak izleyici maçı artık göremez, sadece ileri geri giden topun sesini duyulmaya devam eder. En sonunda gerçekliğin başka bir versiyonu yaratılır, Hemmings parkın yeşil çimlerinde tamamen yalnız bir şekilde durmaktadır sonra aniden kaybolur, yönetmen Antonioni tarafından ortadan kaldırılmıştır.
    --spoiler--

    bir kadının çıplak olarak gösterildiği ilk ingiliz filmidir.

    Antonioni'nin Jane rolü için ilk tercihi isveçli oyuncu Eva-Britt Strandberg idi, ancak oyuncuyu MGM patronları istemediği için rol Vanessa Redgrave'e gitmiştir.

    not: okuyun, ögrenin, izleyin. * *
    1 ... byoser
  10. 10.
    üzerine yazılan bir yazı içinde bir birine tamamen tezat iki anlatımı örnek gösterebileceğiniz kadar karmaşık bir film. *

    edit: *
    1 ... uwaa