bugün

bir orhan gencebay parçasıdır.

alan aldı giden gitti ah ile
ölen öldü kalan kaldı vah ile
ahh...yaşanırmı bu zulümle kahr ile
asırlara sığmaz bizim derdimiz
yetmez olduk kendimize kendimiz off...

yıların günahı kaderdemi kalacak
elbet birgün insanlık
sizden hesap soracak

bin dertle bin gamla, yaşadık çok yılları
sardıkça ezdi bizi, yoksulluğun kolları
bir gün mutlaka göreceğiz bizde
o güzel yarınları
biz görmesek de görecekler var
o mutlu yarınları

haklıysan vur bize boyun kıldan incedir
eğer insanlık yaşıyorsa
bu acılar dert nedir ?

insanız, insanca yaşamaktır gayemiz
ne şiddet nede isyan
haktan yana derdimiz
birgün mutlaka yaşıyorsak eğer
gülecek her birimiz
biz görmesek de görecekler var
bitecek dertlerimiz
--spoiler--
yılların günahı kader de mi kalacak?
elbet birgün insanlık sizden hesap soracak!

--spoiler--
bozlak gibi başlayıp devrimci marşı gibi biten karakteristik orhan gencebay bestesi.
mükemmel de yorumlamıştır. zaten devrim yanlısı özelliği yüzünden yasaklanmış bir filmi de vardır bu eserin.

https://www.youtube.com/watch?v=ZQznxcoNWUk
Yaşamak.
orhandan baskasindan cikamayacak sarki.
© copyright 2005 - 2026