bugün

üstâd bedîüzzaman saîd nursî hazretleri'nin talebelerinden.

asâyi mûsâ eserinin meyve risâlesi'nin altıncı mes'elesinin basinda üstâd hazretleri şöyle demektedir:

"kastamonu'da lise talebelerinden bir kısmı yanıma geldiler. "bize hâlikımızı tanıttır, muallimlerimiz allah'tan bahsetmiyorlar" dediler. ben dedim: sizin okuduğunuz fenlerden her fen, kendi lisan-ı mahsusiyle mütemadiyen allah'tan bahsedip hâlikı tanıttırıyorlar. muallimleri değil, onları dinleyiniz."

bu talebelerden birisi de abdullah yeğin'dir.
hizmet vakfı çerçevesinde çalışmalarını yürüten,kıymetli bir lugat hazırlamış büyük nur talebesi.
bizzat tanıştığım nur yüzlü, mütevaziliği ile kendine hayran bırakan mübarek insan.
tanıyan herkesin tevazusunda birleştiği, yaşlılık döneminde bıraktığı sakalı çehresine sevimlilik ve ruhani bir esinti katmıştır.
"lügat"ın yazarıdır.
said nursi'nin talebelerinden biridir. kendisine 11 yıl hizmet etmiştir. hatta kastamonu lahikasında geçen, lise taleberinden biri abdullah yeğin'dir.
Ak Parti ye oy vereceğini açıklamıştır.
92 yaşında hayatını kaybetmiştir.

http://www.sabah.com.tr/g...abdullah-yegin-vefat-etti
Kastamonu araç ilçesi kıyan köyüne bağdattan göçmüş biridir.
© copyright 2005 - 2026