bugün
- akepe neden kültürel hegemonyayı ele geçiremedi16
- türbanlı kızların diğerlerinden güzel olması5
- tamar tanrıyar'ın berat albayrak'ı tehdit etmesi2
- anın görüntüsü22
- sözlükteki gizli düşmanım10
- öldükten sonra bana ne olacak3
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet19
- insanın geçmişinin karanlık olması9
- erkekler neden erken ölür3
- enjoy im vaccinated3
- cilveli dişi yazar botu2
- her kadın güzeldir3
- sözlük kızlarını harika yapan detaylar9
- içtim şarabı13
- ellerim bos gonlum hos2
- her insanın bir cini olması8
- ilişkilerde fizik mi kimya mı önemlidir sorgusu6
- düşün ki o bunu okuyor16
- bik bik'in mutfağına konuk olmak8
- günün şiiri6
- uzun zaman sonra sözlüğe girmek3
- kadir inanır22
- rakı sevmemek7
- genç görünmeye çalışmak3
- giresun da otobüs durağında bekleyen turist kız5
- uzun bir süre sonra entry girmek2
- aşure yapan sözlük kızları7
- şafak çak3
- arkadaşlar ben gavat değilim2
- hayalet gibi bir insan olmak3
- muhtarlıkların kapatılması gerekliliği3
- kemalist dünya24
- çift katlı otobüs3
- avrupada hava sıcaklıkları2
- büstiyer2
- venezuella depremi3
- sözlükte neden atatürk ve türk bayrağı resmi yok3
- daha relax3
- özelden sözlük erkeklerini taciz etmek3
- sektör öldü tek yol tıp diyen primat3
- 7 aydır berlinde yaşıyorum soruları alayım7
- hiç kimsenin sevmediği bir insana aşık olmak3
- true'nun çaylak olması16
- dümbelettin efendi2
- sosyal medya aranmaktır2
- tas kafa traşlı hırt sorunu5
- üniversitelerin gereksiz olması16
- trump ara seçimleri kaybederse soruşturma geçirir5
- çok güzel ama manyak kadın7
- mustafa kemal atatürk7
guzel insanlardir kurtler aslinda. yuzyillar boyunca kurak kalmis topraklarinda, varoluslarini surdurebilmek icin ailelerle, asiretlerle mucadele etmis olanlar. yeri geldiginde kimlikleriyle veya inanclari ile zarar gormus, dunya' dan habersiz kalmis, ama yakici sicagin, dondurucu sogugun cilesini cekip turkuler soyleyebilmi$ insanlardir.
seviyorum kurtleri. ayni suryanileri sevdigim gibi, yada balkan gocmenlerini, veya lazlari. cesit cesit, kultur kultur.cok guzel bir senfoninin zarif melodileri gibiler hepsi. yalniz olmanin sikilganligini, tekduze olmanin bunaltisina kar$i tek ilacimizdir cok kulturlu olu$umuz. tabi biz yakla$mayi, dinlemeyi, anlamayi biliyorsak..
keske hepsi tek bir insan olsa da kurt halki, oturup karsisina muhabbet edebilme sansi bulsam. kimbilir bu cografyayi paylastigim insanlarla ne guzel konulardan konusur da hos vakit gecirirdik. belki de cok iyimser davraniyorum.. bunu hissetmemin nedeni de sanirim kendimi suclu hissetmem.
kurtlere karsi biz de, turk ulusu olarak sucluyuz; ayni kendi kendimize suclu oldugumuz gibi. bunu kabul etmemiz gerekir. cumhuriyet kurduk; kanunlar yazdik. seferber olduk bu ulkeyi biryerlere getirebilmek icin. bir cogumuz bir cok seyini feda etti bu ugurda.
ama basaramadik. beceremedik. birakin ekonomiyi, kendi zihinlerimizi bile tutsakliktan kurtaramadik. birbirimize kar$i anlayi$li olamadik. kardesce yasamanin onemini kavrayamadik. korkmadan konusamadik. silahlara sarilip birbirimizi kovaladik; paylasilamayacak bir cok seyimiz varmis gibi. acgozlu sekilde kendi kardeslerimize bile dusman olarak baktik.
bu cografyada herkesin suclu oldugu noktalar var dogru. ben kendi ve atalarim adina ozur diliyorum. ve ayni soylulugu karsimdakilerden de bekliyorum.
kurt kardeslerime butun ictenligimle sormak istiyorum: ne istiyorsunuz? gelecege dair umut mu? yeni bir devlet? yeni anayasa?
kurdistan cumhuriyeti mi istiyorsunuz? devlet icinde devlet mi kurmak hedefiniz?
sinirlara bolunmus dunyaya yenilerini mi getirmek amaciniz?
insanoglu sirf acgozlulugunden boluk porcuk olmusken; kardesi tekrar kardesten ayirmak mi istiyorsunuz?
yeni devletinize cokecek amerikan, avrupali sirketlerden mi medet umuyorsunuz? sirf petrol icin somurulecek cocuklarimiza acimiyor musunuz?
icinizden cikacak birkac capulcunun devlet olmasina, kaniniza emmeye devam etmesine izin mi vereceksiniz?
birbirimize daha cok baglanmamiz, sinirlara, savaslara inat beraber insanca yasamamiz gerekirken neden o daglara sikismak istiyorsunuz?
sizin onder diye kabul ettiginiz insanlarin cogu sizin uzerinizden zenginlik saglarken, cocuklari amerika ve ingiltere' de egitim gorurken, kendi hayatinizi, ve bize karsi ofkenizle kullanilisinizi sorgulayamiyor musunuz?
kurt kardeslerimden umudum, bu sorularin cevaplaridir. cunku biliyorum ki siz; bir kac kendini zeki, kapasite sahibi zanneden, yetersiz zihinlerin, "aptalliklarini" anlayabilecek birikime, ergen heyecanlarinin yikici etkisine karsi bilgeliginizle kar$ilik verecek kulture sahipsiniz.
seviyorum kurtleri. ayni suryanileri sevdigim gibi, yada balkan gocmenlerini, veya lazlari. cesit cesit, kultur kultur.cok guzel bir senfoninin zarif melodileri gibiler hepsi. yalniz olmanin sikilganligini, tekduze olmanin bunaltisina kar$i tek ilacimizdir cok kulturlu olu$umuz. tabi biz yakla$mayi, dinlemeyi, anlamayi biliyorsak..
keske hepsi tek bir insan olsa da kurt halki, oturup karsisina muhabbet edebilme sansi bulsam. kimbilir bu cografyayi paylastigim insanlarla ne guzel konulardan konusur da hos vakit gecirirdik. belki de cok iyimser davraniyorum.. bunu hissetmemin nedeni de sanirim kendimi suclu hissetmem.
kurtlere karsi biz de, turk ulusu olarak sucluyuz; ayni kendi kendimize suclu oldugumuz gibi. bunu kabul etmemiz gerekir. cumhuriyet kurduk; kanunlar yazdik. seferber olduk bu ulkeyi biryerlere getirebilmek icin. bir cogumuz bir cok seyini feda etti bu ugurda.
ama basaramadik. beceremedik. birakin ekonomiyi, kendi zihinlerimizi bile tutsakliktan kurtaramadik. birbirimize kar$i anlayi$li olamadik. kardesce yasamanin onemini kavrayamadik. korkmadan konusamadik. silahlara sarilip birbirimizi kovaladik; paylasilamayacak bir cok seyimiz varmis gibi. acgozlu sekilde kendi kardeslerimize bile dusman olarak baktik.
bu cografyada herkesin suclu oldugu noktalar var dogru. ben kendi ve atalarim adina ozur diliyorum. ve ayni soylulugu karsimdakilerden de bekliyorum.
kurt kardeslerime butun ictenligimle sormak istiyorum: ne istiyorsunuz? gelecege dair umut mu? yeni bir devlet? yeni anayasa?
kurdistan cumhuriyeti mi istiyorsunuz? devlet icinde devlet mi kurmak hedefiniz?
sinirlara bolunmus dunyaya yenilerini mi getirmek amaciniz?
insanoglu sirf acgozlulugunden boluk porcuk olmusken; kardesi tekrar kardesten ayirmak mi istiyorsunuz?
yeni devletinize cokecek amerikan, avrupali sirketlerden mi medet umuyorsunuz? sirf petrol icin somurulecek cocuklarimiza acimiyor musunuz?
icinizden cikacak birkac capulcunun devlet olmasina, kaniniza emmeye devam etmesine izin mi vereceksiniz?
birbirimize daha cok baglanmamiz, sinirlara, savaslara inat beraber insanca yasamamiz gerekirken neden o daglara sikismak istiyorsunuz?
sizin onder diye kabul ettiginiz insanlarin cogu sizin uzerinizden zenginlik saglarken, cocuklari amerika ve ingiltere' de egitim gorurken, kendi hayatinizi, ve bize karsi ofkenizle kullanilisinizi sorgulayamiyor musunuz?
kurt kardeslerimden umudum, bu sorularin cevaplaridir. cunku biliyorum ki siz; bir kac kendini zeki, kapasite sahibi zanneden, yetersiz zihinlerin, "aptalliklarini" anlayabilecek birikime, ergen heyecanlarinin yikici etkisine karsi bilgeliginizle kar$ilik verecek kulture sahipsiniz.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar