bugün
- akepe neden kültürel hegemonyayı ele geçiremedi17
- öldükten sonra bana ne olacak4
- erkekler neden erken ölür4
- 1 kilometrelik gökdelen2
- giresun da otobüs durağında bekleyen turist kız6
- şafak çak4
- anın görüntüsü22
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet19
- sözlükteki gizli düşmanım10
- owner of a lonely heart2
- insanın geçmişinin karanlık olması9
- türbanlı kızların diğerlerinden güzel olması4
- içtim şarabı13
- tamar tanrıyar'ın berat albayrak'ı tehdit etmesi2
- sözlük kızlarını harika yapan detaylar9
- her insanın bir cini olması8
- ilişkilerde fizik mi kimya mı önemlidir sorgusu6
- enjoy im vaccinated3
- her kadın güzeldir3
- kadir inanır22
- bik bik'in mutfağına konuk olmak7
- günün şiiri6
- cilveli dişi yazar botu2
- uzun zaman sonra sözlüğe girmek3
- ellerim bos gonlum hos2
- rakı sevmemek7
- düşün ki o bunu okuyor16
- aşure yapan sözlük kızları7
- genç görünmeye çalışmak3
- kemalist dünya24
- uzun bir süre sonra entry girmek2
- hayalet gibi bir insan olmak3
- muhtarlıkların kapatılması gerekliliği3
- çift katlı otobüs3
- arkadaşlar ben gavat değilim2
- 7 aydır berlinde yaşıyorum soruları alayım7
- venezuella depremi3
- avrupada hava sıcaklıkları2
- sözlükte neden atatürk ve türk bayrağı resmi yok3
- daha relax3
- büstiyer2
- true'nun çaylak olması16
- özelden sözlük erkeklerini taciz etmek3
- sektör öldü tek yol tıp diyen primat3
- üniversitelerin gereksiz olması16
- tas kafa traşlı hırt sorunu5
- hiç kimsenin sevmediği bir insana aşık olmak3
- çok güzel ama manyak kadın7
- mustafa kemal atatürk7
- trump ara seçimleri kaybederse soruşturma geçirir5
ateizmi ya da atestliği bir üst nokta, ulaşılması gereken bir zirve, nasıl diyim bir k2 gibi görenler var sanırım.
öyle değil aslanım. orda burda basbas bağırdığın "ben ateistim ulan ey dünya duy sesimi, saniye yenge duydun mu bak ben... işte ateistim ben saniye yenge, haykırıyorum yüzlerinize ateistliğimi!!1!1!" cümleleri seni taraftardan öteye geçirmiyor; zira kendine soru sormuyorsun.
bu değil lan ateistlik. bu yapılan şey görmemişlik, çük kopartmacılık bu. senin yaygara kopartırcasına, haydarpaşa garı'ndan istanbul'a sövercesine haykırdığın şey üst nokta değil, yanlış biliyorsun. orası henüz alt nokta, henüz başlangıç. bu noktadan dünyayı anlamaya çalışacaksan sesini biraz alçak tutup öncelikle kendine yönelteceğin sorulara odaklanman lazım. o soruların sana bazı cevaplar kazandıracağına ve bulunduğun ortamı, çevreyi; ahlak, değer verme, iyi, kötü, saf, bozuk gibi kavramları anlamlandırmaya kalkışacaksan hele önce bi içine yönelip kendi kendinin ağzına sıçacak soruların olmalı. öyle soruların olmalı ki, kendine verdiğin cevaplardan korkmalısın bazen.
"ay o gençler de hep böyle bunalımlara giriyolar fahriye, korkuyorum benim oğlan da atayist olacak ühühüh, ay çok yazık olacak oğluşuma ühühü.."
müslüman kardeş; iyi olanla kötü olana bakış açın sadece din eksenliyse sen zaten (müslüman dünyası için) islamiyetten önceki insan düşüncesini, varoluş krizlerini hiçe sayıyorsun, senin de hatan bu.. felsefeyi, düşünebilme yetisini "oraya kadarmış"la sınırlıyorsun.
ateist kardeş; ortaya fırlayıp "ateistim ben, artık rahatım" diyorsan sen git lise 1 felsefe derslerini tekrar al aslanım. sen kimlik bunlanımı yaşamış sonucunda da habitatını bulmuşsun, sosyal çevre sorununu çözümlemiş ama kendine biçtiğin sıfatın gereklerini yapmamışsın. kendine sorularla gelmemişsin pek. bu konumda sizinle ortak bir sıfatta yer almak benim açımdan rahatsızlık verici oluyor; zira çok gürültü çıkıyor.
öyle değil aslanım. orda burda basbas bağırdığın "ben ateistim ulan ey dünya duy sesimi, saniye yenge duydun mu bak ben... işte ateistim ben saniye yenge, haykırıyorum yüzlerinize ateistliğimi!!1!1!" cümleleri seni taraftardan öteye geçirmiyor; zira kendine soru sormuyorsun.
bu değil lan ateistlik. bu yapılan şey görmemişlik, çük kopartmacılık bu. senin yaygara kopartırcasına, haydarpaşa garı'ndan istanbul'a sövercesine haykırdığın şey üst nokta değil, yanlış biliyorsun. orası henüz alt nokta, henüz başlangıç. bu noktadan dünyayı anlamaya çalışacaksan sesini biraz alçak tutup öncelikle kendine yönelteceğin sorulara odaklanman lazım. o soruların sana bazı cevaplar kazandıracağına ve bulunduğun ortamı, çevreyi; ahlak, değer verme, iyi, kötü, saf, bozuk gibi kavramları anlamlandırmaya kalkışacaksan hele önce bi içine yönelip kendi kendinin ağzına sıçacak soruların olmalı. öyle soruların olmalı ki, kendine verdiğin cevaplardan korkmalısın bazen.
"ay o gençler de hep böyle bunalımlara giriyolar fahriye, korkuyorum benim oğlan da atayist olacak ühühüh, ay çok yazık olacak oğluşuma ühühü.."
müslüman kardeş; iyi olanla kötü olana bakış açın sadece din eksenliyse sen zaten (müslüman dünyası için) islamiyetten önceki insan düşüncesini, varoluş krizlerini hiçe sayıyorsun, senin de hatan bu.. felsefeyi, düşünebilme yetisini "oraya kadarmış"la sınırlıyorsun.
ateist kardeş; ortaya fırlayıp "ateistim ben, artık rahatım" diyorsan sen git lise 1 felsefe derslerini tekrar al aslanım. sen kimlik bunlanımı yaşamış sonucunda da habitatını bulmuşsun, sosyal çevre sorununu çözümlemiş ama kendine biçtiğin sıfatın gereklerini yapmamışsın. kendine sorularla gelmemişsin pek. bu konumda sizinle ortak bir sıfatta yer almak benim açımdan rahatsızlık verici oluyor; zira çok gürültü çıkıyor.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar