bugün
- am okşama4
- türk erkeği egosu4
- imdat arkadaşlar4
- türk kızı egosu6
- hızlı para kazanmanın yolları12
- m uludagsozluk com da görsel yüklenmeme sorunu4
- türkiye abd maçını izleyecek misiniz8
- demet evgar2
- evlenmeden önce karıyı ekspertize sokmak3
- her haltı atatürkçü olanlar yiyor7
- güzel huylu kezo4
- uranyum ve roket2
- zaman baba zaman anne zaman çocuk3
- yazarların imza parfümleri14
- mehdi hayatta ama herkes tanımıyor7
- vajinizm2
- futbol fanatiklerinin birer aptal olması4
- tramer kaydı olan kız4
- erkekler neden az yaşar10
- saygıdeğer birader yazarlar5
- yobazla muhafazakar arasındaki fark3
- akp'ye katılan belediye başkanları11
- al kardeşim elimi verdim sana2
- biat kültürü3
- halil ergün2
- bir insanı sevmek12
- pkk nasıl biter5
- 2026 dünya kupası23
- dünya11
- artık sevmeyeceğim2
- mutluluğun fark edilmemesi9
- 24 haziran 2026 venezuela depremi7
- yargıcı3
- toz yumrususun unutma2
- wowturkey3
- yaratıcı çıkma teklifleri4
- çırılçıplak şekilde ağlayarak ana haber seyretmek5
- magnum yemenin lüks sayıldığı yıllar5
- kemal kılıçdaroğlu19
- türkiye'deki suriyeli sayısı 2 milyon 265 bin3
- futbol17
- kıskanmak7
- lise5
- akp aslında yok her şey dekor5
- bidat2
- 80 yaşına yaklaşmış koltuk sevdalısı siyasiler8
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı13
- fakirin sevmesi hak mıdır13
- türk kızıyla konuşmak vs rus kızıyla konuşmak2
- ilk buluşmada müzeye götüren erkek2
Sırf yorum yazayım diye gittim hesap açtım geldim. Arkadaşım, her şeyden önce asla bu kurumda çalışmıyor yada viral kasmıyorum ancak, gelin şu konuyu etraflıca konuşalım bitsin gitsin artık.
Öncelikle Starbucks'a insanlar sıradan bir kahve dükkanına gitmek istediği gidebildiği gibi bazı diğer tercihler doğrultusunda da gidiyor olabiliyor. Bu noktada bunları sıralayacak olursak,
-Ucuz bir kahve dükkanı. Bence gramaj olarak bakıldığında hali hazırda zincirleşmiş kahve dükkanlarının neredeyse %85-90'ından hele hele 3rd wave coffee shop'ların tamamından ucuz. Yarım litreye yakın americano ve 2 shot kahveyi bugün bu fiyata kim veriyor ? Ayrıca tarçınlı çöreğin'in muadil dükkanlardaki değeri misal ne kadar acaba? Çok basit bir ürün yada kahveli pasta, çayın 3.5 4 liraya satıldığı çoğu zincir kahvecide girin latta pasta ve benzer isimde isteyin bakalım glikoz şuruplu o pastayı size kaç paraya saplayacaklar?
-Giden kesim görece olarak nargile dükkancısından çok daha elit. Kim ne derse desin mekan seçimleri yapılırken mekanın ortalama insan kalitesi benim birinci önceliğimdir. Yat limanı kenarındaki balıkçı kahvehanesinde yediğim tost ve içtiğim 1.5 liralık çay için 30 km yol git gel yapıp 45 dakikamı yola gömebiliyorum neden ? Güzel manzara taze çay ve plastik tabakta turşusuyla çeri domatesiyle karışık susamlı ekmek tost için. Çünkü giden insanlar oraya rahatlamaya gidiyor kimse av peşinde yada başka insanlara sıkıntı çıkarma peşinde değil.
-Müşteri memnuniyeti yüksek bir dükkan. Gidiyorsun bal kabaklı kahve istiyorsun beğenmedim latte verebilir misiniz de bakalım ne yapıyorlar. Yada espresso shaken diye bi ürün çıkardılar sandımki buz ve espresso çalkalıyorlar bi baktım içinde kremamsı bir dalga dümen var, bana uymadı. Sadece götürüp bana bu uymadı demem yeterli. Açıklama yapmanıza dahi gerek yok sadece geri bildirim toplamak ve sizin zevkinize uygun bir kahve tavsiye edebilmek için nasıl bir kahve tercih ediyorsunuz, süt kullanıyor musunuz vs.. sorarlar o da size uygun bir içecek ikram edebilme çabası.
Aynı şekilde masada kahvenin döküldüğünü gören bir barista gelip ne içiyordunuz deyip içeceğimi söylemediğimde yerdeki bardağın üzerine bakıp 5 dakika sonra bana aynı kahveden getirdi. Benim hatamdı gerek yoktu teşekkürler dediğimde burada sizin hatanız yoktur dedi. Eh be kardeşim daha ne yapsın bu marka size?
Kışın cayır cayır yanan ısıtıcılarıyla, sabah 8 de yol şubede yakın çevredeki fabrikalarda çalışan beyaz yakalarla karşılaşıp kısa selamlaşma şansıyla, hızlı interneti, temiz lavabolarıyla, standart düzey ve kalitede sağladıkları yeme içme teklifleriyle, hele hele satış satın alma gibi bir departmanda çalışıyorsanız tanışıklık seviyeniz bir miktar varsa sektördeki insanlarla; 3 arkadaşımı kahve sohbeti sırasında işe aldırdım -ki şuan daha 2. yılındayım çalışma hayatının-
iyidir hoştur vurmayın artık. Beceremiyorsunuz çünkü aynı standart ve kalitede hizmet vermeyi. Ha şunu anlarım kardeşim 11 liraya americano yerine 17 liraya red eye black eye vs.. neden içmiyorsun yada V60 da hiç mi blue mountain, el salvador, vs.. denemedin mi dersen denedim efendim. Günlük sabah rutininde metal mug'ıma %10 indirimle aldığım birde üstüne bilmem kaç liraya yıldız biriktirdiğim uygulamamda starbucks fanıyım.
Pazar kahvemde öğle arası kaçamağımda 3rd gen demlemeciyim. Ha, o kadar filtrecisin madem al kardeşim 150 gram çekirdek taze kavrulmuş, al bi tane de öğütme makinası sabahları 15 dakka erken uyanıp kendine kadar filtreni demle mug'ına koy git derseniz bi derece anlarım onda da sabah tarçınlı çöreği yada mistik sandviçi neyle ikame edeceğiz derim. Kaldı ki benim evimde yaptığım chemex yada v60 'ın amacı sabah uyanmak için zift demlemek değil ergonomiside uygun değil. O kahveleri demleyip 10 dakka hazırlık 7 dakka demleme yaptıktan sonra cam bardak yerine metal mug'da içmek bana ayıp, cam bardakta usulunce demlediğimde arka çenede turunç, üst arka damakta baharat tadı olan bir kahveyi ayılıcam diye saçma sapan ziftleştirmek çekirdek yakmak kahveye ayıp.
Vuracaksan da şuradan vur. bilmem kaç gramını kaç liraya sattıkları falanca kahvenin kaç senesi hasadı olduğunu neden yazamamışlar de mesela ona bişey demem..
Öncelikle Starbucks'a insanlar sıradan bir kahve dükkanına gitmek istediği gidebildiği gibi bazı diğer tercihler doğrultusunda da gidiyor olabiliyor. Bu noktada bunları sıralayacak olursak,
-Ucuz bir kahve dükkanı. Bence gramaj olarak bakıldığında hali hazırda zincirleşmiş kahve dükkanlarının neredeyse %85-90'ından hele hele 3rd wave coffee shop'ların tamamından ucuz. Yarım litreye yakın americano ve 2 shot kahveyi bugün bu fiyata kim veriyor ? Ayrıca tarçınlı çöreğin'in muadil dükkanlardaki değeri misal ne kadar acaba? Çok basit bir ürün yada kahveli pasta, çayın 3.5 4 liraya satıldığı çoğu zincir kahvecide girin latta pasta ve benzer isimde isteyin bakalım glikoz şuruplu o pastayı size kaç paraya saplayacaklar?
-Giden kesim görece olarak nargile dükkancısından çok daha elit. Kim ne derse desin mekan seçimleri yapılırken mekanın ortalama insan kalitesi benim birinci önceliğimdir. Yat limanı kenarındaki balıkçı kahvehanesinde yediğim tost ve içtiğim 1.5 liralık çay için 30 km yol git gel yapıp 45 dakikamı yola gömebiliyorum neden ? Güzel manzara taze çay ve plastik tabakta turşusuyla çeri domatesiyle karışık susamlı ekmek tost için. Çünkü giden insanlar oraya rahatlamaya gidiyor kimse av peşinde yada başka insanlara sıkıntı çıkarma peşinde değil.
-Müşteri memnuniyeti yüksek bir dükkan. Gidiyorsun bal kabaklı kahve istiyorsun beğenmedim latte verebilir misiniz de bakalım ne yapıyorlar. Yada espresso shaken diye bi ürün çıkardılar sandımki buz ve espresso çalkalıyorlar bi baktım içinde kremamsı bir dalga dümen var, bana uymadı. Sadece götürüp bana bu uymadı demem yeterli. Açıklama yapmanıza dahi gerek yok sadece geri bildirim toplamak ve sizin zevkinize uygun bir kahve tavsiye edebilmek için nasıl bir kahve tercih ediyorsunuz, süt kullanıyor musunuz vs.. sorarlar o da size uygun bir içecek ikram edebilme çabası.
Aynı şekilde masada kahvenin döküldüğünü gören bir barista gelip ne içiyordunuz deyip içeceğimi söylemediğimde yerdeki bardağın üzerine bakıp 5 dakika sonra bana aynı kahveden getirdi. Benim hatamdı gerek yoktu teşekkürler dediğimde burada sizin hatanız yoktur dedi. Eh be kardeşim daha ne yapsın bu marka size?
Kışın cayır cayır yanan ısıtıcılarıyla, sabah 8 de yol şubede yakın çevredeki fabrikalarda çalışan beyaz yakalarla karşılaşıp kısa selamlaşma şansıyla, hızlı interneti, temiz lavabolarıyla, standart düzey ve kalitede sağladıkları yeme içme teklifleriyle, hele hele satış satın alma gibi bir departmanda çalışıyorsanız tanışıklık seviyeniz bir miktar varsa sektördeki insanlarla; 3 arkadaşımı kahve sohbeti sırasında işe aldırdım -ki şuan daha 2. yılındayım çalışma hayatının-
iyidir hoştur vurmayın artık. Beceremiyorsunuz çünkü aynı standart ve kalitede hizmet vermeyi. Ha şunu anlarım kardeşim 11 liraya americano yerine 17 liraya red eye black eye vs.. neden içmiyorsun yada V60 da hiç mi blue mountain, el salvador, vs.. denemedin mi dersen denedim efendim. Günlük sabah rutininde metal mug'ıma %10 indirimle aldığım birde üstüne bilmem kaç liraya yıldız biriktirdiğim uygulamamda starbucks fanıyım.
Pazar kahvemde öğle arası kaçamağımda 3rd gen demlemeciyim. Ha, o kadar filtrecisin madem al kardeşim 150 gram çekirdek taze kavrulmuş, al bi tane de öğütme makinası sabahları 15 dakka erken uyanıp kendine kadar filtreni demle mug'ına koy git derseniz bi derece anlarım onda da sabah tarçınlı çöreği yada mistik sandviçi neyle ikame edeceğiz derim. Kaldı ki benim evimde yaptığım chemex yada v60 'ın amacı sabah uyanmak için zift demlemek değil ergonomiside uygun değil. O kahveleri demleyip 10 dakka hazırlık 7 dakka demleme yaptıktan sonra cam bardak yerine metal mug'da içmek bana ayıp, cam bardakta usulunce demlediğimde arka çenede turunç, üst arka damakta baharat tadı olan bir kahveyi ayılıcam diye saçma sapan ziftleştirmek çekirdek yakmak kahveye ayıp.
Vuracaksan da şuradan vur. bilmem kaç gramını kaç liraya sattıkları falanca kahvenin kaç senesi hasadı olduğunu neden yazamamışlar de mesela ona bişey demem..
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar