bugün

tanburi cemil bey

tanbur devrimcisi olarak tanımlanabilecek kişi. zira tanbur çalım tekniğinde gelenekseli kırıp, tanburun da ut, keman, klarnet gibi çok ön planda ve seri bir solo enstrümanı olarak kullanılabileceğini göstermiş... tanburun bu karakteristiğini yitirmemesi amacıyla klavyesinde az perde bulunduran tanburlar kullanılması, tanburların klavyelerinin bir sürü perde aralığına bölünmemesi gerektiğini ve ince mızrap kullanılması gerektiğini vurgulamıştır. meşhur mızraplı tanbur sanatçısı ercümend batanay'ın da hocasıdır. fakat -hiç şaşırtıcı olmamakla beraber- tanbur bugün yine, solistin arkasındaki akor çalan gitar özelliğine dönmüş, bütün seriliğini kaybetmiş yavaş yavaş çalınan, bir sürü perdeye bölünen ve neredeyse mukavva denecek denli kalın mızraplarla çalınan (daha doğrusu çalınmaya çalışılan) bir müzik aleti haline dönmüştür. tanburi cemil bey'i daha iyi anlamak için taksimlerini, peşrevlerini ve bilhassa da çeçen kızı adlı eserini dinlemek gerekir. öğrencisi ercümend batanay da müziği icra biçimiyle tanburi cemil bey'i iyi anlatır.