bugün
- bütün kapalılar imha edilsin diyen kadın3
- sınava geç girenlere yönelik yapılan eleştiriler2
- cuckold erkek3
- lahmacunu elle yiyen kız18
- seksten sonra bira içmek4
- iş yerinde yapması zevkli şeyler3
- 21 haziran 2026 türkiye çin voleybol maçı2
- 120 kilo olup 1 2 opel corsa'ya binmek7
- olduğundan genç göstermek9
- kapalılar imha edilsin diyen kadına gözaltı6
- 21 haziran 2026 ispanya suudi arabistan maçı7
- evlilikteki en büyük sorun4
- 20 haziran 2026 türkiye paraguay maçı48
- sezen aksu abartılmış bir şarkıcıdır7
- ez te hezdikim6
- sözlük kadınları5
- bugün de meme atan olmaması4
- üniversite sınavına geç kalmak7
- citroen in volkswagen den daha pahalı olması4
- 21 haziran 2026 belçika iran maçı4
- dünya kupasından banane diyen erkek6
- akıllarını erkek analiziyle yitiren sözlük kızları4
- köyde gece tuvalete gitmek7
- balkonu camla kaplatmak7
- ciddi ilişki istemiyorum takılalım diyen kadın11
- yaşlılığınız için insan biriktirin9
- alevilerde muhammed ismi5
- milli takımımızın balonu patladı7
- meslek seçiminde ilgi alanları mı maddiyat mi4
- istanbul6
- bir insana sonradan öğretilebilecek en zor şey9
- kadınlar porno izler mi sorunsalı4
- yazarların en sevdiği meyve9
- her sabah simit poğaça ile kahvaltı yapan insan4
- elmas bey biraderin çaylak olması5
- 29 yaşında erkek 41 yaşında kadın ilişkisi8
- wc den elenerek dünyada dalga konusu olmamız4
- güne bir şarkı bırak18
- 22 haziran 2026 uruguay yeşil burun adaları maçı2
- türkiye'deki yakışıklı erkek kıtlığı16
- milli takıma isim koyalım kampanyası9
- seni hayata bağlayan şey12
- pornoyu bırakmak5
- 5 litrelik suyla sınava giren öğrenci8
- 2026 dünya kupası14
- asosyal olmanın sebepleri7
- 22 haziran 20262
- futbol12
- öfke anında yapılmaması gereken şeyler5
- türkiye a milli futbol takımı14
beni ilgilendirmese de düşündüren, bana elem veren, acılar içinde kıvranmama yol açan bir gerçektir, türkiye nin geri kalmış olması. 3. sınıf ülkelerden biri olması.
kendimize dışarıdan baktığımızda, avruaplı insanların yıkanmayı bilmediği kolpa kilise kurallarına boyun eğdiği, haha mallara bak diye avrupalı insanların düşüncelerine güldüğümüz, o orta çağın karanlık dehlizlerinde ne yazık ki şu anda bizler dolanmaktayız.
onların kilise kurallarına bağlı kaldığı gibi, biz de saçma sapan kurallara boyun eğiyoruz, disiplinli olmayı disiplin altına girmeyi, itaat etmek olarak algılıyoruz, okullarımızan düşünmeyi bilmeyen, ezberleyen tek derdi para ve kuku olan gençler çıkarıyoruz, kültür sanat alanında bir şey yapmıyoruz, yapılan tek tük şeylere de, hristiyanların o çağda meşhur afarozları gibi, kendi ülkümüz doğrultusunda afaroz ediyoruz.
kendi doğrularımızı hep doğru sanıyoruz, dışarının bilgisine ihtiyaç duymuyoruz, demokrasi dahilinde bizleri iyice geriye götürmelerini, başımızdaki insanları sorgusuz sualsiz, tanrı gibi dinlemeyi öğrendik iyice.
yeni bir şey bulmuyoruz, hep başkalarının bizim yerine düşünmeseini istiyoruz. düşünüce de, o düşünceleri sorgusuz kabul ediyoruz. tıpkı 1400 ispanyası gibi.
bir şekilde bizi bu gaflet ve dalaletten kurtarması gereken birilerinin çıkması lazım. birinin değil, birilerinin çıkması lazım bunun altını çiziyorum. bir dönem bu birisi atatürk olmuştu, ama ne yazık kı biri olmuştu atatürk birileri değil. bu şekilde birazcık çağ atladık, muasır medeniyet seviyesine ulaştık sayılır. ama birileri olamdığı için, geçen 80 yılda o seviyeden çok çok uzak kaldık.
ve bugün düşünüyorum, birilerinin çıkıp, bizi o seviyeye belki daha üste çıkarmaları gerek. bir raffaello sanzio bir da vinci bir michelangelo lazım bu ulusa. çağında dışlansalar da anlaşılmasalar da, ilerisi için ülkeyi ilerilere taşıyacak bir masaccio, bir petrarca lazım.
bu halkın artık yeniden uyanması lazım. sallabaşçı zihniyet, düşünmeyi ayıp sayan millet, benim yerime başkası düşünsüncü mantık artık bir kenara bırakılmalı.
bu ülkeye bir rönesans gerekiyor. ama görüyoum ki bu milletin uyanmaya niyeti yok. halinden çok memnun. bana dokunmayın diye yaşıyorlar.
yazık hepsine hepiniize çok yazık.
kendimize dışarıdan baktığımızda, avruaplı insanların yıkanmayı bilmediği kolpa kilise kurallarına boyun eğdiği, haha mallara bak diye avrupalı insanların düşüncelerine güldüğümüz, o orta çağın karanlık dehlizlerinde ne yazık ki şu anda bizler dolanmaktayız.
onların kilise kurallarına bağlı kaldığı gibi, biz de saçma sapan kurallara boyun eğiyoruz, disiplinli olmayı disiplin altına girmeyi, itaat etmek olarak algılıyoruz, okullarımızan düşünmeyi bilmeyen, ezberleyen tek derdi para ve kuku olan gençler çıkarıyoruz, kültür sanat alanında bir şey yapmıyoruz, yapılan tek tük şeylere de, hristiyanların o çağda meşhur afarozları gibi, kendi ülkümüz doğrultusunda afaroz ediyoruz.
kendi doğrularımızı hep doğru sanıyoruz, dışarının bilgisine ihtiyaç duymuyoruz, demokrasi dahilinde bizleri iyice geriye götürmelerini, başımızdaki insanları sorgusuz sualsiz, tanrı gibi dinlemeyi öğrendik iyice.
yeni bir şey bulmuyoruz, hep başkalarının bizim yerine düşünmeseini istiyoruz. düşünüce de, o düşünceleri sorgusuz kabul ediyoruz. tıpkı 1400 ispanyası gibi.
bir şekilde bizi bu gaflet ve dalaletten kurtarması gereken birilerinin çıkması lazım. birinin değil, birilerinin çıkması lazım bunun altını çiziyorum. bir dönem bu birisi atatürk olmuştu, ama ne yazık kı biri olmuştu atatürk birileri değil. bu şekilde birazcık çağ atladık, muasır medeniyet seviyesine ulaştık sayılır. ama birileri olamdığı için, geçen 80 yılda o seviyeden çok çok uzak kaldık.
ve bugün düşünüyorum, birilerinin çıkıp, bizi o seviyeye belki daha üste çıkarmaları gerek. bir raffaello sanzio bir da vinci bir michelangelo lazım bu ulusa. çağında dışlansalar da anlaşılmasalar da, ilerisi için ülkeyi ilerilere taşıyacak bir masaccio, bir petrarca lazım.
bu halkın artık yeniden uyanması lazım. sallabaşçı zihniyet, düşünmeyi ayıp sayan millet, benim yerime başkası düşünsüncü mantık artık bir kenara bırakılmalı.
bu ülkeye bir rönesans gerekiyor. ama görüyoum ki bu milletin uyanmaya niyeti yok. halinden çok memnun. bana dokunmayın diye yaşıyorlar.
yazık hepsine hepiniize çok yazık.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar