bugün
- herkes fakirse neden avmler dolu9
- hasan can kaya12
- kitapçıya gidip dakikalarca vakit geçiren dallama9
- kürt kızlarının namuslu olduğu gerçeği12
- gideon reid morgan jj35
- erkekte en seksi göz rengi hangisidir sorunsalı14
- yazarlardan akıl almak24
- turk kizlarinin rus kizlardan daha guzel olmasi15
- 5 milyon tl verseler fatih ürekle sevişir misiniz16
- anın görüntüsü19
- kızlar kilolu erkeklerle seksten zevk alırmı30
- istanbul da yaşayan yazarlara soru10
- bazen ekmek arası salça yiyorum9
- hasan can kaya'nın gözaltına alınması9
- türk kızlarının türk erkeklerinden nefret etmesi20
- arap milliyetçiliği24
- yetkili yapsanız da yeter11
- özgür özel8
- epeydir sozluge fotomu atmamis olmam9
- özge özacar'ın memeleri11
- zall'ın yapacağı sözlüğe sokayım sorunsalı10
- tüm sözlük kölemdir25
- bir kızın sizi sevip sevmediğini anlama yöntemleri13
- memati192324
- manyak olmaya karar verdim12
- erkeklerin çoğunun yalnız olması15
- aydinoglu bombala27
- magnum un 2 tl olduğu yıllar9
- bizi tanrı değil bilim kurtaracak8
- neden fenerbahçeliyim11
- bamya seven insan20
- memati1923'ün gelişiyle başlayan süreç14
- gideon reid morgan jj silik yesin kampanyası14
- tayyip erdoğan gazilik ünvanını nereden aldı12
- siradansiradisibiri12
- yazarlarin orgazm olurken kurduklari cumleler10
- dünyanın en güzel kızlarının olduğu ülkeler17
- travesti ile evlenmenin avantajları10
- ayet ile hadis çelişirse hadisten hüküm alırım14
- jose mourinho39
- artık kadınlardan uzak duruyorum11
- hiç kavga oluyormu sözlükte8
- sözlük yazarlarının kaç flörtü var11
- kel kadın olmaması9
- true'ya vurmak isteyen sözlük erkekleri tam liste8
- dinsiz kitapsız kafir ve küresel ıkınma ilişkisi8
- dolar neden düşmüyor avradnı sikiyim8
- insanlara nasıl faydalı olurum8
- sözlük erkeklerinin fotoğraf atmaması35
- 12 haziran 2024 istanbul sıcağı13
nisa suresi 137 ayet Allah (c.c) bu ayette iman ettikten sonra imanında sabit kalmayıp tekrar küfre dönenleri, sonra tekrar iman edip tekrar küfre girenleri ve küfürlerini artıranları ve bu şekilde ölenleri kıyamet gününde affetmeyeceğini bildiriyor. "AYETTE dinden çıkanı öldürün kelimesi GEÇMEZ" Onlar küfrü seçtiklerinden ve küfürlerini artırdıklarından dolayı doğruyu bulamayacaklardır. Eğer iman tam manasıyla kalplerine yerleşseydi defalarca irtidat etmezlerdi. Onlar başlangıçta imanı ciddiye almamışlardır. Onlar ya birilerini taklit ederek ya da bir dünya menfaati elde etmek için iman etmişlerdir. Böyle kişilerin tekrar küfre girmeleri çok kolaydır. Dini, imanı ciddiye almadıklarından dolayı doğru yolu bulmaları çok zor olur. Küfürleri gittikçe daha da artacak ve hidayeti bulamadan öleceklerdir. Allah (c.c) kıyamet gününde onları bağışlamayacak ve ebedi olarak cehenneme sokacaktır.
Gerçek manada imanı tadan bir kişi dünyada en büyük eziyetlere maruz kalsa bile hiçbir zaman mürted olmaz. Onun için tekrar küfre girmek ateşe atılmaktan daha zordur. Ancak münafıklar gibi belli menfaatlerinden dolayı islama giren veya imanı anlamadan güvendiği bir kişiyi taklit ederek iman edenler defalarca irtidat ederler. Münafık olan kişi menfaatinden dolayı iman etmiştir. Menfaati tekrar küfre girmeyi gerektirdiğinde küfre döner. Menfaati tekrar islama girmeyi gerektirirse tekrar islama girer.
imanı anlamadan sırf güvendiği birini taklit ederek iman eden kişi güvendiği kişi küfre girdiğinde o da küfre girer. islam tarihi bunun örnekleriyle doludur. Zamanımızda bunlar gibilerini çokca görmekteyiz.
Rasulullah şöyle buyuruyor:
"Yahudilerden on kişi iman etseydi bütün yahudiler iman ederdi." (Buhari)
Sonra da küfürlerini artıranları.
Ayetin bu bölümü küfrün artıp eksildiğini gösterir. iman küfrün zıddı olduğu için iman da artar ve eksilir.
"Allah onları ne bağışlayacak ne de doğru yola iletecektir."
iman edip küfre girenler, tekrar iman edip tekrar küfre girenler ve küfürlerini artıranlar öyle bir tabiata sahiptirler ki artık şirk ve küfür onlara tamamen hakim olmuştur. Böyle kişiler amellerinden dolayı kıyamet gününde ne Allah (c.c)nun affını hakederler, ne de Allah (c.c) imanda sabit kalmaları için onlara yardım eder. Çünkü onlar dini ve imanı alay ve oyuncak haline getirmişlerir. Onlar ihlaslı bir şekilde tevbe edip imanlarında sabit kalsalardı Allah onları affedip onlara yardım ederdi.
Bu ayetin manası hakkında alimlerin üç görüşü vardır.
1 - "iman edenler"den kasıt, Musa (a.s)a iman edenlerdir. "Sonra küfre girenler" Musaya iman ettikten sonra buzağıya taparak küfre girenlerdir. "Sonra yine iman edip" yani Musa (a.s) mikattan döndükten sonra Musa (a.s)a iman edenlerdir. "Sonra tekrar küfre girenler"den kasıt isa (a.s)ı inkar etmeleridir. "Küfürlerini artıranlar"dan kasıt Rasulullah (s.a.s)e iman etmemeleridir. Bu Katadenin görüşüdür.
2 - Bu ayette kastedilenler münafıklardır. Onlar iman ettikten sonra mürted oldular. Sonra tekrar iman ettiler. Sonra yine küfre girdiler ve küfür üzere öldüler. Bu Mücahidin görüşüdür.
3 - Bu ayet bir grup ehli kitap hakkında inmiştir. Bunlar müslümanları dinlerinde şüpheye düşürmek için iman ettiklerini söylediler. Onlar müslümanlara karşı iman etmiş gibi görünüp, müslümanlar olmadığı zaman küfür işlerlerdi. Böyle yaptıklarından dolayı hiç iman etmeyip küfürlerini artırdılar. Bu Hasan Basrinin görüşüdür.
Bu Ayetle ilgili Fıkhi Hüküm:
Üç sefer irtidat eden kişi öldürülmeden önce tevbeye çağrılır. Üçüncü seferden sonra tevbesi kabul edilmeden öldürülür. Bu hz Ali (r.a)nun görüşüdür.
Hanbelilere göre defalarca irtidat eden kişinin tevbesi kabul edilmez.
Cumhura göre her irtidat eden kişi tevbeye çağrılır. Tevbe ederse tevbesi kabul edilir. Etmezse öldürülür. * http://www.tagutured.com
Gerçek manada imanı tadan bir kişi dünyada en büyük eziyetlere maruz kalsa bile hiçbir zaman mürted olmaz. Onun için tekrar küfre girmek ateşe atılmaktan daha zordur. Ancak münafıklar gibi belli menfaatlerinden dolayı islama giren veya imanı anlamadan güvendiği bir kişiyi taklit ederek iman edenler defalarca irtidat ederler. Münafık olan kişi menfaatinden dolayı iman etmiştir. Menfaati tekrar küfre girmeyi gerektirdiğinde küfre döner. Menfaati tekrar islama girmeyi gerektirirse tekrar islama girer.
imanı anlamadan sırf güvendiği birini taklit ederek iman eden kişi güvendiği kişi küfre girdiğinde o da küfre girer. islam tarihi bunun örnekleriyle doludur. Zamanımızda bunlar gibilerini çokca görmekteyiz.
Rasulullah şöyle buyuruyor:
"Yahudilerden on kişi iman etseydi bütün yahudiler iman ederdi." (Buhari)
Sonra da küfürlerini artıranları.
Ayetin bu bölümü küfrün artıp eksildiğini gösterir. iman küfrün zıddı olduğu için iman da artar ve eksilir.
"Allah onları ne bağışlayacak ne de doğru yola iletecektir."
iman edip küfre girenler, tekrar iman edip tekrar küfre girenler ve küfürlerini artıranlar öyle bir tabiata sahiptirler ki artık şirk ve küfür onlara tamamen hakim olmuştur. Böyle kişiler amellerinden dolayı kıyamet gününde ne Allah (c.c)nun affını hakederler, ne de Allah (c.c) imanda sabit kalmaları için onlara yardım eder. Çünkü onlar dini ve imanı alay ve oyuncak haline getirmişlerir. Onlar ihlaslı bir şekilde tevbe edip imanlarında sabit kalsalardı Allah onları affedip onlara yardım ederdi.
Bu ayetin manası hakkında alimlerin üç görüşü vardır.
1 - "iman edenler"den kasıt, Musa (a.s)a iman edenlerdir. "Sonra küfre girenler" Musaya iman ettikten sonra buzağıya taparak küfre girenlerdir. "Sonra yine iman edip" yani Musa (a.s) mikattan döndükten sonra Musa (a.s)a iman edenlerdir. "Sonra tekrar küfre girenler"den kasıt isa (a.s)ı inkar etmeleridir. "Küfürlerini artıranlar"dan kasıt Rasulullah (s.a.s)e iman etmemeleridir. Bu Katadenin görüşüdür.
2 - Bu ayette kastedilenler münafıklardır. Onlar iman ettikten sonra mürted oldular. Sonra tekrar iman ettiler. Sonra yine küfre girdiler ve küfür üzere öldüler. Bu Mücahidin görüşüdür.
3 - Bu ayet bir grup ehli kitap hakkında inmiştir. Bunlar müslümanları dinlerinde şüpheye düşürmek için iman ettiklerini söylediler. Onlar müslümanlara karşı iman etmiş gibi görünüp, müslümanlar olmadığı zaman küfür işlerlerdi. Böyle yaptıklarından dolayı hiç iman etmeyip küfürlerini artırdılar. Bu Hasan Basrinin görüşüdür.
Bu Ayetle ilgili Fıkhi Hüküm:
Üç sefer irtidat eden kişi öldürülmeden önce tevbeye çağrılır. Üçüncü seferden sonra tevbesi kabul edilmeden öldürülür. Bu hz Ali (r.a)nun görüşüdür.
Hanbelilere göre defalarca irtidat eden kişinin tevbesi kabul edilmez.
Cumhura göre her irtidat eden kişi tevbeye çağrılır. Tevbe ederse tevbesi kabul edilir. Etmezse öldürülür. * http://www.tagutured.com
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar