bugün

entry'ler (674)

gecenin şiiri

Uy Havar

Yangınlar,
Kahpe fakları,
Korku çığları
Ve irin selleri, aç yırtıcılar,
Suyu zehir bıçaklar ortasındasın.
Bir cana, bir başa kalmışsın vay vay!
Pusatsız, duldasız, üryan
Bir cana bir de başa
Seher vakti leylim - leylim
Cellat nişangahlar aynasındasın.
Oy sevmişem ben seni...

Üsküdardan bu yan lo kimin yurdu!
He canım...
Çiçekdağı kıtlık, kıran,
Gül açmaz, çağla dökmez.
Vurur alnım şakına
Vurur çakmaktaşı kayalarıyla
Küfrünü, Medetsiz, Munzur.
Şahmurat Suyu kan akar
Ve ben şairim.

Namus işçisiyim yani
Yürek işçisi.
Korkusuz, pazarlıksız, kül elenmemiş,
Ne salkım bir bakış
Resmin çekeyim,
Ne kınsız bir rüzgar
Mısra dökeyim.
Oy sevmişem ben seni...

Ve sen daha demincek,
Yıllar da geçse demincek,
Bıçkılanmış dal gibi ayrı düştüğüm,
Ömrümün sebebi, ustam, sevgilim,
Yaran derine gitmiş,
Fitil tutmaz, bilirim.
Ama hesap dağlarladır,
Umut, dağlarla.

Düşün, uzay çağında bir ayağımız,
Ham çarık, kıl çorapta olsa da biri
Düşün, olasılık, atom fiziği
Ve bizi biz eden amansız sevda,
Atıp bir kıyıya iki zamanı
Yarının çocukları, gülleri için,
Koymuş postasını,
Görmüş restini.
He canım,
Sen getir üstünü.

Uy havar!
Muhammed, isa aşkına,
Yattığın ranza aşkına,
Deeey, dağları un eder Ferhadın gürzü!
Benim de boş yanım hançer yalımı
Ve zulamda kan - ter içinde asi,
He desem, koparacak dizginlerini
Yediveren gül kardeşi bir arzu
Oy sevmişem ben seni...


Ahmed ARiF

ruh adam

baştan sona sembolik ögelerle bezeli, çok zekice kuruluş bir roman. sadece mahkeme bölümü için bile okunabilir.

viyana havalimanında türkiye karşıtı yazı

Sola yakın bir görüşe sahip bende bile viyana'ya kadar geldik ulan naralarıyla birkaç avusturyalı dövme isteği uyandıran sıçmık. Halbuki yskın zamanda her eve bira çeşmesi projelerinden dolayı kanım kaynamıştı.

şeyh bedreddin

dini-felsefi yönüyle isyancı-politik yönünün ayrı tutulması gerektiğini düşündüğüm tarihi kişilik.

öncelikle gözden kaçırmamak gereken husus varidat ve diğerleri ayrımı. bedreddin sünni altyapısı olan biridir ve şehzade musa'nın bir dönem kazaskerliğini yapmıştır; yani kazaskerlik yönüyle devlet otoritesini kabul eden hatta bir parçası olan biridir. bunun yanında yazdığı diğer eserler ve söylevleri herhangi bir spekülasyona yol açmamışken varidat'ın ayrı bir konumda olması asıl mesele. kısaca varidat'ta tasavvufta sıkça yer bulan her varlık tanrının yansımasıdır görüşünün daha çarpıcı ifadeyle dile getirdiği ve tepki çektiği söylenebilir. eserle ilgili, dolayısıyla bedreddin ile ilgili, en büyük belirsizlik varidat'ın kendi tarafından mı yoksa bir öğrencisi tarafından mı yazıldığının bilinmiyor oluşudur. zira varidat sözcüğü türkçeye gelirler, kazanımlar ve ikinci anlam olarak da içe doğan şeyler olarak çevrilmektedir yani bir müridini hocasının anlattıklarını "yanlış" anlayarak kaleme aldığı notlar mı yoksa bunlar benden kazanmanız gerekenler yahut bunlar içime doğan/içimden gelenler mantığıyla bedreddin tarafından yazılan öğretiler mi bilinmemektedir. bedreddin hakkında bir diğer nokta da varidat'taki görüşlerinin sanıldığı gibi kesin bir şekilde reddedilmeyişidir. varidat'ı yorumlayan bilinen ilk din alimi olan ve devrin önde gelen alimlerinden olan abdullah-ı ilahi varidat'ı aykırı bulmamış, itikada uygun olarak nitelemiştir; ancak abdullah-ı ilahi'den daha sonra yorumlayan birçok alim varidat'ın din dışı olduğunu söylemiştir, bunlardan en bilineni aziz mahmud hüdayi'dir. işte bu yorum konusundaki can alıcı ve değerlendirilirken kaçırılan nokta ise osmanlı devleti'nin yönetim ve din anlayışındaki değişimdir. halil inalcıkhocanın dediği gibi osmanlı, kuruluş döneminde bektaşi gelenekleri doğrultusunda bir devletken git gide sünni şeriat devlet yönetiminde baskınlaşmış ve kanuni sonrası ise sistematik bir şekilde şerri yönetim uygulanmıştır. anadolu tasavvuf geleneğinin bektaşi kültüründen beslendiği de dikkate alındığında zamanla değişen yorumlama farklılıkları daha açık anaşılabilir. tüm bunlara bakarak bedreddin meselesinin dini boyutunun yeterince aydınlık olmadığı ve sonunu getiren asıl meselenin siyasi tutumu olduğu söylenebilir.

bunun yanı sıra bir de politik boyut vardır ki burada börklüce mustafa'da işin içine girmektedir. bedreddin'in sağ kolu ve öğrencisi olan, hatta kendi çocuğunu bile emanet ettiği bu adam, bedreddin'in ölümünden sonra isyanın asıl politik olarak nitelenen ayağını yürütmüş ve savaşmıştır. bedreddin'e bu kadar yakın olan birinin bedreddin'in felsefesini oluşturan temel taşlardan biri de dinleri sistem itibariyle ayrıntı olarak görmesi ve özünde hepsinin aynı olduğunu düşünmesidir. bu neden önemli? çünkü bazı kişiler menderes ovasında yaşayan bedreddin'in çevredeki rum reayadan aldığı desteği dış güçlerin oyunu diye yorumlamaktadır. bir dönem eflak-boğdan'a sığınması ise bedreddin'i çok net ve sığ şekilde hain ve kafir olarak tanımlayan bu zümrenin tutunduğu en büyük daldır. lakin bu noktada unutulan şey ise söz konusu dönemden hemen önce gerçekleşen ankara savaşı ve anadolu'daki beylikler arası siyasi çekişme gerçeğidir. ankara savaşı'nda bayezid'in tarafında savaşa giren türk beylikleri ve ordudaki çoğu kuvvet saf değiştirip ihanet ederken bayezid ile sonuda dek savaşan yalnızca bektaşi gelenekten gelen yeniçeriler ve sırp kuvvetleri** olmuştur. bu olay, sonrasındaki siyasi iktidarsızlık dönemi yorumlanırken göz ardı edilmemeli, kimin "yerli ve milli" olduğu konusu tekrar düşünülmelidir. ege denizi'ne açılan ve o dönemde anadolu'nun en önemli limanı denebilecek izmir'i içinde barındıran, ayrıca menderes ovası gibi verimli topraklarda konumlanan aydınoğulları beyliği söz konusu dönemde bu özellikleriyle, anadolu egemenliği mücadelesinde osmanlı'ya ciddi bir rakip olmuş ve çeşitli yöntemlerle osmanlı'yı yıkmaya çalışmıştır. hatta ve hatta istanbulu'u bile kuşatan bu güçlü türk beyliği ile şeyh bedreddin arasındaki ilişki, bedreddin-osmanlı ilişkileri incelenirken gözden kaçırılmamalı, anadolu'nun tek ve mutlak hakimi olan osmanlı ve bu mutlak güce isyan eden dış destekli kafirler tezi tekrar incelenmelidir. son olarak ilkokul tarih kitabında okudukları bir paragraf bilgiyle bedreddin'e hakaretler yağdıranlar günümüzde ege bölgesinde bedreddini meshebine mensup vatandaşlarımızın halen varlıklarını sürdürdüklerini unutmasınlar.

şamanizm

Hakkında türkçe kaynak bulmanın çok zor olduğu inanç sistemi. Sebebi ise girilen entrylerden de anlaşılacağı üzere bilgi kirliliği. Şaman ayinlerinde kopuzla birlikte çalınan çalgının adının kam davulu olduğunu bilmeden "türklerde kam vardı, şaman moğoldur" gibi bir cümleyle bilgi sıçılıyor mesela. Aslında islamiyet öncesi türk tarihi ve mitolojisiyle ilgili yaşadığımız tartışmaların temelinde internetteki çoğu türkçe kaynağın türk-islam sentezi yaratmaya çalışan türkçülerin, görüşlerini pekiştirmek adına yazıp çizdikleri uydurma bilgiler sonucu bozulması yatmakta.

terk edilmek

Üzerine edebiyat parçalanmasına ayar olduğum şey. Aslında terk edilendir terk eden falan. Yok işte öyle bir şey; terk edilen edildiğiyle kalıyor. Her şeyini verip, en büyük ihanetlerini affettğin, mutlu olsun diye yaşadığın kişi "birkaç aydır o kadar da umrumda değilsin, farkında değil misin? senden soğudum artık sevgili gibi sevmiyorum seni" diye karşına gelebiliyor ve bu olduğunda kusura bakma ama basbayağı terk ediliyorsun. O diğerlerinden çok farklı diye herkese anlattığın, ilk kez biriyle gelecek planı yaptığın, hayatının tamamını kaplayan ilişki götünde patlıyor ve her ilişki gibi çok yavan bitiyor. O şiirsel ayrılıklar filmlere özel, gerçekte her şey çok daha basit. insanoğlu bencil ki öyle olması da gerekiyor bir yerde. Hayat kısa, zamanı durduramıyorsun. Mutlu olabilenler sadece kendini mutlu etmek için yaşayıp mutsuz olduğu ilk anda daha mutlu olacağı kişiye gidenler oluyor. O mutlu olsun yeter diyen aptallar olarak gelip bu başlıklarda takılıyoruz işte. Dediğim gibi insan haklı olarak bencil, hayalci olmamak lazım. Zira insanın, başkasının mutluluğuyla mutlu olabildiği ilişkiler eskide kalmış. Artık insanlar sana verdiğin onca şeyi mutluluk olarak geri alabileceğin vakti tanımıyor.

chatroulette

elimde gitarımla girip katyusha çalarak rusları dans ettirdiğim site. Karı kız bekleyen hunter adamlar tam beni geçecekken veriyorum katyushayı önce şaşkın şaşkın el çırpmaya ardından dans etmeye başlıyor ayılar. neden böyle bir şey yaptığımı bilmiyorum

turgay güler

Ankara saldırısı sonrası şu tweeti atmış mahlukat.

https://twitter.com/turga...status/709077676162736128

Daha dün götü boklunun tekiyken birkaç senede göt yalamakla gazeteye genel yayın yönetmeni ve tv yapımcısı oldun daha ne istiyorsun? Böyle bir günde böyle bir anda bu ne şerefsizin evladı? Kim yönetiyor bu ülkeyi?

mükemmel boşluk

sonunda yayınlanan redd albümü. öncelikle sound çok kaliteli ve modern. müzik de dünyayla birlikte evriliyor ve son yıllarda dünyaca ünlü çoğu grup bu albümde de var olan unsurları kullanmaya başladı kendi müziklerinde. redd türkiyede bu görüye ve müzikal ufka sahip çok az topluluktan biri kanımca. velhasıl tüm bunların sonucunda ve içlerine sinsin diye geçirdikleri oldukça uzun bir zamanın ardından yine beklentilerimizi karşıladılar; her albümde olduğu gibi yine radikal yenilikler yaptılar ama kaliteyi ve redd kokusunu düşürmediler.
dikkatimi çeken bir başka nokta ise groove meselesi. ayrılık ve ardından gelen sıkıntılı süreç bu üçlüyü birbirine kenetlemiş adeta ve bu müziklerine de yansımış. albümün ilk dakikasından itibaren dediğim şey şu oldu: yaptıkları gerçekten hepsinin içine çok çok çok sinmiş ve bu adamlar gerçekten müzikal anlamda aynı şeyleri hissediyor. şunu da yapalım olsun, bunu da ekleyelim herkesin sesi duyulsun, albüme bir şarkı da benim yazdıklarımdan ekleyelim vb. kasıntı durumlar hiç yer işgal etmemiş albümde. birliktelik ve uyum ciddi anlamda tüm parçalarda hissediliyor.
olumsuz birkaç şey de ekleyebilirim kendi açımdan. mükemmel boşluk hakkında gerek gittiğim söyleşiden gerek üyelerin yıllardır takip etiiğim sosyal medya hesaplarından edindiğim bir izlenim vardı; albümü hangi felsefeyle yaptıklarını biraz kavradım kanımca. fakat yine de içinde olduğumuz döneme, ülkenin ve dünyanın durumuna; ardından redd ekolüne bakınca bir tarafım daha protest bir iş beklemeden edemiyor.
ekleyeceğim son şey ise albüm özelinde değil de daha genel bir şey. bu tarz müziğe türkçe söz gerçekten eğreti duruyor. doğan duru yazsa dahi bu böyle. ekşi sözlükte depeche mode türkçe müzik yapsa ne kadar boktan olurmuş tarzı bir entry vardı. katılmamak elde değil ne yazık ki. dilmiz bu tarz müziğe ya da bu tarz müzik türkçe söz yazımına çok elverişli değil sanırım.

osmanlıca

osmanlıca bilen, okuyan, öğrenen, akademik çalışma yapanlar için tbmm kütüphanesi internet arşivi geniş ve güzel bir kaynak. yüzlerce tarihi belge ve edebi eser mevcut. linki de şu:

https://www.tbmm.gov.tr/d.../e_yayin.liste_q?ptip=EHT

Edit: neyini eksiledin şunun lan cidden merak ediyorum bi mesaj atsana.

26 temmuz 2016 muse istanbul konseri

eğer gerçekse gerekirse böbreğimi satıp gideceğim konser.

donald trump

Birkaç tartışma programını izledim ve edindiğim izlenim şu yönde: bu adamın rakiplerine en çok saldırdığı nokta ortadoğuda suya sabuna dokunmayalım, herkesle dost olalım politikasının işlevsizliği. ilk hedefi putinle anlaşarak ışid i süpürmek ve suriyede ırak gibi söz sahibi olmak, piyasasını yönetmek. Tartışma programlarında suriye sorununu ılımlı poliyikayla çözeceğini söyleyen rakiplerine atrş püskürüyor. Yani muhtemelen suriyeye aktif müdahalede bulunup türkiye, suudi arabistan, katar ve en önemlisi israil gibi devletlere avuç yalatmayı hedefliyor. Burada en önemli kısım israil ilişkileri. israil başkanlık seçimi yaklaşırken suriyeye hava saldırısı düznleyerek suskunluğunu bozdu ve ben de buradayım dedi.Amerikadaki israil lobisi malum. Bu adam buna karşın israile sen dur bakalım şöyle, ben rusya kardeşimle şurayı paylaşıp yeni düzenimizi kurayım demek istiyor. 3. Dünya savaşını çıkaracak adam çıkarımlarının doğruluğunu/yanlışlığını belirleyecek olgu ise israil ve türkiyenin tutumu olacaktır. Türkiye-israil arası gizli anlaşmalar yapıldığını hem türk hem yahudi kaynaklar açıklamaktan çekinmiyor. Araplar, türkiye ve israil ittifakı muhtemelen amerikaya bizi destekle, artık tarafını seç süriyeye dalalım diye bastırırken yeni bir başkan ve politika. Eğer bu koalisyona destek verip suriyeye girerse ciddi anlamda 3. Dünya savaşını başlatabilir. Eğer girmez de başta dediğim gibi israil-türkiye-arap ittifakına siz şöyle durun bakalım derse işte burada israil-türkiye tutumu kilit önem kazanır. Eğer paşa paşa sam amcaya uyulursa amerika-rusya bölgeyi paylaşıp bir pazar haline getirir ki trump gibi biri için pazar ne demek herkes biliyor. Eger söz konusu ittifak eey amerika nidalarıyla suriyeye girerse o zaman yine muhtemelen geniş bir sıcak savaş yaşanacak.

17 şubat 2016 ankara patlaması

asker suriyeye girmeme konusunda direniyor, aksaray bastırıyor. ardından genelkurmayın yakınında, askeri araçların geçişi sırasında, nasıl oluyorsa mitin haberi olmadan patlama oluyor. ve patlamanın ardından cumhurbaşkanının ilk sözleri: bunlar misliyle karşılık verme kararlılığımızı pekiştiren saldırılar. denklemi siz çözün.

amedspor un galibiyet sonrası attığı tweet

Gol sonrası asker selamına futbolda siyaset diye kıyameti kopartanların ses çıkarmadığı ya da savunduğu tweet. Resmi spor kulübü gerillaya galibiyet hediye edebiliyor ve hala mağdurlar. insan gerçekten hayret ediyor.

cinsel organını pet şişeye sıkıştıran adam

pet şişe ağzı açık ve o koca yürekli adama dönük bir şekilde davetkarca durmaktadır. bir düşünün normal namuslu bir şişe neden ağzı açık bir şekilde, size dönmüş duruyor olsun? hem içi de boş, belli ki patlak*. velhasıl, kütürümüze uygun olmayan davranışlar sergileyen namussuz şişe yüzünden şeytana uymuş adamdır.

gece 3 te dışarda ne işi varmış

vay arkadaş ülkenin çoğu bu cümleyi kuruyor inanmak istemesek de. şaka gibi. resmen tecavüzün kötü bir şey olduğunu anlatmaya çalışıyoruz toplumun büyük bir kesimine. hani tecavüz lan. hani kendi eşine, çocuğuna yapsalar çekip vuracağın tecavüz. karşındakinin cinsiyetiyle, yaşıyla, görünüşüyle, yönelimiyle alakası olmadan her şekilde aşağılık ve pislik bir şey olan tecavüz. öyle bir çöküşteyiz ki toplumun büyük kısmına ciddi ciddi bunun kötü bir şey olduğunu anlatmaya çalışıyoruz ve anlatamıyoruz. sonumuz hayır olsun.

ahmak bilimi

(bkz: içkiliydi bilmem ne)

kim jong un

And all the girlies say i’m pretty fly for a dictator guy.

https://pbs.twimg.com/med...CYCZfNyWYAA5wFR.jpg:large

diyanet işleri başkanlığı nişanlılık fetvası

Yolsuzluğun, rüşvetin, torpilin gırla gittiği memlekette tek derdimiz nasıl seks yapacağımız amk. Kuranı okumayıp bunlardan dinlemiş olsam kuranı dini kitap değil seks rehberi sanardım. Kapatılması gereken kurumun leş fetvalarından sadece biri.

biranın 6 25 tl olması

efesin fiyatı 3 liradan 3.25'e yükseldi diye kederlendiğimiz günleri bilirim. sövdürmüştür.