bugün
- akepe neden kültürel hegemonyayı ele geçiremedi16
- türbanlı kızların diğerlerinden güzel olması5
- tamar tanrıyar'ın berat albayrak'ı tehdit etmesi2
- anın görüntüsü22
- sözlükteki gizli düşmanım10
- öldükten sonra bana ne olacak3
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet19
- insanın geçmişinin karanlık olması9
- erkekler neden erken ölür3
- enjoy im vaccinated3
- cilveli dişi yazar botu2
- her kadın güzeldir3
- sözlük kızlarını harika yapan detaylar9
- içtim şarabı13
- ellerim bos gonlum hos2
- her insanın bir cini olması8
- ilişkilerde fizik mi kimya mı önemlidir sorgusu6
- düşün ki o bunu okuyor16
- bik bik'in mutfağına konuk olmak8
- günün şiiri6
- uzun zaman sonra sözlüğe girmek3
- kadir inanır22
- rakı sevmemek7
- genç görünmeye çalışmak3
- giresun da otobüs durağında bekleyen turist kız5
- uzun bir süre sonra entry girmek2
- aşure yapan sözlük kızları7
- şafak çak3
- arkadaşlar ben gavat değilim2
- hayalet gibi bir insan olmak3
- muhtarlıkların kapatılması gerekliliği3
- kemalist dünya24
- çift katlı otobüs3
- avrupada hava sıcaklıkları2
- büstiyer2
- venezuella depremi3
- sözlükte neden atatürk ve türk bayrağı resmi yok3
- daha relax3
- özelden sözlük erkeklerini taciz etmek3
- sektör öldü tek yol tıp diyen primat3
- 7 aydır berlinde yaşıyorum soruları alayım7
- hiç kimsenin sevmediği bir insana aşık olmak3
- true'nun çaylak olması16
- dümbelettin efendi2
- sosyal medya aranmaktır2
- tas kafa traşlı hırt sorunu5
- üniversitelerin gereksiz olması16
- trump ara seçimleri kaybederse soruşturma geçirir5
- çok güzel ama manyak kadın7
- mustafa kemal atatürk7
(bkz: okunması gereken kitaplar)
yazın geldiğinin habercisidir.
çok satanlara girmesi muhtemel elif şafak kitabı.
Elif Şafak'ın, Kasım 2010'dan bu yana Habertürk gazetesinde yayımlanan yazılarından oluşan seçkisi Şemspare adıyla yayımlanıyor. Altmışın üzerinde denemenin yer aldığı kitap, yazarın bir önceki deneme seçkisi Firarperest'in devamı niteliğinde. Şafak'ın kadın, yolculuk, edebiyat ve güncel konular üzerine yazılarının yer aldığı Şemspare'nin metinlerine eşlik eden illüstrasyonlar da yine M. K. Perker imzasını taşıyor.
--spoiler--
"Vazgeçebilmek bir erdemdir. Bir deli güzel meziyettir ki insan kolay kolay kavrayamaz önemini. Gençken daha zordur buna vasıl olmak. Ama öyle gençler vardır ki ihtiyarlardan bilgedir, o başka. Geri kalan bizler seneler geçtikçe anlarız vazgeçebilmenin kıymetini. Hayat öğretir bize. Hayat ve bir de kronikleşmiş hatalarımız. Kimilerimiz ise hiçbir zaman öğrenemeyiz. Dersimizi almayız. Dün nasıl isek yarın da aynen öyle.
Vazgeçmek bir zayıflık belirtisidir zannediyoruz. Hatta bir nevi korkaklık, adeta âcizlik. Halbuki tam tersidir. Ancak kendine güvenen, karakteri sağlam ve komplekslerden arınmış insanlar vazgeçmenin erdemine vâkıf olabilirler. Şu hayatta yaşadığımız sorunların çoğunu vaz-ge-çe-me-di-ği-miz için yaşıyoruz aslında. Israr ve inat ettiğimiz için. Takıntılarımızdan dolayı. Takıntı ile tutkuyu birbirine karıştırıyoruz sürekli, oysa ne kadar farklılar. Nasıl da zıt.
Seviyoruz diyelim, birini seviyoruz, hem de ne çok, ne derin, ölesiye. O kişi de aynı şekilde aşkımıza karşılık veriyor diyelim. Ama sonra, zamanla, tavsıyor muhabbet, örseleniyor. Kazara delinmiş bir balon gibi sürekli hava kaçırıyor, küçülüyor. Giderek canlılığını yitiren bir ateş gibi sönmeye yüz tutuyor. Gün geliyor, sevdiğimiz insan bizden ayrılmak istiyor. inanamıyoruz. Yıkılıyoruz. Kalbimizin etrafında bir yumruk, demirden zırh gibi sıkıyor, nefes alınca bile canımız yanıyor. Dayanamıyor, heyheyleniyoruz. Kabullenemiyoruz. Israrla onu elimizde tutmaya çalışıyoruz. Sinirleniyor, öfkeleniyor, hatta sözlü ya da fiziksel şiddete başvuruyoruz. Gururumuza dokunuyor, nefsimize ağır geliyor böyle terk edilmek. insanız ne de olsa. Etten ve kemikten ve billur bir kalpten müteşekkil."
--spoiler--
--spoiler--
"Vazgeçebilmek bir erdemdir. Bir deli güzel meziyettir ki insan kolay kolay kavrayamaz önemini. Gençken daha zordur buna vasıl olmak. Ama öyle gençler vardır ki ihtiyarlardan bilgedir, o başka. Geri kalan bizler seneler geçtikçe anlarız vazgeçebilmenin kıymetini. Hayat öğretir bize. Hayat ve bir de kronikleşmiş hatalarımız. Kimilerimiz ise hiçbir zaman öğrenemeyiz. Dersimizi almayız. Dün nasıl isek yarın da aynen öyle.
Vazgeçmek bir zayıflık belirtisidir zannediyoruz. Hatta bir nevi korkaklık, adeta âcizlik. Halbuki tam tersidir. Ancak kendine güvenen, karakteri sağlam ve komplekslerden arınmış insanlar vazgeçmenin erdemine vâkıf olabilirler. Şu hayatta yaşadığımız sorunların çoğunu vaz-ge-çe-me-di-ği-miz için yaşıyoruz aslında. Israr ve inat ettiğimiz için. Takıntılarımızdan dolayı. Takıntı ile tutkuyu birbirine karıştırıyoruz sürekli, oysa ne kadar farklılar. Nasıl da zıt.
Seviyoruz diyelim, birini seviyoruz, hem de ne çok, ne derin, ölesiye. O kişi de aynı şekilde aşkımıza karşılık veriyor diyelim. Ama sonra, zamanla, tavsıyor muhabbet, örseleniyor. Kazara delinmiş bir balon gibi sürekli hava kaçırıyor, küçülüyor. Giderek canlılığını yitiren bir ateş gibi sönmeye yüz tutuyor. Gün geliyor, sevdiğimiz insan bizden ayrılmak istiyor. inanamıyoruz. Yıkılıyoruz. Kalbimizin etrafında bir yumruk, demirden zırh gibi sıkıyor, nefes alınca bile canımız yanıyor. Dayanamıyor, heyheyleniyoruz. Kabullenemiyoruz. Israrla onu elimizde tutmaya çalışıyoruz. Sinirleniyor, öfkeleniyor, hatta sözlü ya da fiziksel şiddete başvuruyoruz. Gururumuza dokunuyor, nefsimize ağır geliyor böyle terk edilmek. insanız ne de olsa. Etten ve kemikten ve billur bir kalpten müteşekkil."
--spoiler--
Yazarin okudugum ilk kitabi, aslinda okumadim bu kadar cok kitap okuyan ben son bir kac yilda ilk kez bir kitabi yarim biraktim.
Uzun cumleler, anlamsiz aciklamalar, birbirinden alakasiz hikayeler diyecegim ancak hikaye yok, sozluk gibi bir sey galiba nasil bir kitap oldugunu hala anlayamadim.
Eger bu kitap diye basildiysa eminim herkes kitap yazabilir ve cok satanlara girebilir.
Uzun cumleler, anlamsiz aciklamalar, birbirinden alakasiz hikayeler diyecegim ancak hikaye yok, sozluk gibi bir sey galiba nasil bir kitap oldugunu hala anlayamadim.
Eger bu kitap diye basildiysa eminim herkes kitap yazabilir ve cok satanlara girebilir.
Elif şafak'ın, Bir kitabı. Çok ses çıkaracak ve sevilecek bir kitap.
güneş parçası anlamına gelen kelime.
içinde kadınların halet-i ruhiyeleri hakkında denemelerin olduğu son elif şafak kitabı.
artık sahil kitapları yazarı elif şafak edebiyat dünyasının hiç ilgisini çekmiyor maalesef.
(bkz: şemspare gelmiştir)
(bkz: şemspare gelmiştir)
Kitapta bir çok konudan, kısa kısa bahsedilmiş. Dolayısıyla ilginizi çekecek başlıkları atlayarak okuyabiliyorsunuz. Bu durumda da kitaptan sıkılmak büyük bir yetenek olur.
Elif Şafağın feminist tarzı bu kitapta da yer alıyor. Gene sinir bozucu düzeylerde tabi ki; ancak naif anlatımı sarıyor beni. Nedendir bilmem; kadın yazarların anlatım dili daha bir hoş geliyor bana. Bu sebepten her daim bir Elif Şafak kitabı okuyabilirim diyorum.
Vesselam...
Elif Şafağın feminist tarzı bu kitapta da yer alıyor. Gene sinir bozucu düzeylerde tabi ki; ancak naif anlatımı sarıyor beni. Nedendir bilmem; kadın yazarların anlatım dili daha bir hoş geliyor bana. Bu sebepten her daim bir Elif Şafak kitabı okuyabilirim diyorum.
Vesselam...
--spoiler--
Tereddüt eder insan bazı bazı. Şüpheye düşer sevdiğinden de sevildiğinden de. Gölge olmadan güneş, şüphe olmadan aşk olur mu? Bir insanı haftada yedi gün, günde yirmi dört saat aynı şekilde, hiçbir iniş çıkış yaşamadan sevmek mümkün mü? Hele seneler boyu. Mümkün değilse şayet neden bu kadar zorlanıyoruz sevdiğimiz insanları, sevmediğimiz anlar, hatta sevmediğimiz günler olduğunu kabul etmekte?
Keşke söyleyebilsek birbirimize dürüstçe : Seni seviyorum ama şu anda değil. Seni görmek istiyorum ama bugün değil.
--spoiler--
çok fazla popüler olmasından mıdır nedir bilemiyorum ama elif şafak bana hep itici gelmiştir. kitaplarını okuyasım gelmiyor. ama denk geldiğim bu kısımdan dolayı ismi itici olmasına rağmen bu kitabı alabilirim.
Tereddüt eder insan bazı bazı. Şüpheye düşer sevdiğinden de sevildiğinden de. Gölge olmadan güneş, şüphe olmadan aşk olur mu? Bir insanı haftada yedi gün, günde yirmi dört saat aynı şekilde, hiçbir iniş çıkış yaşamadan sevmek mümkün mü? Hele seneler boyu. Mümkün değilse şayet neden bu kadar zorlanıyoruz sevdiğimiz insanları, sevmediğimiz anlar, hatta sevmediğimiz günler olduğunu kabul etmekte?
Keşke söyleyebilsek birbirimize dürüstçe : Seni seviyorum ama şu anda değil. Seni görmek istiyorum ama bugün değil.
--spoiler--
çok fazla popüler olmasından mıdır nedir bilemiyorum ama elif şafak bana hep itici gelmiştir. kitaplarını okuyasım gelmiyor. ama denk geldiğim bu kısımdan dolayı ismi itici olmasına rağmen bu kitabı alabilirim.
yaz gelince albüm ya da single çıkartan demet akalın'ın yazar versiyonunun bu yaz için bize yazdığıdır.
elif şafak'ı daha yakından tanımanızı sağlayan kitap. özellikle elif şafak'ın annesi şafak hanımla girdiği diyaloglar insanı güldürür.
genel olarak güncel konuların ve kadınsal zorlukların bahsedildiği; hatta zaman zaman kadınlara yönelik eleştirilerin bulunduğu; bir çok yabancı edebiyatçı'nın hayatından kesitler sunan; gurbet, aşk, din, siyaset, tarih gibi çok geniş bir konu yelpazesi bulunan güzel bir deneme kitabı.
kapak tasarımı da gayet renkli.
genel olarak güncel konuların ve kadınsal zorlukların bahsedildiği; hatta zaman zaman kadınlara yönelik eleştirilerin bulunduğu; bir çok yabancı edebiyatçı'nın hayatından kesitler sunan; gurbet, aşk, din, siyaset, tarih gibi çok geniş bir konu yelpazesi bulunan güzel bir deneme kitabı.
kapak tasarımı da gayet renkli.
aldım fakat henüz okumadım. tarz olarak biraz kağıt helvamsı geldi. sanki elif şafak'ın canı sıkılmış da öylesine bir kitap yazmış gibi. bu kitap ile aramızda elektrik alamama sorunu oldu, o yüzden hala kitaplığımda bekliyor sanırım.
çok parlak güneş parçası.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar