katolik ve ortodoks kiliselerinin kanonik,protestanlarin apokrif saydigi eski ahit metni.halkini siyasal ve askeri yenilgiden kurtaran kahraman bir yahudi kadinin oykusunu konu alan kitap tevrat ta yer almaz.tarihsel ve kronolojik bircok yanlis icerdigi icin tarihsel degeri tartismalidir.bazi arastirmacilara gore ornegin hakimler kitabi nda ve midras ta yer alan benzer olaylarla birlikte io 6.yuzyila ait olarak bir kaynaga dayanir.baska arastirmacilar ise oykunun tumuyle kurmaca oldugunu ve makabi ayaklanmasi ndan kisa bir sure sonra filistinli bir yahudi tarafindan yazildigini ileri surer.bu goruse gore yudit,ayaklanmanin onderi yeuda makabi nin disil karsiligidir.
ha bu arada ekleme yapayim hemen:kitapta,dusmanin filistin e saldirisi kotu gucler ile tanri'nin sectigi halk arasinda bir savas olarak betimlenir.dindarlik ve yurtseverlik ozdes sayilir;bu da metnin makabi doneminden kaynaklandigi gorusunu guclendirir.yudit kitabi nda tanri kayrasi goksel varliklar yerine insanlar araciligiyla gerceklesir.bir edebiyat metni olarak surekli bir dramatik gerilim icerir.ibranice,yunanca,suryanice ve latince metinlerinin korunmus olmasi kitabin ilkcagda cok yaygin kullanildigini gosterir.