bugün
- sözlük yazarlarının kombinleri10
- kemalist dünya17
- nato zirvesini takip izni verilmeyen türk medyası7
- dilovası katliamı konuşulurken akp'lilerin gülmesi6
- bakir erkek istiyoruz kampanyası4
- birader yazar olmak13
- canımın sürekli hamburger çekmesi5
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı28
- kadir mısıroğlu'nun soyu18
- allah8
- velvet15
- galatasaray lobisi9
- evlenene kadar sadece anal yapan kız3
- türkiyede açık hava genelevi gibi6
- cik cik vs bik bik3
- cemevinde hain kemal sloganları8
- ayağımla nah çekebilme yeteneğim3
- erkeklerin her işi tek elle yapabilmesi8
- do do do do do do do do do do do do do do do3
- seri gizli artı oy veren melek3
- egay sucukcu birader2
- ona bir şey söyle9
- aile evinde yaşamak6
- sigmund freud'un koltuğu4
- üniversitelerin gereksiz olması8
- 26 haziran 20264
- millileri eleştiren kemalistlerin sus pus olması6
- macron sabah koşusu yapacak diye park kapatmak6
- devletin her şeye karışması3
- 85 milyon kişi uludağ sözlük'ü okuyor14
- karınızın adını asfalta yazar mısınız2
- biraderilli del biraderiye2
- arda güler4
- lahmacunu elle yiyen kız20
- araplar puta taparken türkler tek tanrıya inanırdı8
- atilla olgaç2
- kemalistler9
- sözlüğü bırakmak istemek3
- arda güler'in 24 yıl sonra dünya kupası golü4
- aylık 312 bin lira iyi para mıdır sorunsalı3
- okulların kapanması3
- fakirin sevmesi hak mıdır13
- 2026 dünya kupası23
- her haltı atatürkçü olanlar yiyor13
- nilsu berfin aktaş3
- futbol18
- 25 haziran 2026 ekvador almanya maçı3
- gönüllü moderatörlük2
- demet evgar10
- pforzheim şu an 34 derece2
Pohu yedik" diye tamamlamak gereken bir yan cümledir.
gerçekten ateist olan arkadaşların hiçbir zaman *sormadığı soru.
gerçekten müslüman olan arkadaşların hiçbir zaman "ya yoksa" demedikleri gibi.
(bkz: maksat polemik olsun)
gerçekten müslüman olan arkadaşların hiçbir zaman "ya yoksa" demedikleri gibi.
(bkz: maksat polemik olsun)
ifade edildiği andan itibaren, ateisti inanca yaklaştıran soru. Hepsine nasip olur inşallah.
Ateist bir arkadaşıma sık sık sorduğum ama onun hiç sormadığı,aynı zamanda da yanıtlamak istemediği ama içinden 'ya yoksa'dediğine emin olduğum soru...
(bkz: #3594671)
ateistlere söylenecek en ayar söz.
atıp tutuyorsunuz, fikir özgürlüğü var isteyen istediğini söyleyebilir tamam.
ya varsa hapı yuttuğunun resmidir. o zaman ne diyeceksin.
yine de allah yar yardımıcınız olsun.
atıp tutuyorsunuz, fikir özgürlüğü var isteyen istediğini söyleyebilir tamam.
ya varsa hapı yuttuğunun resmidir. o zaman ne diyeceksin.
yine de allah yar yardımıcınız olsun.
felsefede pascal'ın bahsi olarak geçen, tanrının varlığına yönelik bir sorudur ve bazı insanların inanma nedenidir. blaise pascal aslında bu bahsi ortaya atarken o kadar yüzeysel bir şekilde bakmamıştı. kendisi demiştir ki. bu evren bizim zihnimize sığmayacak kadar büyük bir kaos içerisindedir. tanrının varlığını akıl ile kanıtlamamız imkansız. akıl ile varolmadığını da kanıtlamamız imkansız. bu durumda tek yapabileceğimiz bir kumar oynamaktır. bu kumarda tercih edilmesi gereken inanmaktır. çünkü eğer tanrı yoksa kaybedeceğimiz bir şey yoktur, ama tanrı varsa kazanacağımız çok şey vardır.
bu şekilde inanmaya hem ateistlerden hem de dindarlardan büyük itirazlar yükselmiştir. ateistler bu kumarda tanrı yokmuş gibi davranmanın bu hayatı kurtaracağını bu nedenle tanrıya inanmanın en karlı sonucu ortaya çıkarmayacağını söylemişlerdir. dindarlar ise bir tür çıkar amacıyla tanrıya inanmanın tanrıyı kandırmaya çalışmak olduğunu, bu tür bir inanma şeklinin tanrıya hakaret olduğunu söylerler.
bu şekilde inanmaya hem ateistlerden hem de dindarlardan büyük itirazlar yükselmiştir. ateistler bu kumarda tanrı yokmuş gibi davranmanın bu hayatı kurtaracağını bu nedenle tanrıya inanmanın en karlı sonucu ortaya çıkarmayacağını söylemişlerdir. dindarlar ise bir tür çıkar amacıyla tanrıya inanmanın tanrıyı kandırmaya çalışmak olduğunu, bu tür bir inanma şeklinin tanrıya hakaret olduğunu söylerler.
Ya beni çok güldürüyor şu dünyalık yaşayan ölümlüler.
(bkz: rte yi müslümanların lideri sanan akıllılar)
(bkz: rte yi müslümanların lideri sanan akıllılar)
ya yoksa diye cevaplanabilir bir soru amaçlı cümledir.
4300 tanrı var umarım doğrusu tutmuştur.
inanmayan insanların kafasında şok etkisi bırakan soru.. Müslüman için değildir bu soru.. zaten Müslüman allah a iman etmiştir.. Inanmayan bir insanın aklında soru işaretleri yaratmak içindir.. Arkadaş her şeye rağmen inkar ettin ve nefsinin kölesi oldun diyelim.. Peki hiç düşünmedin mi ya varsa nolacak diye.. Ee ama ben iyi bi insanım sırf allah a inanmadım diye yakar mı beni.. Iyilikten kastın ; işte iyi düşünmek insanlara iyi davranmak.. Sadece bunları yapan bir müslümanın bile cennete gitme olasılığı düşündürür.. Gaybı allah bilir amenna fakat biz sadece delillerin bize sunduğunu konuşuyoruz.. Tmm ya varsa desem de neden islam.. Kardeş gerçekten ya varsa diyosan şimdide araştır.. Ama dikkat et yaratıcı var ve bize deliller sunuyor diye kabul ettin.. O zaman yaşam tarzı olan dinlere(!) yönelme.. sonuç olarak; aslında inanmayanların kafasını fazlasıyla kurcalar bu gerçek.. Bunu belli etmemek için tiye alırlar.. Sürekli bahsettiğiniz şeyi yapın: düşünün!!
Kanser hastası olduğunuz bir durumda bir adamın çıkıp bana ömrünün sonuna kadar itaat edersen hastalığın son bulacak,
benim mistik güçlerim var demesi sizi ona itaat etmeye zorlar mıydı?
Zira eğer itaat ederseniz ve sonunda adam haklı
çıkarsa uzun bir hayatınız olacaktır, itaat ederseniz ve sonunda adamın yalan söylediği anlaşılırsa çok büyük bir
kaybınız olmayacaktır. itaat etmezseniz ve adam haklıysa uzun bir ömrü kaybetmişsiniz demektir.
Her ne kadar itaat etmek daha akılcı gibi dursa da rasyonel düşünen bir kişi bu tercihi seçmeyecektir.
Zira adamın doğruyu söylüyor olma ihtimalinin düşüklüğü bir yana,
ömür boyu itaat etmek gibi bir seçenek gözümüze de pek hoş gözükmez.
Etik olmadığını düşündüğümüz bu durum,
aynı şeyi tanrı adına yapınca iyi bir hareketmiş gibi gözükmesi şaşırtıcıdır;
mantıksız olduğu oldukça açık olan 'Ya Varsa?' argümanı,
söz konusu tanrı olduğunda sayısız taraftar toplayabiliyor.
işte asıl mucize budur. Buradan çıkarmamız gereken sonuç bir şeye sırf Olabilirlik durumu var diye inanmanın akılcı bir çözüm olmadığıdır.
benim mistik güçlerim var demesi sizi ona itaat etmeye zorlar mıydı?
Zira eğer itaat ederseniz ve sonunda adam haklı
çıkarsa uzun bir hayatınız olacaktır, itaat ederseniz ve sonunda adamın yalan söylediği anlaşılırsa çok büyük bir
kaybınız olmayacaktır. itaat etmezseniz ve adam haklıysa uzun bir ömrü kaybetmişsiniz demektir.
Her ne kadar itaat etmek daha akılcı gibi dursa da rasyonel düşünen bir kişi bu tercihi seçmeyecektir.
Zira adamın doğruyu söylüyor olma ihtimalinin düşüklüğü bir yana,
ömür boyu itaat etmek gibi bir seçenek gözümüze de pek hoş gözükmez.
Etik olmadığını düşündüğümüz bu durum,
aynı şeyi tanrı adına yapınca iyi bir hareketmiş gibi gözükmesi şaşırtıcıdır;
mantıksız olduğu oldukça açık olan 'Ya Varsa?' argümanı,
söz konusu tanrı olduğunda sayısız taraftar toplayabiliyor.
işte asıl mucize budur. Buradan çıkarmamız gereken sonuç bir şeye sırf Olabilirlik durumu var diye inanmanın akılcı bir çözüm olmadığıdır.
(bkz: ya tutarsa) gibi bir soru bu. Zaten "ya varsa" diye sorulan şey aynı zamanda "ya yoksa"yı da içinde barındırır. "Ya"nın devamı "ya da", "veya"; olmadı yine "ya" olarak kullanılır ve bir önce bahsedilenin tam tersi bir kavram taşıma durumundadır.
tüccar mantığıdır. eğer inanırsam tanrı olmazsa bir şey kaybetmem ama eğer varsa sonsuz cenneti yaşarım fikridir aklınca taktik yapıyordur bu insan.
ahanda şimdi sıçtık. evet.
yaratırken bana mı sordu bana ne ya.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar