bugün
- kadir mısıroğlu'nun soyu17
- kemalist dünya10
- cemevinde hain kemal sloganları7
- aile evinde yaşamak6
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı25
- üniversitelerin gereksiz olması8
- millileri eleştiren kemalistlerin sus pus olması6
- macron sabah koşusu yapacak diye park kapatmak6
- sigmund freud'un koltuğu2
- sözlüğü bırakmak istemek3
- allah6
- 26 haziran 20262
- arda güler'in 24 yıl sonra dünya kupası golü4
- araplar puta taparken türkler tek tanrıya inanırdı8
- 85 milyon kişi uludağ sözlük'ü okuyor14
- aylık 312 bin lira iyi para mıdır sorunsalı3
- gönüllü moderatörlük2
- galatasaray lobisi6
- erkeklerin her işi tek elle yapabilmesi6
- okulların kapanması3
- kemalistler9
- birader yazar olmak5
- 2026 dünya kupası23
- bulla dava açmak2
- nilsu berfin aktaş3
- futbol18
- kayra2
- gitme diye yalvarmak2
- sarapci koala2
- arda güler3
- amerika birleşik devletleri6
- türkiye8
- nemden nefes alamamak2
- saian dan aforizmalar2
- yavşak bir kardeşe sahip olmak2
- her haltı atatürkçü olanlar yiyor13
- demet evgar10
- şile2
- yazarların imza parfümleri14
- 24 haziran 2026 venezuela depremi8
- özgür irade yanılsaması ve günlük hayat2
- devlet bahçeli3
- aşure3
- hızlı para kazanmanın yolları11
- akp'ye katılan belediye başkanları11
- venezuela6
- hiranur vakfı'na sahte kemik yaşı davasında hapis3
- şu an ihtiyacım var dediğin şey6
- türkiye abd maçını izleyecek misiniz8
- dinleri masonlar kontrol ediyor5
içerik bulunamadı.
(bkz: gece vardiyası)
bu kelime yunancadan dilimize girmiştir...
işletmelerde memur vardiyası, ikili vardiya ve üçlü vardiya olarak görülen çalışma saati. birde memur vardiyasına fazla eklenmiş vardiya vardır ki biz ona hayvan vardiyası diyoruz.
çok zorda kalmadıkça çalışılmaması gereken bi sistem.
bazı saglam çalışan kurumlarda üçlü vardiyanın yanında birde yedek varyiya olur ki bu vardiya haftanın üç günü gündüz postasında takılır dier günler diğer calışma saatlerinde hafta tatili, hastalık mazaret izni gibi durumlarda boşlukları doldururlar. serseri vardiyası da denir...
1 yıldır çalıştığım iş şekli... gerçekten de gece vardiyaları insanı yıpratıyor. alternatifim olsa bir dakika durmam. vardiyada müdürlük teklifi gelse ama aynı zamanda başka bir yerden de düzenli sabah akşam çalışma şekilli normal pozisyonlu bir iş teklifi gelse yemin billah vardiyalı çalışmadaki müdürlüğü ansızın reddederim.
özellikle gemide olanı nefret edilesidir. haftanın 7 günü, günde 4 saat çalışma 8 saat dinlenme süresiyle toplamda 8 saat çalışma ve 16 saat dinlenme süresi vardır. uzaktan güzel gözüktüğüne bakmayın. özellikle uyku kısmı büyük sıkıntıdır. çünkü bir gemi personelinin vardiyadan çıkıp duş alması vs. si 1 saati bulur. kalır 7 saat. yemeğe gider 1 saat sürse kalır 6 saat. vardiyasına gitmek için yarım saat önceden uyanması lazım. oldu mu sana 5.5 saat. geminin sallantısı şusu busu derken o 5.5 saatte piç olur zaten. al sana 6 aylık bir askerlik. *
Türk metal tarafından çıkartılan aylık gazete.
Ben hayatımda bu kadar rezil bir şey görmedim.
8 aydır otelcilik sektöründeyim. Başlarda, "ya monoton hayat kötü, düzen de neymiş! Değişen saatlerde çalışmak daha zevkli olmalı" deyip ofis işimi bırakıp otelciliğe atıldım. Bir insan kendi ağzına bu şekilde edebilir gerçekten.
07:00-15:30-15:00-23:30 ve 23:00-07:30 gibi 3 çeşit vardiyada çalışıyorum bir ayda.
Bir düzen kesinlikle yok! Haftalık iznim bir gün, ve hangi gün izinli olduğumu ancak cumartesi öğrenebiliyorum, düşünün. Bunun haricinde, üstteki yazarların birinin bahsettiği gibi, 8 saatlik çalışma asla az gelmemeli. işe gitme süresi, yol, hazırlanma süresi, o vardiya için uykunuzu ayarlamanız vesaire bunlar da işten sayılması gereken aktiviteler aslına bakarsanız. Özellikle istanbul gibi bir yerde yaşıyorsanız. Ben bu kadar yıprandığımı daha hatırlamıyorum.
Hani derseniz ki, "ya gündüz erken çıkılıyormuş, geriye sosyal hayat kalır". Kesinlikle değil. Öncelikle ne kadar uyursanız uyuyun, sabah shiftinden çıktığında o bünyeye basan uykuyu tarif etmem zor. Öyle ki, arkadaşlarımla buluştum diyelim, bildiğiniz karşılarında uyuyakalıyorum! Bu nasıl bir şey farkında mısınız...
Bu yalnızca bir kısmı.
istemiyorsan çalışma diyenler, yüzde yüz haklısınız. Ben de bunun için çabalıyorum merak etmeyin.
8 aydır otelcilik sektöründeyim. Başlarda, "ya monoton hayat kötü, düzen de neymiş! Değişen saatlerde çalışmak daha zevkli olmalı" deyip ofis işimi bırakıp otelciliğe atıldım. Bir insan kendi ağzına bu şekilde edebilir gerçekten.
07:00-15:30-15:00-23:30 ve 23:00-07:30 gibi 3 çeşit vardiyada çalışıyorum bir ayda.
Bir düzen kesinlikle yok! Haftalık iznim bir gün, ve hangi gün izinli olduğumu ancak cumartesi öğrenebiliyorum, düşünün. Bunun haricinde, üstteki yazarların birinin bahsettiği gibi, 8 saatlik çalışma asla az gelmemeli. işe gitme süresi, yol, hazırlanma süresi, o vardiya için uykunuzu ayarlamanız vesaire bunlar da işten sayılması gereken aktiviteler aslına bakarsanız. Özellikle istanbul gibi bir yerde yaşıyorsanız. Ben bu kadar yıprandığımı daha hatırlamıyorum.
Hani derseniz ki, "ya gündüz erken çıkılıyormuş, geriye sosyal hayat kalır". Kesinlikle değil. Öncelikle ne kadar uyursanız uyuyun, sabah shiftinden çıktığında o bünyeye basan uykuyu tarif etmem zor. Öyle ki, arkadaşlarımla buluştum diyelim, bildiğiniz karşılarında uyuyakalıyorum! Bu nasıl bir şey farkında mısınız...
Bu yalnızca bir kısmı.
istemiyorsan çalışma diyenler, yüzde yüz haklısınız. Ben de bunun için çabalıyorum merak etmeyin.
askerlik yapanlar, 3-5, 5-7 nöbetinden sonra ne hale geldiklerini anımsayıp, vardiya düzenininde çalışanlara hak verirler.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar