bugün
- akepe neden kültürel hegemonyayı ele geçiremedi16
- türbanlı kızların diğerlerinden güzel olması5
- öldükten sonra bana ne olacak3
- ellerim bos gonlum hos2
- anın görüntüsü23
- enjoy im vaccinated3
- erkekler neden erken ölür3
- sözlükteki gizli düşmanım10
- insanın geçmişinin karanlık olması9
- her kadın güzeldir3
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet19
- günün şiiri6
- uzun zaman sonra sözlüğe girmek3
- sözlük kızlarını harika yapan detaylar9
- ilişkilerde fizik mi kimya mı önemlidir sorgusu6
- her insanın bir cini olması8
- bik bik'in mutfağına konuk olmak8
- içtim şarabı13
- uzun bir süre sonra entry girmek2
- genç görünmeye çalışmak3
- rakı sevmemek7
- kadir inanır22
- giresun da otobüs durağında bekleyen turist kız5
- arkadaşlar ben gavat değilim2
- şafak çak3
- avrupada hava sıcaklıkları2
- hayalet gibi bir insan olmak3
- aşure yapan sözlük kızları7
- büstiyer2
- muhtarlıkların kapatılması gerekliliği3
- çift katlı otobüs3
- venezuella depremi3
- sözlükte neden atatürk ve türk bayrağı resmi yok3
- daha relax3
- özelden sözlük erkeklerini taciz etmek3
- kemalist dünya24
- sektör öldü tek yol tıp diyen primat3
- dümbelettin efendi2
- sosyal medya aranmaktır2
- hiç kimsenin sevmediği bir insana aşık olmak3
- 7 aydır berlinde yaşıyorum soruları alayım7
- japonya7
- tas kafa traşlı hırt sorunu5
- trump ara seçimleri kaybederse soruşturma geçirir5
- true'nun çaylak olması16
- çok güzel ama manyak kadın7
- üniversitelerin gereksiz olması16
- of çok sıkıcı olmanız2
- insan olmaya ceyrek kala3
- mustafa kemal atatürk7
farklı farklı insan var hayatta uzunu kısası güzeli çirkini şişmanı zayıfı siyahı beyazı sarısı esmeri... peki insanların bu kadar farklı yaratılmasının sebebi nedir? farklı yaratılmasaydık yaşayamaz mıydık?
tabii ki farklı yaratılmamız ayırtedilmemiz açısından çok önemli. peki iki insan arasında görünüm olarak bu kadar fark olması gerekli mi?
dini yönden bakarsak duruma insanlar arasında görünüm olarak bir üstünlük durumunun olması bir şeyi değiştirmez. çünkü üstünlük takvadadır.
peki üstünlük takvada ise neden Yusuf peygamber güzelliğiyle övülür? tanrı diğer tüm insanları güzel yaratmadı mı yada tanrı yarattıkları arasından bazılarını daha mı çok beğeniyor?
kimilerine göre kumar gibi bir şey bu genlerinden ne gelirse şansına tanrı sadece ruhu üflüyor.
peki tanrı beni neden başka bir bedene üflemedi de bu bedene üfledi?
'imtihan' kelimesi çıkıyor karşımıza.islamda sıkça yapılan bir şey, bir soruya o kadar sığ bir cevap verirsiniz ki insanların karşıt görüş bildirmesine imkan tanımazsınız.
evet tanrı beni çirkin yarattı. Çünkü biliyor, benim sorgulayacağımı,isyan edeceğimi, kendimden nefret edeceğimi... beni sınıyor tanrı.
her şeyi kabullendiğimize göre başka bir konuya geçebiliriz. tanrı kaderimizi çizmez bizim tercihlerimiz yani hür irademiz belirlerdi kaderimizi.
O zaman soruyorum fiziksel görünüşümün hiç mi etkisi yok kaderim üzerinde?
1.50 byunda kaç tane basketbolcu var. çok çirkin kaç tane şarkıcı,manken ya da oyuncu var?
kaderimize hiç müdehalede bulunmayan tanrı fiziksel görüntümüz üzerinden kaderimizi çizmiş olmuyor mu?
sadece bir imtihan vesilesi olan görünümümüz aslında gideceğimiz yolu da belirlemiyor mu?
erken edit: yazım hatalarını gözardı etmeniz temennisiyle.
tabii ki farklı yaratılmamız ayırtedilmemiz açısından çok önemli. peki iki insan arasında görünüm olarak bu kadar fark olması gerekli mi?
dini yönden bakarsak duruma insanlar arasında görünüm olarak bir üstünlük durumunun olması bir şeyi değiştirmez. çünkü üstünlük takvadadır.
peki üstünlük takvada ise neden Yusuf peygamber güzelliğiyle övülür? tanrı diğer tüm insanları güzel yaratmadı mı yada tanrı yarattıkları arasından bazılarını daha mı çok beğeniyor?
kimilerine göre kumar gibi bir şey bu genlerinden ne gelirse şansına tanrı sadece ruhu üflüyor.
peki tanrı beni neden başka bir bedene üflemedi de bu bedene üfledi?
'imtihan' kelimesi çıkıyor karşımıza.islamda sıkça yapılan bir şey, bir soruya o kadar sığ bir cevap verirsiniz ki insanların karşıt görüş bildirmesine imkan tanımazsınız.
evet tanrı beni çirkin yarattı. Çünkü biliyor, benim sorgulayacağımı,isyan edeceğimi, kendimden nefret edeceğimi... beni sınıyor tanrı.
her şeyi kabullendiğimize göre başka bir konuya geçebiliriz. tanrı kaderimizi çizmez bizim tercihlerimiz yani hür irademiz belirlerdi kaderimizi.
O zaman soruyorum fiziksel görünüşümün hiç mi etkisi yok kaderim üzerinde?
1.50 byunda kaç tane basketbolcu var. çok çirkin kaç tane şarkıcı,manken ya da oyuncu var?
kaderimize hiç müdehalede bulunmayan tanrı fiziksel görüntümüz üzerinden kaderimizi çizmiş olmuyor mu?
sadece bir imtihan vesilesi olan görünümümüz aslında gideceğimiz yolu da belirlemiyor mu?
erken edit: yazım hatalarını gözardı etmeniz temennisiyle.
2 sene önce yazılmış depresif gencimizin tanrıya isyanı.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar