bugün
- anın görüntüsü30
- sari renkli seker15
- 21 eylül 2024 fenerbahçe'ye verilen penaltı15
- sabah başlayan baş ağrısı8
- victor osimhen9
- jose mourinho21
- bik bik'in mutfağına konuk olmak15
- mert hakan yandaş12
- sudekiray14
- eve çağıran erko24
- bimde çalışanda akıl var mı17
- metin arolat46
- 21 eylül 2024 fenerbahçe galatasaray maçı109
- fenerbahçe taraftarı31
- ismail kartal9
- the crying one9
- okan buruk19
- fenerbahçe nasıl kurtulur10
- sözlükte nefret ettiğiniz yazarlar ve sebepleri18
- gabriel sara'ya 19 milyon veren mallar9
- fenerbahçe9
- siber güvenlik başkanlığı10
- arkadaşlar sizce bu bana yakışır mı11
- sözlük erkeklerinin arabaları10
- seks kasedinizi yaymakla tehdit edilse naparsınız10
- herkes uyudu mu8
- aranızda medyum olan var mı13
- narin güran18
- fb gs'yi yensin götüme rakı şişesi sokarım8
- cumartesi gecesi fenerli yazarlar kucağa oturacak8
- b'u r c u24
- neden sürekli kabız oluyorum17
- ya tarkan da ölürse10
- fenerbahçe galatasaray derbi sonucu ne olur15
- amca diyen kasiyer kız8
- otobüste uyuyamamak8
- bugün bir değişiklik yapalım bilgi entrysi girelim25
- kocam ol diyen kadın9
- bel çevreniz kaç cm12
- hangi sözlük kızıyla ne yapmak isterdin22
- nickli başlık açanlar kucağa alınacak12
- sağ yan ağrıması8
- hasta olsam geçmiş olsun der misiniz9
- bursa da başı açık öğretmen istmeyen okul müdürü19
- geçmiş olsun menuet13
- arkadaşlar beni neden insta'dan takip etmiyorsunuz12
- arkadaşlar cumaya neden gelmediniz11
- notaların cinsel ilişkiye girmesi10
- derbi sonrası mourinho'nun istifaya davet edilmesi11
- zafer partisi8
rokoko'nun en temel özelliklerini yansıtan bu resmin başlığının açılmamış olması utanç vericidir.
görsel
Resimde salıncakta sallanan genç kadın en dikkat çekici objedir. Neşe içinde savrulan salıncakta oturmuş olan kadının yanı sıra resimde iki ayrı figür daha vardır. Arkaplanda oturan ve salıncağı sallayan yaşlıca adam kadının kocasıdır. Öte yandan salıncağın ön tarafında çalılar arasında saklanmış olan adam ise kadının aşığıdır. Salıncaktaki kadın neşe içinde aşığı ile bakışırken bir yandan da ayağını havaya savurup ayakkabısının fırlatırken aşığının da salıncağın altından kaçamak dikizlemesine izin vermektedir.
Resimdeki hemen her obje aşk, aldatma ve sadakat üzerine belirlenmiş simgeleri yansıtmaktadır. Öncelikle salıncak kararsızlık ve dönekliği simgelemektedir. Salıncakta sallanan kadın sırtını kocasına dönerken aynı zamanda geri plandaki saflığın ve temizliğin simgesi melek heykellerini de geride bırakmakta ve resmin solundaki aşkın simgesi Cupid heykeline yönelmektedir. Cupid’in parmağını dudaklarına götürerek ‘sus’ işareti yapması aradaki gizli ilişkiye gönderme yapmaktadır. Diğer taraftan kadının kocasının hemen yanında duran minik köpek sadakati simgeler ve kadına karşı havlamaktadır. Oysa kocanın köpeğin farkında bile olmadığı aşikardır. Çalılar arasındaki aşık figürünün ileri doğru uzanmış kolu da bir nevi fallik bir simgedir.
Rokoko’nun pastel tonları ve ayrıntılı motifleri bitkilerde ve onlarla uyum gösteren kadının giysilerinin kıvrımlarında kendini gösterir. Eğlenceli ve hafif teması ile Barok dönemin resmiyetinden uzak duran eser Rokoko’nun latifeciliğinden bir örnek sunmaktadır. ilerleyen dönemde özellikle Aydınlanma Çağı filozofları tarafından içi boş ve ciddiyetsiz bulunan Rokoko tarzı yerini daha katı kurallara ve asaleti çağrıştıran yönleri ile Yeni-Klasikçilik’e “Neoclassisim” bırakmıştır.
görsel
Resimde salıncakta sallanan genç kadın en dikkat çekici objedir. Neşe içinde savrulan salıncakta oturmuş olan kadının yanı sıra resimde iki ayrı figür daha vardır. Arkaplanda oturan ve salıncağı sallayan yaşlıca adam kadının kocasıdır. Öte yandan salıncağın ön tarafında çalılar arasında saklanmış olan adam ise kadının aşığıdır. Salıncaktaki kadın neşe içinde aşığı ile bakışırken bir yandan da ayağını havaya savurup ayakkabısının fırlatırken aşığının da salıncağın altından kaçamak dikizlemesine izin vermektedir.
Resimdeki hemen her obje aşk, aldatma ve sadakat üzerine belirlenmiş simgeleri yansıtmaktadır. Öncelikle salıncak kararsızlık ve dönekliği simgelemektedir. Salıncakta sallanan kadın sırtını kocasına dönerken aynı zamanda geri plandaki saflığın ve temizliğin simgesi melek heykellerini de geride bırakmakta ve resmin solundaki aşkın simgesi Cupid heykeline yönelmektedir. Cupid’in parmağını dudaklarına götürerek ‘sus’ işareti yapması aradaki gizli ilişkiye gönderme yapmaktadır. Diğer taraftan kadının kocasının hemen yanında duran minik köpek sadakati simgeler ve kadına karşı havlamaktadır. Oysa kocanın köpeğin farkında bile olmadığı aşikardır. Çalılar arasındaki aşık figürünün ileri doğru uzanmış kolu da bir nevi fallik bir simgedir.
Rokoko’nun pastel tonları ve ayrıntılı motifleri bitkilerde ve onlarla uyum gösteren kadının giysilerinin kıvrımlarında kendini gösterir. Eğlenceli ve hafif teması ile Barok dönemin resmiyetinden uzak duran eser Rokoko’nun latifeciliğinden bir örnek sunmaktadır. ilerleyen dönemde özellikle Aydınlanma Çağı filozofları tarafından içi boş ve ciddiyetsiz bulunan Rokoko tarzı yerini daha katı kurallara ve asaleti çağrıştıran yönleri ile Yeni-Klasikçilik’e “Neoclassisim” bırakmıştır.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar