bugün

bir ürünün fiyatı sabitken miktar/kalite/gramaj düşürülmesine denir. genellikle, yiyecek ve içecek endüstrilerinin tutar başına düşen miktarın veya kalitenin azaltılarak kar marjlarını arttırmak için sıkça uygulamış olduğu bir stratejidir.

misal 100 gr çekirdeğin paket fiyatı 5 tl olsun. bir süre sonra aynı çekirdeğin paketini 85 gr'a düşürürler ve fiyat tabii yine 5 tl olarak kalır. buna shrinkflasyon diyorlar. evet.
Hayatımda ilk defa bisküvi paketlerine dolgun gözüksün diye hava basıldığına şahit oluyorum. Cips paketi gibi içi hava, bisküviler yan yatmış paketin içinde yüzüyor. Alti ustu bisküvi lan aklınızı oynatmiyorsaniz sizi tebrik ederim.
Mealen, gramaj düşürerek ürünün fiyatını azaltmak.
Zaten çaktırmadan uygulanan bir şeydi, artık resmileşiyor.

Restoranlarda shrinkflasyon dönemi başlıyor. Artık menülerde eko iskender, eko kebap, eko patlıcan kebabı gibi olgularla karşılaşabilirsiniz.

Haydi hayırlı uğurlu olsun.
Memlekette kaliteli mal olmaması. Bu hafta bizzat yaşadım. Papağanıma kafes alacağım. Gezdim şehirdeki pedshopları... Bir tane düzgün kafes olmaz mı? Hep ucuz. Hep kullanışsız şeyler. ipince teller veya boyalı demir. Tünekler ayrı komik. Bir standardı yok. Çok uzun tünek yok. illa kafesin telini bozarcasına kıstıracaksın kafese! Plastikleri o kadar kalitesiz. Kokuyor resmen. Kuş girmek istemedi ilk kez kokusundan. Çekmecesi ayrı b.ktan. Yapan kişi kapıdan dahi çalmış. Kapının hepsini örtmüyor kapı. Ve gene kapılarını bağlayacağım. Ve gene para sayıp aldım bu kafesi. Daha fazlasını da verecektim. Ama yok anasını satayım. internetteki kafesler bile kalitesiz. Sizin yapacağınız işi...
Skimpflasyonun miktarla alakalı olanı.

Atıyorum beş sene önce 300 ml olan ayranın şu an gramajı 150’ye düştüyse, ama fiyatı beş sene önceki 300 ml olan ayranla benzer ya da pahalıysa bunun adı shrinkflasyondur.
© copyright 2005 - 2026