bugün
- insanın geçmişinin karanlık olması5
- içtim şarabı12
- akepe neden kültürel hegemonyayı ele geçiremedi8
- kadir inanır22
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet18
- aşure yapan sözlük kızları6
- rakı sevmemek6
- dünya da her insanın bir ismi olması3
- tas kafa traşlı hırt sorunu5
- bik bik'in mutfağına konuk olmak6
- aylık 395 bin tl iyi para mıdır sorunsalı2
- bu sıcakta karpuz tarlasında çalışmak4
- şeriatçıları afganistana sürmek4
- sözlük kızlarını harika yapan detaylar7
- 7 aydır berlinde yaşıyorum soruları alayım7
- iran'ın abd saldırısına karşılık tehdidi5
- yagmurcu3
- hayattaki şans seviyeniz4
- hesabı gizliye almak3
- sözlükteki gizli düşmanım6
- yapay zeka ile flört uygulaması yazmak2
- her insanın bir cini olması5
- portekiz'in dünya kupası kazanma ihtimali3
- anın görüntüsü20
- çok güzel ama manyak kadın7
- kemalist dünya24
- osurdum3
- kaşar5
- mustafa kemal atatürk7
- ye kürküm ye2
- aylık 394 bin tl iyi para mıdır sorunsalı2
- beni seven var mıdır2
- kitabı yazarın mezarına bırakıp gitmek6
- üniversitelerin gereksiz olması16
- içinden canavar çıkan insan4
- barış alper yılmaz2
- ilk sevgiliyle evlenmek4
- true'nun çaylak olması16
- pkk lı doktorlar2
- a milli futbol takımı'nın dünya kupası ndan dönüşü4
- bu sıcakta penisi asfalta sürtmek2
- muşlettin amca4
- trump ara seçimleri kaybederse soruşturma geçirir4
- brad pitt ve edward norton'un türkiye abd maçını i2
- gizem3
- hırt4
- sağlam kafa sağlam vücutta bulunur3
- gizli oylayan yüreksizler2
- nervio5
- velvet28
akılcılık olarak da bilinen kavram, iktisatta, bir davranışın veri kabul edilen bir amaca ulaşma açısından tutarlı olup olmadığıyla ilgilidir; yani iktisatta, bireyin amacının kar-fayda maksimizasyonu olduğu düşünülürse, bu amaca ulaşmak için tutarlı bir biçimde hareket edeceklerini öne süren özselci bir rasyonalite anlayışı, bir nevi homo economicus'un ön plana çıkarılışı. (bkz: özsel rasyonalite)
ama iktisatta bu kavramın daha iyi kavranması için, yöntemsel rasyonalite, sınırlı rasyonalite, sınırsız rasyonalite kavramlarına da göz atmakta fayda var.
ama iktisatta bu kavramın daha iyi kavranması için, yöntemsel rasyonalite, sınırlı rasyonalite, sınırsız rasyonalite kavramlarına da göz atmakta fayda var.
bir felsefe terimi olarak; içerisinde rasyonel olanın içeriklendirildiği, eklemlendiği kavramdır. neyin anlaşılır olabileceğini belirleyen yapıdır.
ULUDAĞ ÜNiVERSiTESi iktisat bölümü öğretim üyelerinden prof dr feridun yılmaz ın doktora tezinden esinlenerek kaleme aldığı eseri.
Özü itibariyle güzel bir kavram olabilir ama günümüzde genelgeçer hali yarım zekalılarca (dimwit) yorumlanmak suretiyle oluşturulmuştur ve işbu hali yarım zekalı kitlesince inanılmaz derecede sahiplenilmektedir. Üstelik bu sahiplenme faaliyeti müthiş bir özgüvenle gerçekleştirilmektedir.
Dostlarım, anlamanız gereken şudur ki, tarih kitaplarında okumakta olduğumuz o muhteşem adamlar, sizin sandığınız gibi kuru kuru rasyonalite sayesinde büyümediler. Büyük tasarılara üç kuruşluk 2+2 hesabına dayanarak atılmadılar.
Şimdi siz kendi inancınızda yukarıda bahsettiğim gibi çok özgüvenli olduğunuz için, mesela bu adamlardan bir tanesini ele alalım.
Bir asker düşünelim. Bu asker Kara harp okulunu 499 dönemdaşı arasından 8.likle bitirmiş, yakışıklı bir herif. Mesleğinde başarılı bir adam üstelik, daha genç yaşında ülkesinin başkentindeki isyanı bastıran komutanlardan biri olmuş, yetmemiş ülkesinin uzak bir köşesine saldıran profesyonel orduyu o bölgenin yerel halkını örgütleyerek püskürtmüş olsun.
Sene 1919 olduğunda işbu askerin önünde iki seçenek var. Ya ülkesinin işgal edilmiş güzel başkentinde azınlık kadınlarıyla takılıp gününü gün edebilir, veyahut ülkesinin çölleşmiş, fakir kısımlarına giderek cahil ve bitap halkını örgütleyerek direniş gösterebilir.
Sahip olduğunuz dimwit rationality bakımından hangisi mantıklı gözüküyor dostlarım? ilki değil mi? Ama bu asker hepimizin malumu olduğu üzere ikinci yolu seçti.
Ha, bu onun "rasyonel" olmadığı anlamına mı geliyor? Tabii ki hayır. Sözgelimi işbu askerin epey ciğeri beş para etmez sarıklıyı astırmış olması, kendisi hakkında o nasılsa yunanlara yenilir biz o zaman meclisi ele geçiririz diye bekleyen leş kargalarını ciddiye almayıp ülkeyi tek başına yönetmesi, işbu leş kargalarının hazırlamış bulunduğu çok eşlilik vb barbar kurumlarını korumaya devam eden "medeni" kanun tasarısını dikkate almayıp şak diye gerçekten medeni bir ülkenin kanununu kabul etmesi onun gerçekten de rasyonel olduğunu göstermektedir. Öte yandan, yine de kendisinin sizin anladığınız anlamda rasyonel olmadığı açıktır.
Sevgili dostlar, Rasyonalite, insan aklı falan çok güzel araçlar, bunların kıymetini anlamış olmanız çok güzel ama tutup da sizin yaptığınız gibi oo ne kadar güzel aklım var lan iki artı iki dört falan olm her şey ne kadar net vs diye işbu aracı tapınma nesnesi haline getirmeye, sıvazlamaya gerek yok. inanın bana Cinsel organınızı sıvazlarsanız daha tatmin edici olur.
Shakespeare dedenin bir sözü var, ruhlarımız olmadan sadece birer makineyiz diyor. Nereye gideceğini bilmeyen gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez. Aşın yani bunları artık.
Rica ederim biraz Nietzsche okuyun, sonra da bronze age pervert adlı yazarım bronze age mindset adlı kitabını okuyun. Eleştiriye açığım, daha sonra isterseniz konuşabiliriz.
iyi geceler.
Dostlarım, anlamanız gereken şudur ki, tarih kitaplarında okumakta olduğumuz o muhteşem adamlar, sizin sandığınız gibi kuru kuru rasyonalite sayesinde büyümediler. Büyük tasarılara üç kuruşluk 2+2 hesabına dayanarak atılmadılar.
Şimdi siz kendi inancınızda yukarıda bahsettiğim gibi çok özgüvenli olduğunuz için, mesela bu adamlardan bir tanesini ele alalım.
Bir asker düşünelim. Bu asker Kara harp okulunu 499 dönemdaşı arasından 8.likle bitirmiş, yakışıklı bir herif. Mesleğinde başarılı bir adam üstelik, daha genç yaşında ülkesinin başkentindeki isyanı bastıran komutanlardan biri olmuş, yetmemiş ülkesinin uzak bir köşesine saldıran profesyonel orduyu o bölgenin yerel halkını örgütleyerek püskürtmüş olsun.
Sene 1919 olduğunda işbu askerin önünde iki seçenek var. Ya ülkesinin işgal edilmiş güzel başkentinde azınlık kadınlarıyla takılıp gününü gün edebilir, veyahut ülkesinin çölleşmiş, fakir kısımlarına giderek cahil ve bitap halkını örgütleyerek direniş gösterebilir.
Sahip olduğunuz dimwit rationality bakımından hangisi mantıklı gözüküyor dostlarım? ilki değil mi? Ama bu asker hepimizin malumu olduğu üzere ikinci yolu seçti.
Ha, bu onun "rasyonel" olmadığı anlamına mı geliyor? Tabii ki hayır. Sözgelimi işbu askerin epey ciğeri beş para etmez sarıklıyı astırmış olması, kendisi hakkında o nasılsa yunanlara yenilir biz o zaman meclisi ele geçiririz diye bekleyen leş kargalarını ciddiye almayıp ülkeyi tek başına yönetmesi, işbu leş kargalarının hazırlamış bulunduğu çok eşlilik vb barbar kurumlarını korumaya devam eden "medeni" kanun tasarısını dikkate almayıp şak diye gerçekten medeni bir ülkenin kanununu kabul etmesi onun gerçekten de rasyonel olduğunu göstermektedir. Öte yandan, yine de kendisinin sizin anladığınız anlamda rasyonel olmadığı açıktır.
Sevgili dostlar, Rasyonalite, insan aklı falan çok güzel araçlar, bunların kıymetini anlamış olmanız çok güzel ama tutup da sizin yaptığınız gibi oo ne kadar güzel aklım var lan iki artı iki dört falan olm her şey ne kadar net vs diye işbu aracı tapınma nesnesi haline getirmeye, sıvazlamaya gerek yok. inanın bana Cinsel organınızı sıvazlarsanız daha tatmin edici olur.
Shakespeare dedenin bir sözü var, ruhlarımız olmadan sadece birer makineyiz diyor. Nereye gideceğini bilmeyen gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez. Aşın yani bunları artık.
Rica ederim biraz Nietzsche okuyun, sonra da bronze age pervert adlı yazarım bronze age mindset adlı kitabını okuyun. Eleştiriye açığım, daha sonra isterseniz konuşabiliriz.
iyi geceler.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar