1. 1.
    bir programlama dili.
    ... azorka
  2. 2.
    yapay zeka programlamada sıkça kullanılan bir dil.
    ... cgr
  3. 3.
    (bkz: epilog)
    ... painkiller
  4. 4.
    (bkz: prologue)
    ... wolfshade
  5. 5.
    belli baslı kurallar olusturarak kullanılan programlama dili. yani siz butun kuralları olusturursunuz programda sizin koymuş oldugunuz kurallara göre oyunu oynuyor. saygı duyulası bir programlama dilidir.
    ... memolf
  6. 6.
    Mantık programlama dilidir. Yapay zeka uygulamalarında kullanılan beşinci nesil bilgisayar dili ailesindendir.Bilgisayarın belirli bir problemi çözebilmesi için kendisine problemle ve çözüm yoluyla ilgili bilgi verilmesi gereklidir. Programlama dileri aracılığıyla insan bilgisayarlarla iletişim kurabilir. Prolog mantıksal ve sembolik düşünmeye uygun yapısıyla , problemin tanımlanması ve çözümü için gerekli yöntemlerin geliştirilmesi aşamalarında insanoğluna yardımcı olan bir araçtır.
    ... hengame
  7. 7.
    karagöz oyun böLümLerindendir.. karagöz oyununa giriştir, başLangıçtır.. prolog şöyLe geLişir;

    hacivat bir semai söyLeyerek perdeye geLir.. Semai bittikten sonra hacivat 2 kere "hay hak" der ve bir perde gazeLi okur.. GazeLden sonra yaradan'a şükreder.. Sonra öne eğiLerek seyirciLeri seLamLar ve 3 kere "yar bana bir eğLence" diyerek karagöz'e sesLenir.. Karagöz çağrıya sağ köşeden cevap verir ve aşağıya geLmek istemediğini söyLer.. Bu atışma 2/3 kere tekrarLanır.. hacivat'ın çağrıLarına dayanamayan karagöz aşağıya iner ve hacivat'ı döver.. Hacivat kaçarak perdeden çıkar, karagöz perde de tek başına kaLır ve hacivat'ın çok gürüLtü yapmasından yakınır.. Karagöz ayağa kaLkar, bu esnada hacivat geLir ve muhavere başLar..
    ... tucimania
  8. 8.
    öykülerde, romanlarda giriş amacıyla yazılan metin, cümle vs...
    2 ... ayyash07
  9. 9.
    (bkz: üç birlik kuralı)ile sergilenen tiyatro eserlerinde, olayın yirmi dört saat öncesi ile ilgili bilgi veren, eserin ilk bölümüdür.
    1 ... squidward
  10. 10.
    trajedilerde anlatılan sadece 24 saat olmalıdır. yazarlar zaman kısıtlamasını nedeniyle anlatmak istediklerini geniş bir zamana yayamıyorlar, izleyici üzerindeki ilgiyi arttıramıyorlardı.
    ve çözüm euripides'den (yuripides) gelmiştir.
    teknik değişimin öncüsü olmuştur yunan edebiyatında.
    prolog: oyunun öncesini özetleyen bölümdür. böylece oyunun zamanını kuralı bozmadan genişletmiştir.
    1 ... pnar