bugün

8 li hece ölçüsüyle koşma şeklinde söylenir. en az üç, en çok beş dörtlükten oluşur. uyak düzeni koşmanınkiyle aynıdır. koşmadan ayrılan yönü ölçüsü ve kendine özgü bir ezgiyle söyleniyor olmasıdır. konu yönünden koşmanın güzelleme türüne benzer.
yeni türkü'nün yeşilmişik albümünden bir enstrumantal parça. cengiz onural bestesidir.
koşmadan tek farkı 8'li hece ölçüsünün kullanılmasıdır.
klasik türk müziğinde 3/4, 3/8 lik usule verilen isimdir.
ney ustası kudsi ergünerin bir parçası. kesinlikle tavsiye edilir.
işitilerek öğrenilen şiir anlamına gelir.
Türk Müziğinde 3 zamanlı bir usûldür. Şarkılarda, türkülerde, ilâhîlerde, saz semaîlerinin dördüncü hanelerinde kullanılmıştır.
tekke-tasavvuf edebiyatından sıyrılarak âşık repertuvarına girmiş bir türdür. sevgi, doğa, ayrılık gibi ayrılık gibi konuları içerir. saim sakaoğlu bununla ilgili birkaç tez ileri sürmüştür: semainin, koşmanın ezgili türü olduğunu söyler. genellikle 8’li ölçüde yazılan semailer özellikle varsağılardan ve koşmanın türevleri diyebileceğimiz diğer türlerden özellikle ezgisiyle seçilir. aruz vezniyle yazılan semaileri de görürüz. özellikle âşık repertuvarında yer alan bu semailer tekke-tasavvuf edebiyatında çok kullanılan bir türdür.

özellikle yine âşık edebiyatında yer alan semai gibi ama aruzlu nazım şekilleri: semai, dîvân, kalenderî, satranç, vezni âher, seris. bu altı biçim aynı zamanda tür olabiliyor; eğer heceli vezinde hece ölçüsüyle yazılırsa tür oluyor. genelde hece ölçüsüyle bu biçimlerden sadece semai yazılır veya söylenir. diğer bu biçimler genelde aruzlu ölçüde yazılır, bu açıdan sadece şekil adlandırmaya mecburuz.
8 li hece ölçüsü kullanılır. lisedeyken se-kiz se-mai şekilde kodlamıştım. sınavda da çıkmıştı.