bugün
- millet açsa neden kafeler tıklım tıklım16
- uzağı göremeyen insan19
- kekeme olan biri doktor olurmu10
- ak partiliyi çok fena döven chp belediye başkanı19
- evlilik20
- bir şarkı sözü der ki11
- anın görüntüsü21
- arkadaşlar cumaya neden gelmediniz15
- sırtınızı bir sözlük kızına dayar mısınız10
- nickini google da aratınca çıkan ilk görsel17
- seni seviyoruz insan olmaya çeyrek kala8
- ali erbaş12
- bik bik moderatör olsun19
- icardi19058
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi13
- bik bik moderatör olunca bana kız ayarlar mı10
- kent lokantası niye bedava değil demek24
- antalya'ya abartılmış şehir diyen göt11
- avrupanın yarrağı yemesi yakındır21
- istanbul suriyenin başkentidir12
- 26 nisan 2024 adana demirspor galatasaray maçı46
- kültürlü entelektüel alçak gönüllü güzel kadın8
- türkiyede çok abartılan arabalar18
- nervio'nun ellerinde cenneti koklamak9
- cumaya gidenlerin çok azalması13
- pahalılıktan dolayı suriyeye dönen kadın8
- almanya8
- boşuna yaşıyorum hissi16
- icardi1905 silik olsun kampanyası31
- azerileri çok seviyorum ne yapmalıyım13
- genç kızlıktan teyzeliğe geçiş13
- yakışıklı erkeği çirkin gösterecek şeyler8
- sözlük kızlarının don renkleri19
- kanınıza rengini verir misiniz15
- aristoteles'in orta yolu10
- sözlük erkeklerinin bugünkü kombinleri15
- patiswiss14
- integralin müfredettan kaldırılması12
- bir sözlük kızı ile yakınlaşmak16
- manyak olmaya karar verdim silik olsun kampanyası14
- 22 şubat 2024 sparta prag galatasaray maçı14
- birini donuzlayarak ceza vermek9
- kalbin sadece bir kişiyi seveceği saçmalığı9
- arkadaşlar biri var18
- karınıza range rover alır mısınız8
- escort fiyatlarının güncellenmesi12
- modern kadinin ucuz ve kolay ulasilabilir olmasi17
- nervio'ya aşık olmak10
- balayını italyada yapmak isteyen nişanlı14
- futbolcu ismiyle nick almak14
Muhavere asıl oyunun konusuyla ilgili değildir. Bu bölüm Karagöz ün yabancı sözcükleri kullanarak konuşan Hacivat ı yanlış anlaması ya da yanlış anlar görünmesi, böylece ortaya türlü cinaslar ve nükteler çıkmasıyla sürer gider. Eğer oyun uzatılmak istenirse muhavereden sonra istenirse bir de Ara Muhaveresi oynatılır. Ara muhaveresinde klasik muhaverelerden farklı olarak karagöz ve Hacivatın yanı sıra daha farklı tipler de oyun katılabilir. Muhavereler her konuya açıktır, önceden bilinen bir muhaverenin içine günlük olaylar sokulabileceği gibi, günlük olayları şakacı bir dille eleştiren doğaçlama muhaverelerde olabilir. Karagöz oyunlarında doğaçlamaya en uygun bölüm muhavere bölümüdür. Ferhat ile Şirin, Tahir ile Zühre gibi klasik oyunların fasıl bölümleri güncel olayların işlenmesine çok fazla müsait olmamasına karşın, bu oyunların muhavere bölümleri her tür konunun işlenmesine açıktır.Bu Karagöz oynatan ustanın maharetine ve kültürüne bağlıdır. Bu yüzden Karagöz oynatacak kişinin dağarcığının zengin olması gerekir. Eskiden Karagöz ustaları televizyonun, radyonun, gazetenin olmadığı çağlarda Karagöz oyunlarının içinde siyasal taşlamalar yapar ve kamuoyunun sesini temsil ederlerdi. Karagöz perdesinde siyasi olayların canlandırılması Padişah 2. Abdulhamit döneminde ağır cezalara bağlanmıştır. Bu karardan sonra Karagöz oyunları sürekli olarak aynı oyunların ezberlenip oynatıldığı, hiçbir çekiciliği olmayan sıradan bir oyun olup çıkmıştır. Büyük tulüat (doğaçlama) ustası ismail Dümbüllü nün Seyircinin kararı kesindir, temyize gitmez dediği gibi ilginçliği kalmayan Karagöz oyunları seyircinin ilgisini çekmez olmuştur. Karagöz oyunlarının ilgi çeker bir duruma gelebilmesi ancak eskiden olduğu gibi güncel olayların mizahî bir dille perdeye aktarılması ile mümkün olabilir. Evliya Çelebi nin çok övdüğü Hayâlî Kör Hasanzade Mehmet Çelebi nin akşamdan sabaha dek değişik taklitler yapıp herkesi hayretler içinde bıraktığı, 18. yüzyıl sonlarında yetişen Kasımpaşalı Hafız ın da gece sabaha kadar sadece Hacivat ile Karagöz ü oynatıp konuşturduğu, dinleyenlerin çatlamak derecesine geldiği ve vaktin nasıl geçtiğini fark etmedikleri biliniyor. 18. yüzyıl sonlarında yetişen hayal küpü Emin Ağa nın bir söylediği muhavereyi bir daha söylemez diye şöhreti vardır. Muhavere bölümü kafası kızan Karagöz den dayak yiyen Hacivat ın kaçması, yalnız kalan Karagöz ün Sen gidersin beni buraya mıhlamazlar, pamuk ipliğiyle hiç bağlamazlar, ben de çeker gider köşe pencereme otururum bakalım burada ne oyunlar oynanır diyerek çıkması ile sona erer.
aziz nesin in yazmış olduğu karagöz hacıvat oyununda şöyle biter...
beni buraya iktidar tutkalıyla bağlamadılar ya. ben de gider çekilirim sinei millete.. aç koynunu ben geldim..
aziz nesin in yazmış olduğu karagöz hacıvat oyununda şöyle biter...
beni buraya iktidar tutkalıyla bağlamadılar ya. ben de gider çekilirim sinei millete.. aç koynunu ben geldim..
karşılıklı konuşma, diyalog.
ayrıca, tiyatro, roman, hikâye, fabl, röportaj ve benzeri türlerde kahramanların konuşmaları.
ayrıca, tiyatro, roman, hikâye, fabl, röportaj ve benzeri türlerde kahramanların konuşmaları.
karagöz oyununda bir böLümdür ve proLogtan sonra oynanır.. muhavere böLümü şöyLe geLişir;
oynanacak oyunLa hiçbir iLgisi yoktur.. bu böLümde hacivat mantıkLı konuşarak karagöz'e bir şeyLer anLatmaya çaLışır.. Karagöz söyLenenLeri yanLış anLayarak hacivat'a cevap verir.. Muhavere her seferde değiştiriLmeLidir.. Her oyunda sadece bir ve aynı muhareveyi yapmak karagöz sanatına saygısızLıktır.. muhavere, oynanacak oyun'un mesajını ermesi iLe sona erer ve hacivat iLe karagöz perdeden çekiLir.. ışık kararır, oynanacak fasıL'ın dekorLarı yerLeştiriLir ve fasıL başLar..
oynanacak oyunLa hiçbir iLgisi yoktur.. bu böLümde hacivat mantıkLı konuşarak karagöz'e bir şeyLer anLatmaya çaLışır.. Karagöz söyLenenLeri yanLış anLayarak hacivat'a cevap verir.. Muhavere her seferde değiştiriLmeLidir.. Her oyunda sadece bir ve aynı muhareveyi yapmak karagöz sanatına saygısızLıktır.. muhavere, oynanacak oyun'un mesajını ermesi iLe sona erer ve hacivat iLe karagöz perdeden çekiLir.. ışık kararır, oynanacak fasıL'ın dekorLarı yerLeştiriLir ve fasıL başLar..
* - iki kişi arasında yapılan karşılıklı konuşma. (Türkçe Sözlük)
* - Ortaoyunu''nda söyleşme bölümü. Zurna, Kavuklu havası çaldıktan sonra ortaya Kavuklu ile Kavuklu arkası girer ve muhavere bölümü başlar. Bu bölüm iki kesimi kapsar : arzbar, tekerleme. ilkinde, oyunun iki baş kişisi Pişekâr ile Kavuklu arasındaki konuşmada kimlikleri ortaya çıkar. Bir çeşit serim kesimidir. Tekerleme''de ise Kavuklu, olağan dışı bir olayı başından geçmiş gibi anlatır. Pişekâr ikide bir de sorular sorarak konuyu aydınlatmak ister, laf ebeliği yapılır ve sonunda Kavuklu''nun anlattıklarının bir düş olduğu anlaşılır. (Gösterim Sanatları Sözlüğü)
* - Karagöz ile Hacivat''ın oyuna başlama konuşmaları. (Tiyatro Terimleri Sözlüğü)
* - Ortaoyunu''nda söyleşme bölümü. Zurna, Kavuklu havası çaldıktan sonra ortaya Kavuklu ile Kavuklu arkası girer ve muhavere bölümü başlar. Bu bölüm iki kesimi kapsar : arzbar, tekerleme. ilkinde, oyunun iki baş kişisi Pişekâr ile Kavuklu arasındaki konuşmada kimlikleri ortaya çıkar. Bir çeşit serim kesimidir. Tekerleme''de ise Kavuklu, olağan dışı bir olayı başından geçmiş gibi anlatır. Pişekâr ikide bir de sorular sorarak konuyu aydınlatmak ister, laf ebeliği yapılır ve sonunda Kavuklu''nun anlattıklarının bir düş olduğu anlaşılır. (Gösterim Sanatları Sözlüğü)
* - Karagöz ile Hacivat''ın oyuna başlama konuşmaları. (Tiyatro Terimleri Sözlüğü)
diyalog.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar