bugün
- birini donuzlayarak ceza vermek8
- karınıza range rover alır mısınız25
- bik bik moderatör olsun14
- bir sözlük kızı ile yakınlaşmak13
- arkadaşlar biri var17
- kent lokantası niye bedava değil demek22
- boşuna yaşıyorum hissi18
- anın görüntüsü16
- 22 şubat 2024 sparta prag galatasaray maçı13
- ülkeleri hükümetler değil kişiler kalkındırır8
- avrupanın yarrağı yemesi yakındır19
- evlilik17
- patiswiss15
- ak partiliyi çok fena döven chp belediye başkanı11
- akp seçmeni17
- ali erbaş19
- manyak olmaya karar verdim silik olsun kampanyası13
- escort fiyatlarının güncellenmesi12
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi11
- modern kadinin ucuz ve kolay ulasilabilir olmasi17
- icardi1905 silik olsun kampanyası27
- türkiyede çok abartılan arabalar9
- nervio'ya aşık olmak10
- balayını italyada yapmak isteyen nişanlı14
- futbolcu ismiyle nick almak14
- chp'li o tekin'in öcalan'ın fotosu ile pozu37
- demet akalın'ın zeka seviyesi12
- gina carano9
- icardi190512
- türkiye işçi partisi10
- çin halk cumhuriyeti8
- ellerim bos gonlum hos9
- bir kadında ilk baktığınız yer neresi27
- kalbin sadece bir kişiyi seveceği saçmalığı10
- ruh okuzu9
- 31 mart 2024 cumhuriyet halk partisinin zaferi8
- sözlük kızlarının don renkleri14
- aynı dizileri tekrar tekrar izlemek8
- karımın çok mutlu olacağı gerçeği13
- kadınların boşanmış erkeğe bakışı9
- merfulu8
- sözlük kızlarının ayakkabıları18
- 23 nisan ulusal egemenlik ve çocuk bayramı15
- ups boobss nerelerde ramazan da bitti8
- akrep burcu8
- siklememenin getirdiği huzur12
- yakışıklı erkeği çirkin gösterecek şeyler15
- türk kızlarının beğenmediği erkek tipi12
- eloande'ye koca buluyoruz kampanyası9
- her yaptığı yemeği paylaşan kızın amacı10
kuruluşunda alevi mezhebine sahipken daha sonra sünnileşen devlet. bürokratik yapısı da iran devlet geleneği örnek alınarak oluşturulmuştur. bir çok tarihçi tarafından da 3.roma olarak görülmektedir. sonuç olarak tarih kitaplarında anlatıldığı gibi orta asya'dan gelen göçebelerin devleti değildir.
Osmanlı istanbul'unda Yahudi cenazesi, öndeki, cenazede para karşığı ağlaması için tutulan "ağıtçı kadın". Bunlar bir sektör olarak para karşılığı cenaze için ağlardı. Adet gereği kendilerini yere atar, saçlarını yolar, parmakları ile gözleri ve yüzünü tırmalarlardı.
görsel
görsel
"Çiçekler, Türkler için sanki ayrı bir ibadetti.Askerlerin yürüyüşler sırasında güllere basmaları yasaktı ve bir çoğu sarıklarında veya ellerinde çiçekler taşıyorlardı. Farsça şiirler sebebiyle üst sınıflarda bu çiçek kültü, asaleti ve nuru temsil ediyordu" Jorga,Osm.imp, c.2,359.
Avrupalı politikacıların, Türkiye'ye karşı hiç bir zaman samimi olmadığını belirten Prof. Dr. Halil inalcık, bunu şu cümlesi ile açıklar:
"Osmanlılar, Avrupa'nın gururu ile çok fazla oynadılar."
minyatürde, Fransız elçisinin III. Murad'ın huzuruna çıkartılması tasvir edilmektedir.
Teşrifat gereği iki kişi elçinin kolundan tutarak kafası zemine değecek kadar eğdirilir, eğer elçi direnecek olursa zorla burnu yere sürtülürdü.
görsel
"Osmanlılar, Avrupa'nın gururu ile çok fazla oynadılar."
minyatürde, Fransız elçisinin III. Murad'ın huzuruna çıkartılması tasvir edilmektedir.
Teşrifat gereği iki kişi elçinin kolundan tutarak kafası zemine değecek kadar eğdirilir, eğer elçi direnecek olursa zorla burnu yere sürtülürdü.
görsel
şeriatçılar tarafından özlemle anılsa da, tam manasıyla bir şeriat devleti değildir.
misal osmanlı tarihinde islam hukukunda bulunan recm cezası uygulanmamıştır.
Osmanlı hukuk düzenine şer’i hükümlerden çok, dünyevi otorite tarafından konan kurallar, örf ve adetler hâkim olmuştur.
Örneğin Osmanlı’da Devlet hayatını ve toprak düzenini tayin eden kanunnameler, şer’i hukukla uyum içinde değildir. Osmanlı idaresi toplum ve devlet hayatının temel kurum ve ilişkilerini şer’i mevzuattan çok örfi kanunlarla, hatta mahalli gelenek ve teamüllerle düzenlemeyi tercih etmiştir.
lakin Osmanlı devlet ve toplum düzenini laik diye de adlandırmamız mümkün değildir. Bunun başlıca nedeni, toplumun resmen dini mensubiyet esasına dayanan ve millet adı verilen gruplara bölünmesidir.
ayrıca Osmanlı devletinde vergiler de, şeriat esası diyebileceğimiz dini esasa göre tarh ve tevzi edilir.
misal osmanlı tarihinde islam hukukunda bulunan recm cezası uygulanmamıştır.
Osmanlı hukuk düzenine şer’i hükümlerden çok, dünyevi otorite tarafından konan kurallar, örf ve adetler hâkim olmuştur.
Örneğin Osmanlı’da Devlet hayatını ve toprak düzenini tayin eden kanunnameler, şer’i hukukla uyum içinde değildir. Osmanlı idaresi toplum ve devlet hayatının temel kurum ve ilişkilerini şer’i mevzuattan çok örfi kanunlarla, hatta mahalli gelenek ve teamüllerle düzenlemeyi tercih etmiştir.
lakin Osmanlı devlet ve toplum düzenini laik diye de adlandırmamız mümkün değildir. Bunun başlıca nedeni, toplumun resmen dini mensubiyet esasına dayanan ve millet adı verilen gruplara bölünmesidir.
ayrıca Osmanlı devletinde vergiler de, şeriat esası diyebileceğimiz dini esasa göre tarh ve tevzi edilir.
Yeşil türbe avlusundaki sevimli küçük osmanlılar. Bursa 1888
görsel
görsel
1299 yılında osman bey tarafından kurulan ve 600 yılı aşkın süre dünyada siz sahibi olmuş güçlü ve adalet odaklı bir devlettir.
son dakika traveler saltanatı kaldırdı.
Türk imparatorluğu. Türk.
T ü r k.
R’nin uzerine bastirarak soylenir.
T ü r k.
R’nin uzerine bastirarak soylenir.
imparatorluk diyeceksin ulaaaaynn, şrrraaaak.
Adamlar hidrojen bombasiyla okyanusu havaya kaldirio bunlar hala padisahim cok yasa.
Osmanlı devleti gerçekte lepanto ( 1571 ) deniz savaşı ile yıkılmıştır. Bu savaş ile donanmasını kaybeden osmanlı 30 sene sonra çanakkale'den dışarı çıkamaz olmuş. Ekonomisi yerle bir olan devlet. Ağır ekonomik buhranlar sonucu ( sebebi mısır ile ticari bağı kopan devlet tüm gümrük vergi ve rusmundan olmuştur) kitlesel halk ayaklanmaları ile karşı karşıya kalmış ( celali isyanları. Bunun tek sebebi multezim sistemidir. Yok olan gümrük vergisinin yerine bütçe açığını gidermek için icat edilen sistem ). Dönemin büyük keşifler ve icadlar çağını kaçırmıştır. Osmanlı ancak 1695 yılında koyun adaları deniz savaşı ile yeniden akdenize çıksa da eski deniz gücüne gelememiştir. 1571 den yıkılışına kadar geçen süre osmanlı'nın can çekişmesidir. Osmanlı sanıldığı kadar da imrenilecek bir yapı değildir. Tarihinde ll mohaç, kartalovasi savası, ll balkan savaşı gibi yüz kızartıcı yenilgiler vardır. Osmanli 'nın kaderinin yazıldığı esas hadise ise genç osman olayıdır. ll osman başarsaydı avrupa tarihi yeniden yazılırdı.
kuruluş, yükselme ve duraklama dönemleri iyi anlaşılmalı. kuruluş döneminde bizans ile iş tutup diğer beyliklere dalmış, anadolu'ya gelen konar göçer türkleri başından rumeli ve kıbrıs'a savmıştır. bu, iskan politikası adıyla yutturulur. yülselme devrinde fatih, kanuni ve yavuz göz önüne alınırsa güçlü bir devlet olduğu görülür. öyledirde, fakat tarihimizin yüzkarası kardeş katli en çok bu dönemde yaşanmıştır. duraklama ve çöküş dönemlerineyse diyecek laf çok. dünya akla, ulusçuluğa, sanayiye ve bilime yönelmişken hepsinin tersini yapmıştır osmanlı.
avrupa'da müslümanlığın türklükle eş anlam olarak kullanılmasını sağlayan yüce türk devleti. bakmayın siz bu batıcı ecnebi hayranlarının bok atmasına. onlar ingiliz devletini, alman devletini, amerikan devletini överler sabah akşam.
görsel
Londra'daki Kraliyet Denizcilik Okulu'nun girişinde, 5,2 ton ağırlığındaki Osmanlı bronz topu sergileniyor.
Londra'daki Kraliyet Denizcilik Okulu'nun girişinde, 5,2 ton ağırlığındaki Osmanlı bronz topu sergileniyor.
sancağa şehzade gönderilmemesi,gülam sisteminin bozulmazı yeniliğe açık olmaması vb.şeyler yıkılmasının sebebidir.zaman zaman zor dönemler geçirmiş zaman zaman da çok iyi dönemler geçirmistir baştaki padişahın yönetimine bağlı olarak.
Batılılar dünyayı yöneten ülkeye pax sıfatı ekler. Pax Roma, Pax Ottoman, Pax Britanya, Pax U. S. A
görsel
Osmanlılar, Araplık ve Hilafet ...
Tarihçi Abdul Raouf'a göre, Osmanlılar çöküş dönemine girdikten sonra hilafet ve halife unvanına önem vermeye başlamışlardır. Osmanlı padişahları Abdülaziz (1861-76) döneminden itibaren "Halife" unvanını kullanmış, ama bu başka sorunlar ve tartışmalara neden olmuştur. islami kaynaklara göre hilafelik sadece Arap Kureyş oymağının hakkıdır ve halifeler Arap-Kureyş soyundan olmalıdır. Türk olan Osmanlı hakanlarının halife unvanı kullanmaları Araplar arasında bir ulusçuluk ve bölücülüğün oluşmasına neden olmuş, Arap bilginler hilafetin tekrar araplaşması gerektiğini savunmuştur. I. Abdülmecid (1839-1861) yönetimi Bilad-ı Şam (Çağdaş Suriye, Lübnan ve Filistin) bölgesinde dini sorunlar, ve ayaklanmalar ile geçmiş, I. Abdülmecid reformlarından dolayı Bilad-ı Şam müslümanları tarafından hain ilan edilmiştir. 1860 yılında Bilad-ı Şam'ı gezen isabel Burton Araplar ve Türklerin birbirinden nefret ettiklerini yazmıştır. II. Abdülhamit döneminde Araplar açık açık Türklerin hilafeti Araplardan çaldığını, Araplardan başka hiç bir ulusun hilafet / halifelik üzeri hakkı olmadığını iddia etmişlerdir. (s.47-49) Araplara göre Tatar (Asya) yurdundan çıkmış Osmanlıların halife unvanını kullanmaya hakları yoktu. (s.51) Hatta Osmanlı hakanları aşağalamak için, padişahlar tarafından kullanılan "Han" unvanının Türkçe değil, Arapça olan "Hâne" (ihanet etmek) sözcüğünden çıktığını iddia etmişlerdir. (s.51-52)
▪︎ Kaynak;
Lübnanlı Tarihçi Dr. Abdul Raouf Sinno, "Osmanlı'nın Sancılı Yıllarında Araplar, Kürtler, Arnavutlar", Çev; Ahsen Batur, Selenge Yayınları, istanbul 2011.
Osmanlılar, Araplık ve Hilafet ...
Tarihçi Abdul Raouf'a göre, Osmanlılar çöküş dönemine girdikten sonra hilafet ve halife unvanına önem vermeye başlamışlardır. Osmanlı padişahları Abdülaziz (1861-76) döneminden itibaren "Halife" unvanını kullanmış, ama bu başka sorunlar ve tartışmalara neden olmuştur. islami kaynaklara göre hilafelik sadece Arap Kureyş oymağının hakkıdır ve halifeler Arap-Kureyş soyundan olmalıdır. Türk olan Osmanlı hakanlarının halife unvanı kullanmaları Araplar arasında bir ulusçuluk ve bölücülüğün oluşmasına neden olmuş, Arap bilginler hilafetin tekrar araplaşması gerektiğini savunmuştur. I. Abdülmecid (1839-1861) yönetimi Bilad-ı Şam (Çağdaş Suriye, Lübnan ve Filistin) bölgesinde dini sorunlar, ve ayaklanmalar ile geçmiş, I. Abdülmecid reformlarından dolayı Bilad-ı Şam müslümanları tarafından hain ilan edilmiştir. 1860 yılında Bilad-ı Şam'ı gezen isabel Burton Araplar ve Türklerin birbirinden nefret ettiklerini yazmıştır. II. Abdülhamit döneminde Araplar açık açık Türklerin hilafeti Araplardan çaldığını, Araplardan başka hiç bir ulusun hilafet / halifelik üzeri hakkı olmadığını iddia etmişlerdir. (s.47-49) Araplara göre Tatar (Asya) yurdundan çıkmış Osmanlıların halife unvanını kullanmaya hakları yoktu. (s.51) Hatta Osmanlı hakanları aşağalamak için, padişahlar tarafından kullanılan "Han" unvanının Türkçe değil, Arapça olan "Hâne" (ihanet etmek) sözcüğünden çıktığını iddia etmişlerdir. (s.51-52)
▪︎ Kaynak;
Lübnanlı Tarihçi Dr. Abdul Raouf Sinno, "Osmanlı'nın Sancılı Yıllarında Araplar, Kürtler, Arnavutlar", Çev; Ahsen Batur, Selenge Yayınları, istanbul 2011.
güncel Önemli Başlıklar