bugün
- sözlüğe fotoğraf atmayanların özgüvensiz sanılması11
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle26
- 2026 dünya kupası finalini kim oynar6
- uludağ sözlük'ün instagram'a dönmesi10
- yürüyüş partisi3
- gocu abi3
- 22 haziran 2026 fsm'ye amedspor bayrağı asılması3
- lucas luthor2
- ideal sevgilinin en önemli özelliği11
- şemsiyenin ters dönmesi3
- bugün de meme atan olmaması13
- günün sözü2
- oyuncu2
- paris te son tango6
- sözlüğe fotoğraf atmış erkekle evlenir misiniz2
- sözlüğe foto atan erkekler silik yesin2
- milli takımı eleştirenleri hapse atma çağrısı3
- yazma diyince yazmayan erkek4
- 65 şut çekip gol atamamak3
- aylık 299 bin lira iyi para mıdır sorunsalı2
- beyaz otomobil satın almak10
- anın görüntüsü15
- 22 27 32 35 yaş kadınlar 50 yaş erkek evliliği2
- gelmiş geçmiş en iyi müzik klibi4
- kıdemliye hızlı diğerlerine yavaş pc veren it2
- bir bardak birayla saatlerce ağlamak2
- iş kadını yazarlar6
- yaşlılığınız için insan biriktirin11
- meloş nerede sorunsalı5
- gocu bey meh meh bey birader4
- misafir ağırlamak2
- eğilirken eliyle göğüs dekoltesini kapatan kız12
- kadın motorcunun yol kesip sürücüye saldırması4
- çok tanrılı dinlerde somut delil yokluğu6
- hoşgeldin pazartesi7
- artık ulu sözlüğümüze fotoğraf atılabilmesi4
- 22 haziran 2026 yeni zelanda mısır maçı2
- ilişkilerde yapılan en büyük hatalar6
- 22 haziran 2026 uruguay yeşil burun adaları maçı6
- clydeless bonnie3
- ege waw3
- ibrahim hacıosmanoğlu5
- yetersizim diyerek istifa etmek3
- 2026 dünya kupası16
- engellediğim yuzır başlığıma yazmasın3
- ev kredisi çeken asgari ücretli3
- 2026 dünya kupasında tutulan takım5
- sevgiliye en güzel hitap şekli4
- göğsüne dilan polat yazdıran başörtülü bacı8
- her başarılı erkeğin altında bir kadın yatıyor2
ilkokul bitince başlanan öğretim yılı ve tıfıl yıllar.
zorunlu öğrenimin 8 yıla çıkması ile artık olmayan eğitim dönemi.
tuhaf duygularla geçen, kendimizle bol bol uğraştığımız dönemdi...
kendi güzelliğimizi fark ettiğimiz ve aynanın başında vakit gecirdiğimiz dönemdir.
erken ergenlik ya da ergenlik döneminin olduğu yıllar ortaokul yıllardır.
ilkokula ortaokulun yazılımları yıllardır tartışılır. bitişik mi ayrı mı yazıacak? sorun budur. bir türlü karar verilemediği için yazılımları sürekli olarak değiştirilmiştir.
ilkokula ortaokulun yazılımları yıllardır tartışılır. bitişik mi ayrı mı yazıacak? sorun budur. bir türlü karar verilemediği için yazılımları sürekli olarak değiştirilmiştir.
değeri lisede sıkıştığımızda anlanılan eğitim kademesi.
ortaokula gittiğinizde artık ip atlayamazdınız. kızlarla bahçede dolaşırdınız. çünkü artık sizi büyümüşsünüzdür. Halbuki birkaç ay önce 5. sınıftaydınız ve okulun bahçesinde deli gibi ip atlayıp köşe kapmaca oynuyordunuz.
yeni neslin bilmediği dönem. çünkü onlar orta 1'e, 2'ye, 3'e gitmiyor. ilköğretimde 6., 7., 8. sınıflara gidiyorlar.
ilkokul ile birlikte jübilesini yapmış olan kurumlardır. şimdi adları ilköğretim okulu olmuştur. bunu yaparken kimse sormamıştır sizin yeriniz var mı yeni sınıflar yeni öğrenciler için. ve ya 6-14 yaş arası çocukları bir arada tutacak, kontrol edebilecek psikolojik eğitimi olan eğitmenler yetiştirdik mi? olmayan sistemimizin pat diye paldır küldür kaldırdığı okullardı.
ayrıca benim hiç tatmadığım. çünkü ilkokul sonrası konservatuvar kazananlar o dönem ortaokulu-liseyi-üniversiteyide toptan orada okudukları için asla gidemedim ortaokula, yüzlerce ergen kişi ile birlikte saçmalayamadım. bu da böyle bir anımdır sözlük.*
ayrıca benim hiç tatmadığım. çünkü ilkokul sonrası konservatuvar kazananlar o dönem ortaokulu-liseyi-üniversiteyide toptan orada okudukları için asla gidemedim ortaokula, yüzlerce ergen kişi ile birlikte saçmalayamadım. bu da böyle bir anımdır sözlük.*
cocuklugun yavasca bitip ergenligin baslarmis gibi olmasi.
en mal dönemdir. neler gelmez ki başa. ama güzeldir sözlük, tadı başkadır.
tam orta noktadır. genclige gecisle cocuklugun bitmesidir. kısacası ergenlik dönemidir. ve bu dönemde güzel/yakısıklı olma cabalarından dolayı cok bicimsiz bir hal alırsınız. bazı ergenligini yeni atlatmıslar üzülürler sizin bu halinize. cünkü oda gecmistir bu yoldan. o yasta güzel/yakısıklı olmak icin bir caba harcamamak en iyisidir.
çoğu çocugun jöleyle ilk tanıştığı dönemdir.
3 yılık eğitim süresidir.geçiş dönemidir. ne yaptığının farkına varmadan yapmak,hala biraz oyun gözüyle bakmaktır hayata.ilk platonik aşklar bu dönemde başlar.özlenen dönemlerden bir tanesidir.*
hayatımın en yalnız geçen dönemlerinden biridir. ya da direk en bokudur kanımca. 5. sınıfa kadar tek bir arkadaşı olmuş bu bünye 6. sınıf için okul değiştirince değişen hiç birşey olmamıştır. okula beraber gittiğim arkadaş beni satmıştır. 2. dönemde başka biriyle takılmaya başlamıştır. senelerdir peşimde olan çocuğun olduğu okula gelince ''bu benim egomu tatmin eder'' mantığıyla hareket edilsede bana son kez çıkma teklifi ettikten 1 hafta olmadan ayrılınmış, soranlara ''x çok çirkinleştiği için terkettim'' dendiği öğrenilmiştir. canı cehenneme.
2,5 senem çok kadim bir dosta geçmiş, onunla tüm çılgınlıklar yapılmış, göbek çatlayana kadar gülünmüştür. lakin ikimizinden ikimizden başka dostu yoktur. 30 kişilik sınıftan bir allah' ın kulu bizi sevmez. hadi o tipi, tarzı değişik diye dikkat çeker, bendenizin hiç birşeyi yoktur.
kardeşle geberene kadar gülünmesini saymassak, 3 sene cehennem olmuştur. mezuniyete katılınmamıştır ''kimse dans etmeyecek benle, yanımıza kimse gelmeyecek'' mantığıyla... kopya çekmesem sınıfı bile geçemeyeceğim bir dönemdi.
off...
2,5 senem çok kadim bir dosta geçmiş, onunla tüm çılgınlıklar yapılmış, göbek çatlayana kadar gülünmüştür. lakin ikimizinden ikimizden başka dostu yoktur. 30 kişilik sınıftan bir allah' ın kulu bizi sevmez. hadi o tipi, tarzı değişik diye dikkat çeker, bendenizin hiç birşeyi yoktur.
kardeşle geberene kadar gülünmesini saymassak, 3 sene cehennem olmuştur. mezuniyete katılınmamıştır ''kimse dans etmeyecek benle, yanımıza kimse gelmeyecek'' mantığıyla... kopya çekmesem sınıfı bile geçemeyeceğim bir dönemdi.
off...
kızların ergen,erkeklerin çocuk olduğu yıllardır. kızlar liselilere asılırken sende aval aval bakarsın.
olduğu dönemlerde sınıf geçip geçmemenin önemi vardı. şimdiki ilköğretimin ikinci kademesinde zorunlu avutulan öğrencilerin halleri gibi boş beleş geçen zaman dilimi değildi.
şişmanlığın sivilcenin ön plana çıktığı ergenliğin tavan yaptığı dönemdir. büyüdüm sanılır.
Ortaokuldaki en çirkin kız, 10 sene sonra en taş hatun olur.
kızlara "amacın var mı?" ya da "hiç yaşamında kan gördün mü?" diye soran sınıf arkadaşlarının olduğu iğrenç yıllar.
Süper valla burda ezik şekilde vizelere hazırlanan abileri ablaları görünce.
hangi kafanin yasanildigi belli olmayan donemdir.
görsel
Hoşlandığım çocuğun sınıfına girmek için çabaladığım günleri hatırlatan, arkadaşımla beraber 3 sene boyunca her gün değişimli yazdığımız defterin zamanıdır.
Hoşlandığım çocuğun sınıfına girmek için çabaladığım günleri hatırlatan, arkadaşımla beraber 3 sene boyunca her gün değişimli yazdığımız defterin zamanıdır.
Sürekli yap boz tahtasına dönendir.normalde haftada 35 saatken ders saatleri 30 a düşeceği yani günde 6 saat olacağı söylentisi vardı.şu an haberlerde 5 saate düşeceği söyleniyor.eğitim sistemimiz zaten oturmamış,ders saati düşsün ama bu kadar da düşmemeli.seçmeli dersler öğrenciler için külfet.bakalım meb ne yapacak?
lise çok geç.
ortaokullar alan bazlı okullara ayrılmalı. herkes her şeyi yapamaz. biz adama sevmediği matematiği 12 yıl gösteriyoruz. çocuk okuldan da soğuyor hayattan da.
1 .ilkokulda temel bilgileri vereceksin.
2. ortaokulları; sosyal bilimler ortaokulu, edebiyat ortaokulu, sayısal bilimler ortaokuul, spor ortaokulu, güzel sanatlar ortaokulu, yabancı diller ortaokulu, mesleki ortaokul diye sınıflandıracaksın.
3. çocuğun ilgi ve istekleri doğrultusunda bu okullardan birine yerleştireceksin.
4.bu okullarla doğru orantıda liseler oluşturacaksın.
5.çocuk, eğitim-öğretim hayatı boyunca o alanda gelişecek sadece. o alanda uzmanlaşacak. her işi bilirim demeyecek bir insan. zaten biri her işi yaparım derse muhtemelen o hiçbir işi yapamaz.
ortaokullar alan bazlı okullara ayrılmalı. herkes her şeyi yapamaz. biz adama sevmediği matematiği 12 yıl gösteriyoruz. çocuk okuldan da soğuyor hayattan da.
1 .ilkokulda temel bilgileri vereceksin.
2. ortaokulları; sosyal bilimler ortaokulu, edebiyat ortaokulu, sayısal bilimler ortaokuul, spor ortaokulu, güzel sanatlar ortaokulu, yabancı diller ortaokulu, mesleki ortaokul diye sınıflandıracaksın.
3. çocuğun ilgi ve istekleri doğrultusunda bu okullardan birine yerleştireceksin.
4.bu okullarla doğru orantıda liseler oluşturacaksın.
5.çocuk, eğitim-öğretim hayatı boyunca o alanda gelişecek sadece. o alanda uzmanlaşacak. her işi bilirim demeyecek bir insan. zaten biri her işi yaparım derse muhtemelen o hiçbir işi yapamaz.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar