bugün

vatan ve millet kavramalarının yüceliğini anlayamamış moskava endeksli beyinlerin yaptığıdır. nazım hikmet gibi rus ordularının yolunu gözleyen, beni stalin yarattı diyecek kadar rus hayranlığını belli eden birine hangi mantıkla vatan şairi denilir anlamak mümkün değil. bir an önce bu yanlıştan dönülmeli ve nazım hikmet e vatan şairi denilmesi yasaklanmalıdır. çünkü kendi topraklarının işgal edilmesini bekleyen birine vatan şairi ünvanını vermek gerçek vatanseverlere hakzılık etmektir. özetle bu kavram kargaşasının önüne bir an önce geçilmeli ve nazım hikmet e vatan şairi denilmesi yanlışından bir an önce dönülmelidir.
vatanı sovyet rusya olarak düşünürsek doğru bir eylemdir. ama bu topraklarsa vatanımız m.akif, n.kemal dir vatan şairi. bu topraklar için nazım hikmet yalnızca vatan haini ve değersiz birisidir. o kadar.
doğru demektir. tabi vatan sovyetler ise.
(bkz: nazim hikmet in kruscev e yazdigi mektup)

eğer buradaki vatan türkiye ise yanlışın önde gidenidir. atatürk düşmanı, kızıl ordu boğazı ne zaman geçecek diye bekleyen biri vatansever olamaz. farklı bir şey olabilir.
öyle olduğu için söylenebilmesi gayet mümkündür.
sana gelsin: nazım hikmet vatan şairidir.
en doğru tanımlardan biridir. nazım'ı bilmeden etmeden yorum yapmaya çalışan ama eline yüzüne bulaştıran insanlar da şunu bilsin. vatanseverlik nedir öğrenmek için öncelikle " vatan haini " adlı şiirini açıp bi okusunlar. boş boş konuşmasınlar.
gerçek vatan şairi için:

(bkz: namık kemal)
vatan sevgisi uğruna vatan haini damgası yemeyi göze alabilecek yüreklerin ve bunu hazmedebilecek zihinlerin nazım hikmet'e hakettiği tanımlamayı yapmasıdır.
(bkz: komünizmi vatan hainliği olarak gören kapitalist)
nazım hikmet'e ''vatan haini'' demek ne kadar yanlışsa bu da o kadar doğrudur. onu anlamak yürek ister.
nihat atsız'a "kafa tasçı" demek kadar doğru olan cümledir.
askere gitmeden önce vatanperver, vatansever olup, askerden dönünce de oh be! kurtuldum diyenlerin pek tabi anlayamadıkları için diyemedikleri şeydir.
şiirlerinden ve söylemlerinden anadolu'yu anlatışı ve anadolu aşkı ona bu sıfatı getirmiştir.
(bkz: nazım vatan hainliğine devam ediyor)
--spoiler--
Evet, vatan hainiyim, siz vatanperverseniz, siz yurtseverseniz, ben yurt
hainiyim, ben vatan hainiyim.
Vatan çiftliklerinizse,
kasalarınızın ve çek defterlerinizin içindekilerse vatan,
vatan, şose boylarında gebermekse açlıktan,
vatan, soğukta it gibi titremek ve sıtmadan kıvranmaksa yazın,
fabrikalarınızda al kanımızı içmekse vatan,
vatan tırnaklarıysa ağalarınızın,
vatan, mızraklı ilmühalse, vatan, polis copuysa,
ödeneklerinizse, maaşlarınızsa vatan,
vatan, Amerikan üsleri, Amerikan bombası, Amerikan donanması topuysa,
vatan, kurtulmamaksa kokmuş karanlığımızdan,
ben vatan hainiyim.
Yazın üç sütun üstüne kapkara haykıran puntolarla:
Nâzım Hikmet vatan hainliğine devam ediyor hâlâ.

NAZIM HiKMET
--spoiler--
nazım hikmete vatan haini diyenlere göre kuşkulu durumdur ancak onun hakkında kulaktan dolma bilgilere sahip olmayıp,onun bunun yönlendirmesine kanmayıp onu özümseyenler içinse evet o vatan şairidir,haini değil!
kendisine vatan haini demek kadar yanlıştır. *

--spoiler--

ben sovyetler birliği çocuğuyum...

--spoiler--

hangi vatanın şairi olduğunu kendi ağzından söylemiştir.
bir vatanın yalnızca bir kişinin ve onların idelojisinden olanların vatanı olduğunu reddedip vatanın şose boylarında açlıktan geberen insanların,fabrikalarda 10 saat çalışıp evine ekmek bile getiremeyen işçilerin vatanı olduğunu kabul edersek.nazım hikmet sadece vatan şairi değil nazım hikmet memlekettir.
Doğru olan söylemdir. Nazım'la ilgili değerlendirme yapmadan önce onun tırnağı olmayı başarmak gerekir, ondan sonra bilgin ve becerin yeterse bok atabilirsin.
beyin hücresi ölmüş dinci paçozların kendi çapında eğlenmesidir.
dünya bile ona dünya şairi derken bir kaç dinci paçoz mallık yapıyor diye değerinin asla düşmeyeceği insandır.

keşke bu kudurmuş dinciler nazım'ın 10'da 1'i kadar şerefli ve vatan sevgisi ile odlu olsa idi.
yapmaktan pişman olmadığım, ülkesini gerçekten seven bir çok kişinin yaptığı eylemdir.

bu vatana nasıl kıydılar
insan olan vatanını satar mı?
suyun içip ekmeğini yediniz.
dünyada vatandan aziz şey var mı?
beyler bu vatana nasıl kıydınız?

onu didik didik didiklediler,
saçlarından tutup sürüklediler.
götürüp kâfire: «buyur...» dediler.
beyler bu vatana nasıl kıydınız?

eli kolu zincirlere vurulmuş,
vatan çırılçıplak yere serilmiş.
oturmuş göğsüne teksaslı çavuş.
beyler bu vatana nasıl kıydınız?

günü gelir çarh düzüne çevrilir,
günü gelir hesabınız görülür.
günü gelir sualiniz sorulur:
beyler bu vatana nasıl kıydınız?
YiNE MEMLEKETiM ÜSTÜNE SÖYLENMiŞTiR


Memleketim, memleketim, memleketim,
ne kasketim kaldı senin ora işi
ne yollarını taşımış ayakkabım,
son mintanın da sırtımda paralandı çoktan,
Şile bezindendi.
Sen şimdi yalnız saçımın akında,
enfarktında yüreğimin,
alnımın çizgilerindesin memleketim,
memleketim,
memleketim...

iki kelimeyi yan yana koyamayan insanların memleketinin çınarlarına bile şiirler yazan bir şaire yurtseverliğin ne olduğunu öğretebileceğini düşünmeyin sakın! ama nazım'ın dediği gibi ''Vatan çiftliklerinizse, kasalarınızın ve çek defterlerinizin içindekilerse vatan'' nazım bunun şairi değildir elbette ki.
yurtsever falan değildir. düpedüz enternasyonalist fırsatçı kendini iyi pazarlayan bir komünisttir.
nazim ve vatan konusu zor konudur. nazim in kesinlikle ülkesini cok seven bir türk oldugundan süphe duymamak lazimdir. "kuvay-i milliye" destaninda "atesi ve ihaneti gördük" diyen birisidir nazim. yani "biz gördük" biz kim, türk ulusudur...ya da memleketini "kalbinin enfarktinda" yasatmasi...

böyle bir adam vatan haini falan olamaz.

ama vatanini sevdigi gibi ikna oldugu belirli bir politik görüsü de savunmaya, o görüsü memleketinde yaymaya, ya da düsündügü gibi yasamaya alsinda hakki varken, bu hak kendisinden alinmistir. gerci, eger nazim´in komunist olmaya hakki varsa, islam dini yazarinin da islami yasamaya hakki vardir, birisini tolere edip digerini etmemek olmaz, ama sonucta liberal görüs, herkes istedigi gibi takilsin, her görüs savunulsun, insanlarin beyni yikanmasin, herkes herseye ulasabilsin kafasiyla -ki bu liberal yaklasim despotlara pek gelmez, hemen youtube u yasaklarlar, görüldügü zaman, nazim, gercek bir vatanseverdir.

ama komunizm tukaka, sagcilik, hem de siyasal sagcilik bir erdemdir, diye baktigimiz zaman nazim, vatansever degildir. nazim türkiye´ye sosyalizm gelsin diye ugrasmis bir sosyalist misyonerdir. bundan dolayi cezalar almis, hüküm giymis ve sinirdisi edilmistir.

ama bütün bunlar onun memleketini sevmesine engel midir? kuvay-i milliye destanini yazmasina engel midir?....degildir.

nazim gibi ideolojik cercevelerde düsünen bütün insanlar hakkinda benzeri tartismalar yapilir, ülkemizin sosyal aydini da "hakkidir hakka tapan milletimin istiklal" diyen büyük sairi "siyasal islamci" olarak gördügü sürece, ne nazim i, ne mehmet akif i ne de diger birsürü kültür atesemizi anlayamayiz. onlari "siyasal boyayla" boyar, büyüklüklerini siyasal durustan ibaret sayariz.

gercek liberallesme, tek bir kisinin fikrinin bile sayildigi bir toplum durusu olmadikca, insanlar herkesin görüsü kendine diyemedikce, bu böyle olmaya devam edecektir. bir adam liberal bir müslüman ya da sosyalist ya da hristiyan olabilir, ama liberal - liberal liberty´den özgürlükten gelir- olamadi mi, diger görüsleri tamamen reddeder ve ortamin gerilmesine sebep olur.

sanatciyi, sahis ve ürettigi sanat olarak ikiyie ayirmak zorundayiz. rachmaninoff, rusya´dan resmen kacmistir, ve komunist düsmani bir adamdir, ama ruslar gene de cok severler onu, cok büyük bir besteciydi- o bütün kayiktlarini amerikan orkestralariyla yapti, ama cok büyük piyanistti. ve besteciydi. almanya´nin en büyük yazarlarindan thomas mann, itabinda resmen "alman oldugumdan derin hicaop duymaktayim" diyen birisidir. ama sen bi almana "böyle dedigi icin thomas mann´dan nefret etmiyor musun?" diye sor, sana "o en önemli romanlarin hem de birkac tanesini yazmis büyük bir yazardir " der "ama alman olmaktan utanmasini" anlamadigini da ayrieten ekler....ama thomas mann in dev gibi buddenbrooks unu, büyülü dag´ini kesinlikle reddetmez.

eger tek bir türk yazari "ben türk olmaktan hicap duyuyorum" demis olsaydi thomas mann gibi -hele onun kardesi heinrich mann bir de kitap yazdi- neden almanlik konusuna cok kritik bakmakla ilgili- o adami türkiye den dislarlardi...yaptigi her ne olursa olsun.

türkiye böyle bir ülke iste. mozart, seks düskünü bir adamdi, ama en güzel messeleri yazdi, ama seks düskünüydü diye, kiliseler onun dini eserlerini calmamazlik etmezler. insanlarin bir sahsi zayifliklari, bir de allah vergisi yetenekleri vardir. bunlari ayirt etmek gerekir. beethoven cok "huysuz" bir adamdi, hicbir kimse kendisiyle iyi iliskiler kuramamistir, ama kimse de onun besteciligine en ufak bir söz söylemez.

nazim, belki türk milletinin dinine, kültürüne sahsi konumu olarak o kadar saygin degildi, ama yazdigi eserler, öyle degillerdir. ve bizim de ilgilenmemiz gereken, nazim hikmet in sanatci kimligidir, sahsi ideolojik durusu degil.
Bizim ülkemizde çok yaygın olan bir durum. Şahıs iyi bir şairse, iyi bir sanatçıysa, iyi bir askerse ya da her hangi birşeyde iyiyse eğer, yapmış olduğu hataların hep üstü kapatılmaya çalışılıyor. insanlarımız fanatik olmaya çok meğilli. Lakin tek bir gerçekle kendilerini tatmin etme eğilimini de hep sergilerler. Fakat, ateş olmayan yerden duman çıkmaz. Şüphecilik özelliğimizi kaybettiğimiz gün, gerçeklere ulaşma yetimizi de kaybederiz.

işin gerçeği hiç bir zaman tam olarak öğrenelemiyecek. Fakat, bu onu vatan şairi sıfatına nail yapmamalı. iyi bir şair demek, yeterlidir.
arkadaslar dagılın nazım hikmet şair değilmiş.
gözleride mavi değilmiş kızılmış.
şiirlerineki anadolu sovyetlerin dogusuymus.
memed in değil miroslavın hıkayelerını yazmıs.
ferhad ile şirin değil ilyiç ile nataşa imıs.