bugün
- ilişkiye bir süre ara vermek9
- 19 yaşında kızla yatmak12
- herkesle iyi anlaşan insan3
- giresun da otobüs durağında bekleyen turist kız11
- deniz göktaş'ın 3 günde 4 milyon izlenmesi7
- unutulmayan sadakat örnekleri4
- ankara nın en güzel yanı5
- elon musk2
- kemalist dünya25
- pazar günü sözlükte takılan asosyal ezik yazar3
- kucaklaşma günü2
- tamar tanrıyar4
- su içmek2
- ilkin aydın2
- abd'nin iran'ı sıfırlaması3
- tamar tanrıyar'ın berat albayrak'ı tehdit etmesi6
- mola4
- anın görüntüsü23
- üniversitelerin gereksiz olması17
- fait bey birader diamond biraderdir hedesi3
- akepe neden kültürel hegemonyayı ele geçiremedi19
- dünyaya artık gök taşı çarpmaması4
- ankara3
- 1 temmuz kabotaj bayramı5
- genç olmanın en güzel yanı6
- tüm çıplaklığımla burdayım3
- ilgi manyağı4
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet19
- ona bir şey söyle11
- eski eşle tekrar evlenmek5
- kadir inanır22
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı31
- içtim şarabı13
- genç görünmeye çalışmak7
- 28 haziran 2026 hırvatistan gana maçı5
- 28 haziran 2026 demokratik kongo özbekistan maçı4
- sözlükteki gizli düşmanım10
- özgürlük ve zorunlu eğitim paradoksu5
- insanın geçmişinin karanlık olması9
- bisikletlilerin trafikteki meşruiyeti sorunsalı2
- bir şeyler söyle4
- velvet28
- 28 haziran 2026 panama ingiltere maçı4
- true'nun çaylak olması16
- gitme diye yalvarmak6
- sözlük kızlarını harika yapan detaylar9
- sözlüğe kız girince telefona bildirim gelmesi5
- demokratik kongo cumhuriyeti5
- her insanın bir cini olması8
- versuch2
bir dil bilimci prof üzerinden hayatı ve dünyayı sorgulayan muhteşem bir elias canetti kitabıdır...okurken insana kendini sorgulatan ve mutlaka hayatın yönünü değiştirecek eser...
elias canettinin farkını görmemizi sağlayacak eserlerinden yalnızca biri.. eğer değişik bir kurguyla toplumsal bir takım sorunlara el atmış kitapları seviyorsanız ve kullanılan her cümlenin özenle yazılmış olduğu bir kitap okumak istiyorsanız size çok şey katacak bir kitap..
payel yayınevinin berbat ettiği kitap. puntolar çok küçük. göze zarar derecesinde. bu yüzden okurken kitaptan sıkılmamak elde değil. böyle kaliteli kitaplar bu şekilde özensiz basılmamalı. *
mutlu depresif ten dikkate değer edit, aynen aktarıyorum:
"ama payel yayınları da yumuşacık çok rahat açılıyor.. bi de saman kağıt ya o güzel.. bi de en azından abuk sabuk kitaplar basmıyor.. bi de kapak tasarımları da iyi"
mutlu depresif ten dikkate değer edit, aynen aktarıyorum:
"ama payel yayınları da yumuşacık çok rahat açılıyor.. bi de saman kağıt ya o güzel.. bi de en azından abuk sabuk kitaplar basmıyor.. bi de kapak tasarımları da iyi"
alman faşismini ironik bir dille eleştiren ve 1935 yılında yazılan elias canetti romanı. kitle ve iktidar ilişkisini irdeleyen bir romandır. toplum karşısında küçülen bireyin ve iktidarı ele geçirdikten sonra "küçülmüş bireyin" nasıl canavarlaştığını anlatır.
Eğer iyi bir okursanız kendinizi kaybetmemek için özen göstermeniz gereken eser. Kitapla geç tanıştığım için kızdım kendime. Ancak bu duygu zaten her "eski" eserin "yeni" okunmasından sonra yaşanan bir duygu karmaşası. öyle bir aydın bunalımından bahsetmiş ki bizim muhteşem elit entelektüel kesimimizin hiçbir zaman içine düşümeyeceği bir hali yansıtmış. kalemle okuyunuz, altı çizilecek çok kelam var. Çeviri hikayesi de bir o kadar ilginç. iki üstadı yan yana getirmeyi başarmış bir eser oluşu da Türk edebiyatı adına mühim.
Elias canetti nin başyapıtıdır.
Okuduğunuz Bazı kitapların sadece adını hatırlarsınız çok nadirlerinin her şeyini. Körleşme yi çok erken bir yaşta okumuş olmama rağmen her şeyi tüm kurgusu tastamam aklımdadır. Hegel in efendi köle ilişkisine dayalı tahakküm kuramını daha iyi anlatabilen başka bir eser tasavvur edemem şahsen.
Biraz melankolik olmasına rağmen Okunduğunda insanın hayata bakışını değiştiren tekrar tekrar okunması gereken kitaplardandır fikrimce.
Okuduğunuz Bazı kitapların sadece adını hatırlarsınız çok nadirlerinin her şeyini. Körleşme yi çok erken bir yaşta okumuş olmama rağmen her şeyi tüm kurgusu tastamam aklımdadır. Hegel in efendi köle ilişkisine dayalı tahakküm kuramını daha iyi anlatabilen başka bir eser tasavvur edemem şahsen.
Biraz melankolik olmasına rağmen Okunduğunda insanın hayata bakışını değiştiren tekrar tekrar okunması gereken kitaplardandır fikrimce.
elias canetti nin 24 yaşında yazdığı bir kitap. içerisinde şöyle bir paraf barındırır.
"...Nacizane fikrine göre, ortaöğretimde ders vermekle görevlendirilmiş ve yaratıcılık kişiliğinden yoksun kişiler, üniversite kürsülerinin başına getirilmeli, böylelikle gerçek bilim adamlarının kendilerini tümüyle yaratıcı çalışmalara adayabilmeleri sağlanmalıydı. Doğrusu ortalama beyinler bulmak konusunda sıkıntı çekildiği söylenemezdi.."
"...Nacizane fikrine göre, ortaöğretimde ders vermekle görevlendirilmiş ve yaratıcılık kişiliğinden yoksun kişiler, üniversite kürsülerinin başına getirilmeli, böylelikle gerçek bilim adamlarının kendilerini tümüyle yaratıcı çalışmalara adayabilmeleri sağlanmalıydı. Doğrusu ortalama beyinler bulmak konusunda sıkıntı çekildiği söylenemezdi.."
kitabının daha güzel olduğu söylenir ki doğrudur.
"Aklın sağlıklı olması bir tür bunama demektir.
Bilmeceleri silinip gitmişti artık; eskiden bilmeceler için yaşarlarken, şimdi çözümü çoktan bulunmuş ne varsa, onlar için yaşamaktaydılar.
Bizler nasırlaşmış akıllarımızın üstünde, cimrilerin paralarının üstüne oturmaları gibi oturuyoruz." (Elias Canetti - Körleşme)
Bilmeceleri silinip gitmişti artık; eskiden bilmeceler için yaşarlarken, şimdi çözümü çoktan bulunmuş ne varsa, onlar için yaşamaktaydılar.
Bizler nasırlaşmış akıllarımızın üstünde, cimrilerin paralarının üstüne oturmaları gibi oturuyoruz." (Elias Canetti - Körleşme)
Gündemdeki Haberler