bugün
- millileri eleştiren kemalistlerin sus pus olması5
- kadir mısıroğlu'nun soyu12
- kemalist dünya7
- macron sabah koşusu yapacak diye park kapatmak4
- aile evinde yaşamak3
- nilsu berfin aktaş3
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı22
- galatasaray lobisi5
- allah5
- nemden nefes alamamak2
- erkeklerin her işi tek elle yapabilmesi5
- saian dan aforizmalar2
- aylık 312 bin lira iyi para mıdır sorunsalı2
- cemevinde hain kemal sloganları2
- arda güler'in 24 yıl sonra dünya kupası golü3
- yavşak bir kardeşe sahip olmak2
- özgür irade yanılsaması ve günlük hayat2
- üniversitelerin gereksiz olması4
- devlet bahçeli3
- kemalistler8
- 85 milyon kişi uludağ sözlük'ü okuyor12
- her haltı atatürkçü olanlar yiyor13
- aşure3
- demet evgar10
- araplar puta taparken türkler tek tanrıya inanırdı6
- 24 haziran 2026 venezuela depremi8
- arda güler2
- en son ne aldınız2
- 25 haziran 2026 ekvador almanya maçı2
- yeni bir kitaba başlama sorunu2
- yazarların imza parfümleri14
- hiranur vakfı'na sahte kemik yaşı davasında hapis3
- uğurcan çakır2
- hızlı para kazanmanın yolları11
- venezuela6
- dinleri masonlar kontrol ediyor5
- akp'ye katılan belediye başkanları11
- 2026 dünya kupası22
- şu an ihtiyacım var dediğin şey6
- türkiye abd maçını izleyecek misiniz8
- kadınların yüzlerine sürekli bir şeyler sürmesi6
- bir insanı sevmek11
- erkekler neden az yaşar10
- 80 yaşına yaklaşmış koltuk sevdalısı siyasiler9
- mehdi hayatta ama herkes tanımıyor7
- falıma bakmak isteyen var mı24
- sözlüğün tadının kaçması4
- futbol17
- türk kızı egosu6
- dünya11
bir dil bilimci prof üzerinden hayatı ve dünyayı sorgulayan muhteşem bir elias canetti kitabıdır...okurken insana kendini sorgulatan ve mutlaka hayatın yönünü değiştirecek eser...
elias canettinin farkını görmemizi sağlayacak eserlerinden yalnızca biri.. eğer değişik bir kurguyla toplumsal bir takım sorunlara el atmış kitapları seviyorsanız ve kullanılan her cümlenin özenle yazılmış olduğu bir kitap okumak istiyorsanız size çok şey katacak bir kitap..
payel yayınevinin berbat ettiği kitap. puntolar çok küçük. göze zarar derecesinde. bu yüzden okurken kitaptan sıkılmamak elde değil. böyle kaliteli kitaplar bu şekilde özensiz basılmamalı. *
mutlu depresif ten dikkate değer edit, aynen aktarıyorum:
"ama payel yayınları da yumuşacık çok rahat açılıyor.. bi de saman kağıt ya o güzel.. bi de en azından abuk sabuk kitaplar basmıyor.. bi de kapak tasarımları da iyi"
mutlu depresif ten dikkate değer edit, aynen aktarıyorum:
"ama payel yayınları da yumuşacık çok rahat açılıyor.. bi de saman kağıt ya o güzel.. bi de en azından abuk sabuk kitaplar basmıyor.. bi de kapak tasarımları da iyi"
alman faşismini ironik bir dille eleştiren ve 1935 yılında yazılan elias canetti romanı. kitle ve iktidar ilişkisini irdeleyen bir romandır. toplum karşısında küçülen bireyin ve iktidarı ele geçirdikten sonra "küçülmüş bireyin" nasıl canavarlaştığını anlatır.
Eğer iyi bir okursanız kendinizi kaybetmemek için özen göstermeniz gereken eser. Kitapla geç tanıştığım için kızdım kendime. Ancak bu duygu zaten her "eski" eserin "yeni" okunmasından sonra yaşanan bir duygu karmaşası. öyle bir aydın bunalımından bahsetmiş ki bizim muhteşem elit entelektüel kesimimizin hiçbir zaman içine düşümeyeceği bir hali yansıtmış. kalemle okuyunuz, altı çizilecek çok kelam var. Çeviri hikayesi de bir o kadar ilginç. iki üstadı yan yana getirmeyi başarmış bir eser oluşu da Türk edebiyatı adına mühim.
Elias canetti nin başyapıtıdır.
Okuduğunuz Bazı kitapların sadece adını hatırlarsınız çok nadirlerinin her şeyini. Körleşme yi çok erken bir yaşta okumuş olmama rağmen her şeyi tüm kurgusu tastamam aklımdadır. Hegel in efendi köle ilişkisine dayalı tahakküm kuramını daha iyi anlatabilen başka bir eser tasavvur edemem şahsen.
Biraz melankolik olmasına rağmen Okunduğunda insanın hayata bakışını değiştiren tekrar tekrar okunması gereken kitaplardandır fikrimce.
Okuduğunuz Bazı kitapların sadece adını hatırlarsınız çok nadirlerinin her şeyini. Körleşme yi çok erken bir yaşta okumuş olmama rağmen her şeyi tüm kurgusu tastamam aklımdadır. Hegel in efendi köle ilişkisine dayalı tahakküm kuramını daha iyi anlatabilen başka bir eser tasavvur edemem şahsen.
Biraz melankolik olmasına rağmen Okunduğunda insanın hayata bakışını değiştiren tekrar tekrar okunması gereken kitaplardandır fikrimce.
elias canetti nin 24 yaşında yazdığı bir kitap. içerisinde şöyle bir paraf barındırır.
"...Nacizane fikrine göre, ortaöğretimde ders vermekle görevlendirilmiş ve yaratıcılık kişiliğinden yoksun kişiler, üniversite kürsülerinin başına getirilmeli, böylelikle gerçek bilim adamlarının kendilerini tümüyle yaratıcı çalışmalara adayabilmeleri sağlanmalıydı. Doğrusu ortalama beyinler bulmak konusunda sıkıntı çekildiği söylenemezdi.."
"...Nacizane fikrine göre, ortaöğretimde ders vermekle görevlendirilmiş ve yaratıcılık kişiliğinden yoksun kişiler, üniversite kürsülerinin başına getirilmeli, böylelikle gerçek bilim adamlarının kendilerini tümüyle yaratıcı çalışmalara adayabilmeleri sağlanmalıydı. Doğrusu ortalama beyinler bulmak konusunda sıkıntı çekildiği söylenemezdi.."
kitabının daha güzel olduğu söylenir ki doğrudur.
"Aklın sağlıklı olması bir tür bunama demektir.
Bilmeceleri silinip gitmişti artık; eskiden bilmeceler için yaşarlarken, şimdi çözümü çoktan bulunmuş ne varsa, onlar için yaşamaktaydılar.
Bizler nasırlaşmış akıllarımızın üstünde, cimrilerin paralarının üstüne oturmaları gibi oturuyoruz." (Elias Canetti - Körleşme)
Bilmeceleri silinip gitmişti artık; eskiden bilmeceler için yaşarlarken, şimdi çözümü çoktan bulunmuş ne varsa, onlar için yaşamaktaydılar.
Bizler nasırlaşmış akıllarımızın üstünde, cimrilerin paralarının üstüne oturmaları gibi oturuyoruz." (Elias Canetti - Körleşme)
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar