bugün
- kemalist dünya13
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı28
- birader yazar olmak11
- nato zirvesini takip izni verilmeyen türk medyası5
- galatasaray lobisi9
- kadir mısıroğlu'nun soyu18
- türkiyede açık hava genelevi gibi6
- erkeklerin her işi tek elle yapabilmesi8
- dilovası katliamı konuşulurken akp'lilerin gülmesi4
- ayağımla nah çekebilme yeteneğim2
- sözlük yazarlarının kombinleri2
- cemevinde hain kemal sloganları8
- karınızın adını asfalta yazar mısınız2
- biraderilli del biraderiye2
- sigmund freud'un koltuğu4
- devletin her şeye karışması3
- 26 haziran 20264
- arda güler4
- aile evinde yaşamak6
- seri gizli artı oy veren melek2
- üniversitelerin gereksiz olması8
- millileri eleştiren kemalistlerin sus pus olması6
- macron sabah koşusu yapacak diye park kapatmak6
- atilla olgaç2
- 85 milyon kişi uludağ sözlük'ü okuyor14
- allah6
- araplar puta taparken türkler tek tanrıya inanırdı8
- sözlüğü bırakmak istemek3
- arda güler'in 24 yıl sonra dünya kupası golü4
- kemalistler9
- aylık 312 bin lira iyi para mıdır sorunsalı3
- pforzheim şu an 34 derece2
- fakirin sevmesi hak mıdır13
- okulların kapanması3
- gönüllü moderatörlük2
- 25 haziran 2026 ekvador almanya maçı3
- 2026 dünya kupası23
- nilsu berfin aktaş3
- futbol18
- bulla dava açmak2
- her haltı atatürkçü olanlar yiyor13
- kayra2
- gitme diye yalvarmak2
- sistem patlamış2
- demet evgar10
- nemden nefes alamamak2
- saian dan aforizmalar2
- amerika birleşik devletleri6
- türkiye8
- yazarların imza parfümleri14
bir dil bilimci prof üzerinden hayatı ve dünyayı sorgulayan muhteşem bir elias canetti kitabıdır...okurken insana kendini sorgulatan ve mutlaka hayatın yönünü değiştirecek eser...
elias canettinin farkını görmemizi sağlayacak eserlerinden yalnızca biri.. eğer değişik bir kurguyla toplumsal bir takım sorunlara el atmış kitapları seviyorsanız ve kullanılan her cümlenin özenle yazılmış olduğu bir kitap okumak istiyorsanız size çok şey katacak bir kitap..
payel yayınevinin berbat ettiği kitap. puntolar çok küçük. göze zarar derecesinde. bu yüzden okurken kitaptan sıkılmamak elde değil. böyle kaliteli kitaplar bu şekilde özensiz basılmamalı. *
mutlu depresif ten dikkate değer edit, aynen aktarıyorum:
"ama payel yayınları da yumuşacık çok rahat açılıyor.. bi de saman kağıt ya o güzel.. bi de en azından abuk sabuk kitaplar basmıyor.. bi de kapak tasarımları da iyi"
mutlu depresif ten dikkate değer edit, aynen aktarıyorum:
"ama payel yayınları da yumuşacık çok rahat açılıyor.. bi de saman kağıt ya o güzel.. bi de en azından abuk sabuk kitaplar basmıyor.. bi de kapak tasarımları da iyi"
alman faşismini ironik bir dille eleştiren ve 1935 yılında yazılan elias canetti romanı. kitle ve iktidar ilişkisini irdeleyen bir romandır. toplum karşısında küçülen bireyin ve iktidarı ele geçirdikten sonra "küçülmüş bireyin" nasıl canavarlaştığını anlatır.
Eğer iyi bir okursanız kendinizi kaybetmemek için özen göstermeniz gereken eser. Kitapla geç tanıştığım için kızdım kendime. Ancak bu duygu zaten her "eski" eserin "yeni" okunmasından sonra yaşanan bir duygu karmaşası. öyle bir aydın bunalımından bahsetmiş ki bizim muhteşem elit entelektüel kesimimizin hiçbir zaman içine düşümeyeceği bir hali yansıtmış. kalemle okuyunuz, altı çizilecek çok kelam var. Çeviri hikayesi de bir o kadar ilginç. iki üstadı yan yana getirmeyi başarmış bir eser oluşu da Türk edebiyatı adına mühim.
Elias canetti nin başyapıtıdır.
Okuduğunuz Bazı kitapların sadece adını hatırlarsınız çok nadirlerinin her şeyini. Körleşme yi çok erken bir yaşta okumuş olmama rağmen her şeyi tüm kurgusu tastamam aklımdadır. Hegel in efendi köle ilişkisine dayalı tahakküm kuramını daha iyi anlatabilen başka bir eser tasavvur edemem şahsen.
Biraz melankolik olmasına rağmen Okunduğunda insanın hayata bakışını değiştiren tekrar tekrar okunması gereken kitaplardandır fikrimce.
Okuduğunuz Bazı kitapların sadece adını hatırlarsınız çok nadirlerinin her şeyini. Körleşme yi çok erken bir yaşta okumuş olmama rağmen her şeyi tüm kurgusu tastamam aklımdadır. Hegel in efendi köle ilişkisine dayalı tahakküm kuramını daha iyi anlatabilen başka bir eser tasavvur edemem şahsen.
Biraz melankolik olmasına rağmen Okunduğunda insanın hayata bakışını değiştiren tekrar tekrar okunması gereken kitaplardandır fikrimce.
elias canetti nin 24 yaşında yazdığı bir kitap. içerisinde şöyle bir paraf barındırır.
"...Nacizane fikrine göre, ortaöğretimde ders vermekle görevlendirilmiş ve yaratıcılık kişiliğinden yoksun kişiler, üniversite kürsülerinin başına getirilmeli, böylelikle gerçek bilim adamlarının kendilerini tümüyle yaratıcı çalışmalara adayabilmeleri sağlanmalıydı. Doğrusu ortalama beyinler bulmak konusunda sıkıntı çekildiği söylenemezdi.."
"...Nacizane fikrine göre, ortaöğretimde ders vermekle görevlendirilmiş ve yaratıcılık kişiliğinden yoksun kişiler, üniversite kürsülerinin başına getirilmeli, böylelikle gerçek bilim adamlarının kendilerini tümüyle yaratıcı çalışmalara adayabilmeleri sağlanmalıydı. Doğrusu ortalama beyinler bulmak konusunda sıkıntı çekildiği söylenemezdi.."
kitabının daha güzel olduğu söylenir ki doğrudur.
"Aklın sağlıklı olması bir tür bunama demektir.
Bilmeceleri silinip gitmişti artık; eskiden bilmeceler için yaşarlarken, şimdi çözümü çoktan bulunmuş ne varsa, onlar için yaşamaktaydılar.
Bizler nasırlaşmış akıllarımızın üstünde, cimrilerin paralarının üstüne oturmaları gibi oturuyoruz." (Elias Canetti - Körleşme)
Bilmeceleri silinip gitmişti artık; eskiden bilmeceler için yaşarlarken, şimdi çözümü çoktan bulunmuş ne varsa, onlar için yaşamaktaydılar.
Bizler nasırlaşmış akıllarımızın üstünde, cimrilerin paralarının üstüne oturmaları gibi oturuyoruz." (Elias Canetti - Körleşme)
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar