bugün

batı trakya'da yer alan gümülcine'nin yunancadaki adı.
Turkler Gümülcine derler, Bir ovada kurulu, 60.000 nüfusunun yüzde kırk kadarı türktür. Hemen herkes türkçe bilir. Gayet bakımlı, bir iki büyükçe parkı, çarşısı pazarı, Gençlerbirliği Turk kafeteryası, güzel bir iznik çinili camisi, huzurlu sakin sessiz görünen bir ilçedir. Börekleri muhtelif ve güzeldir. Çaydan çok kahve ve yunan kahve türleri içerler, öğlenleri siesta getirirler. Gümülcine sanırım Türklerin en yoğun olduğu bir yerleşke, sonra Xanti iskeçe gelir galiba. 1990 gibi bir etnik olaylar olmuştu burada, sadık Ahmet, Türklük müslümanlık eğitimde ekonomide baskı mobbing asimilasyon vs olayı,. Kreuzberg yada gazzeden pek farkı yok belki de. Sessizce kaynayan bir kazan gibi. Bizi kırdılar oğlum demişti yaşlının biri bana, belki de ortama uymak gerekiyor, bilemiyorum. Yoksa doğup buyüdüğün yerde ömür boyu iki kere yabancı, sakıncalı oluyorsun. ipsala'dan bir buçuk saat kadar. Şöyle bir dolanmadan geçmeyin derim, yol üstü genelde durmadan geçerler zira. ikinci dünya savaşında Yahudileri de kurşuna dizmişlerdi burada, o meşhur Yunan şehit askerleri anisına yapïlmış kılıç anıtının olduğu meydanda. Unutmamalı bazı şeyleri.
Kings foods bakmadan yemek yemeyin derim, ben çok memnun kalmıştım, dönerli lahmacunu illa deneyin. iskender de var.
Burada çok ilginç, türk kızları başı kapalı da olabiliyor, ya da son derece seksi, sütyensiz meme başları neredeyse gorünecek kadar dekolte giysilerle de dolaşabiliyorlar. Belki de bir tepki bu. Gençler hem Yunanca hem Türkçe karışık konuşuyorlar, yani tam bir sentez hali. Ne Türk ne Yunan . Belki de ideali bu. Ya da en kötüsü. iki kere yabancı olma hali. Ne oralı ne buralı. Çıkamadım ben.
© copyright 2005 - 2026