bugün

havalı bir şey görürse=çok asoo.
hitab şekli=moruk.
Üzerinizde bir şeyi beğendiklerinde "yansın" tabirini kullanırlar. Örneğin ceketinizi beğendiyse "ceketin yansın" gibi.
Böyle büyük olaylarda kendini daha da hissettiren dildir.

http://izmitce.com/haberl...basip-izmitce-konustular/
malliktir. gerçi hangi izmitli düzgün ki. reziller.

hodri yandanlar sizi.
(bkz: kuruçeşme gişeler var mı sizde bişeler)

(bkz: inceden derinceden)

(bkz: as yap bolum)
asomento.

moruk .

boş koy.

salsana bolm .

eh seni be .

as yap .

kesiyon mu .

raadol .

pikeler sarjor.
kaptan sen beni sağda tükür be : "müsait bir yerde inebilir miyim ?" anlamına gelir.
ganki = kanki.
yıllar önce üniversite okumak için izmit dışına ilk defa uzun soluklu çıkmıştım. arkadaş ortamında "bolum" demiştim, bi tanesi takılmıştı bu lafa, anlamaya çalışmış ne dediğimi ama anlamamış, şaşkındı eleman, açıkladım orda, bende zannediyorum tüm türkiye böyle konşuyor be bilader..
izmite özgü olan konuşma tarzıdır, izmit'e ilk kez gidenler bir izmit çocuğu karşısında epeyce zorlanır.
benim ilk geldiğimde başıma gelen konuşma.

çok pike yapıyorsun karşim tamam façan yanıyor ama bizde tersoyuz kesiyon da bu işleri.
zorbolar peşimizi bırakmıyor ki boğlum hergün mariz hergün mariz, geçen gün benim çeketin yanında dövdüler paçoz gibi kaldık.
Gündüz rakı içe gece kakao izmit çocuğu radamel falcao.

Piiz arkası tiiz

Seversin tereyağlı iskenderi

Başkan az çok kesiyorum seni

karşiim varsa 1 lira salar mısın

(bkz: Morukcum)
"sen beni kesemedin de şeklimizi de mi kesemedin" gibi bol bol tekerlemelerinde bulunduğu lehçe.
izmitliyim ezelden pantolonum dieselden.
sadece izmitlilerin birbiriyle iletişim kurarken kullandığı dildir.
Güncel Önemli Başlıklar
© copyright 2005 - 2026