bugün
- 28 haziran 2026 demokratik kongo özbekistan maçı4
- 28 haziran 2026 hırvatistan gana maçı5
- demokratik kongo cumhuriyeti5
- özgürlük ve zorunlu eğitim paradoksu5
- akepe neden kültürel hegemonyayı ele geçiremedi19
- dünya12
- insan5
- 28 haziran 2026 panama ingiltere maçı4
- genç olmanın en güzel yanı6
- almanya6
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı31
- genç görünmeye çalışmak7
- dua edince iletildi mesajı gelmesi3
- amerika birleşik devletleri7
- gitme diye yalvarmak6
- portekiz5
- kolombiya4
- 1 temmuz kabotaj bayramı4
- eski işyerine tekrar başlamak4
- sabaha kadar okunacak kitap4
- 28 haziran 2026 kolombiya portekiz maçı2
- eski eşle tekrar evlenmek4
- opel frontera2
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet19
- 19 yaşında kızla yatmak3
- giresun da otobüs durağında bekleyen turist kız8
- sözlüğe kız girince telefona bildirim gelmesi5
- iran2
- x in memeleri3
- içtim şarabı13
- kadir inanır22
- abd'yi yenmiş olduk bu da bir başarı3
- anın görüntüsü22
- sözlükteki gizli düşmanım10
- uludağ sözlüğün boşalması3
- insanın geçmişinin karanlık olması9
- şarapçı bey koala birader3
- 30 haziran 2026 hollanda fas maçı3
- öldükten sonra bana ne olacak5
- özbekistan4
- kemalist dünya24
- 33 yaşında olmak3
- sözlük kızlarını harika yapan detaylar9
- ilgi manyağı3
- arşivlenmesi gereken resimler3
- her insanın bir cini olması8
- panama3
- hırvatistan3
- sözlük yazarlarının babalarını dinlediği konular2
- demet akalın'ın kırmızı elbisesi2
zamanında 5, şu anda ise 8 sene olan eğitimle, uzun sürecek bir sürece ilk adımların atılmasıdır.
gördüğüm ilkokul öğrencileri kimi zaman acıma kimi zaman özlem duygularına neden olmuştur. dünyada olup biten hiçbir şeyin farkında değillerdir. sabahları annelerinin uyandırmasıyla annelerinin hazırladığı kahvaltıya otururlar. kahvaltı hızla bitirilir. çantaları akşamdan hazırdır muhtemelen. koşarak servise yetişilir (biz yürüyerek giderdik). serviste ne siyasetten ne futboldan ne de karıkızdan konuşulur. daha başka konuşulacak ne varsa artık ondan konuşurlar. ikiyüzlülükleri, sahtekarlıkları, dedikoduları yoktur. biz öğretiriz bunları. teneffüs zili çalar koşarak çıkarlar bahçeye ve zil tekrar çalana kadar da koşarlar. en zevkli şeyler zaten koşarak veya gürültüyle yapılanlardır. okula gidip gelirken kravatlı uzun boylu abiler görüldüğünde bi gün onlar gibi olma hayali canlanır gözlerinde. çocuk işte salak oluyorlar yapacak bişey yok. ne yapcan la olum büyüyüp de kalsana hep öyle küçük, savunmasız ve salak olarak. bilmiyor musun o kravat sadece ortaokul-lisede değil bi ömür boynunda takılı kalıyor, bi tasma gibi. sen sen ol sakın büyüme tek derdin misketlerinin çokluğu veya derslerde defterine çiziktirdiğin eğri büğrü harfleri daha güzel nasıl yaparım olsun. tekrar o günlere dönme fırsatım olsa döner miyim? asla. tekrar büyümek, büyümek için can atmak. aynı hataları tekrarlamak. saolun ben almayayım.
gördüğüm ilkokul öğrencileri kimi zaman acıma kimi zaman özlem duygularına neden olmuştur. dünyada olup biten hiçbir şeyin farkında değillerdir. sabahları annelerinin uyandırmasıyla annelerinin hazırladığı kahvaltıya otururlar. kahvaltı hızla bitirilir. çantaları akşamdan hazırdır muhtemelen. koşarak servise yetişilir (biz yürüyerek giderdik). serviste ne siyasetten ne futboldan ne de karıkızdan konuşulur. daha başka konuşulacak ne varsa artık ondan konuşurlar. ikiyüzlülükleri, sahtekarlıkları, dedikoduları yoktur. biz öğretiriz bunları. teneffüs zili çalar koşarak çıkarlar bahçeye ve zil tekrar çalana kadar da koşarlar. en zevkli şeyler zaten koşarak veya gürültüyle yapılanlardır. okula gidip gelirken kravatlı uzun boylu abiler görüldüğünde bi gün onlar gibi olma hayali canlanır gözlerinde. çocuk işte salak oluyorlar yapacak bişey yok. ne yapcan la olum büyüyüp de kalsana hep öyle küçük, savunmasız ve salak olarak. bilmiyor musun o kravat sadece ortaokul-lisede değil bi ömür boynunda takılı kalıyor, bi tasma gibi. sen sen ol sakın büyüme tek derdin misketlerinin çokluğu veya derslerde defterine çiziktirdiğin eğri büğrü harfleri daha güzel nasıl yaparım olsun. tekrar o günlere dönme fırsatım olsa döner miyim? asla. tekrar büyümek, büyümek için can atmak. aynı hataları tekrarlamak. saolun ben almayayım.
tozpembe bir dünyanın içinde olduklarını sanan çocuklardır.öyle kalsınlar.çünkü büyüdükçe hayatın zorluklarını keşfedecekler.
Birinci sınıf okuma yazma öğrenme ile geçer. Ilk dönem oldukça yorucudur. Ikinci dönem daha rahattır. Ve okula alışma süreci ile geçer. Çünkü anasinifindan oldukça farklidir. Düşüp kalkip biraz da büyümeyi ve kendilerine hakim olmayı öğrenirler. Zorlu ama güzeldir ilk yil okumayı öğrenmesi ayrı bir mutluluk ve heyecan verir. Ayrıca gururda. Ikinci sınıf ilk yıldan oldukça farklı, dersleri ağır ve ödevleri fazla olur. Ingilizce bile var. Herseyi yeniden öğrenip tekrar etme fırsatı buluruz bizde. Gördüğüm kadarıyla bizim zamanımızdan farkli ve daha yorucu oluyor.
Gündemdeki Haberler