bugün
- 30 nisan 2024 bayern münih real madrid maçı13
- memesi küçük olmak10
- sözlük erkeğinden damat olmaz19
- anın görüntüsü10
- vahdettin'e hain diyenleri susturacak tarihi belge30
- sözlük kızından gelin olmaz23
- kızımın kiminle yatıp kalktığıyla ilgilenmezdim13
- fatih terim'in yuhalanması11
- sürekli milletin entrylerini eleştiren tip11
- crop giyen erkek11
- temizlik hastası eşle sevişme öncesi diyaloglar11
- vatandaşlık farkı alan otel25
- nazar değdi sözlük12
- çabuk vazgeçen insan8
- hamas bir terör örgütüdür23
- güne bir şarkı bırak10
- 1 m dolara bu bebeğe sertçe tokat atar mısınız23
- uludağ sözlüğün bitmiş olması8
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi13
- icardi1905 silik olsun kampanyası20
- şehirler arası aşk yaşamak10
- true'nin porno arşivi kaç gb9
- icardi190530
- suriyeliler suriye'ye dönsün12
- bir kadının yemek ısmarlaması15
- erkeğe ne hediye alınır25
- bir sözlük yazarını kaşır mısınız11
- futbolcu ismiyle nick almak8
- sözlükte ateist gibi takılan yahudiler10
- aleyna tilki10
- herkes güncel fiyatını yazabilir mi9
- arkadaşlar sizden bir şey rica edebilir miyim22
- ağaç gövdesi gibi bacakları olan kadın14
- sözlük yazarlarının tatlıları8
- 170 boyunda olduğum için hep reddedildim22
- sabah aç karnına içilen bira12
- alınan en güzel iltifat14
- cumaya gidenlerin çok azalması10
- bik bik'in balona binmesi34
- en yaşlı özelliğiniz9
- ideal duş alma sıklığı10
- kız mı erkek mi belli olmayan yazarlar8
- adanada polisin saldırganın ayağına sıkması14
- icardiyi tokat manyağı yapmak12
- sırtınızı bir sözlük kızına dayar mısınız9
- 27 nisan 2024 fenerbahçe beşiktaş maçı21
gerçek adı ahmet hilmi sehbenderzade olan amak ı hayal adlı kitabın sahibi yazar. bulgaristan'ın filibe şehrinde doğduğundan kitaplarını yazarken bu isimle anılmıştır.
şinasi'nin çıkardığı gazete olan tasvir i efkar'da bir dönem yazılar kaleme almıştır. daha sonra kendisi 1910 yılında hikmet adı ile bir gazete çıkarmışsada fazla uzun ömürlü olmamıştır.
1913 yılında hayata gözlerini kapamıştır.
şinasi'nin çıkardığı gazete olan tasvir i efkar'da bir dönem yazılar kaleme almıştır. daha sonra kendisi 1910 yılında hikmet adı ile bir gazete çıkarmışsada fazla uzun ömürlü olmamıştır.
1913 yılında hayata gözlerini kapamıştır.
''islam tarihi'' adlı eseriyle ''yahu hiç türk islam filozofu var mı?'' sorusuna cevabın en kıymetlisini vermiş düşünürdür.
1865'de Bulgaristan'ın Filibe kentinde doğan Ahmed Hilmi'nin babası Konsolos Süleyman Bey, annesi Şevkiye Hanım'dı.
Galatasaray Sultanisi'ni bitirip Düyun-u Umumiye'de memurluk yaptı. Görevli gittiği Beyrut'da II. Abdülhamid muhalifleriyle ilişki kurdu. Onların etkisiyle gizlice geçtiği Mısır'da, Terakki-i Osmani Cemiyeti'ne girdi.
Çaylak adlı mizah gazetesini çıkardı.
1901'de gizlice istanbul'a döndüğünde tutuklandı, Fizan'a sürüldü.
Sürgün hayatının etkisiyle tasavvufa merak sardı. Ziyaret ettiği Asitane-i Arusî Selamiye'nin çok etkisinde kaldı; tarikata bağlandı, zamanla hilafetname aldı. O tarihlerde, tarikat da, Sultan II. Abdülhamid'e karşı isyan bayrağını açmıştı.
Osmanlı sultanına karşıtlık, Filibeli ile Arusî tarikatını yan yana getirmişti, ama sonra ilişki bir başka boyuta taşındı.
Filibeli, ikinci Meşrutiyet'ten sonra istanbul'a döndü. Îttihad-ı islam adlı haftalık bir gazete çıkardı. Darülfünun'da (üniversite) felsefe dersleri vermeye başladı.
islam'ı, dünyada Türklerin yücelttiğini düşünüyordu. Onun için ilk "Türk-islamcı" diyebiliriz.
Dönemin aydınları arasında rağbet görmeye başlayan, pozitivizm ve materyalizme eleştiriler getirdi. Felsefî düşüncelerinin kaynaklarını tasavvuf ve Vahdet-i Vücud oluşturdu.
Filibeli Ahmed Hilmi, Siyonizm ve masonluk konusunu ilk ele alan yazarlardan biriydi.
ittihat ve Terakki Cemiyeti'yle ayrı düştü.
Çıkardığı Hikmet-i Ceride-i islamiye adlı haftalık gazetesi beş kez kapatıldı.
"Şeyh Mihriddin Anısı", "Coşkun Kalender", "Kalender Geda" gibi müstear isimlerle makaleler yazmayı sürdürdü.
1911'de Bursa'ya ve ardından Kastamonu'ya sürüldü.
ittihatçıların 1912'de iktidardan uzaklaştırılmasıyla serbest kaldı. Hikmeti tekrar çıkardı. Ama yayın organı bu kez itilafçılar tarafından kapatıldı.
Filibeli, her iki fırkanın da politikalarını yetersiz buluyordu.
Filibeli Ahmed Hilmi bağlı olduğu Arusîlik hakkında, Senusîler adlı risalesinde bakın ne diyor:
Arusîler, ilerleme ve medenîleşmeye meyilli, sosyal değişiklik ve reformlara çok müsait olduklarından ve dediğimiz gibi Türklere fazlasıyla muhabbet beslediklerinden Osmanlı Afrikası'nda gerçekleştireceğimiz reformlarda bize çok yardım edeceklerdir.
Filibeli Ahmed Hilmi, Sultan II. Abdülhamid'in Panislamist politikalarım, "sadece ceberut Arap şeyhlerinin desteklemesi" olarak görüyor, bu gerici ilişiklerle, modernist bir islam birliği kurulamayacağını belirtiyordu. içtihat ve yorum biçimini beğendiği Senusîleri modern islam birliğinin kurulmasına örnek gösteriyordu.
Kendini de, modern islam birliğinin kurulmasına vakfeden Filibeli Ahmed Hilmi, 30 Ekim 1914'te bakır zehirlenmesinden vefat etti. Yandaşlarına göre ise, fikirleri yüzünden masonlar tarafından öldürüldü!..
Arusîliği, Osmanlı'da "kurumsallaştıran" kişi Filibeli Ahmed Hilmi değildi. Mardin'de "Şirin Dede" namıyla tanınan Kadiri şeyhi, Kazasker Yusuf Sıtkı Efendi'nin torunu Ömer Fevzi Mardindi...
Kaynak: Soner Yalçın Efendi 2 Haziran 2006
Galatasaray Sultanisi'ni bitirip Düyun-u Umumiye'de memurluk yaptı. Görevli gittiği Beyrut'da II. Abdülhamid muhalifleriyle ilişki kurdu. Onların etkisiyle gizlice geçtiği Mısır'da, Terakki-i Osmani Cemiyeti'ne girdi.
Çaylak adlı mizah gazetesini çıkardı.
1901'de gizlice istanbul'a döndüğünde tutuklandı, Fizan'a sürüldü.
Sürgün hayatının etkisiyle tasavvufa merak sardı. Ziyaret ettiği Asitane-i Arusî Selamiye'nin çok etkisinde kaldı; tarikata bağlandı, zamanla hilafetname aldı. O tarihlerde, tarikat da, Sultan II. Abdülhamid'e karşı isyan bayrağını açmıştı.
Osmanlı sultanına karşıtlık, Filibeli ile Arusî tarikatını yan yana getirmişti, ama sonra ilişki bir başka boyuta taşındı.
Filibeli, ikinci Meşrutiyet'ten sonra istanbul'a döndü. Îttihad-ı islam adlı haftalık bir gazete çıkardı. Darülfünun'da (üniversite) felsefe dersleri vermeye başladı.
islam'ı, dünyada Türklerin yücelttiğini düşünüyordu. Onun için ilk "Türk-islamcı" diyebiliriz.
Dönemin aydınları arasında rağbet görmeye başlayan, pozitivizm ve materyalizme eleştiriler getirdi. Felsefî düşüncelerinin kaynaklarını tasavvuf ve Vahdet-i Vücud oluşturdu.
Filibeli Ahmed Hilmi, Siyonizm ve masonluk konusunu ilk ele alan yazarlardan biriydi.
ittihat ve Terakki Cemiyeti'yle ayrı düştü.
Çıkardığı Hikmet-i Ceride-i islamiye adlı haftalık gazetesi beş kez kapatıldı.
"Şeyh Mihriddin Anısı", "Coşkun Kalender", "Kalender Geda" gibi müstear isimlerle makaleler yazmayı sürdürdü.
1911'de Bursa'ya ve ardından Kastamonu'ya sürüldü.
ittihatçıların 1912'de iktidardan uzaklaştırılmasıyla serbest kaldı. Hikmeti tekrar çıkardı. Ama yayın organı bu kez itilafçılar tarafından kapatıldı.
Filibeli, her iki fırkanın da politikalarını yetersiz buluyordu.
Filibeli Ahmed Hilmi bağlı olduğu Arusîlik hakkında, Senusîler adlı risalesinde bakın ne diyor:
Arusîler, ilerleme ve medenîleşmeye meyilli, sosyal değişiklik ve reformlara çok müsait olduklarından ve dediğimiz gibi Türklere fazlasıyla muhabbet beslediklerinden Osmanlı Afrikası'nda gerçekleştireceğimiz reformlarda bize çok yardım edeceklerdir.
Filibeli Ahmed Hilmi, Sultan II. Abdülhamid'in Panislamist politikalarım, "sadece ceberut Arap şeyhlerinin desteklemesi" olarak görüyor, bu gerici ilişiklerle, modernist bir islam birliği kurulamayacağını belirtiyordu. içtihat ve yorum biçimini beğendiği Senusîleri modern islam birliğinin kurulmasına örnek gösteriyordu.
Kendini de, modern islam birliğinin kurulmasına vakfeden Filibeli Ahmed Hilmi, 30 Ekim 1914'te bakır zehirlenmesinden vefat etti. Yandaşlarına göre ise, fikirleri yüzünden masonlar tarafından öldürüldü!..
Arusîliği, Osmanlı'da "kurumsallaştıran" kişi Filibeli Ahmed Hilmi değildi. Mardin'de "Şirin Dede" namıyla tanınan Kadiri şeyhi, Kazasker Yusuf Sıtkı Efendi'nin torunu Ömer Fevzi Mardindi...
Kaynak: Soner Yalçın Efendi 2 Haziran 2006
amak-ı hayal de bir "ah" etmiştir ki, yüz yıl sonra bile bizim gönüllerimizi yakıp geçmiştir bu nefes. allah rahmet eylesin.
31 mart vakası sırasında volkancılara yakın durmuştur. türk efkar tarihinin önemli şahsiyetlerinden ahmet hilmi'nin vefatı hayli şüphelidir. türkiyede masonluk üzerine ilk yazıları yazmış kişidir. bu yüzden masonlar tarafından zehirlenerek öldürüldüğü iddiaları vardır.
(bkz: allah ı inkar mümkün müdür)
(bkz: Amak ı hayal) 'in yazarı. Bu kitabı ''oku''rsaniz artık aynı şekilde bakamazsınız hayata...
kitabın tamamını pc ye indirmek veya online okumak için
[http://www.scribd.com/doc...uluk-Filibeli-Ahmed-Hilmi]
kitabın tamamını pc ye indirmek veya online okumak için
[http://www.scribd.com/doc...uluk-Filibeli-Ahmed-Hilmi]
iran filmlerinden 'bab-ı aziz' filminin esinti kaynağı 'amak-ı hayal' kitabının yazarıdır.
çöl, ceylan, gibi birçok kavramın tasavvufta bir anlama denk geldiğini anlatan Türk mutasavvıf düşünürü.
çöl, ceylan, gibi birçok kavramın tasavvufta bir anlama denk geldiğini anlatan Türk mutasavvıf düşünürü.
yav ne aydın bir zihin, ne parlak bir zeka... alnından öpülesi güzel insan...
'dinlere musallat olan iki bela, zühd (çile, inziva)* ve ruhbanlıktır.'
'islam'ın bugünkü haline, hoşgörü ve aşırı iyimserlik ile bakmak, sevgi eseri ve fazilet alameti olamaz. Bir toplum, çöküntü ve gerileme sebeplerini bilmedikçe, ilerleme ve yükselme sebeplerini hazırlayamaz.' *
'dinde reformun önündeki en büyük engel ilmiyedir'
'içtihatların düzeltilmesi, yenilenmesi, mezheplerin birleştirilmesi, Kur'an'ın ruhuna uygun, genel bir mezhebin ortaya çıkarılması gerekir. bu mezhebin en belirgin sıfatı 'felsefe ve ahlaki karakter' olmalıdır'
'Yöntem' i sorunların merkezine yerleştirmiştir.... bütün kitaplarını okumak boynumun borcu olsun Filibeli...
'dinlere musallat olan iki bela, zühd (çile, inziva)* ve ruhbanlıktır.'
'islam'ın bugünkü haline, hoşgörü ve aşırı iyimserlik ile bakmak, sevgi eseri ve fazilet alameti olamaz. Bir toplum, çöküntü ve gerileme sebeplerini bilmedikçe, ilerleme ve yükselme sebeplerini hazırlayamaz.' *
'dinde reformun önündeki en büyük engel ilmiyedir'
'içtihatların düzeltilmesi, yenilenmesi, mezheplerin birleştirilmesi, Kur'an'ın ruhuna uygun, genel bir mezhebin ortaya çıkarılması gerekir. bu mezhebin en belirgin sıfatı 'felsefe ve ahlaki karakter' olmalıdır'
'Yöntem' i sorunların merkezine yerleştirmiştir.... bütün kitaplarını okumak boynumun borcu olsun Filibeli...
güncel Önemli Başlıklar