bugün
- true'nun yetkili olması20
- iremga27
- 22 kişinin sahte alkolden hayatını kaybetmesi22
- dursun özbek ibrahim hacıosmanoğlu kavgası47
- eve yaşlı dede fotoğrafı asmak9
- akp'nin ali koç'u sevmeme nedeni10
- hepimiz küresel hanımın bebekleriyiz10
- kuresel ikinma hanım günaydın neredesiniz yahu11
- 2025 asgari ücret tahminleri15
- niye kitap satılmıyor yahu15
- karısının bir dediğini iki etmeyen erkek8
- tayt giyen kızlar üşümüyor mu sorunsalı9
- türkiye'nin başına gelen felaketler11
- sevgili bulamayan erkeklere tavsiyeler10
- 190 boyunda kaslı yakışıklı zengin erkek cin10
- sözlükte moruq istemiyoz29
- insan olmaya ceyrek kala14
- bir oturuşta 10 bira içemeyip erkeğim demek12
- borçla elde edilmiş sahte refah ülkesi türkiye15
- kısır seven erkek9
- kapadokya8
- 20259
- ali imran suresi9
- bir daha kumar oynamayacağım11
- allah8
- eski tasarıma ne oldu amk17
- son yapılan yemek9
- kıçımın yetkilisi47
- tc numarasını unutmak9
- felsefeden anlayan gitar çalan kaslı zengin erkek14
- true yu evlendiremiyoruz10
- davinson'a eyüp maçında verilmeyen kırmızı kart39
- sinirlenince çaylak atan yetkili8
- etin yakışmadığı yemekler9
- migren ağrısı8
- arda turan8
- istanbul yolsuzluk hırsızlık çirkinlik abidesidir11
- eve erkek misafir gelince durmadan wc giden kız8
- çocukken okunmuş unutulmaz kitaplar10
- türk siyaset tarihinin efsane sözleri27
- galatasaray neden kırmızı kart görmüyor11
- afganistan'a yerleşip islamı dibine kadar yasamak19
- sevdiği kıza sadece sarılıp uyumak isteyen erkek11
- hayat çok mu güzel8
- okan buruk iticiliği10
- tüm mal varlığınızı karınızın üstüne yapar mısınız10
- fenerbahçe9
- uludağ sözlük vefalı yazarlar veritabanı14
- sadece kızların anlayabileceği kız sinsilikleri16
- yılbaşı gecesi yapılacaklar14
entry'ler (4025)
bir tütün markası. bunu koklamak; çirkin ama sevimli insanın yüzüne bakmak gibi bir his.
sahteleri olabilen bir kağıt markası. tütün sarma mekanizması da üretiyor, filtre de. öncelikle diğer markalara bakalım:
rizla fena değil, çok çeşidini denemedim. şeffafa yakın bir modeli vardı; eh.
arap kağıdında yapıştırıcı olmadığı için daha doğal gibi ifadeler var onu anlamadım, ben içerken kağıt tadı almak istemiyorum. arap kağıdı bence rizla, ocb bulunmadığında kullanılabilir anca, beğenenlere bir şey diyemem.
ocb'ye gelirsek; çok çeşidi var aromalı vs. tekli (elli adet yani) ufak siyah kaplı olanlarında orijinal bulmak zor. sahtesi de fena değil ama neden yapılıyor bilemiyorsun. ikili olanları var (yüz tane içeren) onların turkuaz renkli olanları şeffaf ve gayet iyi. yapıştırıcısının doğal reçineden üretildiği belirtilmiş üzerinde. bence bu tercih edilmeli. geçenlerde kahverengi kaplı buldum (yine ikili, yüz adet) üzerinde "chanvre bio" yazıyordu. bu sanırım daha doğal, ve bence ideale en yakın olanı.
şeffaf kağıdın yani en ince olanın güzelliği, çekmediğiniz zaman kendi kendini tüketmemesi. birkaç keç yakmak gerekiyor ama o da olsun. bunun dışında mavi kaplı olanını kullandım, o bariz kalın; kağıdın rengi beyaz zaten. misal rizla'nın aynı kalınlıkta olanı daha iyi geldi bundan.
rizla fena değil, çok çeşidini denemedim. şeffafa yakın bir modeli vardı; eh.
arap kağıdında yapıştırıcı olmadığı için daha doğal gibi ifadeler var onu anlamadım, ben içerken kağıt tadı almak istemiyorum. arap kağıdı bence rizla, ocb bulunmadığında kullanılabilir anca, beğenenlere bir şey diyemem.
ocb'ye gelirsek; çok çeşidi var aromalı vs. tekli (elli adet yani) ufak siyah kaplı olanlarında orijinal bulmak zor. sahtesi de fena değil ama neden yapılıyor bilemiyorsun. ikili olanları var (yüz tane içeren) onların turkuaz renkli olanları şeffaf ve gayet iyi. yapıştırıcısının doğal reçineden üretildiği belirtilmiş üzerinde. bence bu tercih edilmeli. geçenlerde kahverengi kaplı buldum (yine ikili, yüz adet) üzerinde "chanvre bio" yazıyordu. bu sanırım daha doğal, ve bence ideale en yakın olanı.
şeffaf kağıdın yani en ince olanın güzelliği, çekmediğiniz zaman kendi kendini tüketmemesi. birkaç keç yakmak gerekiyor ama o da olsun. bunun dışında mavi kaplı olanını kullandım, o bariz kalın; kağıdın rengi beyaz zaten. misal rizla'nın aynı kalınlıkta olanı daha iyi geldi bundan.
ulkeler hakkinda yillik istatistiksel verilerin tutuldugu ve bu verileri kullanarak ulke profillerinin yayinlandigi bir site.
http://www.countrytalks.com/
bunu bircok site yapiyor ama digerlerin fakli olan noktalar sunlar:
1. bu verileri kullanarak garafikleme yapabiliyorsunuz
2. degisik kategoriler altinda toplanmis gostergelere gore ulkeleri siralayabiliyorsunuz ve bu siralamada istediginiz ulkeye tiklayarak ayni sayfada o ulkenin secilen gostergeye gore yil yil grafigini gorebiliyosunuz. (kategoriler : ekonomi, demografi, askeri, transport, communication, geography.) ornek bir link :http://www.countrytalks.com/economy/exports
3. comparison basligi altinda iki bolum var,
a. country comparison ile sectiginiz iki ulkeyi degisik 10 degisik gostergeye gore birbirleriyle kiyasliyabiliyosunuz. ornek link: http://www.countrytalks.c......united-states-vs-china
b. country reports bolumunde ise istediginiz herhangi 5 ulkeyi istedeginiz kritere gore grafikleyebiliyorsunuz. ustteki bolumden farki bunda 1 gostergeye gore farkli ulkeleri kiyasliyosunuz. ornek link: http://www.countrytalks.com/country-reports
http://www.countrytalks.com/
bunu bircok site yapiyor ama digerlerin fakli olan noktalar sunlar:
1. bu verileri kullanarak garafikleme yapabiliyorsunuz
2. degisik kategoriler altinda toplanmis gostergelere gore ulkeleri siralayabiliyorsunuz ve bu siralamada istediginiz ulkeye tiklayarak ayni sayfada o ulkenin secilen gostergeye gore yil yil grafigini gorebiliyosunuz. (kategoriler : ekonomi, demografi, askeri, transport, communication, geography.) ornek bir link :http://www.countrytalks.com/economy/exports
3. comparison basligi altinda iki bolum var,
a. country comparison ile sectiginiz iki ulkeyi degisik 10 degisik gostergeye gore birbirleriyle kiyasliyabiliyosunuz. ornek link: http://www.countrytalks.c......united-states-vs-china
b. country reports bolumunde ise istediginiz herhangi 5 ulkeyi istedeginiz kritere gore grafikleyebiliyorsunuz. ustteki bolumden farki bunda 1 gostergeye gore farkli ulkeleri kiyasliyosunuz. ornek link: http://www.countrytalks.com/country-reports
kampüsü bayağı dolu olan üniversite. gelişip serpilmesi temennimizdir.
komik olmaya çalışmak ya da kinaye nedir "bilmeden" yorum yapmamak gerekirse, evet muhafazakar gençlerin uğradığı bir internet sitesidir. güzel olan yanlarından bazıları; kültür sanat aktivitelerini haber vermesidir mesela. "boş boş takılma!" mesajı verircesine; "bisav, kocav, ilem, genç akademi vesaire toplulukların seminer etkinliklerine bir bakın" derler. sağolsunlar.
bütün dizi yapımcılarının veya yönetmenlerinin artık neyse, kampüs/amfi fetişini tek başına karşılamaya and içmiş bir okul. zaten akademik olarak rezil seviyede olduğu için bunu böyle kapatmaya çalışıyor sanırız. ders seçmek için internetteki sistemden çıktı alıp üç ayrı yere onaylatmanız da bürokratik öküzlüğün nerelere kadar gidebileceğini gösteriyor. her fakülte/enstitünün suratsız öğrenci işleri ile de tabii bir efsane.
nam-ı diğer, kapı üniversitesi. zira o ünlü kapısına bir şey olsa, geriye bir şey kalmaz tıp fakültelerinden başka.
nam-ı diğer, kapı üniversitesi. zira o ünlü kapısına bir şey olsa, geriye bir şey kalmaz tıp fakültelerinden başka.
fm'ye göre kısıtlı bir yeteneği var, 10 milyon euro'dan yukarı fiyata gidecek bir potansiyele sahip değil. ama orta halli takımlarda iyi iş yapar, alırım her oyunda.
servet'ten bile daha güçlü bir adam. yıllar önce servet'in shevchenko ile karşılaşmasını hatırlıyorum da, allah milli takıma kolaylık versin bu akşam.
öyle bir aile ve ortam düşündüğünüzde ancak o kadar olabilecek kadar iyi bir abi karakteri var filmde. o açıdan müthiş.
ama berrak tüzünataç çok yapay kalmış. bir de kızkardeşin olayını anlatma işini muğlak bırakmış sanki biraz. nereden geliyor bu kin, neyi kıskanıyorsun sorusuna tam bir cevap alamadım.
ama berrak tüzünataç çok yapay kalmış. bir de kızkardeşin olayını anlatma işini muğlak bırakmış sanki biraz. nereden geliyor bu kin, neyi kıskanıyorsun sorusuna tam bir cevap alamadım.
Evet sayın seyirciler, Hollywood'dan her sene düzenli olarak çıkan "Uf yha ne olacak bu pis teröristlerle savaşımız?" temalı filmlerden biri ile karşınızdayız.
Çok düz izlendiğinde "Vay, adamlar kendilerini sorguluyorlar abi" şeklinde yorum yaptıran bu film, aslında zihnimize hangi kodlarla kazınıyor bir bakalım:
1- Her müslüman, kökeni ne olursa olsun terörizme meyillidir.
2- Biz Amerika olarak teröristlerle savaşırken "aklınıza gelmeyecek" yollara bile başvurabiliriz, bu kadar kararlıyız.
3- Şiddet sadece şiddetle çözülür.
4- Eccük kendimize laf sokarsak entelektüel bir can alıcılığımız da olabilir
5- Pis iş yapacak adam ne hikmetse zencidir, etraftakilerin çoğu da Beyaz Irk mensubu değil.
6- iran, bekle bizi. Seni bulacağım oğlum!
Çok düz izlendiğinde "Vay, adamlar kendilerini sorguluyorlar abi" şeklinde yorum yaptıran bu film, aslında zihnimize hangi kodlarla kazınıyor bir bakalım:
1- Her müslüman, kökeni ne olursa olsun terörizme meyillidir.
2- Biz Amerika olarak teröristlerle savaşırken "aklınıza gelmeyecek" yollara bile başvurabiliriz, bu kadar kararlıyız.
3- Şiddet sadece şiddetle çözülür.
4- Eccük kendimize laf sokarsak entelektüel bir can alıcılığımız da olabilir
5- Pis iş yapacak adam ne hikmetse zencidir, etraftakilerin çoğu da Beyaz Irk mensubu değil.
6- iran, bekle bizi. Seni bulacağım oğlum!
çalım atacağım diye topu çok ileriye atan dizi. o topu kaptırmak zor iş değil. ayrıca;
şems ile mevlana'nın karşılaşması öyle değil. sen şimdi modern insana popüler kültürün dümeninde bir hikâye anlatacaksın diye içine etme mühim şeylerin.
şems ile mevlana'nın karşılaşması öyle değil. sen şimdi modern insana popüler kültürün dümeninde bir hikâye anlatacaksın diye içine etme mühim şeylerin.
dizide kendisi yerine daha işi beceren bir aktris gelse, milletçe bir şey olmamış gibi yapacağımız bağyan. kimse çaktırmaz, ilerde de hatırlamayız. lütfen yapın bu kıyağı ay yapım.
eskiden böyle dizileri izleyince; "gavur yapıyor abi." derdik. gerçi gavur ne kadar kassa bir dayı çıkaramaz o başka. dr. house çıkar, benjamin linus çıkar, michael scofield çıkar ama dayı çıkamaz.
(bkz: başka dilde aşk) filmi konulu bir ropörtajdan:
--------
işaret dilini öğrenme süreci zor oldu mu?
S.A: Benim filmde çok hâkim olmam gerekmiyordu. Dolayısıyla biraz kaytardım! Mert çok sıkı çalıştı. Ben de seyirciyle beraber öğreniyorum. Seyirci benim öğrenme sürecimi görüyor zaten.
O süreçte, neler aklınıza geldi? Hiç 'ya onların işi ne kadar zormuş' dediğiniz oldu mu?
(buraya dikkat)
S.A.: Ben esasen dilin, iletişimimizi zorlaştırdığımızı düşünüyorum. insanlar arasındaki saf iletişim şekli, diller üstü bir şey olsa gerek. Filmde doğrudan iletişim var. Dil bazen iletişimimize mesafe koyuyor. Dolambaçlı hale getiriyor, yanlış anlamalara sebep oluyor.
--------
çok şükela laflar bunlar, helal.
--------
işaret dilini öğrenme süreci zor oldu mu?
S.A: Benim filmde çok hâkim olmam gerekmiyordu. Dolayısıyla biraz kaytardım! Mert çok sıkı çalıştı. Ben de seyirciyle beraber öğreniyorum. Seyirci benim öğrenme sürecimi görüyor zaten.
O süreçte, neler aklınıza geldi? Hiç 'ya onların işi ne kadar zormuş' dediğiniz oldu mu?
(buraya dikkat)
S.A.: Ben esasen dilin, iletişimimizi zorlaştırdığımızı düşünüyorum. insanlar arasındaki saf iletişim şekli, diller üstü bir şey olsa gerek. Filmde doğrudan iletişim var. Dil bazen iletişimimize mesafe koyuyor. Dolambaçlı hale getiriyor, yanlış anlamalara sebep oluyor.
--------
çok şükela laflar bunlar, helal.
(bkz: oyunun kuralı)
sinema tarihinin(1939 yapımı) en önde gelen filmlerinden birisidir. yönetmeninin* kendine has üslûbuyla, sınıfların kendi içlerindeki ilişkileri ele alır.
sinema tarihinin(1939 yapımı) en önde gelen filmlerinden birisidir. yönetmeninin* kendine has üslûbuyla, sınıfların kendi içlerindeki ilişkileri ele alır.
Luis Buñuel'in 1961 yılından harikulade eseri. genç rahibe viridiana'nın etrafındaki olaylarla değişen bakış açısını anlatıyor diyebiliriz en sade şekilde. burada mesele o "anlatıyor" noktasında zaten. jean renoir'nın(?) la regle du jeu'suna birkaç noktada benzeyen eser, yine aynı şekilde samimî ve umursamaz bir dile ve müthiş bir çarpıcılığa sahip.
şaka gibi. bunuel'in müthiş eseri hakkında yazı yok bu sitede. adult forumlarındaki "bin kişi bakmış bi teşekkür eden yok" tarzı bir sükut-u hayal içerisindeyim.
şaka gibi. bunuel'in müthiş eseri hakkında yazı yok bu sitede. adult forumlarındaki "bin kişi bakmış bi teşekkür eden yok" tarzı bir sükut-u hayal içerisindeyim.
pestil-köme üretimi ve doğal olarak satımı güzel bir sektör oluşturmuş bu ilimizde, "kral" markası iyi olsa bile "aslışah" vs. gibi diğer kaliteli markalara göre çok pahalı satım yapıyor. yolunuz düşerse pestil alın, karaca mağarası var bir de. bir bayburtlu olarak gözlemlerim bunlar. tabii bizim oraya göre yeşillik bol bol.
diğer tüm oyuncuları türk ve baya da kaliteli olmasına rağmen başrole italyan birini koymuşlar ve ona da türkçe ağız eklemişler. adamın iki ağzı var, bizim kulağımıza gelen türkçe olsa da kendisi italyanca çıkarıyor kelimeleri. gereksiz bir dandiklik, çok sırıtıyor. ondan gayrı filmde güzel bir sinematografi var evet.
lâkin çok yavan ilerliyor lan, tek izlediği filmler holivud aksiyonları olan bir insan da değilim. hattâ "sen ne anlarsın" diye su-i zan edecek olanlara bergman ile yaklaşırım söyleyeyim.
diğer bir mesele de konunun çok ortada kalmış olması ve dahi anlatılan kültüre sanki önyargıyla yaklaşılmış gibi. osmanlı adaleti o kadar katıydı diye tahmin etmiyorum.
diyaloglar ise kusura bakmasınlar çok yapmacık, "dinî hususta konuşuyor olmak için konuşmak" gibi duruyor sanki. birkaç karakter de öyle.
kitabın yazarı selimovic'i bilmiyorum, ama bu kadar bizden bir hikâyeyi neden bir italyan çekmiş o şaşılacak bir şey. fakat bu durumda filmin ortada kalmış durumu ise şaşırtmıyor...
lâkin çok yavan ilerliyor lan, tek izlediği filmler holivud aksiyonları olan bir insan da değilim. hattâ "sen ne anlarsın" diye su-i zan edecek olanlara bergman ile yaklaşırım söyleyeyim.
diğer bir mesele de konunun çok ortada kalmış olması ve dahi anlatılan kültüre sanki önyargıyla yaklaşılmış gibi. osmanlı adaleti o kadar katıydı diye tahmin etmiyorum.
diyaloglar ise kusura bakmasınlar çok yapmacık, "dinî hususta konuşuyor olmak için konuşmak" gibi duruyor sanki. birkaç karakter de öyle.
kitabın yazarı selimovic'i bilmiyorum, ama bu kadar bizden bir hikâyeyi neden bir italyan çekmiş o şaşılacak bir şey. fakat bu durumda filmin ortada kalmış durumu ise şaşırtmıyor...