bugün

obur dunyaya inanilmasi icin verilmis seker.
(bkz: islamiyette mekan ve zaman tasviri)
sanıldığı gibi sadece erkeklerin düşünülmediği , kadınlar için de gılman denilen cennet erkeğinin olacağının rivayet edildiği yer.*

[ayrıca fena mı olur ahirette sözlük ahalisi olarak cennet zirvesi yapsak.bizden önceki asırlarda yaşayan insanları yazar yapsak. mesela adem ve havva'yı.muhakkak anlatacakları çok şey vardır.]*
tasaya yer olmadığı söylenen yer.
red alertte her bölümü geçince güzel bir sinematik çıkardı, mest olurdunuz. öyle birşey işte.
ferhat göçer in yeni albümün en güzel şarkılarından biri.

banane gelecekse dünyanın sonu
bitecekse bitsin artık hayat yolu
korkum yok içim rahat huzurla dolu
aşkı yaşadım senle bir ömür boyu

yüzümdeki çizgilerin bile adı sen..
aldığım her nefesin sebebi sen

dünyaya bir daha gelsem sevgilim
arar bulurum yine seni severim
cenneti değişmem saçının teline
ömrümün yettiği kadar seni severim *
cennet tasavvurları sadece dinlerde karşımıza çıkmaz. başlarda dünyayı asla ideal haline getiremeyeceğini düşünen insanlar dinler ile cenneti düşlemişler böylece ölüm korkusundan da sıyrılmışlardır.

ancak dedik ya, sadece dinler bu tasavvuru kurmamışlardır, 20.yy'ın başlarına damgasını vuran ideolojiler de bu düzlemde düşünmüşlerdir. komünizm ve faşizm (teorik olarak yanlış ama faşizme nasyonel sosyalizmi de katarsak) gibi iki baskın ideoloji cenneti dünyada bulunabileceği düşüncesine inanmıştır.(yahut inandırmış) bu baskın ideolojiler çıkar sahiplerinin elinde cennete ulaşma gayesi ile istismar edilmiştir.

lakin, başlarda baskın görünmeyen oysa insan hayatına organik olarak (kanımca) totaliter akranlarından daha çok işleyen kapitalizm de cennet tasavvuru yapmaktan uzak duramamıştır. totaliter ideolojiler gibi 'güzel günler göreceğiz yoldaşlar, canlar' şeklinde gaz vermemiş ancak 'zaten cennet elimizdedir' gibi aldatmacalarla alışverişi, tüketmeyi cennet yapmıştır. artık şarap ırmaklarının aktığı, hurilerle pompadan pompaya kpşacağımız cennet uzaklardadır, chip para ve shop milleri ile süslü bir cennet yakınımızdadır.
cehennemle aralarında sadece bir çit olan mekan..
tanrı da orada oturuyorsa (ki öyle tahmin ediyorum) bir beş dakika da olsa uğramak isterim. kendisine söyleyeceğim iki lafım var. yoksa ben yerimi biliyorum.
ferhat göçer'in şu an itibariyle dinlediğim en güzel şarkısının ismidir. dinlenilmesi şiddetle tavsiye olunur.
Dünyaya bir daha gelsem sevgilim, arar bulurum yine seni severim.
Cenneti değişmem saçının teline, ömrümün yettiği kadar seni severim. *

nakarat kısmı üstte yazılı olan şarkıdır, sizi alıp uzaklara götürür, orda bırakır, düşündürür, hüzünlendirir, öyle yapar işte birşeyler.
evir çevir dinle şarkısıdır..
(bkz: musluman olmayan kadinlar hurilerimiz olacak)
tam pansiyon!
yaratıcının emir ve yasaklarına uyulması sonrası elde edilen karşılık, mükafat.

(bkz: cehennet)
ferhat göçerin mükemmel sözlere ve zengin bir alt yapıya sahip şarkısı. leziz.
ferhat göçer'in sesine hayran bıraktırdığı sözlerinin ise insanı delip geçtiği muhteşem şarkı...

aldığım her nefesin sebebi sen... *
bir nevi teşvik primi
arka arkaya 150 kez dinlenebilecek güzellikte ve her dinlenildiğinde ayrı bir tat verebilecek kalitede bir ferhat göçer şarkısı.**
bir masal olayı şöyle özetler...

bir hahamla tanrı cennet ve cehennem hakkında konuşurlarken, tanrı haham a "gel sana cehennemi göstereyim" der ve hahamı geniş, yuvarlak bir masanın olduğu bir odaya götürür. masanın etrafında ki insanlar açlıktan ölmek üzere, aç ve sefildirler. masanın ortasında ise müthiş güzel kokan dev bir tencere dolusu yemek vardır. ancak masanın etrafındaki herkes olabildiğine uzun saplı kaşıklar tutmaktadırlar. kaşıklar yemeğe yetişse de, tutanların kollarından uzundur ve aldıkları yiyeceği bu yüzden ağızlarına götürmeleri imkansızdır. hepsi açtır. haham bu oda da insanların çektikleri acıyı anlar ve üzülür...

tanrı "şimdi de sana cenneti göstereyim" der ve haham ı ilkinin aynı olan başka bir odaya götürür. aynı devasa masa ve masanın ortasında aynı devasa tencere vardır. insanlar yine aynı şekilde uzun saplı kaşıklarla masanın etrafında oturmuşlardır. ancak burda ki herkes iyi beslenmiş ,mutlu, kahkahalarla sohbet eden insanlardır.

haham şaşırır, nasıl olduğunu anlayamaz.
tanrı şöyle bir açıklama da bulunur;

"bu çok basit, ama belirli bir beceri gerektiriyor. bu oda dakiler birbirlerini doyurmayı öğrendiler." *
'cehennemde ateş yoktur biz buradan götürürüz' demiş bi islam düşünürü.tersinden düşünürsek cennete gideceksek te şarabı manitayı burdan mı götürücez diye düşünmüştüm ilk duyduğumda.
yüzümdeki çizgilerin bile adı sen..
aldığım her nefesin sebebi sen...fazla söylenecek bir şey yok, alıp, götürür bu şarkı..
bir Tom Tykwer filmi. orjinal ismi heaven. (birebir türkçeye çevrilen ender filmlerden)
ferhat göçer'in oldukça başarılı çalışması. ancak bende her dinlediğimde, yemeklerde çiftlerin dansa çağırıldığı şarkı izlenimi bırakıyor. Böyle çocuklar koştururken birbirine sarılmış sallanan çiftler geliyor gözümün önüne. *
Ama onun haricinde sözleri bakımından vurduğu doğrudur. 40 yıl sonra da aynı adama/kadına söylenesidir. ancak sanki uzun bir birlikteliği anlatmaktadır, gidip de üç günlük sevgiliye söylenesi pek değildir. *
14 nisan 2007 aksaray trafik faciası nda son kez dinlene şarkı. artık her duyduğumuzda belkide bu olayla anılacak olan hüzünlü şarkıdır.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar