Klasik Türk müziğinde on üç basit makamdan biri.
(bkz: acembuselik)
(bkz: hisarbuselik)
En eski basit makamlardandır. Minör karşılığıdır. Buselik beşlisi ile hicaz dörtlüsünden oluşur. Dizisi çıkıcı olup hüseynide son bulur. inici şekli şehnaz-buselik olarak adalndırılır. Nihavende, sultan-ı yegah gibi makamlar bundan çıkmışdır
anladığım kadarıyla "armonik minör"ün türk müziğindeki karşılığıdır. fakat hicaz ve nihavend gibi iki ilgisiz makamı dolanıp farklı hallere bürünmesi dolayısıyla özel bir yeri olduğuna kanaat getirdim. özellikle eco'nun "açık yapıt"ında anlattığı "müzikal açıklık"a çok iyi bir örnektir.

(bkz: buselik saz semaisi)
klasik türk müziğinde "natürel si" sesine verilen isimdir.
sifali turk muzigi makamlarindandir.
guc, kuvvet ve baris duygusu verir.
kusluk vaktinde etkilidir.
kulunc, bek ve bacak agrilarina faydalidir
akil hastaliklarinda kullanilir.
*
öpüşme makamı.
Kuvvet ve barış duygusu verirmiş, tıpkı nihavent makamı gibi.
(bkz: buselik makamına)
--spoiler--
buselik makami

kelime anlami : ebu selik anlamındadır.

açiklama : ilk defa 14.yy da ikinci safiyüddine ait eserlerde görülmektedir. nihavend makamı ile benzer özellik gösterir.

psikolojik etkisi : insana kuvvet,rahatlık verme gibi özellikleri vardır.

sağliğa etkisi : kalça, baş ağrısı ve göz hastalıklarına iyi gelir.karın bölgesine ve kaslara faydası vardır. kan dolaşımını ve tansiyonu düzenler.vücuda genel rahatlık verir.

zamana etkisi : kuşluk vaktinde,ikindi zamanı etkilidir.

ülke etkisi : rumlara dinletilmiştir.

örnek eserler : ne zaman başlar bilinmez,laleler her yıl açar,güle sor bülbüle sor,felek beni kul eyledi,bahara indi melekler...
--spoiler--

http://tsmnota.com/detail...d63515dbaccad4ab9e5640356
Yerinde Buselik beşlisine Hüseynide Kürdi dörtlüsünün eklenmesiyle oluşan makam. donanımında arıza yoktur.

Buselik dörtlüsü veya beşlisi, buselik makamının dışında birçok birleşik makamın yapısında da yer alır. Bunlardan acem-büselik, arazbar-buselik, bayatî-bûselik, bayatî-araban-buselik, büselik-aşiran, evç-bûselik, gerdâniye-büselik, hicaz-buselik, hicazkâr-buselik, hisar­buselik, mahur-buselik, muhayyer-bu­selik, nevâ-bûselik, sabâ-büselik, şehnaz-büselik, tâhir-bûseük kendi adını taşıyan birleşik makamlardır. Buselik is­mi kullanılmayan, ancak bünyesinde, ye­rinde veya şed (transpoze) olarak buse­lik dörtlü veya beşlisi bulunduran nihâvend, sultanîyegâh, ferahfeza vb. ma­kamlar da vardır.

örnek eserler,

(bkz: rüzgar kırdı dalımı)
(bkz: saçlarıma ak düştü)
(bkz: Bir Pür Cefa Hoş Dilberdir)

http://www.youtube.com/watch?v=zK9IkNIbtUk
Seyri; Dügah perdesi civarından seyre başlanır. Yukarıdaki geçkilerle Neva, Çargahta yarım karar ve Hüseynide asma karar yapılabilir. Yeden Nim Zirgüle (sol diyez) den sonra karar dügahtır.

üstad der ki,

"BÛSELiK'le ol mehe çatlatsa mutrıb sâzını
Arttırır gittikçe bezm-i meyde ol şeh nâzını.."
Makam Çıkıcıdır. Karar sesi Dügâh (Lâ), Güçlü sesi Hüseynî (Mi) sesidir.

(bkz: Gözümde Özleyiş Gönlümde Acı)
aslı ebuselik makamı olan makam.

zamanla değişmiş.
makam ismi olmakla birlikte, detaydan detaya koşan musıkimizde bir basamaktır.